25.11.15

[SET KECANTIKAN SHAKLEE] Masalah Muka Berminyak, Kulit Muka Kusam Dah Takde!

Saya nak kongsi kegembiraan saya selepas menggunakan produk Shaklee. Saya berumur 23 tahun. Saya seorang yang suka bergaya dan sukakan kecantikan. Normal lah kalau wanita suka pada kecantikan kan?

Saya juga suka bermake up dan suka bergaya. Namun ada suatu masa, masalah kulit yang saya hadapi, buat saya nampak comot bila nak melawa. Muka saya berminyak, kulit muka nampak kusam dan tak berseri. Lebih-lebih lagi pada waktu tu, saya berkerja sebagai seorang pembuat kek di sebuah bakeri di Subang. Keadaan kulit saya menjadi semakin tidak terurus. Muka lebih senang naik jerawat dan parut susah nak hilang.

Sampai satu tahap, saya malas dah nak cantik-cantik pergi kerja. Saya biar je kulit saya yang kusam tu. Sehinggalah kakak saya mula kenalkan saya dengan produk Shaklee.

Antara produk yang saya ambil adalah ESP, Vitamin C, Garlic Complex dan juga Nutriwhite Cleanser.

Dulu masa mula-mula, saya ada la rasa malas jugak nak konsisten makan. Tapi, sejak saya nampak perubahan yang ketara pada kulit muka saya, saya terus jadi rajin nak konsisten.

Kulit muka saya kembali berseri, sihat, parut jerawat pun hilang dan yang paling penting dah tak berminyak lagi!

Saya suka sangat-sangat. Sekarang, saya dah tak payah make up bila pergi kerja. Saya rasa kulit saya makin cantik dan keyakinan saya makin bertambah bila kulit dah bersih.

Sekarang ni saya teruskan ambil ESP, Vitamin C dan Garlic untuk sistem imun badan saya. Saya memang senang demam dan selsema. Sekarang dah takda lagi.

Alhamdulillah. Terima kasih Shaklee!! Saya nak jadikan satu Set Nutriwhite Shaklee nanti sebagai hantaran kahwin saya tahun depan.


Perlukan Rundingan atau Ingin mendapatkan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

22.11.15

Masalah Parut Jerawat Berlubang

Masalah parut jerawat berlubang dah hilang!

Nor Zaritaa bt Mat Saleh , berusia 31 tahun dan mempunyai 2 cahaya mata. Semasa mengandungkan anak ke dua, suami menegur kulit saya banyak bintik-bintik hitam (jeragat) dan mengesyorkan saya menggunakan produk kecantikan untuk memutihkan dan menghilangkan jeragat. Oh tidakkk!!! Saya betul-betul sentap kerana suami saya bukan lah jenis yang suka komen. Tapi seandainya dia memberi komen maksudnya perkara tersebut benar-benar serius. Mulanya saya buat endah tak endah kerana saya fikir mugkin alahan masa mengandung.

Tapi dalam masa yang sama, ada juga saya risik kawan-kawan ditempat kerja dan mereka sarankan agar saya buat rawatan muka. Lagi saya tertekan sebab saya tak ada masa nak buat rawatan muka. Lama kelamaan saya buat endah tak endah je dengan masalah kulit saya. Mungkin kerja saya yang banyak terdedah kepada matahari buatkan kulit saya berjeragat. Lagi pula, saya tak pakai apa-apa protection untuk kulit. Hanya pakai pencuci muka yang dijual di pasaraya dan bedak compact. Keadaan ini membuatkan kulit saya makin teruk dan berminyak terutamanya menjelang tengahari.

Selepas bersalin, saya ingatkan kulit muka saya akan pulih. Tapi makin teruk. Dahla berjeragat, kulit menjadi kering sehinggakan kalau saya pakai bedak compact nampak tak sekata dan menggerutu. Mujurlah cuti bersalin 3 bulan. Jadinya saya tak keluar sangat kecuali ada urusan penting. Masalah kulit masih berlarutan sehingga bulan ke dua selepas bersalin. Masa tu baru saya teringat yang saya ada beli VITAMIN C Shaklee (dalam set berpantang).Saya mula makan setiap hari dan bersama-sama ESP. Alhamdulillah, ada perubahan yang positif. Kulit saya tak lagi kering tapi jeragat masih ada. Saya malu dengan suami.Setiap kali kalau nak keluar dengan suami, saya akan ambil masa yang agak lama untuk bermakeup. Tapi hasilnya mcm opera cina kata suami. Putih bedak sesaje. Kecik hati saya....

Sebelum mula kerja selepas cuti bersalin saya beli foundation. Mula-mula pakai macam ok, tapi lama kelamaan muka saya jadi berminyak. Ini menyebabkan jeragat bertambah banyak. Walaupun saya cuba tutup dengan bedak masih boleh nampak jika muka mula berminyak. Jalan terakhir, saya beli VITAMIN E. Kebetulan masa tu VITAMIN E tengah promosi. Jimat duit . Dalam masa yang sama, saya juga gunakan NUTRIWHITE CLEANSER. Jadinya saya menggunakan ikhtiar dengan ESP, VITAMIN C, VITAMIN E dan NUTRIWHITE CLEANSER tu serta tawakal kepada Allah.

Alhamdulillah, setelah makan VITAMIN E beberapa minggu kulit saya tak lagi berminyak pada waktu tengahari. Saya bukan sahaja makan VITAMIN E tu..tapi sapu pada muka juga. Syukur alhamdulillah, walaupun baru beberapa minggu makan VITAMIN E berselang-seli dengan ESP dan VITAMIN C saya nampak perubahan yang positif pada kulit saya. Kulit rasa lebih licin tak menggerutu seperti sebelum ni dan lembut. Jeragat pun mula nampak pudar walaupun belum hilang sepenuhnya.Kulit muka yang dulu berlubang-lubang akibat parut jerawat dah nampak sekata.

Walaupuan saya terdedah kepada matahari tiada lagi garisan kulit terbakar dan yang paling best kalo nak keluar dengan suami, saya tak perlu nak bermakeup tebal-tebal macam opera cina yang dia cakap tu. Adaķalanya saya makeup pun kalau keluar ke tempat berdekatan dengan rumah. Lagi satu yang buat saya senyum sorang-sorang bila ada anak murid tegur muka saya nampak 'flawless' ...hehheehe

Alhamdulillah berkat penggunaan

1. ESP protein soya
2. Vitamin C
3. Vitamin E
4. NutriWhite Cleanser Shaklee


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

20.11.15

[WAJIB TAHU] 11 Info Label Pada Botol Vitamin

11 maklumat pada label kandungan pada botol vitamin yang kita perlu tahu

Labels on natural vitamin supplement bottles present a challenge to manufacturers: a great deal of information about a complex product must be squeezed into a tiny space.

Through necessity, they resort to abbreviations and verbal shorthand to communicate, and it can be a bit daunting to the uninitiated.

Here’s a guide to sorting it all out:

1. "% of Daily Value": The "Daily Value," or DV, was created by the U.S. Food and Drug Administration for labels on foods and supplements, and implemented in 1994.

It is based on two sets of references: Daily Reference Values, or DRVs, and Reference Daily Intakes, or RDIs. DRVs are for nutrients for which no set of standards existed previously, such as fat and cholesterol.

RDIs replaced the term "U.S. Recommended Daily Allowances" (RDA), which were introduced in 1973 for labeling of vitamins, minerals and protein.

If the "% Daily Value" listed is "75%" that means one serving supplies 75 percent of the entire DV for that nutrient. If the value listed is more than 100%, it suggests some advantage to exceeding the DV.

In this case, it reflects the view of Dr. Weil and his science advisory board that the DV established by the FDA is below the optimal dosage. This illustrates the difference between "what you can get by on" and "what is the amount that may provide the most benefit."

2. "Serving Size": This indicates how many of the units - tablets, soft-gels, capsules, etc. - need to be consumed in a day to reach the percent of daily value listed on the label.

3. Units of measure reflect the standard reference units for each kind of nutrient. “I.U.,” stands for “International Unit” and is the standard for measuring fat-soluble vitamins, which include vitamins A, D, E and K. The abbreviation "mg" stands for milligrams, or one-thousandths of a gram, and “mcg" stands for micrograms, or one millionths of a gram.

4. Double asterisks in place of DV listings mean that DVs have not been established for these nutrients. The nutrients are included in some Weil dietary supplements because studies suggest they have scientifically validated health benefits and are safe to consume at the amounts contained in the supplement.

5. "Other ingredients": This is a list of compounds that do not directly contribute to the nutrient DVs in the supplement, but instead aid in functions such as tablet integrity, proper digestion or preservation of shelf life.

6. "EXP" indicates the expiration date; that is, the date by which the supplements in the bottle will have degraded to the point that the percent of DV listed on the label is no longer accurate. Consuming supplements that are past their expiration date is usually not harmful, but since the full nutritional value is not received by the consumer, it is recommended that supplements that have passed their expiration date be replaced with fresher ones.

7. "LOT" is a number that identifies the specific manufacturing lot that included this particular item. It is useful in the unlikely event that questions arise about the integrity of ingredients or manufacturing processes used to create that lot.

8. "Directions" provides information to help the consumer safely obtain maximum value from the product.

9. "Note" serves to warn consumers of potential adverse effects the supplement could present to individuals such as pregnant or lactating women, people taking certain prescription medications, or people with allergies. This section also contains information regarding how to store the supplements.

10. Manufacturer's information tells which company made the supplement, and where the company has its headquarters.

11. "For more information" provides contact information should purchasers or potential purchasers have questions about the product.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

19.11.15

Bagaimana Vitamin C Boleh Mencerahkan Kulit?

Saintis telah mendapati bahawa protein kolagen memerlukan Vitamin C untuk molekul mencapai konfigurasi yang terbaik. Vitamin C mencegah kolagen dari menjadi lemah dan mudah rosak ( proses yang dipanggil hydroxylation ).

Vitamin C juga meningkatkan tahap procollagen messenger RNA. Ia juga diperlukan untuk "mengeksport" molekul-molekul prokolagen daripada sel kita ke dalam ruang extracellular . Dalam erti kata lain, Vitamin C adalah amat penting dalam memastikan keutuhan struktur kolagen.

Vitamin C juga membantu menyembuhkan luka. Kajian telah menunjukkan bahawa apabila Vitamin C dalam dos yang tinggi telah diberikan untuk membakar mangsa, ia mengurangkan pemindahan darah dan bahan buangan ke dalam tisu-tisu (capillary permeability ).

Ini sebahagiannya disebabkan oleh kesan pemerangkapan Vitamin C pada radikal bebas ( sifat-sifat antioksidan ).

Dalam kajian yang lain pula, apabila Vitamin C ( 2000 mg ) dan Vitamin E semulajadi ( 1,000 IU ) diberikan kepada 20 lelaki dan wanita, hasilnya ketahanan mereka terhadap selaran matahari meningkat sebanyak 20 % selepas hanya 8 hari .

Mereka mendapat kesan yang lebih rendah daripada keradangan dan kerosakan kulit berbanding dengan mereka yang tidak diberi vitamin C dan vitamin E, yang menjadi lebih sensitif terhadap selaran matahari.

Sifat Vitamin C adalah antioksidan yang meningkatkan kadar Glutathione dan Vitamin E.

Adakah anda pernah mendengar pepatah Inggeris, one thing leads to another?

Inilah yang berlaku pada Vitamin C.
Ini kerana dengan mengambil Vitamin C bukan sahaja ianya akan meningkatkan tahap Vitamin C dalam darah kita, malah ia juga meningkatkan dua antioksidan yang sangat penting iaitu glutation (sejenis antioksidan yang utama) dan Vitamin E (antioksidan yang larut lemak).

Kandungan Vitamin C yang tinggi meningkatkan Glutathione dan Vitamin E.

👉Glutathione
Glutathione adalah antioksidan yang paling banyak terdapat pada badan kita.
Ia memainkan peranan yang penting dalam Menyahtoksinkan badan kita.

Glutathione adalah tripeptide dan terdiri daripada 3 asid amino :
1. glycine
2. asid glutamik
3. cysteine

Glutathione akan bertukar ke glutathione peroxidase, iaitu enzim penting yang mencegah kerosakan oksidatif

Badan kita mendapatkan bekalan glutathione dengan sendiri. Mengambil pil glutathione tidak dapat menaikkan tahap glutathione dalam darah kita.

👉Vitamin E
Vitamin E merupakan antioksidan larut lemak yang paling penting. Ia melindungi sel-sel kita dari pengoksidaan dengan bertindak balas dengan radikal berlemak.

Vitamin E adalah satu kumpulan sebatian yang terdiri daripada tocopherols dan tocotrienols. Tocopherols bertindak sebagai antioksidan di dalam manusia.

Hati kita sebenarnya membentuk Vitamin E dalam darah, tetapi ia memerlukan sumber makanan dengan Vitamin E untuk berbuat demikian.

Sumber vitamin E yang baik dari makanan termasuk:
1. Wheat germ oil
2. Almonds
3. Sunflower seeds, sunflower oil
4. Hazelnuts
5. Peanut butter


Mengapa hubungan antara tahap Vitamin C dan glutathione penting dalam mencerahkan kulit?

Hal ini penting kerana para saintis telah mendapati bahawa cara kulit kita menyeimbangkan antara pigmen yang cerah (pheomelanin) dan pigmen gelap (eumelanin) tergantung pada glutathione, L-cysteine dan TYRP1 enzim.

Oleh kerana Vitamin C telah terbukti secara saintifik untuk meningkatkan tahap gluthathione dalam darah, kita boleh mengatakan bahawa Vitamin C membantu untuk mencerahkan kulit.

1) Glutathione
Glutathione terdapat pada hampir semua buah-buahan mentah dan sayur-sayuran. Apabila dimasak, kebanyakan glutathione akan hilang, tetapi itu bukan masalahnya. Kerana walaupun glutathione didapati dalam banyak buah-buahan, sayur-sayuran, dan daging, perut dan usus keupayaan badan kita untuk menyerap glutathione adalah sangat sedikit.

Selain itu, jangan terpedaya dengan " pil pemutih kulit gluthathione ". Pil Glutathione dan makanan tambahan tidak boleh meningkatkan tahap glutathione dalam darah anda. Ini hanya akan menjadikan tahap glutathione semakin teruk.

Untuk meningkatkan tahap glutathione dalam darah kita, adalah lebih baik mengambil makanan yang tinggi kandungan glutamin seperti daging tanpa lemak, telur , germa gandum , protein whey dan bijirin penuh. Ini akan merangsang hati anda supaya boleh menghasilkan lebih glutathione secara semulajadi.

Glutamin adalah salah satu prekursor dikenali pengeluaran gluthathione.
Pengambilan Vitamin C dengan dos yang tinggi juga akan meningkatkan tahap glutation semula jadi kita , jadi dengan mengambil suplemen Vitamin C adalah sangat penting jika anda mahu
mencerahkan kulit anda.

2) L-cysteine
L-cysteine adalah asid amino yang boleh didapati dalam kebanyakan makanan yang mengandungi protein yang tinggi termasuk yogurt dan whey protein. Sumber terbaik dari sayur sayuran aalah seperti bawang besar, bawang putih dan brokoli. L-cysteine berasal dari N-Acetyl Cysteine (NAC) yang dapat membantu untuk meningkatkan penghasilan glutathione dalam hati. L-cysteine juga membantu mensintesis protein, taurine, Koenzim A dan sulfat yang bukan organik.

3) The TYRP1 enzyme (or Tyrosinase-related protein 1)
Apa yang anda benar-benar perlu tahu bahawa ini adalah bahagian genetik yang melibatkan keseluruhan perbincangan pemutihan kulit. Gen TYRP1 menyediakan arahan untuk membuat enzim TYRP1. Fungsi-fungsi enzim ini adalah masih tidak jelas tetapi ia terlibat dalam pengeluaran melanin. Ini berkemungkinan bahawa di mana gen-gen terlibat dalam menentukan warna kulit kita. Mutasi gen TYRP1 dikaitkan dengan oculocutaneous albinism.

Adalah sangat penting untuk mengetahui bahawa tidak ada faktor-faktor ini menentukan warna kulit kita secara individual. Ketiga-tiganya diperlukan untuk memainkan peranan dalam mencerahkan kulit kita.

🚫 Musuh Vitamin C : Pencemaran , Merokok, Alkohol , Diabetes

Jika anda merokok atau minum akohol, besar kemungkinan tahap vitamin c anda lebih rendah dari orang yang tidak merokok atau minum alkohol.

Adakah anda tinggal di kawasan tercemar ataupun selalu terdedah dengan pencemaran? Jika ya, kadar vitamin c anda juga akan menurun.

Kajian telah menunjukkan bahawa meminum alkohol dalam kuantiti yang banyak akan menurunkan jumlah Vitamin C dalam plasma darah anda dengan mengeluarkan vitamin C melalui air kencing. Merokok dan pencemaran umum juga akan menurunkan tahap vitamin C dalam darah. Diabetes juga akan mengurangkan tahap Vitamin C pada badan anda.


Apakah maksud semua ini? Perlu saya mengambil Vitamin C untuk mencerahkan kulit saya?

👍👍👍👍👍
Ya , ya , dan ya!

Jika ingin mencerahkan kulit anda dengan cara dalaman menggunakan makanan tambahan , Menyahtoksinkan atau mengubah diet, mengambil supplement vitamin c adalah penting.

Dosage
Anda perlu mengambil dos yang tinggi diantara 1,000 - 3,000mg Vitamin C setiap hari sama ada melalui makanan tambahan atau buah-buahan.

Pengambilan Vitamin C sepanjang hari adalah sangat penting untuk mendapatkan hasil keberkesanan maksimum.

Cara paling mudah untuk anda mendapatkan vitamin C secara konsisiten dengan dos yang betul adalah dengan mengambil supplemen.


Berapa dos Vitamin C yang diperlukan untuk mencerahkan kulit?

Contoh...

Berat: 46 kg

Formulanya...
Berat (46kg) x 40mg

Berapa keperluan Vitamin C saya untuk sehari??

Jawapannya
1,840mg

Untuk makluman anda, kandungan Vitamin C di dalam Sustained Release Vita C Shaklee adalah berjumlah 525mg.

Maka, keperluan Sustained Release Vita C Shaklee untuk saya

1840mg / 525mg = 3.5 biji sehari

Boleh dikatakan saya perlukan 4 biji Vitamin C Shaklee sehari untuk mencerahkan kulit saya

Begitulah kiraannya.

Ini adalah berdasarkan kajian ye...bukan sesuka hati saya buat formula tau 😊


Bulan ni adalah peluang untuk anda mencerahkan kulit wajah dengan Vitamin C Shaklee

Kerana ada offer Vitamin C Shaklee harga jimat ohsem !!

1 botol rm92.50
2 botol harga diskaun 5%


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

18.11.15

Vitamin C Shaklee Mencerahkan Kulit

Vitamin C penting dalam mencerahkan kulit kerana saintis telah mendapati bahawa cara kulit kita mengimbangkan antara pigmen yang lebih cerah (pheomelanin) dan pigmen gelap (eumelanin) adalah bergantung kepada gluthathione, L-cysteine dan enzim TYRP1 itu. Oleh kerana Vitamin C telah terbukti secara saintifik meningkatkan tahap gluthathione dalam darah, adalah benar bahawa Vitamin C mencerahkan kulit.

Kesimpulannya, jika anda ingin mendapatkan kulit yang lebih cerah pengambilan Vitamin C adalah super duper penting. Dan perlu juga diingatkan, Vitamin C adalah vitamin larut air, ianya tidak dapat disimpan di dalam badan. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil secara harian.

Anda perlu mengambil Vitamin C pada dos yang tinggi 1000 – 3000mg setiap hari untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah. Jarakkan pengambilan Vitamin C sepanjang hari untuk keberkesanan maksimum.


KENAPA MESTI VITAMIN C SHAKLEE?

Bagi fungsi ini, Vitamin C Shaklee adalah yang terbaik kerana ianya adalah Sustained Release di mana Vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan, 100mg setiap sejam untuk memastikan keperluan Vitamin C di dalam badan sentiasa dipenuhi secara berterusan.


Vitamin C dikenal sebagai Sustained Release Vita-C Plus (500mg)

Apa yang menyebabkan Vitamin C Shaklee ini BERBEZA dengan Vitamin C jenama lain?

1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik!
- Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas!

2. Vitamin C Shaklee bersifat
'Sustained Release'/pelepasan masa
- Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti!

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!
- Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari! Hebat kan?

4. Vitamin C Shaklee mengandungi "bioflavonoids".
- Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar.
Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
- Semuanya natural!
Jadi, sekiranya anda mahukan Vitamin C yang natural dan benar-benar bermanfaat untuk anda, maka Vitamin C Shaklee adalah pilihan yang paling tepat sekali!


Bulan ni ada offer Vitamin C Shaklee

Beli 1 botol rm92.50
Beli 2 botol diskaun 5%


Ingin dapatkan Produk Shaklee idaman anda? Hubungi saya

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

16.11.15

3 bonus yang anda akan dapat dari satu kapsul Vitamin E Shaklee

Pelbagai jenama Vitamin E ada di dalam pasaran

Jadi kenapa saya kena pilih jenama Shaklee?

(tocopherol) selenium (membantu penyerapan lebih optimum)
Kerana ia mengandungi ekstrak grape seed (Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vitamin E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C

Dalam erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser, memelihara kecantikan, terbukti menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul dan melambatkan penuaan awet muda)

Inilah yang membuatkan Vitamin E Shaklee BERBEZA dengan yang lain

1 kapsul vitamin E Shaklee mengandungi 400IU vitamin E (as-d-alpha tocopherol), 65 mcg SELENIUM dan 39.4mg grape seed extract

Mana nak dapat , bonus 3 in 1 dalam satu kapsul Vitamin E Shaklee. Takyah susah2 nak pegi bli vitamin E satu, selenium satu, ekstrak grape seed satu. Vita-E Complex Shaklee ada semua di dalam 1 kapsul


[ VITAMIN E YANG TERBAIK DI PASARAN ]
.
Vita E improved formula
Now with GRAPE SEED EXTRACT .
.
Kelebihan GRAPE SEED EXTRACT yang terkandung dlm pek baru VITA E COMPLEX SHAKLEE:

🌱 Mengikut kajian saintifik Minyak Biji Anggur terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah KANSER serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan jika mengamalkn secara konsisten

📢 Grape Seed Extract juga terbukti berkesan untuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan

KENAPA GRAPE SEED OIL❓
.
Sebabnya dalam Minyak Biji Anggur terdapat Oligomeric Proantho Cyanidin(OPC) yang lebih tulin berbanding kumpulan fitonutrien yang lain ‼️
.
OPC pula merupakan anti pengoksidaan yang paling berkesan dan mampu melindungi tisu-tisu daripada pelbagai kecederaan pengosidaan

OPC juga adalah 50 kal ganda lebih kuat daripada Vitamin E dan 20 KALI GANDA LEBIH KUAT DARI VITAMIN C 😱
.
OPC berfungsi memusnahkan ‘radika bebas’ yang boleh memusnahkan badan manusia. Dalam erti kata lain, OPC inilah yang bertindak MEMBANTU MENGATASI MASALAH KANSER bagi mereka yang sedang mengalami masalah penyakit kanser atau bertindak sebagai benteng daripada serangan penyakit yang ditakuti itu

Di samping itu, OPC yang amat kaya dengan protein terutamanya kalogen serta lebih kuat dari Vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya sebagai makanan yang paling baik terhadap pembentukan sel dan tisu. 😱
.
Sekaligus ia juga baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan 😍


Nak cuba Vitamin E Shaklee?


Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

15.11.15

Resepi Bancuhan ESP Untuk Membantu Ibu Menyusu Segar dan Cantik

Setiap pagi, saya akan pastikan malam sebelum sarapan, saya rendam 2-3 biji kurma dalam segelas fresh milk.

Buang biji kurma tu dulu, takyah blend kurma tu pun takpe, terus rendam je dalam gelas tu. Pastu letak dalam fridge.

Esok pagi waktu sarapan, saya terus kisar bancuhan tadi add on ESP protwin soya 3sudu + almond nut 1sudu
Memang sedapppp sangat.

Khasiatnya? Untuk cantik, sihat, segar bertenaga sepanjang hari walaupun menyusu badan.

Kalau korang tak minum susu, gantikan susu tu dengan plain water je pun okay. Add on sedikit madu untuk manis semulajadi. Kacang badam tu pun optional je, takde pun takpe, tapi kalau ada laaaaagi best.

ESP tu pulak adalah serbuk protein, yang tu bantu ibu menyusu kenyang berpanjangan. InshaAllah

Resepi ni juga boleh diambil ketika bersahur, inshaAllah akan kenyang dan bertenaga je badan


Protein soya ESP boleh membantu ibu-ibu menyusu dari segi

👉meningkatkan tenaga
👉membantu mempercepatkan
penyembuhan
👉memekatkan susu – bayi kenyang lebih cepat
👉membanyakkan susu
👉membantu pertumbuhan bayi
👉kulit bayi lebih sihat dan gebu
👉ibu dapat menguruskan badan
dan banyak lagi manfaat kepada ibu


Nak cuba ESP?


Hubungi saya untuk dapatkan ESP protein soya anda

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

14.11.15

3 Tips Untuk Minum Air

Minum air putih bagus untuk kesihatan tapi berapa banyak? 8 gelas? 8 baldi? 2 liter? 3 liter? 3 gelen? Ikut berat badan?

Ni saya kongsikan info daripada sahabat yang ada pegi kelas bersama KevinZahri pakar diet tu.

Katanya, mudah ja teori. Caranya ikut badan masing-masing, tengok warna urin (air kencing) masing-masing. Kalau jernih, ok lah tu kalau kuning pekat diraja bagai, minum banyak-banyak.

Setiap hari berubah-ubah ikut keperluan badan. Setiap orang tak sama. Setiap hari pun tak sama banyak mana nak minum sebab gaya hidup/aktiviti setiap hari kita tak sama. Umur pun meningkat setiap hari yer tak?

Lepas ni jangan dah main ikut orang ja, atau main sangka-sangka ja.

Apa pun yang kita buat kena tahu, kena ada ilmu. Allah bgtau dah dalam surah Yunus ayat 36 jangan buat apa-apa main sangkaan ja tanpa ilmu.

"Dan kebanyakan mereka, tidak menurut melainkan sesuatu sangkaan sahaja, (padahal) sesungguhnya sangkaan itu tidak dapat memenuhi kehendak menentukan sesuatu dari kebenaran (iktiqad). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka lakukan. (Yunus 10:36)


Nak air yang sedap, lazat dan memberikan kebaikan elektrolit?

Semestinya Performance Drink


Kelebihan performance drink Shaklee - minuman elektrolit terunggul

Minuman tenaga Performance Drink Shaklee. Ia dijual dalam bentuk serbuk ala ala just tang. Lazat. Kalau dulu dulu saya tak pandang sangat apa istimewanya kelebihan performance drink Shaklee ni.

Tapi selepas baca serba sedikit tentang pentingnya minuman elektrolit dan diberi penjelasan ketika produk workshop, barulah datang kesedaran untuk rajin minum air.

Sedikit info tentang elektrolit. Antara elektrolit yang utama dalam badan adalah Sodium ion, Chloride Ion, Magnesium ion Calcium Ion, Potassium ion.

Fungsi elektrolit adalah untuk mengawal keseimbangan air dalam badan dan menghasilkan impuls elektrik yg digunakan oleh saraf saraf dan otot otot badan.

Jadi jika anda sedang mencari minuman elektrolit, pastikan pilihan anda adalah yang terbaik untuk diri sendiri dan keluarga anda.

Pilihan saya semestinya Performance Drink Shaklee . Kenapa? kerana ia berbeza dengan jenama yang lain..bukan sahaja rasanya yang lazat, yg penting ia tak bergas dan atas sebab sebab kelebihan Performance Drink tersebut

Kelebihan Performance Drink Shaklee:
. Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air.
. Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
. Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.

Antara produk terbaik Shaklee... beza? memang berbeza.


Jadi wahai kawan kawan, jangan pandang remeh kepentingan minuman elektrolit kerana jika kandungan elektrolit tak seimbang dalam badan atau terganggu, ia boleh membawa maut.

Oh ya satu lagi, kalau anda mengalami haus terlampau, kulit bibir mengelupas atau rasa mual itu juga tanda2 badan sedang menghadapi tahap dehidrasi yang terlampau. jadi sila lah bancuh segelas Performance Drink hari ini. Ia memberi tahap hidrasi lebih baik berbanding air biasa. Pasti berbaloi.


Nak cuba Performance Drink? Hubungi saya

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

13.11.15

Kelebihan Bioflavanoid Dalam Vitamin C Shaklee

Harini saya nak sentuh sikit mengenai kandungan dan apa maksud flavanoid yg terkandung dalam Vitamin C ni dan siap ada perkataan baru lg iaitu PLUS menjadikan ia lebih ohsem

APA ITU BIOFLAVANOID
Bioflavonoids merangkumi sekumpulan besar nutrien dengan aktiviti antioksidan. Bioflavonoids sitrus, yang merupakan sebahagian daripada kumpulan nutrien yang berasal dari kulit dan pulpa produk sitrus. Bioflavonoids sitrus bertindak secara sinergistik dengan vitamin C. Setiap bahan meningkatkan tindakan yang lain.

Bioflavonoids sitrus diperlukan oleh vitamin C untuk digunakan dengan berkesan oleh badan. Ia juga meningkatkan keberkesanan vitamin C dengan melambatkan kerosakan.

FUNGSI BIOFLAVANOID
Bioflavonoids bertindak bersama vitamin c untuk :
1. melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
2. mempunyai kesan antibakteria
3. menggalakkan peredaran darah
4. merangsang pengeluaran hempedu
5. mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
6. merawat dan mencegah katarak
7. bertindak sebagai antihistamin
8. mempunyai ciri-ciri anti-radang
9. mengurangkan gejala herpes mulut

Bioflavonoids juga berfungsi sebagai antioksidan dalam tumbuh-tumbuhan.

Cuba kita lihat, tumbuh-tumbuhan yang terdedah kepada cahaya matahari sepanjang hari, menerima dos cahaya ultraungu (UV) yg tinggi kan?

Bioflavonoids membantu melindungi tumbuhan daripada sinaran UV yang berbahaya dan meneutralkan radikal bebas molekul tidak stabil dengan elektron berpasangan yang mereka keluarkan.

Dan apa yang BEST nya tu, kesan antioksidan bioflavonoids yg sama macam ni jugak berlaku pada manusia yg mengambilnya.

BAHAN MAKANAN YG MENGANDUNGI BIOFLAVANOID
Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pinus, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sorgum, apricot, kedelai, tomat, brokoli, seledri, paprika, buncis, delima, jeruk nipis, jeruk lemon, anggur, apel, pir, stroberi dan lain-lain.

BAHAN YG MENGURANGKAN KADAR BIOFLAVANOID DALAM TUBUH
Beberapa bahan dapat menghilangkan bioflavonoid dari tubuh. Salah satunya yang paling buruk adalah asap rokok dan banyak minum alkohol. Aspirin dan ubat-ubatan penghilang rasa sakit juga dapat membuang bioflavonoid dari tubuh. Demikian pula dengan antibiotik dan cortisone.

SIAPA YG PERLUKAN
1) PEROKOK –asap rokok merosak bioflavanoids dan vitamin c dengan cepat.
Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vitamin c utk melawan kerosakan sel dari asap rokok
Perokok pasif juga memerlukan extra bioflavanoids dan vitamin c
2) Orang tua
3) Penderita asma dan alergi
4) penderita kencing manis
5) orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi
6) penghidap hypertensi – dapat menurunkan tekanan darah
7) orang yang stress – dpt mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepat dengan mengambil bioflavanoids dan vitamin c

Kira dalam bahasa mudahnya BIOFLAVANOID ni akan menambahkan keberkesanan VITAMIN C dalam badan kita dan mengelakkan dari cepat teroksida dan apa yg bagus lagi ia adalah daripada CITRUS BIOFLAVANOID yg menjadikan ia selamat untuk ibu-ibu yang hamil serta menyusukan anak


Apa yang istimewa sangat dengan Shaklee Sustained Release Vita-C ni?

Berat setiap tablet Vita-C adalah 992mg. Yang menariknya setiap tablet Sustained Release Vita-C Shaklee ini mengandungi Ascorbic Acid 500mg yang ditambah dengan Citrus Bioflavanoid Complex 120mg. (7.5mg bagi setiap Lemon, Orange dan Grapefruits Bioflavanoids dan 7.5mg Hesperidin)


Kelebihan lain Shaklee Sustained Release Vita-C:

👉100% semulajadi
👉Tanpa bahan pengawet
👉Tanpa pewarna
👉Tanpa bahan tiruan
👉Halal
👉Dapat kelulusan KKM
👉Tanpa GMO 

Cuba check vitamin C yang anda pakai selama hari ni. Tengok lepas tak kriteria semua ni?

Bagaimana nk dapatkan Sustained Release Vita-C?

Sustained Release Vita-C ni sangat murah ye.

Murah sangat!!! Tak percaya?

Ok, sebiji harganya kurang dari 50sen ok..
Setiap botol hanya berharga RM92.50 dan mengandungi 180 biji yang tahan selama 6 bulan!

Sangat menjimatkan.


Bulan ni ada promosi tau

1 botol rm92.50
2 botol anda akan dapat diskaun 5%

Nak harga lagi jimat?


Nak menikmati discount 20-30% harga produk?

Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

12.11.15

Cukup tak keperluan vitamin C kalau hanya daripada buah?

Fakta: Secara amnya, buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Satu hidangan membekalkan sekitar 45mg-60mg Vitamin C.

Buah yang tidak ranum mengandungi kurang kandungan Vitamin C apatah lagi selepas dipetik, ia berkurang separuh dan musnah terus apabila terdedah kepada panas

Jadi berapa % sangatla yang kita dapat hanya daripada buah2an kan?

kalau tak makan buah? Lagi lah parah yer tak. kalau merokok? Stress? Kulit jerawat? Lagi lah tak cukupp telan buah sahaja.

Sebab itu kita perlukan makanan tambahan Vitamin C untuk melengkapkan keperluan Vitamin C dalam tubuh. Semak keperluan Vitamin C anda, Ia berbeza mengikut jantina, umur, gaya hidup.

Saya pilih jenama Shaklee sebab Vitamin C Shaklee. Setiap tablet vitamin C Shaklee bersamaan hidangan 7.5 biji oren.

Ujian klinikal pula membuktikan Vitamin C dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Dan ekstra bonus bagi yang memilih Vitamin C Shaklee adalah, kandungan bioflavonoid dalam tiap tabletnya. MENAKJUBKAN!!

Semua orang memerlukan vitamin C ni kan? Tak kiralah siapa kita. Sebabnya badan kita tak dapat hasilkan vitamin C dengan sendiri.

Ibu hamil, ibu menyusu, kanak2, warga tua, mereka yang mengalami masalah sistem imun, masalah kulit sangat digalakkan mengambilnya vitamin C


Ini dia sedikit testimoni vitamin C yang sebenar. Bila bersembang pasal vitamin C ni memang saya teruja la!!! Hihi


Bulan ni ada offer Vitamin C Shaklee tau.

Beli 1 botol rm92.50
Beli 2 botol anda akan dapat diskaun 5%

Nak lagi harga jimat?


Nak menikmati discount 20-30% harga produk?

Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading