0

Saya Fitriyatul Asyiqin bt Mohd Rudin. Surirumah dan ibu kepada 2 anak iaitu Adam Khalish 4 tahun dan Airis Khalisha 6 bulan.

Testimoni kali ini saya ingin kongsikan tentang anak sulung saya iaitu Adam Khalish bin Abdul Latif.

Sejak bayi lagi anak sulung saya ni tidak mengalami masalah yang besar berkaitan kesihatannya. Alhamdulillah syukur Allah mudahkan saya membesarkan Adam Khalish dan permulaan saya menggunakan produk Shaklee ini juga melalui anak sulung saya ini yang mana bermula usianya 6 bulan saya mula mengambil Set Penyusuan Shaklee.

Sejak bayi tak pernah alami demam, selsema dan batuk juga tiada. Tapi bermula usianya setahun 3 bulan Adam mula demam. Demamnya yang pada jangkaan kami biasa-biasa sahaja. Kami ke pusat rawatan ambil ubat. Dan bila pulang ke rumah lepas je beri ubat Adam mula fit atau istilah lainnya sawan tarik. Pada usia yang sangat kecil. Masa tu saya dan suami sangat takut.

Bila peristiwa tu jadi, kami suami isteri lebih berhati-hati setiap kali Adam demam. Selang hampir setahun Adam tak kena demam tarik, mula usianya 2 tahun lebih datang kembali demam tariknya. Kali Ini berulang-ulang. Berturut-turut setiap bulan kena. Demam juga begitu setiap bulan kena.

Sampailah akhirnya kami suami isteri nekad untuk berikan vitamin Shaklee secara konsisten pada Adam. Makan pagi dan petangnya konsisten vitamin-vitamin ni. Mujurlah Adam Alhamdulillah memang suka dan tak tolak semua vitamin ni mudah je nak makan. Rujuk pakar semua sample darah dan air kencing semua normal. Cuma doktor ada cakap yang Adam alami tonsil stage 2 yang menyebabkan dia selalu kerap demam. Kami pun mula ikhtiar untuk ubah cara pemakanan Adam setelah dirujuk pakar pemakanan.

Sebab-sebab punca tonsil juga kami baca dan kami nekad untuk konsisten hari-hari berikan Adam vitamin ni selain menjaga pemakanannya hari-hari.

Kurangkan pengambilan makanan segera terutamanya nugget dan kentang goreng segera. Dan juga makanan manis dan air berperisa.

Omega guard dan Vitamin C Chewable ni sangat membantu kecutkan toncil dan up kan imunisasi tubuh Adam.

Dan bila demam selalu tak berselera makan memang saya berikan Mealshake untuk Adam minum. Dan Alhamdulillah sekarang pun kalau demam datang tak lama sehari mesti sembuh kembali.

Nutriferon juga saya berikan ketika perlu sahaja. Berbanding lain-lain vitamin yang memang sehariannya konsisten.

Kalau dulu Adam makan nasi sepinggan pun liat nak habis tapi Alhamdulillah bila konsisten vitamin ni seleranya lain macam. Dan yang bahagianya saya bila Adam sendiri tak pandai dan takut nak makan jajan (makanan ringan). Dia sendiri pun dah rasa serik ulang alik masuk hospital agaknya.

Alhamdulillah sekarang Adam dah 4 tahun dan masih konsisten makan vitamin ni semua.

Dan yang paling kami bersyukur Adam dah jarang demam. Syukur ke hadrat Allah S.W.T yang Maha Penyayang yang beri nikmat sihat ini buat Adam Khalish. Mak ayah mana yang tak risau kan anaknya sakit. Lagi-lagi bila kena sawan tarik ni berkali-kali.

Kawan-kawan yang anak kalian selalu demam selsema batuk cuba ikhtiar dengan vitamin Shaklee untuk anak-anak ini naikkan balik imunisasi tubuh anak-anak untuk kuat melawan penyakit yang datang tu. Lagi-lagi musim virus menyerang sekarang ni. In Shaa Allah kita ikhtiarkan sediakan nutrisi yang terbaik buat anak-anak ni.

Alhamdulillah inilah sebahagian lagi #shakleeeffect saya dan keluarga.

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk buat belian terus dengan Shaklee.




Anda berminat nak dapatkan harga PROMO bulanan bagi produk Shaklee? Ada cara mudah untuk dapatkan harga PROMO


 cara mudah dapatkan harga ahli shaklee

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,
Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

 
Top