0

Minum air putih bagus untuk kesihatan tapi berapa banyak? 8 gelas? 8 baldi? 2 liter? 3 liter? 3 gelen? Ikut berat badan?

Ni saya kongsikan info daripada sahabat yang ada pegi kelas bersama KevinZahri pakar diet tu.

Katanya, mudah ja teori. Caranya ikut badan masing-masing, tengok warna urin (air kencing) masing-masing. Kalau jernih, ok lah tu kalau kuning pekat diraja bagai, minum banyak-banyak.

Setiap hari berubah-ubah ikut keperluan badan. Setiap orang tak sama. Setiap hari pun tak sama banyak mana nak minum sebab gaya hidup/aktiviti setiap hari kita tak sama. Umur pun meningkat setiap hari yer tak?

Lepas ni jangan dah main ikut orang ja, atau main sangka-sangka ja.

Apa pun yang kita buat kena tahu, kena ada ilmu. Allah bgtau dah dalam surah Yunus ayat 36 jangan buat apa-apa main sangkaan ja tanpa ilmu.

"Dan kebanyakan mereka, tidak menurut melainkan sesuatu sangkaan sahaja, (padahal) sesungguhnya sangkaan itu tidak dapat memenuhi kehendak menentukan sesuatu dari kebenaran (iktiqad). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka lakukan. (Yunus 10:36)


Nak air yang sedap, lazat dan memberikan kebaikan elektrolit?

Semestinya Performance Drink


Kelebihan performance drink Shaklee - minuman elektrolit terunggul

Minuman tenaga Performance Drink Shaklee. Ia dijual dalam bentuk serbuk ala ala just tang. Lazat. Kalau dulu dulu saya tak pandang sangat apa istimewanya kelebihan performance drink Shaklee ni.

Tapi selepas baca serba sedikit tentang pentingnya minuman elektrolit dan diberi penjelasan ketika produk workshop, barulah datang kesedaran untuk rajin minum air.

Sedikit info tentang elektrolit. Antara elektrolit yang utama dalam badan adalah Sodium ion, Chloride Ion, Magnesium ion Calcium Ion, Potassium ion.

Fungsi elektrolit adalah untuk mengawal keseimbangan air dalam badan dan menghasilkan impuls elektrik yg digunakan oleh saraf saraf dan otot otot badan.

Jadi jika anda sedang mencari minuman elektrolit, pastikan pilihan anda adalah yang terbaik untuk diri sendiri dan keluarga anda.

Pilihan saya semestinya Performance Drink Shaklee . Kenapa? kerana ia berbeza dengan jenama yang lain..bukan sahaja rasanya yang lazat, yg penting ia tak bergas dan atas sebab sebab kelebihan Performance Drink tersebut

Kelebihan Performance Drink Shaklee:
. Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air.
. Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
. Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.

Antara produk terbaik Shaklee... beza? memang berbeza.


Jadi wahai kawan kawan, jangan pandang remeh kepentingan minuman elektrolit kerana jika kandungan elektrolit tak seimbang dalam badan atau terganggu, ia boleh membawa maut.

Oh ya satu lagi, kalau anda mengalami haus terlampau, kulit bibir mengelupas atau rasa mual itu juga tanda2 badan sedang menghadapi tahap dehidrasi yang terlampau. jadi sila lah bancuh segelas Performance Drink hari ini. Ia memberi tahap hidrasi lebih baik berbanding air biasa. Pasti berbaloi.


Nak cuba Performance Drink? Hubungi saya

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Catat Ulasan

 
Top