1

Dahulunya vitamin C organik ni hanya mengandungi Asid Askorbik sahaja tapi formula terbaru sekarang telah ditambah nilainya dengan ada bioflavonoids. Nama vitamin C organik ni pun dah bertukar kepada Vita-C Plus. Bioflavanoid inilah yang membezakan vitamin C organik ni dengan vitamin C yang lain

Dr Bruce Miller dalam bukunya yang bertajuk "Five Basic" pun ada menyebut, panduan memilih vitamin C ialah yang mengandungi Bioflavonoids yang seimbang dengan vitamin C. Setiap 500mg vitamin C perlulah mengandungi 120mg bioflavonoids

APA ITU BIOFLAVANOID
Bioflavonoids merangkumi sekumpulan besar nutrien dengan aktiviti antioksidan. Bioflavonoids sitrus, yang merupakan sebahagian daripada kumpulan nutrien yang berasal dari kulit dan pulpa produk sitrus. Bioflavonoids sitrus bertindak secara sinergistik dengan vitamin C. Setiap bahan meningkatkan tindakan yang lain.

Kenapa Vitamin C Shaklee ditambah dengan Bioflavonoids?
Bioflavonoids sitrus diperlukan oleh vitamin C untuk digunakan dengan berkesan oleh badan. Ia juga meningkatkan keberkesanan vitamin C dengan melambatkan kerosakan.


FUNGSI BIOFLAVANOID
Bioflavonoids bertindak bersama vitamin c untuk :

1. Melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
2. Mempunyai kesan antibakteria
3. Menggalakkan peredaran darah
4. Merangsang pengeluaran hempedu
5. Mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
6. Merawat dan mencegah katarak
7. Bertindak sebagai antihistamin
8. Mempunyai ciri-ciri anti-radang
9. Mengurangkan gejala herpes mulut

Bioflavonoids juga berfungsi sebagai antioksidan dalam tumbuh-tumbuhan. Cuba kita lihat, tumbuh-tumbuhan yang terdedah kepada cahaya matahari sepanjang hari, menerima dos cahaya ultraungu (UV) yg tinggi kan? Bioflavonoids membantu melindungi tumbuhan daripada sinaran UV yang berbahaya dan meneutralkan radikal bebas molekul tidak stabil dengan elektron berpasangan yang mereka keluarkan.

Dan apa yang BEST nya tu, kesan antioksidan bioflavonoids yg sama macam ni jugak berlaku pada manusia yg mengambilnya.

SIAPA YANG PERLUKAN BIOFLAVONOIDS
1) PEROKOK –asap rokok merosak bioflavanoids dan vitamin C dengan cepat.
Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vitamin C untuk melawan kerosakan sel dari asap rokok
Perokok pasif juga memerlukan extra bioflavanoids dan vitamin C
2) Orang tua kerana daya tahan mereka semakin lemah
3) Penderita asma dan alergi
4) Penderita kencing manis
5) Orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi
6) Penghidap hypertensi – dapat menurunkan tekanan darah
7) Orang yang stress – dapat mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepat dengan mengambil bioflavanoids dan vitamin c


Kira dalam bahasa mudahnya BIOFLAVANOID ni akan menambahkan keberkesanan VITAMIN C dalam badan kita dan mengelakkan dari cepat teroksida dan apa yang bagus lagi ia adalah daripada CITRUS BIOFLAVANOID yang menjadikan ia selamat untuk ibu-ibu yg hamil serta menyusukan anak

Vitamin C SHAKLEE merupakan vitamin C terbaik kerana ia diperbuat dari bahan semulajadi dan terpilih, vitamin C memerlukan bioflavonoid yang meningkatkan keberkesanan Vitamin C untuk diserap oleh tubuh kita.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

  1. salah satu bahan kimia yg kuat berada dalam makanan terutama dari kawasan gunung berapi (fyi gunung Kinabalu adalah bekas gunung berapi) ialah arsenik... chemical ni boleh menyebabkan otak menjadi lembab dan kadar khayal yg tinggi... vitamin C adalah penawarnya... tak memulihkan sepenuhnya tapi akan menurunkan semaksimanya...

    BalasPadam

 
Top