0

Bismillah. Korang ada tengok Penjara Seorang Isteri tak? Dah lama dah cerita ni kat Astro Oasis, iaitu sempena Maulidur Rasul 2015. Tapi bila ada SID (Shaklee Independent Distributor) yang tunjukkan gambar MealShakes dalam cerita tu, terus kami teruja nak tengok semula 😎

Penjara Seorang Isteri mengisahkan perkahwinan Salmah dengan Zaid berlaku atas dasar cinta sama cinta. Perkahwinan mereka dikurniakan dua cahayamata. Malangnya selepas 11 tahun berkahwin, Zaid telah dibuang kerja. Puas Zahid mencari pekerjaan tetapi gagal. Justeru, sedikit demi sedikit sikap Zaid yang penyayang mula berubah menjadi pemarah menyebabkan rumahtangga mereka mula bermasalah.

Demi menyelamatkan rumahtangga, Salmah sanggup bekerja keras untuk menampung segala kos kehidupan. Malangnya pengorbanan Salmah tidak dihargai Zaid apabila dia mula mengambil sikap sambil lewa dalam menunaikan tanggungjawabnya pada keluarga. Zaid enggan mencari pekerjaan dengan alasan sudah penat. Malah perbelanjaan harian Zaid juga ditanggung oleh Salmah. Salmah kecewa tetapi tetap bersabar.

Beberapa bulan selepas Zaid dibuang kerja, Salmah mendapat tahu yang Zaid mempunyai seorang lagi isteri, ZARINA apabila satu hari dia didatangi oleh Zarina yang mengadu tentang masalah kewangannya. Zaid dan Zarina sudah berkahwin sejak empat tahun lalu. Perkahwinan mereka dikurniakan seorang cahayamata.

Salmah rasanya dunianya hampir kiamat. Bagaimanapun apabila melihat Zarina yang daif sehingga tidak mampu untuk membeli susu anak, Salmah membantu sekadar termampu walaupun ada kalanya dia sendiri berdepan dengan masalah kewangan. Zaid pula yang selama ini takut untuk berterus terang dengan Salmah, makin mengambil sikap lepas tangan apabila melihat Salmah sanggup membantu Zarina.

Sikap Zaid menyebab Salmah minta dia dilepaskan secara baik. Salmah mahu memberi tumpuan kepada anak-anaknya. Zaid enggan kerana merasakan Salmah adalah penyelamat masalah kewangannya. Akhirnya Salmah menuntut fasakh. Bagaimanapun sikap Zaid yang acuh tidak acuh menyebabkan kes tersebut tertangguh selama tiga tahun.

Salmah putus asa. Sehinggalah satu hari, Salmah disahkan menghidapi barah payudara Tahap 2. Demi masa depan anak-anaknya, Salmah bangkit tetapi dia berdepan dengan masalah kewangan untuk membayar kos guaman. Dia cuba mendapat bantuan Biro Bantuan Guaman, tetapi tidak layak atas faktor gaji.

Akhirnya Salmah nekad belajar hal-hal yang bersangkutan dengan tuntutan perceraian sebagai persediaan untuk membela diri sendiri. Pelbagai halangan terpaksa dilalui oleh Salmah. Namun sokongan daripada anak-anak memberikan dia kekuatan sehinggalah akhirnya dia berjaya dalam semua tuntutannya.

Masa bila nya MealShakes ni muncul kat dalam cerita tu?


MealShakes muncul kat dalam Penjara Seorang Isteri semasa Salmah gi jumpa doktor, tengok gambar kat atas tu 👆

MealShakes. Apa tue...?

  • Makanan segera yg rendah lemak dan rendah-glycemic 
  • Lengkap dengan protin, multivitamin dan serat
  • Mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan
  • kaya dengan sumber kalsium dan protin yg sesuai dengan keperluan tumbesaran kanak-kanak
  • Ianya dalam bentuk serbuk – mudah di hadam oleh kanak-kanak mahupun orang dewasa
  • Ia turut dilengkapi fiber dan protein
  • Rasa Vanillanya yang lazat, mudah diterima semua orang.
  • Ia diperbuat dari bahan semulajadi – buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin(sejenis susu) dan lain-lain.
  • Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa. Ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.
  • Ia boleh dijadikan makanan segera sekiranya tak sempat bersarapan di waktu pagi.

SIAPA YANG SESUAI MENGAMBIL MEALSHAKES SHAKLEE ?

  • Kanak-kanak
  • Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
  • Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
  • Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
  • Warga tua


6 FAKTA MENARIK TENTANG MEALSHAKES SHAKLEE

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z, Mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan. Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6. Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

~ Rasa yang lazat digemari tua dan muda. Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi, nutrien yang diperlukan oleh badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.

ANTARA KELEBIHAN DAN MANFAAT MEALSHAKES SHAKLEE

  • meningkatkan tahap imuniti anak khususnya bagi yang kerap demam, batuk dan selsema
  • membuka dan meningkatkan selera makan khususnya bagi anak-anak yang picky eater
  • membantu mengatasi sembelit bagi anak-anak
  • membantu mengatasi masalah asthma
  • membekalkan zat dan nutrien lengkap yang diperlukan anak-anak bagi tumbesaran yang lebih sihat dan sempurna
  • Meal Shakes juga sesuai utk seisi keluarga.


Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik gambar di bawah untuk membuat pesanan atas talian (online).


 mealshakes shaklee



Anda berminat nak dapatkan harga PROMO bulanan bagi produk Shaklee? Ada cara mudah untuk dapatkan harga PROMO
 cara mudah dapatkan harga ahli shaklee

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI,
Hubungi saya
Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : shaklee.pengedar.sah
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

 
Top