30.12.15

8 Tanda Penyakit Jantung


Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di Malaysia. Walau bagaimanapun, penyakit ini boleh dicegah, dirawat dan dielakkan. Apa itu Penyakit Jantung? Penyakit jantung digambarkan sebagai rasa kesakitan yang amat sangat di bahagian dada yang berterusan sehingga setengah jam,kemudian menjalar ke arah tangan kiri dan rahang.

Pesakit akan mengalami kesukaran untuk bernafas dan perasaan takut yang keterlaluan. Sebab sebenar rasa sakit ini adalah disebabkan kematian sebahagian otot jantung yang disebabkan oleh salur darah di bahagian tersebut tersumbat. Lebih besar salur darah yang tersumbat, lebih merbahaya serangan jantung tersebut. Sekiranya saluran darah tertutup sepenuhnya,sebahagian dari otot jantung akan rosak. Kemudian,sakit dada yang teramat sangat akan terjadi. Keadaan inilah yang dinamakan “serangan sakit jantung”.

8 Tanda-tanda Penyakit Jantung

1. Kerap Sakit Dada

Sakit dada merupakan simptom yang paling kerap berlaku kepada pesakit. Pesakit akan mengadu sakit di bahagian dada sama ada ditengah atau di sebelah kiri. Ia berlaku disebabkan sel-sel jantung tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana kurangnya aliran darah ke otot-otot jantung. Selalunya jika sakit tersebut tidak serius, ia cuma mengambil masa yang singkat untuk lega. Sama ada 5 minit hingga 10 minit. Tetapi sekiranya sakit tersebut serius ia boleh mengambil masa lebih dari 20 minit. Sakit dada juga boleh berlaku semasa melakukan aktiviti mahupun berehat. Sekiranya sakit tersebut berlaku semasa melakukan kerja-kerja berat, penyakit tersebut tidak seteruk apabila pesakit mengadu ketika rehat.

2. Selalu Sukar Bernafas

Kesukaran ini biasa terjadi ketika tidur atau hanya sekadar berbaring malah pesakit akan sering mengalami sesak nafas terutama apabila melakukan aktiviti. Penyakit jantung boleh menjadi semakin serius sekiranya anda mudah mengalami sesak nafas walaupun melakukan kerja-kerja ringan seperti menaiki tangga atau pergi tandas.Untuk mengatasi hal tersebut, ambil nafas dalam-dalam dan hembus nafas perlahan-lahan.

3. Kurang Selera Makan

Ia disebabkan oleh pengumpulan cairan di dalam hati atau sistem pencernaan yang menyebabkan sesiapa yang mempunyai masalah sakit jantung ini kurang selera makan.

4. Sering Rasa Lelah Penat

Rasa lesu dan lelah tanpa sebab ini berlaku kerana tubuh tidak mendapat oksigen yang mencukupi.

5. Kerap Buang Air Kecil

Kekerapan membuang air kecil juga adalah salah satu tanda sakit jantung. Hal ini kerana disebabkan cairan yang terkumpul pada ginjal melalui aliran darah pada siang hari. Untuk menghindari hal ini, anda digalakkan mengawal pengambilan air pada waktu malam hari.

6. Bengkak Kaki

Bengkak kaki sering berlaku kepada pesakit yang mengalami kegagalan jantung berfungsi. Kaki akan menjadi bengkak dan berat dan jika anda tekan pada bahagian buku lali, anda dapat lihat bentuk jari anda hasil tekanan tersebut.

7.Mudah berpeluh

Tanda ini sering berlaku pada waktu malam ketika tidur sehinggakan terpaksa menukar pakaian berkali-kali. Malah ia juga boleh berlaku tidak kira waktu.

8.Sering berdebar-debar

Sering berdebar bukan perkara yang biasa berlaku kepada semua pesakit jantung. Sesetengah pesakit mempunyai masalah berdebar dan setengah pesakit tidak mengalaminya. Mungkin ada pesakit yang mengadu sakit ketika berjalan dan penyakit jantung juga boleh menyebabkan pesakit pengsan disebabkan oksigen tidak dapat sampai ke otak. - wom.my

KEMATIAN MENGEJUT DI KALANGAN ORANG MUDA

Akhir-akhir ni kita selalu dengar tentang kematian mengejut akibat serangan jantung. Dahulu kala, umur 40 an ke atas je yang selalu kena serangan jantung. Sekarang tak kira umur dah. muda-muda umur 20-an pun semakin ramai kena serangan jantung ni.

Apa yang menakutkan heart attack ni datang secara tiba-tiba dan kematian mengejut akibat jantung berhenti berfungsi secara tiba.

Penyebab utama ialah pemakanan kita. Terlalu banyak makan makanan yang sedap sedap dan tinggi kolesterol sejak kanak kanak lagi. Lama kelamaan kolesterol ini bunuh secara senyap dan tiba-tiba.

S
aya cadangkan amalkan OMEGA GUARD bagi mengurangkan paras kolesterol dan menjaga kesihatan jantung anda.

Bagaimana produk Shaklee boleh membantu para pesakit?

Set Jantung menyediakan sumber semulajadi CoQ10 yang terdapat di dalam CoQHealth Plus dan dikombinasikan bersama supplement lain untuk perlindungan jantung dan salur darah yang menyeluruh.

–> CoQ10 semulajadi tubuh terdapat banyak di sel jantung. Ianya membantu dalam penjanaan tenaga di dalam sel jantung yang sememanganya memerlukan banyak tenaga untuk bekerja.
Oleh sebab paras CoQ10 berkurangan apabila usia meningkat, paras CoQ10 perlu ditambah dari luar iaitu melalui pengambilan supplement.
CoQHealth Plus Shaklee merupakan sumber CoQ10 terbaik di pasaran

–> Omega 3 di dalam OmegaGuard Shaklee amat berkesan dalam menurunkan kolesterol dalam darah yang menyebabkan saluran darah sempit.
–> Ia juga membantu melancarkan peredaran darah di dalam jantung dan kawasan lain, lantas menghalang tekanan darah tinggi.
–> menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) dalam darah dengan meningkatkan paras kolesterol baik (HDL)

Phytocol-ST
–> mencegah kolesterol dari masuk ke dalam salur darah

Vivix
–> melindungi sel-sel jantung dari penuaan, membaikpulih sel jantung yang rosak untuk fungsi jantung yang sihat


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

29.12.15

Vivix bantu kurangkan kesakitan dan kesan gelembung minyak panas

Ada satu waktu tu saya tengah menggoreng ikan, nak terbalikkan ikan tu tiba-tiba minyak meletup...terpercik minyak panas kat tangan saya...pedih jangan cerita la kan bukan sikit yang kena...merata tempat kat tangan saya yang kena...

Selalunya saya akan ambil ubat gigi sapu kat tempat yang kena tu...tapi saya cepat-cepat ambil vivix dan sapu kat semua tempat yang terpercik tu sebab teringat ada SID lain pernah buat..

Tapi memang menjadi la...tak sampai 5 minit sapu vivix, kulit dah tak rasa perit dah...takde jadi gelembung kulit akibat kena minyak tu...dan saya sambung kerja-kerja memasak saya macam biasa...

Selesai masak saya basuh tangan dan tengok memang takde tinggal bekas percikan...macam tak kena minyak pun. Vivix terbaiklah!!!

Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 Vivix




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

28.12.15

Ruam pada bayi segera hilang dengan sapuan Herbal Blend

Ruam pada baby memang sering berlaku. tak kiralah ruam lampin ke, ruam susu ke, ruam peluh ke. Selalunya baby memang alami masalah ni termasuklah anak saya sendiri. Tapi anak saya sejak dari lahir dah ada ruam. Di muka dan satu badan ada. Sedih tengok anak macam tu.

Saya apa lagi cari lah herbal blend ni. Dah lah herbal blend ni PRODUK 'BERHANTU'. Asal restock je confirm 2, 3 jam lepas tu licin!!

Poslaju sampai je kat rumah, tak menyempat, terus sapu pada badan baby. Excited terlebih.

Amazingly, dalam beberapa hari, RUAM tu SEMAKIN SURUT!! Ibu mana tak happy bila tengok kulit anak makin elok, makin baik. Azie teruskn sapu sampai lah ruam dah hilang! Happy! Happy!

Sekarang baby dan 3 bulan lebih dah. Masih lagi guna, tapi bukan lah setiap hari. Hanya guna kalau ada gigitan semut, nyamuk, ruam susu ke. Memang kurang dari seminggu dah surut dan tak berbekas.

Kadang-kadang saya guna jugak untuk tumit. Maklumla, dah bersalin ni. Kulit semua kering. InsyaAllah dengan penggunaan konsisten boleh nampak hasil yang kita nak. Memang banyaklah kegunaan herbal blend ni. Untuk RUAM, PARUT, STRETCH MARK, KULIT KERING, PARUT CHICKEN POX dan banyak lagi.

Sebab tu lah herbal blend sangat 'berhantu'.



Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.


 Herbal Blend




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee
BERITA GEMBIRA Jika anda mendaftar ahli Shaklee bulan ini dan membeli sebotol Ostematrix, anda akan mendapat multivitamin Vita-Lea yang sudah berusia 100 tahun daripada Shaklee secara PERCUMA !!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

26.12.15

Kenapa Mineral Penting Kepada Tubuh?

TRACE MINERALS: What They Are and Their Importance

Feeling exhausted, stress, always tired even after having rest, low energy for months...??! When under such stress circumstance - body urgently need of Ionic Trace minerals, as  absolutely essential construction blocks in order to support healthy metabolic reactions, improve immune system response and normalized digestive health

Deficiencies of specific trace minerals can have an adverse impact on cardiovascular health, bone health, fertility, cognitive health, and immunity.

Calcium: Essential for developing and maintaining healthy bones and teeth Assists in blood clotting. muscle contraction, nerve transmission, oxygen transport. cellular secretion of fluids and enzyme activity Optimal intake helps reduce risk of osteoporosis.

Chromium: Aids in glucose metabolism and helps regulate blood sugar by potentiating insulin and serving as a component of glucose tolerance factor.

Colbalt: Promotes the formulation of red blood cells and and serves as a component of the vitamin B-12.

Copper: Essential to normal red blood cell  formation and connective tissue formation. Acts as a catalyst to store and release iron to help form hemoglobin. Contributes to central nervous system function.

lodine: Needed by the thyroid hormone to support metabolism.

Iron: Necessary for red blood cell formation and Required for transport of oxygen throughout the body. Important for brain function. Amount needed is higher in women of childbearing age.

Magnesium: Activates over 100 enzymes and helps nerves and muscles function. Helps maintain the integrity of cell membranes and stabilizes the cell electrically Critical for proper heart function.

Manganese: Key component of enzyme systems, including oxygen-handling enzymes Supports brain function and reproduction Required for blood sugar regulation Part of bone structure.

Molybdenum: Contributes to normal growth and development Key component in many enzyme systems including enzymes involved in detoxification.

Phosphorous: Works with calcium to develop and maintain strong bones and teeth. Enhances use of other nutrients Key role in cell membrane integrity and intercellular communication Critical for proper energy processing in the body.

Potassium: Regulates heartbeat, maintains fluid balance and helps muscles contract.

Selenium: Essential component of a key antioxidant enzyme, necessary for normal growth and development Role in detoxification of heavy metals. such as mercury. Role in production of antibodies by the immune system. Component of teeth.

Sulfur: Needed for structure of most protein, including muscles and hair. Critical role in liver detoxification. Important functions in antioxidant nutrients and oxygen handling Role in growth.

Zinc: Essential part of more than 200 enzymes involved in digestion, metabolism, reproduction and wound healing Critical role in immune response Important antioxidant.

Saya dapatkan kesemua mineral di dalam 1 tablet sahaja iaitu dengan pengambilan multivitamin Vitalea

Perbezaan Multivitamin Vitalea


  • Merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta didunia.
  • Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA.
  • Ianya diformulasi secara komprehensif dan seimbang.
  • Setiap tablet Vita-Lea Shaklee bersalut serbuk spirulina.
  • Ia merupakan tablet yang paling mudah larut di dalam air dan juga tubuh manusia.
  • Ujian klinikal (berdasarkan 7 ujian klinikal) telah membuktikan bahawa pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko kerap sakit sebanyak 65%.
  • Lebih 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali penghasilan Vitalea( tu yang membuatkan hasilnya superb!)
  • Vita-Lea Shaklee dipilih sebangai THE BEST MULTIVITAMIN oleh Center for Science(US) pada tahun 2000





Anda berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.

 multivitamin Vitalea




Nak menikmati discount 20-30% harga produk? Semestinya boleh. Dengan register ahli Shaklee. Hanya RM 79.00 pendaftaran sekali untuk seumur hidup
 Daftar Ahli Shaklee

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059 Instagram : kulit_cantik_sihat_semulajadi
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

4.12.15

Kenapa Collagen Powder Shaklee Ada di Malaysia

Collagen Powder Shaklee ni hanya ada di pasaran Malaysia

Haritu kat Global Conference Shaklee di US, para pengedar Shaklee di US sana jeles sebab kat sana takda Collagen Powder. Jadi kita ni rakyat Malaysia yang sangat bertuah.

Ada yang tanya saya kenapa kolagen hanya ada di Malaysia tapi tiada di market US. Saya ringkaskan macam ni lah. Ini berdasarkan apa yang faham lah. Ada banyak sebab, faktor dan kriteria kenapa Collagen Powder hanya ada di Malaysia.

Shaklee akan buat kajian (R&D ) dahulu sebelum keluarkan satu-satu produk. Kajian ini ambil masa bertahun ye, bukan main bancuh-bancuh dan tempek label sahaja. Kajian untuk produk dihasilkan dibuat berdasarkan beberapa faktor contohnya siapa yang perlukan,apa bahan-bahan yg digunakan. Bahan tu pulak berbahaya ke tidak, tempat untuk dipasarkan kena kaji jugak. Kat negara mana, iklim negara, keperluan masyarakat dan banyak lagi faktor kena amik kira. Packaging pun tak sama untuk setiap negara.

Contoh macam Nutriferon dalam bntuk powder kat Malaysia. Kat US sana dalam bentuk tablet. Pastu packaging kat US botol besar-besar tau. Teringat haritu tengok produk Vitalea di US, besar sungguh botol nya. Canister performance drink pun besar. Maybe market sana diorang suke botol besar-besar. Kat Malaysia ni suka botol kecik-kecik, kan?

Pastu kene ingat cuaca kat Malaysia tak sama mcm kat US. Kulit org asia pun tak sama dengan kulit matsaleh. Itu belum sentuh rules dan regulation KKM. Kementerian Kesihatan Malaysia. Mesti halal. Bukan boleh main pek gitu je. Jadi special untuk malaysia okay. Sebab tu team US kena pastikan produk yang dihasilkn untuk orang malaysia comply dgn regulation KKM Malaysia.


Lagipun orang Malaysia ni kan suka putih-putih gebu cerah. Hehehe

Sebab tu lah Collagen Powder hanya untuk orang Malaysia 😁


Nak cuba Collagen Powder Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

3.12.15

Collagen Powder Shaklee Kembali Selepas 1 Tahun

Atas sebab garis panduan proses pendaftaran yang baharu dikenakan oleh kerajaan Malaysia, Collagen Powder Shaklee akan diberhentikan penjualan buat sementara waktu bermula 1 Januari 2015. Ini bermakna anda ada masa sehingga 31 Disember 2014 untuk membeli produk ini. Oleh kerana tempoh pendaftaran permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9 - 12 bulan, pihak Shaklee berbesar hati memberikan kepada anda PROMOSI beli 3 percuma 1


Haaaaa itu lah notis dan offer terakhir Collagen Powder daripada pihak Shaklee setahun yang lepas.

Sekarang Collagen Powder Shaklee sudah kembali untuk direbut oleh para pengguna dan penggila Collagen Powder!


Apakah perbezaan Collagen Powder berbanding produk collagen lain?

KOLAGEN DARIPADA SISIK IKAN MERAH - Sumber Kolagen Terbaik

Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m, dibawah keadaan lautan yang bertekanan tinggi, adalah mustahil bagi ikan biasa untuk hidup.

Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pounds, bertelur dan hisup dengan bebas di dalam lautan dalam - menjadikan ia sumber kolagen terbaik (mengekalkan kelembapan kulit) dan elastik (mengekalkan keanjalan kulit - boleh melantun apabila dicubit).
Kepaduan sel yang sangat tinggi.
Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan.
Jisim molekul yang sangat rendah - menyerap dengan mudah dan berkesan di dalam badan kita.

Collagen Powder Shaklee juga mengandungi 7 ramuan aktif bagi meningkatkan keberkesanan!

1. Keanjalan - menyokong pembentukan tisu penyambung
👉Ekstrak Kulit kerangan laut - Mengandungi glukosamine, sebagai pelincir bagi sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata.
👉Lactobacillus Acidophilus - Meningkatkan penyerapan kolagen.

2. Penghidaratan - menyokong penghasilan kolagen dan asid hialuronik
👉Ekstrak Biji Camellia Japonica - mengandungi asid oleik dan isoflavon juga membekalkan nutrisi dan penghidratan.
👉Ekstrak Pfaffia - merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin. Juga meningkatkan tenaga dan prestasi.

3. Antioksidan - bekalkan nutrisi untuk penghasilan kolagen dan melawan radikal bebas
👉Vitamin C - menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit.
👉Vitamin B2, B6 - membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen dalam sel tubuh.


Teruja betul tengok testimoni Collagen Powder ni.

Betul ke betul? 😊


Perlukan Rundingan atau Ingin mendapatkan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

2.12.15

8 Panduan Pemilihan Collagen Terbaik

1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding dengan kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.

2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi effect lebih cepat.

3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.

4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.

5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)

7. Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin.


Collagen Powder (CP) Shaklee

bersumberkan sisik ikan merah (4000mg), size kolagennya yang sangattt kecil iaitu 1000dalton (untuk penyerapan unggul dan efek yang segera),

dilengkapi dengan kajian klinikal, dan yang best nya CP ni diperbuat dari 7 ramuan khas. Memang perfect.

Berikut secara ringkas fungsi-fungsi setiap ramuan tersebut:

👉Kolagen ikan : Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
👉Ekstrak kulit kerangan : mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
👉Lactobacillus acidophilus : Meningkatkan penyerapan kolagen
👉Ekstrak biji Camellia Japonica : Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
👉Ekstrak Pfaffia : Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
👉Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
👉Vitamin B2,B6 : membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Pendek kata, ia pilihan tepat bagi saya kerana Shaklee Collagen POwder memberikan keanjalan, penghidratan dan antioksidan.

Info tambahan: Tahukah anda CP ni dilengkapi dengan asid hidraulik untuk mengekalkan kelembapan kulit.

1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 liter air. Menarik bukan. Sesuai untuk saya yang tak dapat nak telah bergelen-gelen air sehari..hihi

Kalau sesiapa yang nak rasa kulit lembap sentiasa, amalkan masker kolagen dan minum segelas sehari. Kesan yang sangat cepat. Memang menakjubkan


Semua orang pun tahu, semakin tua kita semakin berkurangan kolagen dlm badan.

Info : Penghasilan kolagen berkurangan dgn kadar 1.5% setiap tahun selepas usia 25tahun. Tapi kita hanya akan sedar akan kekurangan kolagen selepas 10tahun

Jadi kalau usia kita 25-30an mungkin takkan perasan akan kekurangan kolagen dalam badan.

Sekarang saya dah 31 tahun. Saya taknak menyesal di kemudian hari. Dah hampir 11bulan saya setia makan kolagen ni cuma kadang ada jugak la yang terskip. Hehe

Cuma kalau saya nak kesan lebih best untuk 5-10 tahun akan datang , jawabnya kenalah disiplin dari sekarang la. Hasilnya nanti kesan akan marvellous


Nak cuba?


Perlukan Rundingan atau Ingin mendapatkan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

1.12.15

Shaklee : MLM patuh syariah

Shaklee patuh syariah atau tidak?

Berikut adalah penerangan berdasarkan Garis Panduan Perniagaan Jualan Langsung Secara Pemasaran Berbilang Tingkat (Multi-Level Marketing) Menurut Syariah yang telah diperakukan oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-95 yang bersidang pada 16 hingga 18 Jun 2011:-

1. Harga tinggi dari biasa
Produk Shaklee ditawarkan dengan harga yang sangat berpatutan. Contoh paling asas. Multivitamin Shaklee ditawarkan dengan harga RM81 untuk 120 biji iaitu RM0.70 sebiji. Malah, harga ahli adalah lebih rendah.

2. Terdapat juga syarikat MLM yang melakukan manipulasi dalam menjual produknya, atau memaksa pembeli untuk menggunakan produknya atau yang dijual adalah barang haram.
Tiada barangan haram dalam Shaklee. Semuanya mendapat pengiktirafan halal. Tiada paksaan pembelian atau penggunaan.

3. Produk MLM ini mestilah dibeli dengan tujuan yang sebenarnya seperti produk yang benar-benar bermanfaat dan dibangunkan dengan serius seperti ubat-ubatan berkualiti, unik dan lainnya.
Justeru, produk MLM yang kabur kualiti dan kegunaannya tidaklah dibenarkan kerana ia hanyalah bertujuan untuk mengabui dalam undang-undang dan hukum Shariah, ia tiadalah halal di sisi Shariah. Justeru, kekuatan MLM itu ialah kepada produknya yang bermutu dan bukan kepada objektif jangka pendek mengumpul dana (modal).

Produk Shaklee dikenali lebih 60 tahun sangat berkualiti berasaskan penyelidikan. Sains Shaklee menjamin produknya SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM

4. Produknya bukan emas dan perak yang boleh dijual beli secara tangguh.
Ini kerana penjualan barangan emas secara tangguh adalah Riba jenis Nasiah.
Tiada penjualan emas dan perak dalam Shaklee.

5. Komisyen yang diberikan kepada ahli untuk setiap penjual dan ahli bawahannya mestilah jelas.
Tiada komisyen tanpa usaha, ini bermakna orang atas hanya berhak mendapat komisyen dari ahli bawahan yang dibantunya sahaja.

6. Keuntungan dan komisyen bukan berdasarkan ‘kepala’ atau ahli yang ditaja, tetapi adalah berdasarkan nilai produk yang berjaya dijualnya.

Ini diperlukan bagi membuktikan ia menumpukan kepada perniagaan penjualan produk dan perkhidmatan dan bukannya permainan wang (money game) atau head hunter.

Tiada komisen atau bonus yang diberikan sekiranya ahli yang ditaja tidak membuat pembelian. Dia akan bergelar ahli / downline kita sahaja, tanpa apa-apa hasil yang diperolehi selagi tiada belian dibuat

7. Tidak diwajibkan bagi si ahli membuat belian sendiri dalam jumlah tertentu bagi memperolehi komsiyen dari orang bawahannya.

Ini kerana dibimbangi ia mirip paksaan belian. Namun jika syarikat meletakkan syarat JUALAN MINIMA untuk memperolehi komisyen kumpulan dan sebagainya, ia mungkin dibenarkan dengan syarat ia dibuat atas asas ju’alah. Untuk itu, syarat dan rukun jua’alah mestilah dipastikan sempurna.

8. Setiap ‘upline’ atau orang di sebelah atas mestilah menaruh usaha atas jualan orang bawahannya, seperti mengadakan perjumpaan taklimat, motivasi dan teknik berkempen secara terancang seperti sebuah syarikat yang pelbagai ahlinya.
Ia perlu bagi melayakkannya menerima komisyen itu dari sudut Syariah, jika tidak adalah dibimbangi ia akan terjerumus kepada keraguan ‘syubhah’. Ini kerana konsep niaga dalam Islam tidak membenarkan suatu keuntungan dari sesuatu perniagaan yang diperolehi tanpa usaha. Justeru, sedikit usaha perlu dicurahkan bagi menjadi sebab haknya ke atas komisyen. Perlu diingat, kebanyakan ahli di kaki yang 10 ke bawah, mungkin tidak mengenalinya lantaran ia dilantik oleh orang bawahannya yang kesembilan. Jika tidak, apakah haknya untuk mendapat komisyen yang demikian berangkai dan begitu jauh?

Dalam Shaklee, terdapat leadership bonus yang diberikan hanya kepada mereka yang berjaya memimpin downline untuk sama-sama berjaya. Leadership bonus hanya layak sehingga ke level 6, tidak lebih dari itu.

9. Tidak menggunakan skim piramid iaitu skim siapa masuk dulu akan untung selamanya.
Manakala hak mereka yang masuk kemudian akan berkurangan. Justeru, plan pemasaran mestilah memberikan hak kepada semua, malah orang bawahan mampu mendapat keuntungan lebih dari orang atasannya, apabila ia mampu menjual dengan lebih hebat.

“Siapa kerja lebih, dia dapat lebih” Ini adalah sistem dalam Shaklee. Tidak mustahil downline boleh lebih berjaya daripada upline sekiranya dia berusaha lebih keras. Dan ianya sudah terbukti!! Menjadi upline TIDAK menjamin seseorang itu sentiasa kaya, sentiasa untung.

10. Mempersembahkan sistem komisen dan bonus yang telus dan boleh difahami dan dipantau oleh ahli dengan jelas. Ia bagi mengelakkan segala jenis penipuan.
Buku manual pemasaran & etika perniagaan dibekalkan bersama starter kit. Setiap yang tertakluk adalah tetap. Jika terdapat tawaran baru yang ditawarkan untuk tempoh tertentu (6 bulan contohnya), pamplet dan surat pekeliling akan dikeluarkan & majlis penjelasan mengenai insentif berkenaan akan diadakan oleh pihak Shaklee.

11. Menstruktur plan pemasaran di antara ahli dan orang bawahannya secara musyarakah iaitu perkongsian untung dan rugi berdasarkan modal masing-masing dengan nisbah pembahagian keuntungan yang ditetapkan di peringkat awal lagi.
Nisbah perkongsian dan keuntungan dijelaskan dalam manual perniagaan secara jelas.


Continue Reading

25.11.15

[SET KECANTIKAN SHAKLEE] Masalah Muka Berminyak, Kulit Muka Kusam Dah Takde!

Saya nak kongsi kegembiraan saya selepas menggunakan produk Shaklee. Saya berumur 23 tahun. Saya seorang yang suka bergaya dan sukakan kecantikan. Normal lah kalau wanita suka pada kecantikan kan?

Saya juga suka bermake up dan suka bergaya. Namun ada suatu masa, masalah kulit yang saya hadapi, buat saya nampak comot bila nak melawa. Muka saya berminyak, kulit muka nampak kusam dan tak berseri. Lebih-lebih lagi pada waktu tu, saya berkerja sebagai seorang pembuat kek di sebuah bakeri di Subang. Keadaan kulit saya menjadi semakin tidak terurus. Muka lebih senang naik jerawat dan parut susah nak hilang.

Sampai satu tahap, saya malas dah nak cantik-cantik pergi kerja. Saya biar je kulit saya yang kusam tu. Sehinggalah kakak saya mula kenalkan saya dengan produk Shaklee.

Antara produk yang saya ambil adalah ESP, Vitamin C, Garlic Complex dan juga Nutriwhite Cleanser.

Dulu masa mula-mula, saya ada la rasa malas jugak nak konsisten makan. Tapi, sejak saya nampak perubahan yang ketara pada kulit muka saya, saya terus jadi rajin nak konsisten.

Kulit muka saya kembali berseri, sihat, parut jerawat pun hilang dan yang paling penting dah tak berminyak lagi!

Saya suka sangat-sangat. Sekarang, saya dah tak payah make up bila pergi kerja. Saya rasa kulit saya makin cantik dan keyakinan saya makin bertambah bila kulit dah bersih.

Sekarang ni saya teruskan ambil ESP, Vitamin C dan Garlic untuk sistem imun badan saya. Saya memang senang demam dan selsema. Sekarang dah takda lagi.

Alhamdulillah. Terima kasih Shaklee!! Saya nak jadikan satu Set Nutriwhite Shaklee nanti sebagai hantaran kahwin saya tahun depan.


Perlukan Rundingan atau Ingin mendapatkan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

22.11.15

Masalah Parut Jerawat Berlubang

Masalah parut jerawat berlubang dah hilang!

Nor Zaritaa bt Mat Saleh , berusia 31 tahun dan mempunyai 2 cahaya mata. Semasa mengandungkan anak ke dua, suami menegur kulit saya banyak bintik-bintik hitam (jeragat) dan mengesyorkan saya menggunakan produk kecantikan untuk memutihkan dan menghilangkan jeragat. Oh tidakkk!!! Saya betul-betul sentap kerana suami saya bukan lah jenis yang suka komen. Tapi seandainya dia memberi komen maksudnya perkara tersebut benar-benar serius. Mulanya saya buat endah tak endah kerana saya fikir mugkin alahan masa mengandung.

Tapi dalam masa yang sama, ada juga saya risik kawan-kawan ditempat kerja dan mereka sarankan agar saya buat rawatan muka. Lagi saya tertekan sebab saya tak ada masa nak buat rawatan muka. Lama kelamaan saya buat endah tak endah je dengan masalah kulit saya. Mungkin kerja saya yang banyak terdedah kepada matahari buatkan kulit saya berjeragat. Lagi pula, saya tak pakai apa-apa protection untuk kulit. Hanya pakai pencuci muka yang dijual di pasaraya dan bedak compact. Keadaan ini membuatkan kulit saya makin teruk dan berminyak terutamanya menjelang tengahari.

Selepas bersalin, saya ingatkan kulit muka saya akan pulih. Tapi makin teruk. Dahla berjeragat, kulit menjadi kering sehinggakan kalau saya pakai bedak compact nampak tak sekata dan menggerutu. Mujurlah cuti bersalin 3 bulan. Jadinya saya tak keluar sangat kecuali ada urusan penting. Masalah kulit masih berlarutan sehingga bulan ke dua selepas bersalin. Masa tu baru saya teringat yang saya ada beli VITAMIN C Shaklee (dalam set berpantang).Saya mula makan setiap hari dan bersama-sama ESP. Alhamdulillah, ada perubahan yang positif. Kulit saya tak lagi kering tapi jeragat masih ada. Saya malu dengan suami.Setiap kali kalau nak keluar dengan suami, saya akan ambil masa yang agak lama untuk bermakeup. Tapi hasilnya mcm opera cina kata suami. Putih bedak sesaje. Kecik hati saya....

Sebelum mula kerja selepas cuti bersalin saya beli foundation. Mula-mula pakai macam ok, tapi lama kelamaan muka saya jadi berminyak. Ini menyebabkan jeragat bertambah banyak. Walaupun saya cuba tutup dengan bedak masih boleh nampak jika muka mula berminyak. Jalan terakhir, saya beli VITAMIN E. Kebetulan masa tu VITAMIN E tengah promosi. Jimat duit . Dalam masa yang sama, saya juga gunakan NUTRIWHITE CLEANSER. Jadinya saya menggunakan ikhtiar dengan ESP, VITAMIN C, VITAMIN E dan NUTRIWHITE CLEANSER tu serta tawakal kepada Allah.

Alhamdulillah, setelah makan VITAMIN E beberapa minggu kulit saya tak lagi berminyak pada waktu tengahari. Saya bukan sahaja makan VITAMIN E tu..tapi sapu pada muka juga. Syukur alhamdulillah, walaupun baru beberapa minggu makan VITAMIN E berselang-seli dengan ESP dan VITAMIN C saya nampak perubahan yang positif pada kulit saya. Kulit rasa lebih licin tak menggerutu seperti sebelum ni dan lembut. Jeragat pun mula nampak pudar walaupun belum hilang sepenuhnya.Kulit muka yang dulu berlubang-lubang akibat parut jerawat dah nampak sekata.

Walaupuan saya terdedah kepada matahari tiada lagi garisan kulit terbakar dan yang paling best kalo nak keluar dengan suami, saya tak perlu nak bermakeup tebal-tebal macam opera cina yang dia cakap tu. Adaķalanya saya makeup pun kalau keluar ke tempat berdekatan dengan rumah. Lagi satu yang buat saya senyum sorang-sorang bila ada anak murid tegur muka saya nampak 'flawless' ...hehheehe

Alhamdulillah berkat penggunaan

1. ESP protein soya
2. Vitamin C
3. Vitamin E
4. NutriWhite Cleanser Shaklee


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

20.11.15

[WAJIB TAHU] 11 Info Label Pada Botol Vitamin

11 maklumat pada label kandungan pada botol vitamin yang kita perlu tahu

Labels on natural vitamin supplement bottles present a challenge to manufacturers: a great deal of information about a complex product must be squeezed into a tiny space.

Through necessity, they resort to abbreviations and verbal shorthand to communicate, and it can be a bit daunting to the uninitiated.

Here’s a guide to sorting it all out:

1. "% of Daily Value": The "Daily Value," or DV, was created by the U.S. Food and Drug Administration for labels on foods and supplements, and implemented in 1994.

It is based on two sets of references: Daily Reference Values, or DRVs, and Reference Daily Intakes, or RDIs. DRVs are for nutrients for which no set of standards existed previously, such as fat and cholesterol.

RDIs replaced the term "U.S. Recommended Daily Allowances" (RDA), which were introduced in 1973 for labeling of vitamins, minerals and protein.

If the "% Daily Value" listed is "75%" that means one serving supplies 75 percent of the entire DV for that nutrient. If the value listed is more than 100%, it suggests some advantage to exceeding the DV.

In this case, it reflects the view of Dr. Weil and his science advisory board that the DV established by the FDA is below the optimal dosage. This illustrates the difference between "what you can get by on" and "what is the amount that may provide the most benefit."

2. "Serving Size": This indicates how many of the units - tablets, soft-gels, capsules, etc. - need to be consumed in a day to reach the percent of daily value listed on the label.

3. Units of measure reflect the standard reference units for each kind of nutrient. “I.U.,” stands for “International Unit” and is the standard for measuring fat-soluble vitamins, which include vitamins A, D, E and K. The abbreviation "mg" stands for milligrams, or one-thousandths of a gram, and “mcg" stands for micrograms, or one millionths of a gram.

4. Double asterisks in place of DV listings mean that DVs have not been established for these nutrients. The nutrients are included in some Weil dietary supplements because studies suggest they have scientifically validated health benefits and are safe to consume at the amounts contained in the supplement.

5. "Other ingredients": This is a list of compounds that do not directly contribute to the nutrient DVs in the supplement, but instead aid in functions such as tablet integrity, proper digestion or preservation of shelf life.

6. "EXP" indicates the expiration date; that is, the date by which the supplements in the bottle will have degraded to the point that the percent of DV listed on the label is no longer accurate. Consuming supplements that are past their expiration date is usually not harmful, but since the full nutritional value is not received by the consumer, it is recommended that supplements that have passed their expiration date be replaced with fresher ones.

7. "LOT" is a number that identifies the specific manufacturing lot that included this particular item. It is useful in the unlikely event that questions arise about the integrity of ingredients or manufacturing processes used to create that lot.

8. "Directions" provides information to help the consumer safely obtain maximum value from the product.

9. "Note" serves to warn consumers of potential adverse effects the supplement could present to individuals such as pregnant or lactating women, people taking certain prescription medications, or people with allergies. This section also contains information regarding how to store the supplements.

10. Manufacturer's information tells which company made the supplement, and where the company has its headquarters.

11. "For more information" provides contact information should purchasers or potential purchasers have questions about the product.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

19.11.15

Bagaimana Vitamin C Boleh Mencerahkan Kulit?

Saintis telah mendapati bahawa protein kolagen memerlukan Vitamin C untuk molekul mencapai konfigurasi yang terbaik. Vitamin C mencegah kolagen dari menjadi lemah dan mudah rosak ( proses yang dipanggil hydroxylation ).

Vitamin C juga meningkatkan tahap procollagen messenger RNA. Ia juga diperlukan untuk "mengeksport" molekul-molekul prokolagen daripada sel kita ke dalam ruang extracellular . Dalam erti kata lain, Vitamin C adalah amat penting dalam memastikan keutuhan struktur kolagen.

Vitamin C juga membantu menyembuhkan luka. Kajian telah menunjukkan bahawa apabila Vitamin C dalam dos yang tinggi telah diberikan untuk membakar mangsa, ia mengurangkan pemindahan darah dan bahan buangan ke dalam tisu-tisu (capillary permeability ).

Ini sebahagiannya disebabkan oleh kesan pemerangkapan Vitamin C pada radikal bebas ( sifat-sifat antioksidan ).

Dalam kajian yang lain pula, apabila Vitamin C ( 2000 mg ) dan Vitamin E semulajadi ( 1,000 IU ) diberikan kepada 20 lelaki dan wanita, hasilnya ketahanan mereka terhadap selaran matahari meningkat sebanyak 20 % selepas hanya 8 hari .

Mereka mendapat kesan yang lebih rendah daripada keradangan dan kerosakan kulit berbanding dengan mereka yang tidak diberi vitamin C dan vitamin E, yang menjadi lebih sensitif terhadap selaran matahari.

Sifat Vitamin C adalah antioksidan yang meningkatkan kadar Glutathione dan Vitamin E.

Adakah anda pernah mendengar pepatah Inggeris, one thing leads to another?

Inilah yang berlaku pada Vitamin C.
Ini kerana dengan mengambil Vitamin C bukan sahaja ianya akan meningkatkan tahap Vitamin C dalam darah kita, malah ia juga meningkatkan dua antioksidan yang sangat penting iaitu glutation (sejenis antioksidan yang utama) dan Vitamin E (antioksidan yang larut lemak).

Kandungan Vitamin C yang tinggi meningkatkan Glutathione dan Vitamin E.

👉Glutathione
Glutathione adalah antioksidan yang paling banyak terdapat pada badan kita.
Ia memainkan peranan yang penting dalam Menyahtoksinkan badan kita.

Glutathione adalah tripeptide dan terdiri daripada 3 asid amino :
1. glycine
2. asid glutamik
3. cysteine

Glutathione akan bertukar ke glutathione peroxidase, iaitu enzim penting yang mencegah kerosakan oksidatif

Badan kita mendapatkan bekalan glutathione dengan sendiri. Mengambil pil glutathione tidak dapat menaikkan tahap glutathione dalam darah kita.

👉Vitamin E
Vitamin E merupakan antioksidan larut lemak yang paling penting. Ia melindungi sel-sel kita dari pengoksidaan dengan bertindak balas dengan radikal berlemak.

Vitamin E adalah satu kumpulan sebatian yang terdiri daripada tocopherols dan tocotrienols. Tocopherols bertindak sebagai antioksidan di dalam manusia.

Hati kita sebenarnya membentuk Vitamin E dalam darah, tetapi ia memerlukan sumber makanan dengan Vitamin E untuk berbuat demikian.

Sumber vitamin E yang baik dari makanan termasuk:
1. Wheat germ oil
2. Almonds
3. Sunflower seeds, sunflower oil
4. Hazelnuts
5. Peanut butter


Mengapa hubungan antara tahap Vitamin C dan glutathione penting dalam mencerahkan kulit?

Hal ini penting kerana para saintis telah mendapati bahawa cara kulit kita menyeimbangkan antara pigmen yang cerah (pheomelanin) dan pigmen gelap (eumelanin) tergantung pada glutathione, L-cysteine dan TYRP1 enzim.

Oleh kerana Vitamin C telah terbukti secara saintifik untuk meningkatkan tahap gluthathione dalam darah, kita boleh mengatakan bahawa Vitamin C membantu untuk mencerahkan kulit.

1) Glutathione
Glutathione terdapat pada hampir semua buah-buahan mentah dan sayur-sayuran. Apabila dimasak, kebanyakan glutathione akan hilang, tetapi itu bukan masalahnya. Kerana walaupun glutathione didapati dalam banyak buah-buahan, sayur-sayuran, dan daging, perut dan usus keupayaan badan kita untuk menyerap glutathione adalah sangat sedikit.

Selain itu, jangan terpedaya dengan " pil pemutih kulit gluthathione ". Pil Glutathione dan makanan tambahan tidak boleh meningkatkan tahap glutathione dalam darah anda. Ini hanya akan menjadikan tahap glutathione semakin teruk.

Untuk meningkatkan tahap glutathione dalam darah kita, adalah lebih baik mengambil makanan yang tinggi kandungan glutamin seperti daging tanpa lemak, telur , germa gandum , protein whey dan bijirin penuh. Ini akan merangsang hati anda supaya boleh menghasilkan lebih glutathione secara semulajadi.

Glutamin adalah salah satu prekursor dikenali pengeluaran gluthathione.
Pengambilan Vitamin C dengan dos yang tinggi juga akan meningkatkan tahap glutation semula jadi kita , jadi dengan mengambil suplemen Vitamin C adalah sangat penting jika anda mahu
mencerahkan kulit anda.

2) L-cysteine
L-cysteine adalah asid amino yang boleh didapati dalam kebanyakan makanan yang mengandungi protein yang tinggi termasuk yogurt dan whey protein. Sumber terbaik dari sayur sayuran aalah seperti bawang besar, bawang putih dan brokoli. L-cysteine berasal dari N-Acetyl Cysteine (NAC) yang dapat membantu untuk meningkatkan penghasilan glutathione dalam hati. L-cysteine juga membantu mensintesis protein, taurine, Koenzim A dan sulfat yang bukan organik.

3) The TYRP1 enzyme (or Tyrosinase-related protein 1)
Apa yang anda benar-benar perlu tahu bahawa ini adalah bahagian genetik yang melibatkan keseluruhan perbincangan pemutihan kulit. Gen TYRP1 menyediakan arahan untuk membuat enzim TYRP1. Fungsi-fungsi enzim ini adalah masih tidak jelas tetapi ia terlibat dalam pengeluaran melanin. Ini berkemungkinan bahawa di mana gen-gen terlibat dalam menentukan warna kulit kita. Mutasi gen TYRP1 dikaitkan dengan oculocutaneous albinism.

Adalah sangat penting untuk mengetahui bahawa tidak ada faktor-faktor ini menentukan warna kulit kita secara individual. Ketiga-tiganya diperlukan untuk memainkan peranan dalam mencerahkan kulit kita.

🚫 Musuh Vitamin C : Pencemaran , Merokok, Alkohol , Diabetes

Jika anda merokok atau minum akohol, besar kemungkinan tahap vitamin c anda lebih rendah dari orang yang tidak merokok atau minum alkohol.

Adakah anda tinggal di kawasan tercemar ataupun selalu terdedah dengan pencemaran? Jika ya, kadar vitamin c anda juga akan menurun.

Kajian telah menunjukkan bahawa meminum alkohol dalam kuantiti yang banyak akan menurunkan jumlah Vitamin C dalam plasma darah anda dengan mengeluarkan vitamin C melalui air kencing. Merokok dan pencemaran umum juga akan menurunkan tahap vitamin C dalam darah. Diabetes juga akan mengurangkan tahap Vitamin C pada badan anda.


Apakah maksud semua ini? Perlu saya mengambil Vitamin C untuk mencerahkan kulit saya?

👍👍👍👍👍
Ya , ya , dan ya!

Jika ingin mencerahkan kulit anda dengan cara dalaman menggunakan makanan tambahan , Menyahtoksinkan atau mengubah diet, mengambil supplement vitamin c adalah penting.

Dosage
Anda perlu mengambil dos yang tinggi diantara 1,000 - 3,000mg Vitamin C setiap hari sama ada melalui makanan tambahan atau buah-buahan.

Pengambilan Vitamin C sepanjang hari adalah sangat penting untuk mendapatkan hasil keberkesanan maksimum.

Cara paling mudah untuk anda mendapatkan vitamin C secara konsisiten dengan dos yang betul adalah dengan mengambil supplemen.


Berapa dos Vitamin C yang diperlukan untuk mencerahkan kulit?

Contoh...

Berat: 46 kg

Formulanya...
Berat (46kg) x 40mg

Berapa keperluan Vitamin C saya untuk sehari??

Jawapannya
1,840mg

Untuk makluman anda, kandungan Vitamin C di dalam Sustained Release Vita C Shaklee adalah berjumlah 525mg.

Maka, keperluan Sustained Release Vita C Shaklee untuk saya

1840mg / 525mg = 3.5 biji sehari

Boleh dikatakan saya perlukan 4 biji Vitamin C Shaklee sehari untuk mencerahkan kulit saya

Begitulah kiraannya.

Ini adalah berdasarkan kajian ye...bukan sesuka hati saya buat formula tau 😊


Bulan ni adalah peluang untuk anda mencerahkan kulit wajah dengan Vitamin C Shaklee

Kerana ada offer Vitamin C Shaklee harga jimat ohsem !!

1 botol rm92.50
2 botol harga diskaun 5%


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Produk Shaklee?

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading

18.11.15

Vitamin C Shaklee Mencerahkan Kulit

Vitamin C penting dalam mencerahkan kulit kerana saintis telah mendapati bahawa cara kulit kita mengimbangkan antara pigmen yang lebih cerah (pheomelanin) dan pigmen gelap (eumelanin) adalah bergantung kepada gluthathione, L-cysteine dan enzim TYRP1 itu. Oleh kerana Vitamin C telah terbukti secara saintifik meningkatkan tahap gluthathione dalam darah, adalah benar bahawa Vitamin C mencerahkan kulit.

Kesimpulannya, jika anda ingin mendapatkan kulit yang lebih cerah pengambilan Vitamin C adalah super duper penting. Dan perlu juga diingatkan, Vitamin C adalah vitamin larut air, ianya tidak dapat disimpan di dalam badan. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil secara harian.

Anda perlu mengambil Vitamin C pada dos yang tinggi 1000 – 3000mg setiap hari untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah. Jarakkan pengambilan Vitamin C sepanjang hari untuk keberkesanan maksimum.


KENAPA MESTI VITAMIN C SHAKLEE?

Bagi fungsi ini, Vitamin C Shaklee adalah yang terbaik kerana ianya adalah Sustained Release di mana Vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan, 100mg setiap sejam untuk memastikan keperluan Vitamin C di dalam badan sentiasa dipenuhi secara berterusan.


Vitamin C dikenal sebagai Sustained Release Vita-C Plus (500mg)

Apa yang menyebabkan Vitamin C Shaklee ini BERBEZA dengan Vitamin C jenama lain?

1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik!
- Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas!

2. Vitamin C Shaklee bersifat
'Sustained Release'/pelepasan masa
- Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti!

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!
- Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari! Hebat kan?

4. Vitamin C Shaklee mengandungi "bioflavonoids".
- Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar.
Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
- Semuanya natural!
Jadi, sekiranya anda mahukan Vitamin C yang natural dan benar-benar bermanfaat untuk anda, maka Vitamin C Shaklee adalah pilihan yang paling tepat sekali!


Bulan ni ada offer Vitamin C Shaklee

Beli 1 botol rm92.50
Beli 2 botol diskaun 5%


Ingin dapatkan Produk Shaklee idaman anda? Hubungi saya

Saya perunding bertauliah anda

Umi Nazrah
Pengedar Sah Shaklee
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
Instagram : kulit_cantik_sihat_shaklee
PM kami di
www.facebook.com/messages/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


Continue Reading