2

Musim cuaca sekarang yang tak menentu disamping sistem imun tubuh kita yang lemah menjadi penyumbang kepada serangan penyakit. Contohnya sekarang musim hujan, kemudian tetiba panas membahang, badan kita pun apa lagi terus berkecamuk dengan perubahan cuaca tak menentu. Apatah lagi bila sistem imun badan juga kurang 'tentera pertahanan' untuk menangkis serangan virus. Sebab tu ada yang tiba-tiba dapat demam, selsema dan sebagainya bila sistem imun tak kuat, kurang daya tahan penyakit.
milkysmile

Umi ingat lagi kali terakhir Umi ambil Panadol adalah dalam 3 tahun lepas. Sejak tu, Umi memang takda dah sentuh Panadol ke apa ke setiap kali demam, selsema dan sebagainya. Dah takda pain killer dalam hidup Umi sampai ke sekarang. Setiap hari Umi ambil Vitamin C, Garlic Complex dan Ostematrix (kalsium + magnesium + vitamin D) serta mingguan Umi amek Nutriferon.

Jadi kali ni Umi nak kongsi 3 tips mudah untuk individu yang mudah sangat dapat demam selsema Untuk tingkatkan daya tahan tubuh, kita boleh mulakan dengan perkara yang setiap hari kita lakukan, antara lain:

1. Tidur
Cukupkan dan jagalah pola tidur
Hindari berjaga lewat malam seboleh yang mungkin, apalagi jika anda adalah WANITA.
Orang dewasa digalakkan untuk tidur 7- 8 jam setiap hari.

2. Kurangkan tekanan/stress

Hidup ini kejap je untuk kita sibukkan dengan fikiran-fikiran negatif. Waktu yang kita habiskan untuk berfikiran negatif, sebaiknya seimbang dengan waktu relaks kita. Kita digalakkan memperbanyakkan berkumpul bersama orang-orang yang menyenangkan dan dapat memberikan tenaga positif pada diri sehingga dapat membantu mengurangkan stress kita.

3. Suplemen & nutrisi

Vitamin D
Vitamin D terbukti dapat meningkatkan imun tubuh seseorang, oleh kerananya mengambil vitamin D baik yang berupa suplemen atau dari sumbernya langsung seperti ikan salmon dan ikan tuna sangat baik untuk tubuh.

Vitamin C
Selain vitamin D, vitamin C juga terbukti berperan sebagai antioksidan pada tubuh kita. Mengambil buah-buahan yang kaya akan vitamin C seperti jeruk dan jambu biji juga dapat dilakukan.

Zinc
Selain kedua vitamin tersebut, suplemen zink juga dapat membantu mwenigkatkan daya tahan tubuh. Mineral zink sangat baik untuk menjaga kesihatan saluran pencernaan kita, serta sebagian besar sistem perlindungan tubuh kita terdapat di saluran pencernaan. Jika saluran pencernaan bermasalah, akan memudahkan kita untuk diserang penyakit.


Umi paling suka Nutriferon, penggalak interferon semulajadi badan. Interferon ni boleh la kawan-kawan bayangkan macam 'tentera pertahanan' dalam badan. Bila ada bendasing macam virus demam selsema tu, jadi nya 'tentera pertahanan' ni la yang akan musnahkan bendasing tu. Sebab tu tubuh badan kita cepat healing daripada serangan virus ni.

Lagi satu kesukaan Umi pasal Nutriferon adalah kerana dalam Nutriferon ada biji labu! Kawan-kawan mesti tahu yang Nabi Muhammad SAW pun suka kan biji labu, makanan kesukaan Nabi. Selain tu, rasa Nutriferon yang sedap

Bila dicampur dengan air suam, rasa dia masam-masam manis. Sesuai sangat la dengan tekak demam selsema yang payau tu kan
milkysmile


Nak harga ISTIMEWA? Hubungi

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

  1. emm..sebab tu husband tak kasi ambil panadol..bahaya katanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye betul. seeloknya dan digalakkan ;)

      Padam

 
Top