30.12.15

8 Tanda Penyakit Jantung


Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di Malaysia. Walau bagaimanapun, penyakit ini boleh dicegah, dirawat dan dielakkan. Apa itu Penyakit Jantung? Penyakit jantung digambarkan sebagai rasa kesakitan yang amat sangat di bahagian dada yang berterusan sehingga setengah jam,kemudian menjalar ke arah tangan kiri dan rahang.

Pesakit akan mengalami kesukaran untuk bernafas dan perasaan takut yang keterlaluan. Sebab sebenar rasa sakit ini adalah disebabkan kematian sebahagian otot jantung yang disebabkan oleh salur darah di bahagian tersebut tersumbat. Lebih besar salur darah yang tersumbat, lebih merbahaya serangan jantung tersebut. Sekiranya saluran darah tertutup sepenuhnya,sebahagian dari otot jantung akan rosak. Kemudian,sakit dada yang teramat sangat akan terjadi. Keadaan inilah yang dinamakan “serangan sakit jantung”.

8 Tanda-tanda Penyakit Jantung

1. Kerap Sakit Dada

Sakit dada merupakan simptom yang paling kerap berlaku kepada pesakit. Pesakit akan mengadu sakit di bahagian dada sama ada ditengah atau di sebelah kiri. Ia berlaku disebabkan sel-sel jantung tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana kurangnya aliran darah ke otot-otot jantung. Selalunya jika sakit tersebut tidak serius, ia cuma mengambil masa yang singkat untuk lega. Sama ada 5 minit hingga 10 minit. Tetapi sekiranya sakit tersebut serius ia boleh mengambil masa lebih dari 20 minit. Sakit dada juga boleh berlaku semasa melakukan aktiviti mahupun berehat. Sekiranya sakit tersebut berlaku semasa melakukan kerja-kerja berat, penyakit tersebut tidak seteruk apabila pesakit mengadu ketika rehat.

2. Selalu Sukar Bernafas

Kesukaran ini biasa terjadi ketika tidur atau hanya sekadar berbaring malah pesakit akan sering mengalami sesak nafas terutama apabila melakukan aktiviti. Penyakit jantung boleh menjadi semakin serius sekiranya anda mudah mengalami sesak nafas walaupun melakukan kerja-kerja ringan seperti menaiki tangga atau pergi tandas.Untuk mengatasi hal tersebut, ambil nafas dalam-dalam dan hembus nafas perlahan-lahan.

3. Kurang Selera Makan

Ia disebabkan oleh pengumpulan cairan di dalam hati atau sistem pencernaan yang menyebabkan sesiapa yang mempunyai masalah sakit jantung ini kurang selera makan.

4. Sering Rasa Lelah Penat

Rasa lesu dan lelah tanpa sebab ini berlaku kerana tubuh tidak mendapat oksigen yang mencukupi.

5. Kerap Buang Air Kecil

Kekerapan membuang air kecil juga adalah salah satu tanda sakit jantung. Hal ini kerana disebabkan cairan yang terkumpul pada ginjal melalui aliran darah pada siang hari. Untuk menghindari hal ini, anda digalakkan mengawal pengambilan air pada waktu malam hari.

6. Bengkak Kaki

Bengkak kaki sering berlaku kepada pesakit yang mengalami kegagalan jantung berfungsi. Kaki akan menjadi bengkak dan berat dan jika anda tekan pada bahagian buku lali, anda dapat lihat bentuk jari anda hasil tekanan tersebut.

7.Mudah berpeluh

Tanda ini sering berlaku pada waktu malam ketika tidur sehinggakan terpaksa menukar pakaian berkali-kali. Malah ia juga boleh berlaku tidak kira waktu.

8.Sering berdebar-debar

Sering berdebar bukan perkara yang biasa berlaku kepada semua pesakit jantung. Sesetengah pesakit mempunyai masalah berdebar dan setengah pesakit tidak mengalaminya. Mungkin ada pesakit yang mengadu sakit ketika berjalan dan penyakit jantung juga boleh menyebabkan pesakit pengsan disebabkan oksigen tidak dapat sampai ke otak. - wom.my

KEMATIAN MENGEJUT DI KALANGAN ORANG MUDA

Akhir-akhir ni kita selalu dengar tentang kematian mengejut akibat serangan jantung. Dahulu kala, umur 40 an ke atas je yang selalu kena serangan jantung. Sekarang tak kira umur dah. muda-muda umur 20-an pun semakin ramai kena serangan jantung ni.

Apa yang menakutkan heart attack ni datang secara tiba-tiba dan kematian mengejut akibat jantung berhenti berfungsi secara tiba.

Penyebab utama ialah pemakanan kita. Terlalu banyak makan makanan yang sedap sedap dan tinggi kolesterol sejak kanak kanak lagi. Lama kelamaan kolesterol ini bunuh secara senyap dan tiba-tiba.

S
aya cadangkan amalkan OMEGA GUARD bagi mengurangkan paras kolesterol dan menjaga kesihatan jantung anda.

Bagaimana produk Shaklee boleh membantu para pesakit?

Set Jantung menyediakan sumber semulajadi CoQ10 yang terdapat di dalam CoQHealth Plus dan dikombinasikan bersama supplement lain untuk perlindungan jantung dan salur darah yang menyeluruh.

–> CoQ10 semulajadi tubuh terdapat banyak di sel jantung. Ianya membantu dalam penjanaan tenaga di dalam sel jantung yang sememanganya memerlukan banyak tenaga untuk bekerja.
Oleh sebab paras CoQ10 berkurangan apabila usia meningkat, paras CoQ10 perlu ditambah dari luar iaitu melalui pengambilan supplement.
CoQHealth Plus Shaklee merupakan sumber CoQ10 terbaik di pasaran

–> Omega 3 di dalam OmegaGuard Shaklee amat berkesan dalam menurunkan kolesterol dalam darah yang menyebabkan saluran darah sempit.
–> Ia juga membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lain, lantas menghalang tekanan darah tinggi.
–> menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) dalam darah dengan meningkatkan paras kolesterol baik (HDL)

Phytocol-ST
–> mencegah kolesterol dari masuk ke dalam salur darah

Vivix
–> melindungi sel-sel jantung dari penuaan, membaikpulih sel jantung yang rosak untuk fungsi jantung yang sihat


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

29.12.15

Vivix bantu kurangkan kesakitan dan kesan gelembung minyak panas

Ada satu waktu tu saya tengah menggoreng ikan, nak terbalikkan ikan tu tiba-tiba minyak meletup...terpercik minyak panas kat tangan saya...pedih jangan cerita la kan bukan sikit yang kena...merata tempat kat tangan saya yang kena...

Selalunya saya akan ambil ubat gigi sapu kat tempat yang kena tu...tapi saya cepat-cepat ambil vivix dan sapu kat semua tempat yang terpercik tu sebab teringat ada SID lain pernah buat..

Tapi memang menjadi la...tak sampai 5 minit sapu vivix, kulit dah tak rasa perit dah...takde jadi gelembung kulit akibat kena minyak tu...dan saya sambung kerja-kerja memasak saya macam biasa...

Selesai masak saya basuh tangan dan tengok memang takde tinggal bekas percikan...macam tak kena minyak pun. Vivix terbaiklah!!!

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 Vivix




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

28.12.15

Ruam pada bayi segera hilang dengan sapuan Herbal Blend

Ruam pada baby memang sering berlaku. tak kiralah ruam lampin ke, ruam susu ke, ruam peluh ke. Selalunya baby memang alami masalah ni termasuklah anak saya sendiri. Tapi anak saya sejak dari lahir dah ada ruam. Di muka dan satu badan ada. Sedih tengok anak macam tu.

Saya apa lagi cari lah herbal blend ni. Dah lah herbal blend ni PRODUK 'BERHANTU'. Asal restock je confirm 2, 3 jam lepas tu licin!!

Poslaju sampai je kat rumah, tak menyempat, terus sapu pada badan baby. Excited terlebih.

Amazingly, dalam beberapa hari, RUAM tu SEMAKIN SURUT!! Ibu mana tak happy bila tengok kulit anak makin elok, makin baik. Azie teruskn sapu sampai lah ruam dah hilang! Happy! Happy!

Sekarang baby dan 3 bulan lebih dah. Masih lagi guna, tapi bukan lah setiap hari. Hanya guna kalau ada gigitan semut, nyamuk, ruam susu ke. Memang kurang dari seminggu dah surut dan tak berbekas.

Kadang-kadang saya guna jugak untuk tumit. Maklumla, dah bersalin ni. Kulit semua kering. InsyaAllah dengan penggunaan konsisten boleh nampak hasil yang kita nak. Memang banyaklah kegunaan herbal blend ni. Untuk RUAM, PARUT, STRETCH MARK, KULIT KERING, PARUT CHICKEN POX dan banyak lagi.

Sebab tu lah herbal blend sangat 'berhantu'.



Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.


 Herbal Blend




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

26.12.15

Kenapa Mineral Penting Kepada Tubuh?

TRACE MINERALS: What They Are and Their Importance

Feeling exhausted, stress, always tired even after having rest, low energy for months...??! When under such stress circumstance - body urgently need of Ionic Trace minerals, as  absolutely essential construction blocks in order to support healthy metabolic reactions, improve immune system response and normalized digestive health

Deficiencies of specific trace minerals can have an adverse impact on cardiovascular health, bone health, fertility, cognitive health, and immunity.

Calcium: Essential for developing and maintaining healthy bones and teeth Assists in blood clotting. muscle contraction, nerve transmission, oxygen transport. cellular secretion of fluids and enzyme activity Optimal intake helps reduce risk of osteoporosis.

Chromium: Aids in glucose metabolism and helps regulate blood sugar by potentiating insulin and serving as a component of glucose tolerance factor.

Colbalt: Promotes the formulation of red blood cells and and serves as a component of the vitamin B-12.

Copper: Essential to normal red blood cell  formation and connective tissue formation. Acts as a catalyst to store and release iron to help form hemoglobin. Contributes to central nervous system function.

lodine: Needed by the thyroid hormone to support metabolism.

Iron: Necessary for red blood cell formation and Required for transport of oxygen throughout the body. Important for brain function. Amount needed is higher in women of childbearing age.

Magnesium: Activates over 100 enzymes and helps nerves and muscles function. Helps maintain the integrity of cell membranes and stabilizes the cell electrically Critical for proper heart function.

Manganese: Key component of enzyme systems, including oxygen-handling enzymes Supports brain function and reproduction Required for blood sugar regulation Part of bone structure.

Molybdenum: Contributes to normal growth and development Key component in many enzyme systems including enzymes involved in detoxification.

Phosphorous: Works with calcium to develop and maintain strong bones and teeth. Enhances use of other nutrients Key role in cell membrane integrity and intercellular communication Critical for proper energy processing in the body.

Potassium: Regulates heartbeat, maintains fluid balance and helps muscles contract.

Selenium: Essential component of a key antioxidant enzyme, necessary for normal growth and development Role in detoxification of heavy metals. such as mercury. Role in production of antibodies by the immune system. Component of teeth.

Sulfur: Needed for structure of most protein, including muscles and hair. Critical role in liver detoxification. Important functions in antioxidant nutrients and oxygen handling Role in growth.

Zinc: Essential part of more than 200 enzymes involved in digestion, metabolism, reproduction and wound healing Critical role in immune response Important antioxidant.

Saya dapatkan kesemua mineral di dalam 1 tablet sahaja iaitu dengan pengambilan multivitamin Vitalea

Perbezaan Multivitamin Vitalea


  • Merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta didunia.
  • Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA.
  • Ianya diformulasi secara komprehensif dan seimbang.
  • Setiap tablet Vita-Lea Shaklee bersalut serbuk spirulina.
  • Ia merupakan tablet yang paling mudah larut di dalam air dan juga tubuh manusia.
  • Ujian klinikal (berdasarkan 7 ujian klinikal) telah membuktikan bahawa pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko kerap sakit sebanyak 65%.
  • Lebih 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali penghasilan Vitalea( tu yang membuatkan hasilnya superb!)
  • Vita-Lea Shaklee dipilih sebangai THE BEST MULTIVITAMIN oleh Center for Science(US) pada tahun 2000





Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 multivitamin Vitalea




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

4.12.15

Kenapa Collagen Powder Shaklee Ada di Malaysia

Collagen Powder Shaklee ni hanya ada di pasaran Malaysia

Haritu kat Global Conference Shaklee di US, para pengedar Shaklee di US sana jeles sebab kat sana takda Collagen Powder. Jadi kita ni rakyat Malaysia yang sangat bertuah.

Ada yang tanya saya kenapa kolagen hanya ada di Malaysia tapi tiada di market US. Saya ringkaskan macam ni lah. Ini berdasarkan apa yang faham lah. Ada banyak sebab, faktor dan kriteria kenapa Collagen Powder hanya ada di Malaysia.

Shaklee akan buat kajian (R&D ) dahulu sebelum keluarkan satu-satu produk. Kajian ini ambil masa bertahun ye, bukan main bancuh-bancuh dan tempek label sahaja. Kajian untuk produk dihasilkan dibuat berdasarkan beberapa faktor contohnya siapa yang perlukan,apa bahan-bahan yg digunakan. Bahan tu pulak berbahaya ke tidak, tempat untuk dipasarkan kena kaji jugak. Kat negara mana, iklim negara, keperluan masyarakat dan banyak lagi faktor kena amik kira. Packaging pun tak sama untuk setiap negara.

Contoh macam Nutriferon dalam bntuk powder kat Malaysia. Kat US sana dalam bentuk tablet. Pastu packaging kat US botol besar-besar tau. Teringat haritu tengok produk Vitalea di US, besar sungguh botol nya. Canister performance drink pun besar. Maybe market sana diorang suke botol besar-besar. Kat Malaysia ni suka botol kecik-kecik, kan?

Pastu kene ingat cuaca kat Malaysia tak sama mcm kat US. Kulit org asia pun tak sama dengan kulit matsaleh. Itu belum sentuh rules dan regulation KKM. Kementerian Kesihatan Malaysia. Mesti halal. Bukan boleh main pek gitu je. Jadi special untuk malaysia okay. Sebab tu team US kena pastikan produk yang dihasilkn untuk orang malaysia comply dgn regulation KKM Malaysia.


Lagipun orang Malaysia ni kan suka putih-putih gebu cerah. Hehehe

Sebab tu lah Collagen Powder hanya untuk orang Malaysia 😁


Nak cuba Collagen Powder Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

3.12.15

Collagen Powder Shaklee Kembali Selepas 1 Tahun

Atas sebab garis panduan proses pendaftaran yang baharu dikenakan oleh kerajaan Malaysia, Collagen Powder Shaklee akan diberhentikan penjualan buat sementara waktu bermula 1 Januari 2015. Ini bermakna anda ada masa sehingga 31 Disember 2014 untuk membeli produk ini. Oleh kerana tempoh pendaftaran permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9 - 12 bulan, pihak Shaklee berbesar hati memberikan kepada anda PROMOSI beli 3 percuma 1


Haaaaa itu lah notis dan offer terakhir Collagen Powder daripada pihak Shaklee setahun yang lepas.

Sekarang Collagen Powder Shaklee sudah kembali untuk direbut oleh para pengguna dan penggila Collagen Powder!


Apakah perbezaan Collagen Powder berbanding produk collagen lain?

KOLAGEN DARIPADA SISIK IKAN MERAH - Sumber Kolagen Terbaik

Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m, dibawah keadaan lautan yang bertekanan tinggi, adalah mustahil bagi ikan biasa untuk hidup.

Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pounds, bertelur dan hisup dengan bebas di dalam lautan dalam - menjadikan ia sumber kolagen terbaik (mengekalkan kelembapan kulit) dan elastik (mengekalkan keanjalan kulit - boleh melantun apabila dicubit).
Kepaduan sel yang sangat tinggi.
Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan.
Jisim molekul yang sangat rendah - menyerap dengan mudah dan berkesan di dalam badan kita.

Collagen Powder Shaklee juga mengandungi 7 ramuan aktif bagi meningkatkan keberkesanan!

1. Keanjalan - menyokong pembentukan tisu penyambung
👉Ekstrak Kulit kerangan laut - Mengandungi glukosamine, sebagai pelincir bagi sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata.
👉Lactobacillus Acidophilus - Meningkatkan penyerapan kolagen.

2. Penghidaratan - menyokong penghasilan kolagen dan asid hialuronik
👉Ekstrak Biji Camellia Japonica - mengandungi asid oleik dan isoflavon juga membekalkan nutrisi dan penghidratan.
👉Ekstrak Pfaffia - merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin. Juga meningkatkan tenaga dan prestasi.

3. Antioksidan - bekalkan nutrisi untuk penghasilan kolagen dan melawan radikal bebas
👉Vitamin C - menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit.
👉Vitamin B2, B6 - membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen dalam sel tubuh.


Teruja betul tengok testimoni Collagen Powder ni.

Betul ke betul? 😊


Perlukan Rundingan atau Ingin mendapatkan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

2.12.15

8 Panduan Pemilihan Collagen Terbaik

1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding dengan kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.

2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi effect lebih cepat.

3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.

4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.

5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)

7. Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin.


Collagen Powder (CP) Shaklee

bersumberkan sisik ikan merah (4000mg), size kolagennya yang sangattt kecil iaitu 1000dalton (untuk penyerapan unggul dan efek yang segera),

dilengkapi dengan kajian klinikal, dan yang best nya CP ni diperbuat dari 7 ramuan khas. Memang perfect.

Berikut secara ringkas fungsi-fungsi setiap ramuan tersebut:

👉Kolagen ikan : Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
👉Ekstrak kulit kerangan : mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
👉Lactobacillus acidophilus : Meningkatkan penyerapan kolagen
👉Ekstrak biji Camellia Japonica : Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
👉Ekstrak Pfaffia : Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
👉Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
👉Vitamin B2,B6 : membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Pendek kata, ia pilihan tepat bagi saya kerana Shaklee Collagen POwder memberikan keanjalan, penghidratan dan antioksidan.

Info tambahan: Tahukah anda CP ni dilengkapi dengan asid hidraulik untuk mengekalkan kelembapan kulit.

1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 liter air. Menarik bukan. Sesuai untuk saya yang tak dapat nak telah bergelen-gelen air sehari..hihi

Kalau sesiapa yang nak rasa kulit lembap sentiasa, amalkan masker kolagen dan minum segelas sehari. Kesan yang sangat cepat. Memang menakjubkan


Semua orang pun tahu, semakin tua kita semakin berkurangan kolagen dlm badan.

Info : Penghasilan kolagen berkurangan dgn kadar 1.5% setiap tahun selepas usia 25tahun. Tapi kita hanya akan sedar akan kekurangan kolagen selepas 10tahun

Jadi kalau usia kita 25-30an mungkin takkan perasan akan kekurangan kolagen dalam badan.

Sekarang saya dah 31 tahun. Saya taknak menyesal di kemudian hari. Dah hampir 11bulan saya setia makan kolagen ni cuma kadang ada jugak la yang terskip. Hehe

Cuma kalau saya nak kesan lebih best untuk 5-10 tahun akan datang , jawabnya kenalah disiplin dari sekarang la. Hasilnya nanti kesan akan marvellous


Nak cuba?


Perlukan Rundingan atau Ingin mendapatkan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

1.12.15

Shaklee : MLM patuh syariah

Shaklee patuh syariah atau tidak?

Berikut adalah penerangan berdasarkan Garis Panduan Perniagaan Jualan Langsung Secara Pemasaran Berbilang Tingkat (Multi-Level Marketing) Menurut Syariah yang telah diperakukan oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-95 yang bersidang pada 16 hingga 18 Jun 2011:-

1. Harga tinggi dari biasa
Produk Shaklee ditawarkan dengan harga yang sangat berpatutan. Contoh paling asas. Multivitamin Shaklee ditawarkan dengan harga RM81 untuk 120 biji iaitu RM0.70 sebiji. Malah, harga ahli adalah lebih rendah.

2. Terdapat juga syarikat MLM yang melakukan manipulasi dalam menjual produknya, atau memaksa pembeli untuk menggunakan produknya atau yang dijual adalah barang haram.
Tiada barangan haram dalam Shaklee. Semuanya mendapat pengiktirafan halal. Tiada paksaan pembelian atau penggunaan.

3. Produk MLM ini mestilah dibeli dengan tujuan yang sebenarnya seperti produk yang benar-benar bermanfaat dan dibangunkan dengan serius seperti ubat-ubatan berkualiti, unik dan lainnya.
Justeru, produk MLM yang kabur kualiti dan kegunaannya tidaklah dibenarkan kerana ia hanyalah bertujuan untuk mengabui dalam undang-undang dan hukum Shariah, ia tiadalah halal di sisi Shariah. Justeru, kekuatan MLM itu ialah kepada produknya yang bermutu dan bukan kepada objektif jangka pendek mengumpul dana (modal).

Produk Shaklee dikenali lebih 60 tahun sangat berkualiti berasaskan penyelidikan. Sains Shaklee menjamin produknya SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM

4. Produknya bukan emas dan perak yang boleh dijual beli secara tangguh.
Ini kerana penjualan barangan emas secara tangguh adalah Riba jenis Nasiah.
Tiada penjualan emas dan perak dalam Shaklee.

5. Komisyen yang diberikan kepada ahli untuk setiap penjual dan ahli bawahannya mestilah jelas.
Tiada komisyen tanpa usaha, ini bermakna orang atas hanya berhak mendapat komisyen dari ahli bawahan yang dibantunya sahaja.

6. Keuntungan dan komisyen bukan berdasarkan ‘kepala’ atau ahli yang ditaja, tetapi adalah berdasarkan nilai produk yang berjaya dijualnya.

Ini diperlukan bagi membuktikan ia menumpukan kepada perniagaan penjualan produk dan perkhidmatan dan bukannya permainan wang (money game) atau head hunter.

Tiada komisen atau bonus yang diberikan sekiranya ahli yang ditaja tidak membuat pembelian. Dia akan bergelar ahli / downline kita sahaja, tanpa apa-apa hasil yang diperolehi selagi tiada belian dibuat

7. Tidak diwajibkan bagi si ahli membuat belian sendiri dalam jumlah tertentu bagi memperolehi komsiyen dari orang bawahannya.

Ini kerana dibimbangi ia mirip paksaan belian. Namun jika syarikat meletakkan syarat JUALAN MINIMA untuk memperolehi komisyen kumpulan dan sebagainya, ia mungkin dibenarkan dengan syarat ia dibuat atas asas ju’alah. Untuk itu, syarat dan rukun jua’alah mestilah dipastikan sempurna.

8. Setiap ‘upline’ atau orang di sebelah atas mestilah menaruh usaha atas jualan orang bawahannya, seperti mengadakan perjumpaan taklimat, motivasi dan teknik berkempen secara terancang seperti sebuah syarikat yang pelbagai ahlinya.
Ia perlu bagi melayakkannya menerima komisyen itu dari sudut Syariah, jika tidak adalah dibimbangi ia akan terjerumus kepada keraguan ‘syubhah’. Ini kerana konsep niaga dalam Islam tidak membenarkan suatu keuntungan dari sesuatu perniagaan yang diperolehi tanpa usaha. Justeru, sedikit usaha perlu dicurahkan bagi menjadi sebab haknya ke atas komisyen. Perlu diingat, kebanyakan ahli di kaki yang 10 ke bawah, mungkin tidak mengenalinya lantaran ia dilantik oleh orang bawahannya yang kesembilan. Jika tidak, apakah haknya untuk mendapat komisyen yang demikian berangkai dan begitu jauh?

Dalam Shaklee, terdapat leadership bonus yang diberikan hanya kepada mereka yang berjaya memimpin downline untuk sama-sama berjaya. Leadership bonus hanya layak sehingga ke level 6, tidak lebih dari itu.

9. Tidak menggunakan skim piramid iaitu skim siapa masuk dulu akan untung selamanya.
Manakala hak mereka yang masuk kemudian akan berkurangan. Justeru, plan pemasaran mestilah memberikan hak kepada semua, malah orang bawahan mampu mendapat keuntungan lebih dari orang atasannya, apabila ia mampu menjual dengan lebih hebat.

“Siapa kerja lebih, dia dapat lebih” Ini adalah sistem dalam Shaklee. Tidak mustahil downline boleh lebih berjaya daripada upline sekiranya dia berusaha lebih keras. Dan ianya sudah terbukti!! Menjadi upline TIDAK menjamin seseorang itu sentiasa kaya, sentiasa untung.

10. Mempersembahkan sistem komisen dan bonus yang telus dan boleh difahami dan dipantau oleh ahli dengan jelas. Ia bagi mengelakkan segala jenis penipuan.
Buku manual pemasaran & etika perniagaan dibekalkan bersama starter kit. Setiap yang tertakluk adalah tetap. Jika terdapat tawaran baru yang ditawarkan untuk tempoh tertentu (6 bulan contohnya), pamplet dan surat pekeliling akan dikeluarkan & majlis penjelasan mengenai insentif berkenaan akan diadakan oleh pihak Shaklee.

11. Menstruktur plan pemasaran di antara ahli dan orang bawahannya secara musyarakah iaitu perkongsian untung dan rugi berdasarkan modal masing-masing dengan nisbah pembahagian keuntungan yang ditetapkan di peringkat awal lagi.
Nisbah perkongsian dan keuntungan dijelaskan dalam manual perniagaan secara jelas.


Continue Reading