1

Di Jepun dulu pernah ada tradisi membuang orang yang sudah tua ke hutan. Dan ada juga organ mereka diambil untuk kegunaan perubatan... Mereka yang dibuang adalah orang tua yang sudah tidak berdaya, agar tidak membebankankan kehidupan anak - anaknya...

Pada suatu hari, ada seorang pemuda yang berniat membuang ibunya ke hutan. Kerana si ibu telah lumpuh dan agak nyanyuk. Si pemuda ini bergegas menyusuri hutan sambil menggendong ibunya. Si ibu yang kelihatan tak berdaya, berusaha mencapai setiap ranting pohon yang mampu diraihnya lalu mematahkannya dan menaburkannya di sepanjang jalan yang mereka lalui.

Sesampai di dalam hutan yang tebal, si anak menurunkan ibu tersebut dan mengucapkan kata perpisahan sambil berusaha menahan sedih kerana ternyata dia tidak menyangka terpaksa melakukan perbuatan ini terhadap ibunya.

Si ibu yang tak terdaya tadi masih tenang... Dalam senyumnya, dia berkata, 'Anakku, ibu sangat menyayangimu. Sejak kau kecil sampai dewasa, ibu selalu merawatmu dengan segenap cintaku. Bahkan sampai hari ini, rasa sayangku tidak berkurang sedikitpun. Tadi ibu sudah menandai sepanjang jalan yang kita lalui dengan ranting-ranting kayu. Ibu takut kau tersesat. Ikutilah tanda itu agar kau selamat sampai di rumah".

Setelah mendengar kata-kata tersebut, si anak menangis dengan sangat sebak dan sayu. Kemudian terus memeluk ibunya dan kembali menggendongnya untuk membawa si ibu pulang ke rumah. Pemuda tersebut akhirnya merawat ibu yang sangat mengasihinya sampai ibunya meninggal.

Sahabatku semua... Renung-renungkanlah...

"Orangtua" bukan barangan lusuh yang boleh dibuang atau diabaikan setelah terlihat tidak berdaya. Kerana pada saat kita berjaya atau saat kita dalam keadaan Susah, hanya 'orangtua' yang mengerti kita dan batinnya akan menderita jika kita susah.

"Orangtua" tidak pernah meninggalkan kita, macamanapun keadaan kita. Walaupun kita pernah kurang ajar kepada orangtua. Namun Ibu dan ayah kita akan tetap mengasihi kita.

Mulai sekarang, mari kita lebih mengasihi orangtua kita selagi mereka masih hidup.Hadiahkanlah Al-Fatihah buat ibu bapa kita sebelum tidur...walaupun ibu kita masih ada di alam nyata ini...



Salah satu cara untuk memberikan kegembiraan kepada ibu bapa kita yang masih lagi ada adalah dengan pemberian suplemen untuk kesihatan tubuh badan mereka.


Alhamdulillah, konsisten ibu ayah saya makan hingga dah jadi rutin!


Kesihatan semakin baik 

Bulan lepas nye stok pun dah habis! 

Alhamdulillah..terima kasih Allah swt kerana memberi kesihatan baik buat ibu ayah ku

As usual, hadiah dr saya buat ibu ayah saya setiap bulan

Vitalea
Osteomatrix
Vivix
Nutriferon (limited sebab last stok!, korban stok sendiri untuk ibu)

ada lagi satu tapi ibu ada lagi iaitu GLA dan Advanced Joint Health Tablet!

Paling syok, si ayah sudah pesan untuk Nutriferon sebab nak tingkatkan sistem imun di musim banjir. Hehehe. Bangga dengan si ayah

Anda berminat nak cuba?

Untuk Ibu Bapa


Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di atas untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

  1. Salam. Hee siapalah tidak sayang ibu bapa, tapi ada kan

    BalasPadam

 
Top