28.3.14

Sebab ni lah saya tak minum soya masa mengandung.........


Dulu ada laa orang kata kat saya. Kalau hang nak baby putih, hang minum soya banyak-banyak. Masa tu 7 tahun dahulu. Masa tu mana la ada facebook lagi kan. Ilmu pun saya takda banyak lagi. Rakan-rakan sebaya yang preggy pun tak ramai.

Jadi oleh kerana nak sangat anak putih maka saya pun gigih la minum soya. Ini memang gigih tahap dewa ye. Sebab sampaikan kami beli sendiri kacang soya tu berkilo-kilo simpan kat rumah. dan suami saya adalah insan bertanggungjawab dalam hal ini. Setiap minggu dia akan mengerjakan kacang-kacang soya tersebut untuk dijadikan air. Dia dok rendam perah, blender dan masak. Sepanjang mengandung tu boleh dikatakan kat rumah kami ni memang takkan putus dengan stok air soya homemade. Sampaikan kalau ada tetamu datang time tu, memang air soya laa hidangan yang kami jamu kan pada tetamu.

Nak dijadikan cerita, anak saya Amsyar lahir memang putih. Memang melepak la masa lahir tu. Jadi kira nya misi berjaya!! Hahahaha. Tapi rupanya panas tak sampai ke petang. Amsyar mempunyai masalah ruam yang amat teruk. Serius teruk. Kulitnya terlalu sensitif. Dia juga kerap kena selsema dan bila besar sikit dia diserang asma. Masa tu saya tak tahu yang semua ni berpunca dari soya.

Sehinggalah satu hari, saya ke pakar kulit dan doc tu terangkan pada saya. Serius kulit Amsyar sangat sensitif. Kalau berhabuk sikit, habis la muka dan badan dia semua. Dah berapa banyak pakar kami suami isteri pergi. Memang berhabis dah duit nak cari penawar kulit dia. Start dari tu saya insaf. Jadi bila mengandungkan anak kedua dan ketiga, saya memang tak sentuh langsung soya. Gila FOBIA..!!

Tapi berbeza bila saya mengandungkan anak keempat. Masa tu saya dah jatuh cinta dengan Shaklee dan produk yang memang tak boleh nak dilepaskan dari saya tentunya ESP dari Shaklee. ESP ni soya, pada yang tak tahu. Saya memang tak boleh tak amik ESP. Saya rasa hidup saya macam tak lengkap. Saya yakin dan nekad. Saya consume je ESP macam biasa sepanjang mengandung.

Alhamdulillah. Baby yang keluar cerah dan sihat. Dapat extra GEBU lagi. Kalau nak dibandingkan dengan Amsyar dulu, badan Amsyar KECUT je. Tak berapa nak ada isi. Dan hari ini baby baru saya hampir dua bulan. Saya amat bersyukur, kulit dia bersih. Takda masalah ruam dan sebagainya. Jadi sekarang saya teruskan mengambil ESP sepanjang menyusukan dia dan kesannya amat memuaskan hati saya.. (kisah benar : Zura Betty)

Kenapa soya ESP berbeza? Untuk mendapatkan jawapan ni, kena la rujuk 7 Criteria Memilih Protein Soya

1. Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organic~ Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic….sebab kajian penananam secara kimia (bukan organic) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian..sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans ni.

2. Soybean tu mestilan Non GMO ( tak dihasilkan secaragenetic)~Kenapa soy protein mestilah non genetik engineered?sebab secara umumnya..soybean yang dari jenis genetic ni adalah murah utk dihasilkan (ni lebih kurang vitamin sintetik danvitamin natural..)…dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian... toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan

3. Soy Protin tu mesti mengandungi 9 asid amino perlu- Ni ciri yang amat penting..Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk menghasilkan hormone,jus penghadaman,antibodi, enzyme. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped.

4. Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alcohol-Alcohol tu haram yelah satu hal gak ..tapi kalau dicuci dgn alcohol..ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone..... up to 88%! Sedanglan isoflavone itu diperlukan utk mengurangkan risiko cancer paru2,etc..Isoflavones juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang

5. Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan- Soy yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, and restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.

6. Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan-Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result

7. Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur calcium..kenapa?~ Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yg denikian unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.







Berminat? Untuk Info dan Order :  

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059 www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

25.3.14

Vitamin untuk cergas & cantik


Vitamin yang mempunyai hubungan erat terhadap kecantikan dan kecergasan.

Vitamin A
Antara simptom kekurangan vitamin ini ialah sel kulit mati dengan cepat menyebabkan kulit tidak cantik kerana bertompok dan berbintik. Bahagian bawah kulit mempunyai selaput lendir dan kekurangan vitamin ini menyebabkan selaput ini mati dengan cepat dan kuman pantas membiak. Kesannya mudah menghidap penyakit berkaitan kulit seperti jerawat dan bisul. Penyakit berkaitan saluran pernafasan seperti sakit tekak dan selesema juga mudah diperolehi.

Vitamin C
Berfungsi untuk membuat gam antara sel. Kehadiran vitamin ini memberikan kekenyalan dan memutihkan kulit. Vitamin ini adalah antara ramuan krim kosmestik pemutih kulit, tetapi vitamin ini diubah suai kerana sifat semula jadinya tidak stabil.

Vitamin E
Vitamin ini dan rakannya, C, adalah untuk mengekalkan keremajaan. Sumber vitamin ini adalah dari minyak sayur-sayuran, daging dan kekacang. Kita tidak perlu banyak, tetapi lebih banyak lebih baik kerana setakat ini belum ada kes toksik membabitkan vitamin ini. Kajian mendapati, vitamin ini baik untuk mencegah banyak penyakit, termasuk jantung dan kanser.

Vitamin B
Vitamin ini adalah untuk kecergasan serta baik untuk mereka yang hidup dalam tekanan yang memerlukan banyak tenaga. Sumber vitamin ini adalah dari haiwan seperti daging dan kekacang, tetapi sifat vitamin B yang tidak stabil, iaitu rosak apabila dimasak terlalu lama serta larut air menyebabkan vitamin ini hilang begitu saja. Sehubungan itu, cara masakan penting dan antara cara mengekalkan vitamin ini ialah dengan daging yang dipotong selepas dibasuh terus disimpan dalam peti ais dan apabila hendak dimasak, terus dimasukkan dalam periuk.

Untuk cergas dan cantik, produk yang sinonim dalam Shaklee adalah ESP.


KEISTIMEWAAN ESP
  • Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian.
  • Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif.
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.
  • Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.
  • Kandungan lemak dlm ESP sangat minimum iaitu (1gm).
  • Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.
  • Paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet.
  • Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga

Ni pula kesan sampingan..

1. Kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
2. Membantu hilangkan parut jerawat di muka.
3. Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
6. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7. Mengawal paras kolesterol.
8. Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
9. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu lebih cepat dan banyak
10. Membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam.
11. Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
12. Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP bantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.

Selain tu, ESP juga boleh diambil bersama-sama dengan

  • Performance Drink (sesuai diambil ketika puasa terutama kepada individu yang sibuk bekerja, ibu-ibu yang menyusukan),
  • Cinch Tea Mix (khusus untuk individu yang ingin meningkat metabolisme badan dan yang ingin menurunkan berat badan)



Juga boleh diambil dalam bentuk tablet iaitu

  1. multivitamin Vitalea (pemberi tenaga, untuk membekalkan oksigen ke seluruh tubuh badan dan otak), 
  2. B-Complex (untuk menukarkan makanan yang dimakan kepada tenaga, anti-stress),
  3. Ostematrix (mengandungi unsur Magnesium yang memberikan rasa tenang kepada otot dan sel saraf serta memudahkan kita tidur lebih lena)




Berminat? Untuk Info dan Order :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

24.3.14

Cara untuk menghilangkan bekas jerawat dengan masker

MENGHILANGKAN BEKAS JERAWAT DENGAN MASKER SEMULAJADI

Ada beberapa cara menghilangkan bekas jerawat baik dengan cara moden maupun tradisional. Cara moden yang boleh dilakukan adalah dengan teknik dermabrasi atau teknik laser, yang mana teknik ini banyak sekali kita temui di klinik-klinik kecantikan dan perawatan kulit wajah.

Namun bagi anda yang menginginkan cara menghilangkan bekas jerawat dengan cara tradisional, ada beberapa tips yang bisa dilakukan, antara lain :

1. Jus Lemon, Perah lemon, oleskan di wajah 2x sehari. Minum jus lemon sehari sekali.

2. Lidah Buaya, Ambil jeli nya dan oleskan di wajah. Buat jus dan minum sehari sekali. (Buang getahnya yang kuning terlebih dahulu agar tidak gatal)

3. Madu, Campur madu dan susu, lalu oleskan di wajah dua kali sehari,

4. Campuran madu dan Jeruk nipis, 2 hari sekali atau sesuai kebutuhan,oleskan diwajah sampai terlihat hasilnya

5. Air putih, Minum banyak air putih setiap hari.

6. Madu dan Yoghurt , juga bagus untuk membersihkan dan menghilangkan bekas jerawat

7. Jeruk nipis , diperah ,ambil airnya dan oleskan ke wajah. Selain untuk menghilangkan jerawat, ianya juga boleh untuk mengubati jerawat ( jangan digunakan sebelum tidur, atau bila saja anda mempunyai waktu renggang. Bagi yang sedang bermasalah jerawat, memang agak pedih tapi nanti ianya akan mengering)

Atau anda boleh ikut saja cara saya. Samada menggunakan masker ESP dengan yogurt, masker ESP dengan telur, masker ESP dengan Vitamin E atau masker ESP sahaja atau masker Alfalfa Complex atau pun masker Vitamin C. Sangat banyak pilihan untuk anda!

Kebaikan Dan Manfaat Vitamin E Shaklee

1. Melambatkan penuaan
2. Menjaga kualiti sel kulit ibu yang mengalami banyak ketegangan dan perenggangan saat hamil
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengelakkan metabolisme
7. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
8. Memperbaiki peredaran darah
9. Memelihara pembekuan darah
10. Mengurangkan parut
11. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
12. Meningkatkan pengeluaran air mani
13. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
14. Menguatkan dinding kapilari
15. Mengurangkan tekanan darah
16. Meningkatkan prestasi atlit
17. Kulit dan rambut menjadi sihat
18. Mencegah anemia
19. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
20. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer
21. Menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
22. Membantu kesuburan
23. Merapatkan hubungan suami isteri

Kebaikan dan Kelebihan ESP

1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang bersifat keasidan.
2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam
3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan
4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit.
5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan,
6. Memberi ton warna kulit yang sekata
7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu
8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
10. Rendah lemak, tanpa kolestrol
11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi
12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan
15. Membantu mengurangkan risiko kanser,
16. Bertindak sebagai antioksidan,
17. Menguatkan sistem imun tubuh,
18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik,
19. Memelihara kesihatan jantung
20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones.
24. Membantu merendahkan paras kolestrol,
25. Mencegah osteoporosis
26. Membantu pembentukan sel-sel baru.
27. Membantu menyembuhkan gastrik.
28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.
29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.
30. Memudarkan parut
31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak
32. Kecantikan kulit dan rambut

Manfaat Utama Vitamin C

1. Membentuk Kolagen
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

4. Memerangi Kanser
Ianya satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikkan Kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia
Ia memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan Kolesterol Sihat
Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Kebaikan Memakan Alfalfa

1. Kaya dengan vitamin dan mineral
Alfalfa Shaklee Mengandungi vitamin B, C, E dan K dalam jumlah yang seimbang.
Mengandungi mineral Kalsium, Magnesium, Kalium, Fosforus dan Zat Besi. Alfalfa
Shaklee turut mengandungi, Flourida, Protein, Mineral Surih, Serat, Asid Lemak
dan Antioksidan.

2. Alfalfa bermanfaat dalam penyerapan protien, dan karbohidrat.
3. Alfalfa juga bertindak sebagai pembersih darah



20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan

1. Merawat gangguan pencernaan
2. Mengawal kolestrol dalam darah
3. Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5. Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7. Mengurangkan simptom menopous
8. Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9. Merawat masalah sembelit
10. Menyahkan toksik dalam tubuh
11. Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13. Membantu masalah penghadaman
14. Membantu memperbanyakkan susu ibu
15. Mengurangkan masalah pundi kencing
16. Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17. Meningkatkan kesihatan prostat
18. Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19. Menghangatkan hubungan suami isteri
20. Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

Keistimewaan Alfalfa Shaklee
1. Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang)
2. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia
3. Di sediakan dalam dua pek bersaiz 330 biji dan 700 biji
4. Pil boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi
5. Tidak memberi mudarat kepada bayi yang menyusu seperti panas dan cirit-birit
6. Alfalfa Shaklee tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.
7. Membersihkan hati
8. Membantu melengkapakan zat dan nutrient dalam pemakanan seseorang




Berminat? Untuk Info dan Order : Umi Nazrah Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com SMS/Whatsapp: 019-432 0059 www.facebook.com/cantiksss
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

23.3.14

Hamil / Mengandung : Testimoni ESP Shaklee


ESP Shaklee adalah soy protein isolate powder. Soy protein isolate powder adalah satu bentuk yang sangat halus dengan kandungan protein sekurang-kurangnya 90%. Ia diperbuat daripada tepung soya yang kosong lemak; mempunyai kebanyakan komponen non-protein, lemak dan karbohidrat yang telah dikeluarkan. Oleh kerana itu, ia mempunyai rasa yang neutral dan akan menyebabkan perut kurang kembung akibat daripada tepung soya.

ESP juga selamat diambil oleh ibu mengandung kerana kacang soyanya adalah asli dan tidak terubah suai secara genetik (non-gmo soy). Dan istimewanya ESP shaklee ini adalah diproses tanpa melalui proses haba untuk mengekalkan kandungan proteinnya. Oleh sebab itu, rata-rata orang yang mengambil ESP shaklee dapat merasai perubahan, seperti LEBIH BERTENAGA, KULIT LEBIH BERSIH TANPA JERAGAT, TURUN BERAT BADAN DENGAN ESP SHAKLEE, SUSU BADAN SEMAKIN BANYAK hanya dengan permulaan 1 TIN ESP SHAKLEE



1. Sumber protein dan asid amino untuk anak dan ibu. Apa khasiat protein pada ibu mengandung?

Protein penting untuk perkembangan otak bayi yang berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi. Sumber protein yang cukup menjamin perkembangan otak bayi yang sihat.
  • Penting dalam pembentukan otot bayi dalam rahim ibu.
  • Memelihara dan membina otot ibu kerana kehilangan otot akibat kurang bersenam
  • Khasiat protein membantu dalam proses kelahiran
  • Sistem imun badan ibu melawan penyakit akan ditingkatkan dengan protein. Gandingan vitamin c dn protein sangat bagus untuk ini.
  • ESP membantu penyerapan zat yang lebih optimum.
2. Badan lebih cergas bertenaga. Beza sangat, Sebab ada 1 kali tu Mazni tak sempat makan vitamin dan ESP, badan rasa sangat letih dan lesu. Kepala pun mula rasa pening dan loya.
3. Perasaan yang gembira dan mood yang lebih stabil.
4. Rasa kenyang lebih lama.
5. Meningkatkan metabolisme badan & ESP boleh membantu mengawal berat badan.
6. Kulit baby akan nampak lebih gebu tanpa mengalami alahan.
7. Membantu tinggikan tahap kolesterol baik dan baik untuk kesihatan jantung. Jantung ibu bekerja 2 kali ganda sepanjang hamil untuk anak dan diri sendiri.
8. Membantu vitamin dari makanan dan supplemen diserap dengan lebih baik
9. Membantu mengurangkan loya atau angin dengan memberi rasa kenyang lebih lama











Berminat? Untuk Info dan Order :  

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

Kebaikan dan manfaat protein ESP kepada ibu hamil/mengandung


Bagi wanita hamil, protein yang diperlukan adalah sekitar 60 gram setiap hari. Bererti meningkat 10 gram lebih banyak dari keperluan sebelum hamil yang hanya 50 gram.

Ada banyak fungsi dari zat protein ini, di antaranya adalah :

- Sebagai sumber kalori.
-Sebagai zat pembangun atau pembentuk serta memperbaiki jaringan tubuh pada janin seperti otot, tulang, mata kulit, jantung dan hati.
-Berperanan dalam pembentukan darah
-Membantu pembentukan darah, cairan ketuban dan sel-sel janin agar sempurna
- Berguna dalam pertumbuhan jaringan dan plasenta bahkan otak
- Membentuk antibodi bagi perempuan hamil dan janin.
- Menjaga kesihatan tulang perempuan hamil dan janin

Calon ibu yang kurang pengambilan protein berisiko menyebabkan bayi lebih kecil, bayi mengalami masalah seperti bibir sumbing atau kelainan fizik yang lain. Bahkan, kekurangan protein memberi kesan kepada kurang kesempurnaan pembentukkan air susu ibu kelak dalam masa penyusuan.


ESP Shaklee yang diambil 3 sudu besar sehari membekalkan 14 gram sumber protein untuk sumber harian.

Terdapat 5 Kebaikan Utama ESP untuk wanita mengandung

1. ESP meningkatkan Sistem Imun Badan Si Ibu.

ESP adalah minuman protein yang berkhasiat. Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain Vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah di cerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

2. ESP Mengawal Berat Si Ibu dan Mengelak Serangan Diabetes

Tidak dinafikan apabila kandungan mencecah 5 bulan ke atas, selera makan si ibu akan meningkat secara mendadak. Masa ni lah kita rasa nak makan, makan dan makan. Itu adalah normal bagi ibu-ibu mengandung, tetapi kita harus mengawal pemakanan agar berat tidak naik secara mendadak dan menyebabkan kencing manis atau diabetes.

ESP adalah minuman berprotein yang rendah Indek Gliesmiknya (GI). Makanan yang rendah GI melambatkan penyerapan glukosa di usus kecil. Ini membuatkan kita berasa kenyang untuk masa lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang kecil. Sebab itulah, ramai ibu-ibu mengandung sukakan ESP kerana ia membekalkan tenaga berpanjangan. Serangan diabetes terjadi apabila si ibu memakan makanan tinggi GI (makan makanan berat seperti nasi, manisan, air manis, dll) pada kadar yang banyak dan kerap.

3. ESP membantu pembentukan otot dan otak bayi.

Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi begitu juga ototnya. Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN. Protein yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini dan sangatlah penting si ibu mendapatkan protein yang cukup ketika mengandung.

4. ESP membantu membentuk kulit yang gebu dan cantik.

Protein perlu dalam penghasilan sel-sel kulit yang baru. Sel-sel kulit yang telah mati perlu diganti dengan sel baru. Dengan minum ESP, sel-sel kulit si ibu akan bertambah gebu dan lebih menarik kerana bantuan protein yang diminum. Parut juga berkurang kerana penggantian sel-sel baru ini. Si ibu akan juga merasa lebih menarik walaupun berbadan dua. Tidak lupa juga kulit bayi di dalam kandungan. Bayi yang dilahirkan berpotensi mempunyai kulit yang mulus, gebu dan cantik.

5. ESP membantu ibu-ibu morning sickness dan alah di awal kehamilan.

Di awal kehamilan, adalah suatu yang normal bagi ibu-ibu mengalami morning sickness dan alah yang teruk sehingga muntah-muntah. Kita juga akan merasa mual terutama apabila perut kosong. ESP membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan dan kenyang yang lebih lama. Tambahan pula, ia juga mudah di hadam berbanding makanan berprotein yang lain


Berminat? Untuk Info dan Order :

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

22.3.14

Gastrik : Testimoni Pengguna ESP

Secara mudahnya, perut kita ni umpama kipas, berlipat-lipat sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut tadi berlipat-lipat dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut utk bantu pencernaan dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ni seperti yang kita maklum bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, boleh sebabkan radang yang lebih teruk.

Jadi untuk mengawal kadar keasidan dalam perut, tentulah kita digalakkan mengambil produk yang beralkali.

Cadangan Supplemen Shaklee untuk Merawat Gastrik


1) Energizing Soy Protein - ESP

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Selain ESP, anda juga mengambil tambahan supplemen Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus untuk merawat masalah gastrik.



2) Ostematrix

Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.








3) Peppermint Ginger Plus

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.




Keinginan suami untuk merokok pun boleh berkurangan? Alhamdulillah

Alhamdulillah dah boleh menunaikan kewajipan yang Allah perintahkan iaitu berpuasa.
Masalah pedih perut makin beransur hilang dengan pengambilan ESP + Performance Drink + MealShakes Shaklee. Alhamdulillah dengan izin Allah
Alhamdulillah selepas mengambil ESP, gastrik terus hilang dengan serta merta.





Menderita sakit gastrik hampir 10 tahun. Ambil ESP Shaklee dan keesokan harinya gastrik kurang. Selalunya kalau mengambil ubat, makan masa 5 hari untuk gastrik hilang.














Anda bila lagi? Tak terasa ke nak cuba ESP Shaklee. Jangan dok tunggu lama-lama. Sekarang ni musim promo harga jatuh ESP. Dapatkan harga promo terendah sebelum 1 April 2014



Berminat? Untuk Info dan Order :

Umi Nazrah
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading