24.2.14

16 Rahsia ESP (Soy Protein) Shaklee.

Protein Soya ESP ni sangat popular dikalangan pengamal supplemen Shaklee. Malah pada mereka yang mula nak mengamalkan supplemen dalam diet harian, Protein Soya ESP adalah digalakkan. Sebabnya protein adalah makanan sel tubuh badan kita.

Rata-rata bagi feedback  yang memberasangkan mengenai ESP lepas mereka mencuba ESP. Meh kita lihat 16 fakta menarik tentang ESP (Soy Isolate Protein Powder)

In November 2004, Dr. Nasr (Dr. Nasr has a B.S. in Agronomy; M.S. in Biochemistry of anti-oxidants and a PHD. in Pharmacognosy (science of bio-active products). He received his M.D. from Rush Medical College in Chicago, followed by Internal Medicine and Cardiology fellowships from Chicago Medical School. He is a member of the American College of Nutraceuticals and the American College of Preventive Medicine and is Director of the Medical Care & Diagnostic Center, Lake Villa, Il.) spoke on the benefits of soy.

He uses Shaklee Soy Protein exclusively because it has the very best and most complete soy protein and isoflavone content. You can feel so very good about Shaklee’s soy protein, and how we can help so many people who are looking for ways to improve their health.

1. Optiflora and Soy Protein increase the absorption of protein, decrease gas and discomfort and decrease cholesterol by 23%

2. Sixty (60) studies have been conducted showing soy protein increases bone density more than just Calcium Magnesium does.

3. Two studies show that soy and vitamin E, together,decrease LDL (bad cholesterol) by 40% and that is 17% greater decrease than Zocor and Lipitor

4. Four studies show that soy protein inhibits oxidation of LDL (bad cholesterol) by 40%. When cholesterol oxidizes, it becomes “sticky” and builds up on the arterial walls, which leads to clogged arteries.

5. Soy prevents gall stones. It doesn’t dissolve them but it prevents them.

6. Soy prevents kidneys from damage. Lots of animal protein may be hard on the kidneys, but soy protein protects the kidneys.

7. French fries at major fast food establishments are crispy. That is a value for the store. Some french fries are coated with a protein substance that when combined with the sugar in the potato and then heated, gives them added crispness. Unfortunately that combination of sugar, protein and high heated fat produces a carcinogen. Probably a good idea to avoid all French fries.

8. Shaklee’s protein includes valuable protein and isoflavones that are not present in other soy proteins produced with heat or chemicals. Shaklee’s low heat – water wash process keeps the isoflavones in the protein. Isoflavones are natural cancer fighting ingredients that occur naturally in soy.

9. Soy’s protein and Isoflavones inhibit the mutated cell’s ability to make an enzyme that would cause the cell to continue reproducing and form a tumor.

10. Soy inhibits the cancer cell from making blood vessels that invade arteries and zap nutrients (this process is called angiogenesis).

11. Soy increases the killing effect of the white blood cells (phagocytosis).

12. Soy’s amino acid Lysine when combined with Vitamin C decreases Colon Cancer by 90%.

13. The flavanoids (like those in Shaklee’s Flavomax) when combined with Soy Protein are synergistic (they work even better together) and decrease breast cancer 10 fold.

14. Beta carotene (like those in Shaklee’s CarotoMax) when combined with Soy Protein and Calcium with Vitamin D are 10 times as effective at preventing cancer cells from getting an addition blood supply.

15. Women in the Orient get about 80mg of Isoflavones a day women in US and Europe get about 1.0 mg. That is an 80% negative difference for US and Europe.

16. Soy protein helps the differentiated cell (bad cell) convert back to a normal cell.

source: http://www.wealth-via-health.com/latest-news/2007/06/26/testimonial-shaklee-energizing-soy-protein/

Continue Reading

20.2.14

Vitamin untuk stress dan kemurungan


Vitamin yang paling penting untuk menangani masalah stress dan kemurungan adalah vitamin B. Tapi tahu tak? Vitamin B ni takleh disimpan kat dalam tubuh badan kita. Kita mesti dapatkan mikronutrien yang penting ni daripada diet dan supplement. Vitamin B ni boleh dirosakkan oleh gula halus, nikotin, pengambilan alkohol yang berlebihan dan kafein. Selain tu, vitamin yang baik untuk stress dan kemurungan juga adalah vitamin antioksidan iaitu Vitamin C dan Vitamin E.

Vitamin B juga telah dibuktikan untuk membantu meningkatkan
mood.













Vitamin B12
Vitamin B12 adalah penting dalam fungsi saraf dan kognitif, dalam menghadapi kemurungan dan dalam mencegah kekeliruan dan demensia. Kumpulan berisiko untuk kekurangan vitamin B12 termasuklah orang tua, individu yang kurang asid kurang hidroklorik dalam perut mereka untuk menyerap vitamin, dan individu yang mempunyai masalah anemia atau gangguan gastrousus.

Vitamin B6
Vitamin B6 adalah penting untuk metabolisme asid amino yang diperlukan dalam sintesis neurotransmitter dopamine dan serotonin yang penting dalam fungsi sistem saraf dan dalam penyelenggaraan mood tenang dan menyeronokkan. Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan kemurungan dan kekeliruan.

Vitamin B5
Vitamin B5 baik untuk stress kerana ianya mengawal fungsi kelenjar adrenal. Vitamin B5 diambil bersama-sama dengan asid folik dan vitamin C untuk menghasilkan tekanan hormon kortisol dan adrenalin.

Vitamin B3
Vitamin B3 adalah perlu dalam pengeluaran serotonin, yang bertanggungjawab bagi mood tenang. Kekurangan vitamin ini boleh mengurangkan kebimbangan dan pergolakan.

Vitamin B1
Vitamin B1 membantu menukarkan gula dalam darah kepada tenaga. Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan kebimbangan dan juga pemikiran membunuh diri.

Vitamins C and E
Vitamin C dan E adalah antioksidan yang kuat yang meneutralkan radikal bebas dalam badan yang merosakkan sel-sel. Oleh kerana stress dan kemurungan menghasilkan lebih banyak radikal bebas, vitamin ini adalah berguna dalam menguruskan stress dan kemurungan.

Vitamin B yang mengandungi 8 keluarga Vitamin B semestinya adalah Shaklee B-Complex.


  • Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan yang sangat tinggi dan berkualiti
  • Ini adalah kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.
  • B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% dan asid folik
  • Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin b-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
  • Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh
  • Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui pencernaan.
  • Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari
  • Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B-Complex extract from beer yeast.
Khasiat utama vitamin B-Complex

1. Menukar makanan kepada tenaga
Membantu penghadaman
Membantu menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga, dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan

2. Melawan tekanan
Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia

3. Membantu tumbesaran
menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2
membantu pembinaan DNA dan sel2 baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang

4. Rambut beruban dan gugur
membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban
mengekalkan kesihatan rambut

5. Baik untuk mata
mengurangkan masalah keletihan mata
mencegah katarak
meningkatkan kualiti penglihatan
perkasakan memori dan daya pemerhatian serta fokus

6. Mencegah anemia
membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
merangsang sirkulasi darah dalam tubuh
merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular
merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah2, mabuk darat atau laut

7. Meredakan senggugut
baik untuk masalah senggugut (PMS),
meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit

8. Mencegah perlcche
dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis)
mencegah jangkitan lidah (glossitis)
nafas berbau

9. Detoksifikasi
meredakan alahan
Cara memilih vitamin B-Complex yang terbaik

  • mengandungi kesemua 8 vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
  • harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin
  • pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, b3 dan B12 tidak terlalu besar
  • elakkan pengambilan B-Complex yang menawarkan rumusan larut-air (sustain release)

1 botol B-Complex Shaklee mengandungi 120 biji yang boleh digunakan untuk 4 bulan. Harga pasaran adalah RM 53.75


Berminat? Untuk Info dan Order :

  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

19.2.14

Setiap orang perlu sihat, bukan ibu mengandung je


Kesihatan tu satu yang subjektif. Namun kebanyakan rakyat Malaysia ni fikir hanya ibu mengandung ja yang perlu sihat sebabnya bayi dalam kandungan perlukan kesihatan yang betul-betul khusus. Sedangkan setiap insan dari bayi hinggalah ke warga emas perlukan kesihatan yang baik untuk tubuh badan mereka.

Dek kerana tanggapan silap ramai orang, kebanyakan akan bertanya; Shaklee ni untuk ibu mengandung saja ke? Persoalan tu selalu sangat saya dapat. Bukan sekali dua lak tu. Mungkin kerana Shaklee sinonim dengan ibu hamil yang nak dapatkan kesihatan yang terbaik untuk anak dalam kandungan. Selain Shaklee juga sinonim dengan ibu menyusukan yang mencari milk booster untuk kekal cergas dan boleh buat aktiviti harian atau pun bekerja walaupun sedang menyusukan anak.

Saya akui rata-rata para ibu bapa mengambil berat kesihatan kandungan iaitu cahaya mata tersayang. Namun harus diingat kesihatan tubuh badan bukan hanya diperlukan oleh ibu hamil dan bayi dalam kandungan malah kanak-kanak, remaja, wanita menopaus, lelaki bekerjaya dan warga emas juga harus mendapat kesihatan yang baik.




Pada yang belum mengetahui, Shaklee menawarkan produk supplemen untuk dari yang berumur 1 tahun sehinggalah ke kategori warga emas. Jadi diharapkan selepas ni takda lagi persoalan produk Shaklee hanya untuk ibu mengandung ye!




  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

18.2.14

Vitalea Shaklee : Multivitamin meningkatkan tenaga


Saya mula mengamalkan pengambilan multivitamin ketika di dalam berpantang si kembar Aisya. Masa tu tak tahu pun apa kebaikan multivitamin. Yang tau pun saya cuma beli supplemen untuk berpantang lepas serik berpantang dengan jamu buatan kampung yang bukan saja buat saya jadi sembelit, malah luka jahitan pun terkoyak dek sebab sembelit tu. Bila nak beli supplemen berpantang tu baru la explore apakah kebaikan setiap supplemen dan kandungan yang saya beli. Perubahan ketara yang saya rasa adalah perubahan tenaga. Bayangkan nak bawak kereta auto pun tak larat jadi apatah lagi nak kerja semula. Alhamdulillah tak sangka lepas pengambilan supplemen masalah tu selesai. Mungkin jugak disebabkan masa berpantang, nutrien makanan yang diambil tu terhad. Jadi dengan adanya multivitamin ni, segala vitamin & mineral yang badan perlukan tu dibekalkan dan dipenuhi lompongnya oleh multivitamin.



Fakta Nutrisi Di Dalam Vita-Lea
  1. Vitamin A - Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.
  2. Vitamin D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.
  3. Vitamin E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.
  4. Vitamin C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.
  5. Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.
  6. Vitamin B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.
  7. Vitamin B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.
  8. Vitamin B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.
  9. Vitamin B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.
  10. Vitamin B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.
  11. Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.
  12. Vitamin B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.
  13. Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.
  14. Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.
  15. Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.
  16. Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.
  17. Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.
  18. Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.
  19. Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.
  20. Vitamin K - untuk pembekuan darah, osteoporosis, mengawal kadar gula dalam darah, mencegah rasa mual dan muntah terutama pada wanita yang sedang hamil

Ada yang tanya, kalau dah ambil mulvitamin ni kenapa pulak nak kena ambil Vitamin C ke, Vitamin B ke, Vitamin E yang asing-asing tu lak?

Cuba lihat keperluan setiap vitamin dalam keperluan seharian kita.

Vitamin C
Menjaga gusi dan gigi sihat. Membantu dalam pembaikan tissue dalam badan , penyembuhan luka dan resapan zat besi dalam usus. Boleh mengurangkan risiko sesetengah kanser, penyakit arteri koronari jantung dan katarak.
250 – 500 mg sehari
Vitamin E
Mengurangkan kesan radikal bebas, membantu pembentukan sel darah merah. Boleh mengurangkan risiko sesetengah kanser, penyakit arteri koronari jantung , katarak dan menambah imuniti.
200 – 400 iu sehari
Folate
Penting dalam tumbesaran dan metabolisma protein. Mengurangkan risiko cacat anak dalam kandungan. Boleh mengurangkan risiko kanser serviks dan usus besar.
400 ug
Kalsium
Membina dan mengekalkan kekuatan gigi dan tulang. Membantu jantung berfungsi dengan baik. Mengurangkan risiko darah tinggi.
1000 mg sehari untuk dewasa
1200-1500 sehari untuk perempuan >50 tahun dan lelaki >65 tahun
Zat Besi
Penting untuk pembentukan haemoglobin (dalam darah) dan myoglobin (dalam otot). Penting dalam fungsi enzim dan protein dalam badan. Vitamin C penting untuk resapan yang baik.
10 mg sehari

Tahukah anda vitamin E sukar di perolehi dari makanan harian dengan cukup?
Antara yang digalakkan mengambil vitamin dan supplemen adalah, kebanyakan orang tua dan mereka yang kurang memberi tumpuan kepada makanan seimbang, perempuan yang masih datang darah kotor (perlu zat besi tambahan), yang hanya makan sayuran (vegetarian perlu tambahan vitamin B12 ), yang sengaja kurang makan (mengamalkan diet) atau yang memakan makanan kurang seimbang seperti fast foods.

Pilihan di tangan anda sendiri.
Pilihan saya semestinya dengan Shaklee!


Berminat? Untuk Info dan Order :
  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

15.2.14

Badan ni selalu sangat rasa letih, penat, lemah aje

Rata-rata individu yang bekerja 9-5 malahan yang bekerja sendiri dan tak kira jantina selalu merungut pasal badan selalu rasa letih, penat, lemah lesu. Padahal kerja dalam bilik berhawa dingin. Ada tu yang banyak duduk daripada berjalan atau berdiri. Jadi apa punca badan mudah sangat rasa letih ni? Antara faktor yang mempengaruhi badan mudah letih dan lesu:

1. Pengambilan diet makanan yang tidak seimbang. Iaitu tidak mengandungi karbohidrat, protein, sayur-sayuran seperti dalam piramid makanan.

2. Kurang minum air kosong. Kita kena kurangkan minum minuman manis memang tidak bagus untuk kesihatan badan terutamanya untuk perjalanan darah dalam badan kita.

3. Pembentukkan sel darah merah yang kurang. Dalam sistem badan kita akan sentiasa beroperasi 24 jam, 7minggu, 30hari, 365 hari. Bayangkan lah tiada rehat kan. So sel-sel darah merah dalam perlu sentiasa diganti dengan pembentukkan yang sel darah yang baru. Ini salah satu gejala membuatkan kita sentiasa pening, letih dan lesu.

4. Sentiasa dehidrasi. Badan yang sentiasa berpeluh dan banyak nutrisi hilang bersamanya. Dan ia perlu sentiasa dibantu dengan bantuan supplement dan banyakkan minum air.

5. Sentiasa dalam keadaan tertekan. Badan kita akan mudah lemah dan tak bertenaga dengan tekanan yang perlu ditanggung oleh otak dan badan kita.

Vitamin yang disarankan untuk badan letih dan lesu adalah Vita-lea, B-complex's dan Ostematrix


Vitalea
Multivitamin daripada Shaklee ini mengandungi zat besi yang sangat diperlukan untuk pembentukkan sel darah merah. Dengan mengandungi 24 jenis mineral untuk menampung kekurangan nutrisi yang sentiasa hilang disebabkan aktiviti seharian kita termasuk cara pemakanan.

Bcompleks
Ada 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan badan dengan baik. B-complexs juga membantu untuk melancarkan perjalanan darah kita yang mana penting untuk membawa oksigen secukupnya ke otak. Oksigen yang cukup membolehkan kita dapat berfikir dengan baik dan otak dapat mengawal seluruh sistem dalam badan dengan baik.

Ostematrix
Gabungan terbaik kalsium, magnesium dan vitamin D. Ostematrix sangat bagus untuk sistem perkumuhan yang mana melancarkan perjalanan. Jika sistem ini tidak lancar maka toksik-toksik yang terhasil menyebabkan keseluruhan sistem badan akan terganggu.

kredit gambar utama http://healthyshiftworker.com
Berminat? Untuk Info dan Order :
Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

14.2.14

Testimoni ESP - Energizing Soy Protein Isolate Powder

Dari namanya kita sudah boleh dapat gambaran ianya adalah untuk memberikan tenaga (energizing). ESP boleh membantu kita untuk kekal bertenaga sepanjang hari. ESP dihasilkan melalui pemilihan soya protein yang berkualiti tinggi & adalah terbaik kerana ia adalah rendah lemak dan bebas laktosa serta kolestrol. Ini menjadikan ESP minuman yang mudah diserap oleh tubuh badan kita.



Kelebihan ESP Shaklee Di Iktiraf Di Seluruh Dunia

ESP telah mendapat pengiktirafan setelah menjalani ujian klinikal di seluruh dunia. Mereka mendapati kacang soya yang digunakan adalah non-GMO iaitu tidak diubahsuai secara genetik. Suhu yang rendah digunakan semasa peringkat pemprosesan bagi melindungi kualiti dan nutrisi yang ada pada Energizing Soy Protein. 30 kilogram soya telah digunakan untuk mendapatkan 1kilogram ESP Shaklee.

ESP mengandungi indeks glisemik yang rendah.

Indeks glisemik ni penting bagi mereka yg menghidap penyakit diabetes dan juga mereka yang sedang dalam diet. Sebab paras indeks glisemik ni berkaitan dengan paras glukosa.
Indeks glisemik adalah indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa darah. Makanan yg kita makan akan ditukarkan menjadi glukosa dan akan diserap dengan cepatnya ke saluran darah.
Makanan dalam kategori indeks glisemik tinggi akan menyebabkan paras glukosa darah meningkat dengan cepat. Manakala makanan berindeks glisemik rendah lambat dicerna dan diserap, meningkatkan paras glukosa dan insulin secara berperingkat-peringkat dan telah terbukti bermanfaat kepada kesihatan, termasuklah dalam pengawalan berat badan dan mengawal selera makan dan melambatkan rasa lapar.

Jadi ESP juga sesuai untuk pesakit diabetes.

Kandungan ESP Shaklee : -

Thiamin Atau Vitamin B1
- Memberikan tenaga kepada badan
- Menjaga dan melindungi saraf dari mengalami kerosakan
- Menambakan keceriaan pada diri anda
- Menguatkan daya ingatan
- Keselesaan dalam mendapat tidur yang lena

Iron
- Membekalkan zat besi yang mencukupi untuk mengelakkan anemia
- Membekalkan oksigen ke darah dan otot

Niacin
- Menurukan paras kolestrol dalam darah
- Kulit menjadi sihat
- Membantu dalam sistem penghadaman.Penghadaman yang baik membolehkan zat makanan yang masuk ke dalam perut diproses dengan sempurna
Riboflovin
- Sel kulit yang mati akan dibaiki dan diganti dengan yang baru dan pasti kulit anda bertambah lembut dan cantik
- Migrain adalah sakit kepada akibat dari tekanan atau aktiviti harian yang membebankan anda.ESP Shaklee membantu anda mengurangkan risiko mendapat migrain.

Kalsium
- Kalsium adalah penting untuk gigi dan juga tulang agar menjadi kuat dan sihat.
- Kalsium juga dapat menurunkan tekanan darah tinggi yang dihadapi oleh anda.

Vitamin B6
- Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia.
- Mengurangkan masalah morning sickenss yang kerap terjadi kepada wanita hamil.

Ambil ESP Shaklee selama sebulan dan hasilnya kulit lebih lembut, cerah dan licin. Selain tu ESP pun mengenyangkan. Waktu berpuasa, saya minum ESP sahaja waktu sahur dan tahan sehingga waktu berbuka. Detoks toksin dengan Alfalfa Complex & renew sel kulit mati dengan protein soya ESP
Berminat? Untuk Info dan Order : Umi Nazrah Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia Shaklee ID: 869539 umi.nazrah@gmail.com SMS/Whatsapp: 019-432 0059 www.facebook.com/cantiksss
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

Darah rendah : kenapa saya perlukan Multivitamin Vitalea?

Vitalea mengandungi kesemua 12 vitamin dan 7 mineral di dalam kandungan yang seimbang, mengandungi 27 jenis sumber sayur-sayuran yang diserap dengan mudah oleh tubuh badan, tidak mengandungi bahan kimia yang bertoksin, tiada racun rumpai, tiada racun serangga, tiada gula tambahan, tiada pewarna dan perisa tambahan, mengandungi fotokimia dan enzim hidup yang tidak dijumpai vitamin sintetik, diproses menggunakan kaedah suhu rendah untuk memastikan enzim kekal hidup dan mengandungi 100% RDA sumber biotin yang diperlukan.

Vitalea mengandungi Calcium (Calcium Phosphate Dibasic), Chromium (Chromium HVP Chelate), Copper (Copper Gluconate), Folic Acid, Iodine (Potassium Iodide), Iron (Ferrous Fumarate), Magnesium (Magnesium Oxide), Manganese (Manganese Gluconate), Molybdenum (Molybdenum Citrate), Phosphorus (Calcium Phosphate Dibasic), Selenium (Selenium HVP Chelate), Vitamin B1 (Thiamine Mononitrate), Vitamin B3 (Nicotinamide), Vitamin B5 (Calcium D-Pantothenate), Vitamin C, Vitamin E (D-Alpha Tocopherol Acid Succinate), Vitamin H (Biotin), Zinc (Zinc Gluconate).

Kalsium menghalang masalah darah rendah, osteoporosis, wanita menyusu, wanita hamil, wanita putus haid, individu yang mengambil ubat tertentu



Calcium (Calcium Phosphate) - Kandungan kalsium adalah untuk menghalang atau menangani masalah darah rendah di kalangan individu yang tidak mendapat cukup sumber kalsium daripada diet mereka. Ianya digunakan untuk menangani keadaan darah rendah tersebut seperti kehilangan jisim tulang (osteoporosis), tulang lemah (osteomalacia/rickets), mengurangkan aktiviti kelenjar paratiroid (hypoparathyroidism) dan sesetengah kemerosotan otot (latent tetany). Kalsium juga diperlukan oleh wanita hamil, wanita menyusu, wanita putus haid, individu yang mengambil ubat tertentu seperti phenytoin, phenobarbital atau prednisone. Kalsium memainkan peranan penting terhadap tubuh badan. Ianya diperlukan untuk sistem saraf, sel, otot dan tulang berfungsi dengan normal. Jika kalsium di dalam darah tidak mencukupi, badan akan mengambil kalsium daripada tulang dan ini akan mengakibatkan kemerosotan tulang serta tulang menjadi lemah. Mengambil jumlah kalsium yang cukup adalah penting untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

Asid folik untuk wanita hamil (menghalang kecacatan tiub neural pada bayi/fungsi saraf), wanita bersalin (meroyan/kemurungan), wanita menyusu, wanita putus haid, darah rendah



Asid Folik - salah satu keluarga vitamin B yang merangsang sistem hematopoietik dan ianya hadir di dalam hati dan buah pinggang. Boleh dijumpai di dalam cendawan, bayam, yis serta tumbuhan hijau. Asid folik di dalam Vitalea digunakan sebagai salah satu cara untuk mengatasi kekurangan folat dan megaloblastic anemia.
Petunjuk : untuk mengatasi kekurangan asid folik, megaloblastic anemia dan kekurangan darah di kalangan wanita mengandung, wanita menyusu dan wanita putus haid. Asid folik di dalam Vitalea adalah vitamin B-Complex larut air dan digunakan untuk mendiagnosis kekurangan folat dan untuk merawat topical sprue dan anemia megaloblastic dan makrositik, komplikasi hematologic akibat daripada kekurangan dalam Asid Folik.

Zat besi untuk hemoglobin darah, angkut oksigen kepada tisu



Iron (Ferrous Fumarate) - Zat besi adalah satu unsur logam yang terdapat di dalam mineral tertentu, terdapat di dalam hampir semua tanah dan dalam air mineral. Ia merupakan komponen penting dalam hemoglobin, cytochrome, dan komponen lain di dalam enzim sistem pernafasan. Zat besi berfungsi sebagai ketua di dalam pengangkutan oksigen kepada tisu (hemoglobin) dan di dalam mekanisme pengoksidaan sel. Kekurangan zat besi di dalam tubuh badan boleh menyebabkan anemia. Zat besi (ferrous fumarate) digunakan untuk membina darah anemia.
Petunjuk : Vitalea (sumber zat besi) igunakan dalam mencegah dan merawat anemia akibat kekurangan zat besi. Aktiviti utama supplemen Vita-Lea adalah di dalam pencegahan dan menangangi masalah anemia akibat kekurangan zat besi. Vita-Lea mempunyai keupayaan untuk meningkatkan sistem imun, aktiviti anticarcinogenic dan aktiviti kognisi.

Magnesium untuk fungsi sel-sel, saraf, otot, tulang, dan jantung normal
Magnesium (Magnesium Oxide) - Magnesium adalah supplemen mineral yang digunakan untuk mencegah dan merawat jumlah Magnesium Oksida yang rendah dalam darah. Magnesium Oksida adalah sangat penting untuk fungsi sel-sel, saraf, otot, tulang, dan jantung normal. Biasanya, diet yang seimbang menyediakan tahap darah yang normal magnesium. Walau bagaimanapun, keadaan tertentu menyebabkan badan untuk menurunkan tahap Magnesium Oksida lebih cepat daripada yang boleh menggantikannya daripada diet anda. Keadaan yang menurukan paras Magnesium Oksida termasuklah rawatan "pil air" (diuretik seperti furosemide, hydrochlorothiazide), pemakanan yang tidak sihat, alkohol, atau keadaan perubatan lain (misalnya, cirit-birit yang teruk / muntah, masalah penyerapan perut / usus, kencing manis kurang dikawal).

Selenium untuk rawatan kelemumur
Selenium (Selenium HVP Chelate) - Selenium HVP Chelate adalah ejen antikulat dan juga sebagai ejen cytostatic , melambatkan pertumbuhan sel-sel hyperproliferative dalam seborrhea. Selenium HVP Chelate adalah bahan aktif yang sering digunakan dalam syampu untuk rawatan kelemumur , dermatitis seborrheic dan tinea capitis , jangkitan kulat terutamanya kepada penyakit kanak-kanak preadolescent.
Petunjuk : Untuk rawatan versicolor tinea , tinea capitis , kelemumur dan dermatitis seborrheic kulit kepala. Selenium HVP Chelate adalah ejen antikulat sering digunakan dalam syampu untuk rawatan kelemumur dan dermatitis seborrheic . Selenium HVP Chelate adalah sangat aktif dalam menghalang pertumbuhan P. ovale . Ia juga merupakan ejen cytostatic terbukti , memperlahankan pertumbuhan kedua-dua hyperproliferative dan sel-sel normal dalam kelemumur dan dermatitis seborrheic . Satu bentuk 0.6% micronized Selenium HVP Chelate juga selamat dan berkesan untuk kelemumur.

Vitamin C untuk anti-oksida, anti-virus, penyakit kudis, penyembuhan luka



Vitamin C - Satu sebatian enam karbon yang berkaitan dengan glukosa. Banyak terdapat secara semulajadi dalam buah-buahan sitrus dan sayur-sayuran. Asid askorbik adalah nutrien penting dalam diet manusia dan perlu untuk mengekalkan tisu perantara dan tulang. Bentuk biologi aktif vvitamin C berfungsi sebagai agen penurunan dan koenzim dalam beberapa laluan metabolisma badan. Vitamin C dianggap antioksidan.
Petunjuk : Digunakan untuk merawat kekurangan Vitamin C , skurvi, luka lambat sembuh, penyembuhan tulang, air kencing pengasidan dan secara umum sebagai antioksidan. Ia juga telah dicadangkan untuk menjadi ejen anti-virus yang berkesan. Asid askorbik (vitamin C) adalah vitamin larut air yang dinyatakan di dalam pencegahan dan rawatan penyakit kudis, sebagai keputusan kekurangan asid askorbik dalam skurvi. Struktur collagenous terutamanya terjejas, dan luka-luka membangunkan dalam tulang dan saluran darah.

Vitamin E untuk anti-oksida, anti-penuaan, kesuburan lelaki, asma, artritis reumatoid, katarak, kencing manis, kekejangan otot


Vitamin E ( D -Alpha Asid Tokoferol succinate ) - Vitamin E , yang dikenali untuk aktiviti antioksidan adalah perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan beberapa jenis kanser dan juga telah menunjukkan kesan meningkatkan sistem imun. Vitamin E boleh memberikan manfaat yang terhad dalam asma dan artritis reumatoid. Ia boleh membantu dalam sesetengah penyakit neurologi termasuk Alzheimer , gangguan mata termasuk katarak, kencing manis dan sindrom prahaid. Ia juga boleh membantu melindungi kulit daripada sinaran ultraungu, melambatkan penuaan kulit , meningkatkan kesuburan lelaki dan prestasi senaman. Ia boleh membantu melegakan beberapa kekejangan otot.

Vitamin E (D -Alpha Asid Tokoferol succinate) di dalam Vitalea mempunyai aktiviti antioksidan. Ia juga mempunyai ciri aterogenik , antithrombotic , antikoagulan , pelindung saraf , anti-virus , immunomodulatory , sel membran penstabilan dan tindakan antiproliferative. Vitamin E adalah vitamin larut lemak dan adalah antioksidan penting. Ia bertindak untuk melindungi sel-sel daripada kesan radikal bebas , yang berpotensi merosakkan metabolisme badan. Vitamin E sering digunakan dalam krim kulit dan losyen kerana ia dipercayai memainkan peranan dalam menggalakkan penyembuhan kulit dan mengurangkan parut selepas kecederaan seperti luka terbakar.

Terdapat tiga keadaan tertentu apabila kekurangan Vitamin E.

1. Dapat dilihat terhadap tubuh badan individu yang tidak dapat menyerap lemak , telah ditemui pada bayi pra-matang yang lahir dengan berat badan yang rendah ( berat lahir kurang daripada 1500 gram , atau 3 ½ paun), dan dilihat pada individu dengan gangguan metabolisme lemak.
2. Kekurangan Vitamin E biasanya dicirikan oleh masalah saraf akibat pengaliran saraf yang rendah. Gejala lain termasuklah kemandulan , kemerosotan saraf, masalah haid , keguguran dan degradasi rahim.
3. Kajian awal telah membawa kepada kepercayaan meluas bahawa Vitamin E boleh membantu mencegah atau melambatkan penyakit jantung koronari. Antioksidan seperti VVitamin E membantu melindungi daripada kesan kerosakan radikal bebas yang boleh menyumbang kepada pembangunan penyakit kronik seperti kanser. Ia juga melindungi vitamin larut lemak lain ( kumpulan vitamin A dan B) dari kemusnahan oleh oksigen . Tahap Vitamin E yang rendah telah dikaitkan dengan kadar peningkatan kanser payudara dan kanser kolon.

Zinc untuk masalah anemia, penyembuhan luka


Zinc (Zinc Gluconate) - Ia adalah elemen surih yang diperlukan dalam diet. Diperlukan untuk membentuk bahagian penting dalam banyak enzim dan memainkan peranan penting dalam sintesis protein serta dalam pembahagian sel. Kekurangan Zinc dikaitkan dengan anemia, ketinggian, hypogonadism, penyembuhan luka terjejas dan geophagia.




Berminat?
Untuk Info dan Order :
Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

12.2.14

Multivitamin terbaik kini di tangan anda!


Berabad lamanya, Vita-Lea® telah menjadi silent killer product kepada Shaklee. Pengambilan 2biji Vita-Lea — supplemen harian yang berkesan, menyeluruh, dan seimbang.


Perbezaan Vita-Lea® dengan yang lain:

• 23 vitamin dan mineral.
• 100% atau lebih daripada Nilai harian semua vitamin
• Dua kali Nilai Harian vitamin C, D, dan E
• Beta karotena untuk peningkatan perlindungan anti-oksida
• 1000 IU vitamin D3
• 400% daripada nilai harian vitamin B12
• Mengandungi N-acetylcysteine​​, yang melindungi daripada kerosakan radikal bebas.



BUKTI KLINIKAL

Vita-Lea ® disokong oleh 7 kajian klinikal.

Terbukti: Vita-Lea ® menyediakan kajian klinikal terbaru, tahap vitamin D yang disokong secara klinikal. Dalam satu kajian saintifik, tahap vitamin D dalam darah yang lebih tinggi telah dikaitkan dengan peningkatan pengambilan vitamin D daripada supplemen dalam populasi pengguna Shaklee.

Terbukti: Vita-Lea ® meningkatkan kepadatan tulang yang lebih baik di kalangan wanita menopaus yang sihat. (Pengambilan Kalsium dan vitamin D yang mencukupi sepanjang hayat, sebagai sebahagian daripada diet yang seimbang, boleh mengurangkan risiko osteoporosis.)

Terbukti: Vita-Lea ® meningkatkan tahap nutriend dalam darah terhadap belia wanita yang mengamalkan pemakanan diet yang direka oleh pakar diet.

Terbukti: Vita-Lea ® membantu orang dewasa serta warga tua mengekalkan kesihatan yang baik.


UJIAN

Ujian bagi kualiti dan keberkesanan menetapkan arah tuju Shaklee berbanding pertandingan dengan produk jenama lain. Shaklee terkenal dalam industri untuk kemajuan teknologi dalam ujian. Di mana sahaja terdapat Standard Amalan Baik, Shaklee sentiasa memenuhi dan dalam banyak kes melebihi standard itu.

• Lebih 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dibuat
• Ujian bagi keselamatan dan ketulenan bahan mentah sebelum pembuatan
• Ujian bagi keberkesanan dan potensi selepas setiap kumpulan dibuat.


Nutrien dalam Vita-Lea Menggalakkan:

• Kesihatan Jantung
• Kesihatan Imun
• Tulang dan kesihatan bersama
• tenaga fizikal
• Kulit yang sihat, rambut dan kuku


Vitamin dan mineral yang terdapat di dalam Vitalea.

Berminat? Untuk Info dan Order :
Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

6.2.14

Selalu letih, badan penat dan tak bermaya walaupun dah cukup tidur?

Zat besi membantu membawa oksigen dari paru-paru ke tisu-tisu badan termasuk otak. Apabila kadar zat besi dalam darah rendah, tisu akan dahagakan oksigen. Ini menyebabkan badan rasa lemah, kurang daya ingatan, kosentrasi menjadi lemah, kurang motivasi dan kurang daya kerja. Dipetik dari Media Kesihatan Isu September/Oktober 99

Jadi cuba anda terutamanya yang golongan wanita tu semak diri sendiri. Cukup ke pengambilan zat besi dalam diet anda seharian ni?

Orang perempuan ni sering mengalami kekurangan zat besi kerana mereka datang haid setiap bulan, mengandung dan menyusukan bayi. Complicated kan hidup seorang wanita? Jadi sebab tu la seorang wanita dewasa memerlukan 15mg zat besi setiap hari berbanding kaum lelaki.

Di Malaysia 30 hingga 40% wanita yang hamil dan 25% wanita luar bandar mengidap anemia kekurangan zat besi! Perubahan fisiologi dan biologi yang dialami menjadikan wanita lebih mudah terdedah kepada ancaman kesihatan. Ini boleh dilihat daripada pertambahan jumlah wanita yang mengalami anemia kekurangan zat besi, osteoporosis, berlebihan berat badan dan obesiti, diabetes, penyakit jantung dan kanser.


Wanita memerlukan zat besi yang lebih berbanding lelaki.

Kekurangan zat besi dalam diet boleh menyebabkan anemia, di mana diterukkan lagi dengan kehilangan darah akibat kedatangan haid setiap bulan. Anemia kekurangan zat besi yang biasa dialami oleh wanita boleh lebih teruk dengan keperluan zat besi yang meningkat semasa kehamilan. Wanita hamil yang mengalami anemia adalah berisiko untuk melahirkan anak yang mempunyai berat lahir yang rendah dan mengalami komplikasi semasa melahirkan anak.

Wanita tua lebih mudah untuk mempunyai berat badan yang berlebihan atau menjadi obes dan seiring dengan perubahan hormon akibat putus haid, risiko untuk mendapat penyakit-penyakit kronik seperti penyakit jantung, diabetes dan sesetengah jenis kanser juga meningkat (sebagai contoh kanser payudara dan uterus).

Keperluan nutrien wanita semakin meningkat semasa mengandung dan menyusukan bayi

– Keperluan tenaga wanita meningkat semasa trimester kedua dan ketiga kehamilan serta semasa
menyusukan bayi.
– Keperluan asid folik yang meningkat semasa kehamilan adalah disebabkan oleh pertumbuhan janin dan
plasenta.
– Peningkatan isipadu darah semasa kehamilan menyebabkan peningkatan keperluan zat besi.
– Keperluan kalsium yang meningkat semasa kehamilan adalah untuk menampung perkembangan tulang
janin.

Wanita harus mencapai status pemakanan yang optimum sebagai persediaan ke arah kehamilan yang sihat.. Ini adalah penting kerana keperluan pemakanan wanita meningkat semasa kehamilan, terutamanya asid
folik, zat besi dan kalsium.

Keperluan nutrien pemakanan semasa hamil juga meningkat, terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga. Peningkatan yang mendadak dapat dilihat untuk tenaga, protein, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, folat,
vitamin A, vitamin C, vitamin E, kalsium, iodin dan zink. Walaubagaimanapun, peningkatan keperluan untuk zat besi terlalu tinggi sehingga tidak dapat dipenuhi melalui diet yang biasa sahaja.

Adakah suplemen diperlukan semasa hamil?
• Suplemen zat besi harian adalah disarankan untuk wanita hamil kerana keperluan zat besi tidak dapat
dipenuhi melalui diet biasa sahaja.
• Suplemen multivitamin-mineral harian mungkin diperlukan bagi wanita hamil yang tidak makan dengan
mencukupi atau kumpulan berisiko seperti remaja, wanita 40 tahun ke atas dan juga bagi mereka yang
kehamilan kembar.
• Wanita hamil atau yang merancang untuk hamil dalam masa terdekat haruslah mengelakkan daripada
pengambilan vitamin A yang berlebihan kerana ianya akan meningkatkan risiko kecacatan janin.

Supplemen zat besi ketika hamil? Semestinya lah Vitalea daripada Shaklee. Selain mengandungi zat besi, Vitalea juga membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Tubuh kita terdiri daripada sel. Vitamin dan mineral adalah makanan kepada sel badan kita tu. Untuk kita nak bagi sel sihat. kita kena la bagi sel badan tu makanan iaitu vitamin dan mineral yang lengkap. Bila sel sihat, baru la sel dapat jalankan tugasnya dengan baik. Vitalea ni lengkap dengan semua 23 vitamin dan mineral yang tubuh kita perlukan.



sumber gambar utama: http://www.womansday.com/




Berminat? Untuk Info dan Order :
  Umi Nazrah
Pengedar Shaklee di daerah Sik/daerah Baling/seluruh negeri Kedah/seluruh Malaysia
Shaklee ID: 869539
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-432 0059
www.facebook.com/cantiksss

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading