0

Suami tak henti bertanya... "Macam mana?" Tak terkeluar kata-kata nak menjawabnya.. Diri ini hanya mampu menggelengkan kepala.. Jelas suami terus berwajah suram.. tapi suami cukup faham.. cukup setia.. Walaupun hatinya turut kecewa, dia masih mampu mendamaikan kehampaan isterinya..

"Takpe la sayang.. Takde rezeki kita lagi.. Kita cuba lagi yer..."

Getar suara suami itu bagaikan guruh berdentum di langit... Walaupun telinga ini tidak bingit, tapi hati ini merintih perit.. Tahu suamiku turut bersedih.. Ketika itu, hati pasti merintih..

"Adakah aku memang tak mampu memberikan dia zuriat?"

Maka untuk para suami isteri yang masih mencuba untuk mendapatkan cahaya mata, tips doktor pakar berikut boleh diaplikasikan oleh para pasangan.

Tips Doktor Pakar Dr. Navdeep Singh Pannu, Consultant Obstetrician & Gynaecologist, Fertility Specialist, Tropicana Medical Centre


ISTERI: Bagi memastikan kitaran haid stabil dan penghasilan telur ketika subur juga dalam keadaan baik, isteri kena ambil Acid Folic dan Vitamin E 400 secara berterusan.

Asid Folik terdapat di dalam B-Complex Shaklee.
Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri. Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan kuantiti sperma .

Vitamin B amat berperanan sebagai 'ubat penenang' atau 'anti-stress'. Dengan bebanan kerja dan hidup, pengambilan Vitamin B adalah sesuatu yang wajib untuk anda, suami dan isteri.
Vitamin E dikenali sebagai vitamin seks. Ianya merupakan vitamin wajib untuk suami dan isteri. Bagi isteri, selenium membantu mengeluarkan lendir semasa bersama untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya. Ia juga boleh bekerja bersama-sama dengan vitamin C sebagai anti oksidan yang boleh menghapuskan radikal bebas dalam tubuh manusia yang menjadi punca kerosakan sperma dan ovum.

Untuk mendapatkan khasiat 400IU Vitamin E ( bersamaan dengan sebiji capsule Vitamin E Shaklee) anda perlu makan:
1 kilogram gandum
500ml minyak safflower
8kg badam
500g badam

Inilah khasiat-khasiat yang terkandung dalam sebiji kapsul Vitamin E Complex Shaklee.
Ada juga yang membezakan antara Vitamin E yang berada di pasaran, dengan Vitamin E Complex Shaklee.

Vitamin E Shaklee di peribuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yg kaya dgn vitamin E, d-alpha tocopherol yg aktif diekstrak secara fisiologi dan digabung dgn 8 jenis vitamin E (alpha,beta,gama,delta). Ianya adalah vitamin E yg paling lengkap dipasaran.

Mengandungi 10mg selenium semualjadi yg membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya penyahtoksik semulajadi logam berat sepertt raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

SUAMI: Untuk meningkatkan kualiti sperma, suami perlu makan Multivitamin dan juga Celenium. Tapi susah nak cari Celenium supplement, so kena amek Garlic Supplement sebab Celenium banyak dalam garlic. Nak makan garlic mentah setiap hari pun boleh.

Kesuburan banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita dan juga lelaki, harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multivitamin? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum. Mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki.

Vitamin E membantu menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi.

Seperti juga vitamin E, selenium bertindak sebagai antioksidan malah kuasa antioksidannya semakin efektif apabila digabungkan dengan vitamin E. Ini berdasarkan hasil kajian Office of Dietary Supplements. Selenium juga membantu mengawal tiroid , iaitu kelenjar kecil berbentuk seperti rama-rama yang bertindak mengawal segala proses metabolik di dalam badan kita, dan memastikan sistem badan kita berfungsi dengan baik dan sempurna. Selenium membolehkan badan kita menghasilkan sel-sel darah putih yang bertindak sebagai “askar perang” melawan penyakit dan serangan jangkitan virus atau bakteria.

Apabila digabungkan bersama, selenium dan vitamin E akan bekerja bersama-sama untuk mempertahan sel-sel badan dari dimusnahkan oleh proses pengoksidaan.

Pastikan suami isteri "bersama" di antara hari ke-9 (selepas first day isteri datang haid) sehingga hari ke-21 dan mesti "bersama" setiap 4 hari sekali dalam tempoh 13 hari ni.
Ini waktu subur wanita dan tempoh 4 hari sekali memastikan sperma suami berada dalam keadaan paling berkualiti.

Ramai lelaki berpendapat air mani yang tersimpan lama adalah lebih baik, tapi kepercayaan tu adalah SALAH!

Air mani lelaki berada dalam keadaan yang paling sihat ketika ia minimum 3 hari dan maksimum 5 hari. Selepas hari ke-5, sperma dah tak berkualiti lagi. So, kalau simpan seminggu ke atas, kadar sperma yg hidup tinggal 30-40% je.

Jadi, dalam tempoh 13 hari, kena "bersama" sebanyak 5 kali.



Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

 
Top