0

Alhamdulillah Shaklee muncul lagi di dalam Harian Metro, surat khabar utama Malaysia. Jadi lepas ni, setiap pelusuk penduduk Malaysia dah tau pasal Shaklee.

Ada yang tak berkesempatan nak baca berita pasal Shaklee dalam Harian Metro pada keluaran 18 Mac 2015 lepas?

Ni antara berita Shaklee dalam Harian Metro tersebut.


Sasar perolehan meningkat 50%

Oleh Hafiz Ithnin
hafizithnin@mediaprima.com.my

Kuala Lumpur: Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd (Shaklee) optimis mencatatkan pertumbuhan perolehan sebanyak 50 peratus tahun ini berbanding RM400 juta yang dicatatkan pada tahun lalu bersandarkan pelaksanaan kempen kesedaran produk kepada penggguna dan membuka peluang perniagaan kepada orang ramai.

Shaklee adalah produk makanan tambahan serta barangan keperluan pengguna yang mengguna pakai platform pemasaran secara langsung dan ketika ini terdapat antara satu hingga 1.5 peratus penduduk Malaysia menjadi pengedar produk berkenaan.

Presidennya, Victor Lim berkata, Shaklee adalah produk berasal dari Amerika Syarikat yang mempunyai cawangan di seluruh dunia dan Malaysia menjadi penyumbang keempat terbesar ke atas perolehan keseluruhan globalnya.

Beliau berkata, ketika ini terdapat lebih 50 produk Shaklee berada di Malaysia terdiri daripada pelbagai segmen kegunaan antaranya bagi meningkatkan tenaga ketika bersukan, kecantikan tubuh badan dan nutrisi kesihatan.

“Tahun ini, kami tidak bercadang untuk memperkenalkan sebarang produk baru tetapi lebih kepada kempen iaitu Kesan Shaklee Kepada Kehidupan bagi membolehkan orang ramai mengetahui keberkesanan penggunaan produk kami serta membantu melahirkan lebih ramai usahawan baru dalam perniagaan jualan langsung.

“Walaupun terdapat pelbagai spekulasi dalam penurunan jualan produk berikutan pelaksanaan Cukai barangan dan Perkhidmatan (GST), kami tidak merasakan ia akan berlaku dalam segmen kesihatan atau makanan tambahan kerana ia
satu keperluan pengguna untuk menjalani kehidupan seharian,” katanya kepada Bisnes Metro semalam.

Menerusi pengenalan kempen itu, Shaklee optimis mampu mencatatkan 50 peratus peningkatan pengedarnya tahun ini terutama di kalangan mereka yang berusia 25 hingga 40 tahun.

Artikel ini disiarkan pada :
Rabu, 18 Mac 2015 @ 5:16 AM


Berita Shaklee dalam Harian Metro menyebut hanya 1.5% pengedar je kat Malaysia ni.

Punya banyak peluang dengan penduduk Malaysia yang hampir 30 juta orang. Kan?

Tu belum termasuk warganegara asing. Hehehe

(Pstttt Bangla pun ada yang amek produk Shaklee tau......)

Jika anda adalah pengguna setia Shaklee selama ni dan mencari cara nak tambah pendapatan sampingan melalui online, Shaklee adalah pilihan bijak.

Sambil beli dan makan produk Shaklee setiap bulan, anda boleh kumpul bonus. Syok kan?


Berminat?

Hubungi saya

Umi Nazrah
Pengedar Sah dan Bertauliah Shaklee
ID 869539
Whatsapp/SMS 019-4320059
www.facebook.com/cantiksss


Catat Ulasan

 
Top