0

Petua Pertama
Ambil dua sudu beras dan kisar hingga halus. Kemudian campurkan dengan satu sudu madu lebah bersama sedikit teh pekat. Gaulkan hingga kesemua campuran itu menjadi krim pekat. Sapukan krim tersebut pada wajah dan biarkan ia mengering dengan sendiri. Setelah itu barulah dibilas dengan air hingga bersih.

Petua Kedua
Sediakan satu sudu kacang dan enam biji badam. Rendamkan kesemuanya dalam bekas berisi air panas dan biarkan semalaman. Esoknya, kisarkan bahan-bahan tersebut hingga halus. Sapukan pada wajah dan biarkan selama setengah jam sebelum dibilas dengan air bersih.

Petua Ketiga
Pukul sebiji telur ayam dan campurkan dengan satu setengah cawan minyak kelapa beserta satu sudu madu lebah. Kacau sehingga rata dan pekat. Setelah itu simpan dalam peti sejuk selama sejam sebelum disapu pada wajah. Biarkan selama setengah jam kemudian barulah dibilas dengan air bersih.

Petua Keempat
Pastinya anda tidak tahu bahawa gula juga dapat memutihkan kulit wajah anda. Caranya adalah,basuh dan bersihkan muka anda dahulu daripada segala kekotoran dengan air bersih. Kemudian, lapkan muka dengan tuala lembut yang bersih. Campurkan 1 sudu gula pasir ataupun gula perang dengan pencuci muka yang biasa anda pakai.

Sapukan campuran tersebut ke muka anda secara lembut. Sambil menyapu, urut kulit muka anda secara membulat sekitar 5-10 minit.Lepas tu, biarkan ia seketika dalam 10 minit.Seterusnya, bilas muka anda untuk menghilangkan sisa gula tadi. Akhir sekali, bilas muka anda buat kali kedua dengan air sejuk bagi menutup liang pori yang terbuka.

Petua Kelima
Petua seterusnya sangat mudah dengan menggunakan tomato. Lenyekkan sebiji tomato dan campurkan 2-3 titis jus limau. Sapukan pada wajah anda dan biarkan selama 15-20 minit. Lakukan 2 kali sehari selama 15-20 hari untuk hasil yang memuaskan.

Petua Keenam
Kentang mempunyai enzim pencerah untuk mencerahkan kulit maka ia sangat sesuai untuk dijadikan bahan memutihkan kulit wajah anda. Hanya kisarkan setengah biji kentang yang setengah masak sehingga halus. Kemudian masukkan kentang terbabit ke dalam mangkuk dan campurkan kentang tadi dengan satu sudu susu segar dan juga satu sudu tepung beras. Kacau bahan-bahan tadi sehingga rata. Sapukan bahan yang telah rata tadi pada muka dan dibiarkan selama 15-20 minit. Amalkan setiap hari untuk mendapatkan kesannya

Petua Ketujuh
Ambil sebiji timun dan diparut isi dalamnya. Kemudian campurkan bersama 1/2 biji air perahan limau nipis berserta dengan sedikit bedak sejuk. Gaulkan hingga sebati dan pakai pada muka tiap-tiap malam seperti anda sedang pakai masker.

Biarkan kering dulu. Apabila sudah kering bolehlah dibasuh muka dengan air sehingga bersih. Insyaallah muka akan jadi lebih cerah, bersih dan segar.

Semua petua ini menitik-beratkan penggunaan ramuan bahan asli yang lebih baik dan selamat daripada menggunakan krim pencerah yang kadangkala mengandungi pelbagai bahan kimia sehingga memberi kesan yang buruk kepada diri kita. - wom

Apa kata anda cuba cara saya iaitu dengan menggunakan Vitamin C?

Dah hampir 2 bulan mengamalkan Vitamin C.

Garis- garis di muka dah tak kelihatan selepas mengamalkan Sustained Release Vita C Plus.

Perubahan memang ketara sangat. Kulit muka makin cerah, putih gebu. Syukur Alhamdulillah, Sustained Release Vita C Plusnie sangat serasi.










Selepas setahun makan vitamin C muka jadi putih berseri.  Bila hana selesa dengan vitamin C, hana register jadi member. Hana dah mula kenal set kulit. ALFALFA + VIT C. Alfalfa untuk detoks. Buang toksin dalam badan. Hana makan sebab nak buang toksin kan.. haaaa dia effect kt jerawat rupanya.

Hahaha badanku penuh toksin Tp xpe. Nak cantik punya pasal. Kena consistent. Makan vitamin C untuk antioksidan. Mencerah dan mencantikkan kulit. Makan alfalfa untuk buang toksin.








Antara kelebihan vitamin C ini untuk kulit ialah :
  1. Ia membantu melindungi kulit dari sinaran matahari - Melindungi kulit kita dari radikal bebas yang terbentuk dari pancaran matahari, kesan rokok dan pencemaran. Antioksida yang berada di dalam vitamin C ini boleh mengurangkan masalah sun burn yang di hasilkan oleh radiasi ultra ungu dan jika ia dibiarkan berterusan akan menyebabkan barah kulit
  2. Penghasilan Kolagen - Hydroxyproline dan hydroxylysine adalah 2 elemen untuk membentuk molekul yang membentuk kolagen. Bila keperluan kolagen kulit kita mencukupi, ia akan menghasilkan kulit yang gebu dan warna tona muka juga akan sekata. Sekiranya kulit kita kekurangan kolagen ia akan menyebabkan kulit kita akan menjadi kusam dan tidak bermaya. Selain itu kolagen ini juga berfungsi untuk melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan tanda penuaan dan kedutan pada wajah kita
  3. Menyembuhkan luka - Vitamin C atau buah oren memang sinonim dengan merawat luka. Ini kerana vitamin C ini boleh menyembuhkan luka dengan cepat. Badan kita akan menggunakan vitamin C untuk mneggantikan tisu yang rosak. Kulit akan menjadi lebih anjal dan ini membantu mempercepatkan tisu terbentuk untuk menyembuhkan luka.
  4. Membaiki tekstur kulit - Kolagen yang telah terhasil itu akan membantu stuktur saluran darah yang baik dan vitamin C ini yang akan membantu sistem aliran darah ini. Saluran darah yang sihat membantu membawa oksigen dan nutrien dan menghasilkan kulit yang sihat
  5. Melindungi perubahan warna kulit - Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan perubahan pada warna kulit dan beberapa jenis barah. Vitamin C shaklee ini membantu mencerahkan kulit, masalah jeragat dan membuatkan kulit kita nampak lebih muda dan lembut


Atau anda juga boleh menggunakan ESP Shaklee seperti mana para pengguna berikut berjaya memutihkan muka mereka secara selamat dan berkesan.

Dengan ESP Shaklee, Kulit Cerah Gebu Akibat Menyusu Badan !!

Tahun 2011, saya minum ESP untuk breastfeed saja. Masa tu, hanya ESP je yang saya mampu beli! Nak minum punyalah susah nak telan sebab saaya jenis yang tak suka minum susu. So terpaksa campur dengan vico baru boleh telan.

Dan, saya dapat apa yang saya mahu, menyusukan anak secara eksklusif untuk kedua-dua anak saya hampir 2 tahun. Saya cuba stop ambil ESP tahun lepas sebab dah tak breastfeed dan kulit saya jadi kusam teruk. Sampai tak kenal dalam gambar! Awal tahun 2015, saya mula semula ambil ESP dan hasilnya tiba-tiba aje ramai yang tegur sampai malu saya dibuatnya!

Kulit Muka Kusam Kini Berubah Ke Cerah Berseri!

Kulit saya ni kusam sangat. Start dari 29 Jan 2015 saya mula ambil ESP, dan NutriWhite Cleanser Foam secara konsisten.

Nutriwhite sehari pun tak tinggal. Seminggu sekali buat masker Alfalfa Complex + Vitamin C.

Hasilnya tengoklah gambar. Putih-putih melati dah kite.. (gambar mmg tanpa mekap or bedak)

Alahan Teruk Ketika Mengandung Hilang!

Kisah saya dengan ESP bila saya preggy. Yang membuatkan saya terus consume ESP sehingga hari ini. Dipertengahan bulan, saya start alahan teruk. Sehinggakan pedih anak tekak. Suami menangis di sisi sebab dah pelbagai cara dia cuba ikhtiar untuk melegakan muntah.

Bayanglah dari jam 11mlm sampai lah 3pagi muntah tanpa henti. Terasa terbakar dalam badan. Sampai dah tak mampu nak keluarkan apa yang ada dalam badan kecuali air. Lalu saya minta suami bancuh ESP dicampur madu. Saya minum & selawat. Alhamdulillah. Saya boleh tidur dengan lena di sisi suami.

Dan yang paling best, sepanjang preggy kulit langsung tak kusam malah lebih flawless. Sampai staff lain pon turut tegur dan mencubanya


Kulit Kusam Kering Hilang!

Lepas 1 minggu amalkan Vitamin E, kulit Ainal naik bijik2 macam jerawat penuh muka. Jerawat ni jadi ok bila Ainal makan Vitamin E dan buat masker sekali.

Selepas lebih kurang dah 2 minggu, biji2 merah tu memang dah totally gone.

Ainal ni memang jenis kulit yg kusam kering. So lepas 6 bulan amalkan ESP dan konsisten, kulit memang berubah sangat. Tambah2 lagi selepas guna Vitamin E. Kulit Ainal jadi lagi best. Even kesan parut kat dahi pun dah hampir hilang.

Vitamin E dan ESP protein soya memang pilihan Ainal untuk kulit kusam, kulit kering, kesan parut dan juga jerawat!


Jika anda berminat untuk mencuba, boleh klik gambar produk untuk buat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

 
Top