0
hilangkan ketiak hitam dengan ESP Shaklee
vanitynoapologies.com
Masalah ketiak hitam adalah disebabkan peningkatan hormon melanin iaitu hormon yang memberi warna gelap pada kulit. chloasma atau lebih dikenali sebagai "topeng kehamilan" akan kelihatan seperti tompok-tompok hitam pada dahi, pipi, leher dan ketiak.

Apa punca masalah ketiak hitam? Antaranya adalah
  • penggunaan deodoran yang tidak sesuai
  • menggunakan produk pewangi yang mengandungi bahan kimia penyebab kulit menjadi gelap
  • teknik dan tabiat mencukur yang salah sehingga berlaku luka dan ada kesan parut
  • sel kulit mati kerana penjagaan yang tidak sempurna
  • hormon dan genetik
  • malas mandi walaupun melakukan aktiviti yang berpeluh
  • memakai pakaian yang terlalu ketat terutama bahagian lengan dan ketiak.
Rawatan Bersesuaian
  1. Apabila anda mula sedar bahawa ketiak anda kehitaman, anda perlu mulakan rutin membersih ketiak dengan menggunakan span mandian setiap kali anda mandi. Gosok perlahan supaya sel-sel mati di ketiak mula gugur.
  2. Hentikan penggunaan deodoran dan bahan pewangi yang mempunyai kandungan kimia. Sebaiknya gunakan jenama yang diperbuatkan daripada bahan semulajadi tanpa campuran bahan kimia.
  3. Mandi paling kurang dua kali setiap hari. Jangan masuk tidur ketika anda masih lagi berpeluh kerana kuman boleh membiak ketika anda dalam keadaan berpeluh.
  4. Pakai pakaian yang longgar, selesa dan daripada material yang boleh menyerap peluh seperti cotton.
Tips Hilangkan Ketiak Hitam dengan ESP Shaklee - Energizing Soy Protein (ESP) boleh membantu menghilangkan ketiak hitam.

Protein soya memang sudah lama terkenal sebagai salah satu bahan untuk memutihakn kulit wajah dan kulit badan. Fungsi protein soya yang utama ialah menggantikan sel-sel yang rosak dan lama kepada sel-sel yang lebih sihat, dan berkualiti.

Penggunaan ESP Shaklee secara konsisten akan menggalakkan sel-sel lama dan daki di bahagian ketiak mula luruh dan digantikan dengan yang baru. Kerana itulah, ketiak yang hitam akan berubah menjadi ketiak yang semakin hari semakin sihat dan cerah.


Ketiak Hitam Dah Takde !!

Masalah saya sejak dulu ialah gelap di celah ketiak, peha dan lutut. Memang gelap sampaikan dulu2 rasa risau nak kawin.

Sebut je apa krim / scrub / masker mandian
semua dah cuba rasanya. Tapi x terjejas pun. Masa nak bersalin mmg paling nightmare. Malu !!

Sy makan ESP sebenarnya bukan sebab masalah ni, malah tak pernah terfikir pun. Tapi selepas saya konsisten makan selama 2 bulan, tiba2 sy perasan ketiak, celah peha n lutut sy dah cerah!!

Taklah putih melepak licin tp jauh lebih cerah dari biasa. Ye lah baru 2 bulan pun konsisten.

Sebelum ni makan jugak ESP tapi saya main selang seli ikut suka aje.

Kebaikan lain memang banyak tp yang ni mmg saya sangat-sangat teruja. Akhirnya masalah besar kulit saya dah berhasil! Saya bercadang nak tambahkan lg dengan scrub di luar so that
proses nya makin cepat.

Yelah kulit mati tu diganti sel baru kesan dari protein dari ESP. Kemuadian dari luar boleh sental buang sel2 tu guna scrub.



Berminat untuk mencuba?

 ESP Shaklee

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

 
Top