6

Rakyat Perancis memiliki rahsia mereka yang tersendiri di mana mereka mengambil diet makanan yang mengandungi banyak gula, lemak, krim dan sangat banyak krim tetapi mempunyai rekod sakit jantung yang kurang malah hidup lebih lama berbanding rakyat Amerika. Malah penyelidik alkohol Perancis yang terkenal iaitu Dr. Serge Renault di dalam sebuah segmen TV 60 Minutes, (The French Paradox) juga melaporkan sedemikian di kaca TV pada tahun 1991.

Apakah rahsia rakyat Perancis tersebut? Tiada rahsia bahawa mereka mengambil minuman beralkohol dengan sangat banyak, bukan? Jadi kita yang Islam ni takkan lah nak kena minum minuman alkohol pulak untuk dapatkan kesihatan tubuh badan sekaligus untuk elakkan sakit jantung, penuaan, kencing manis dan sebagainya? Jangan risau, baca seterusnya.

Berbalik kepada rahsia rakyat Perancis tersebut, maka Dr. Renault mula mempercayai bahawa ada sesuatu di dalam jus anggur merah yang menentang kesan negatif makanan berlemak tapi dia sendiri pun tak pasti apakah ia. Sesetengah teori mengatakan ianya adalah disebabkan oleh alkohol, yang lainnya sangat pasti ianya adalah kuasa anti-pengoksidaan jus anggur merah. Sebenarnya kedua-dua teori tersebut benar untuk sebahagiannya. Apa yang tertinggal adalah molekul paling ajaib sekali. Apakah molekul tersebut? Ianya adalah resveratrol.

Sedikit sejarah mengenai penemuan resveratrol.

Ianya berlaku apabila Dr. Sinclair dan pasukannya di Harvard Medical School menguji lebih daripada 20,000 molekul semulajadi secara satu persatu sebelum secara kebetulannya beliau menjumpai apa yang beliau gelarkan pintu keajaiban kepada molekul ajaib. Mengejutkan beliau, molekul yang memanjangkan jangka hayat tersebut adalah resveratrol. Menggunakan resveratrol, Dr. Sinclair mendapati bahawa beliau boleh memanjangkan jangka hayat yis. Berita ini hanya dipandang remeh oleh saintis yang lain kerana ianya hanyalah yis. Menggunakan bentuk hidupan yang lebih tinggi, Dr. Sinclair menyuntik resveratrol kepada lalat buah dan hasilnya positif. Penghargaan yang diterima lebih baik dan penyelidikan menjadi lebih sengit.

Ahli sains yang lain berusaha untuk membuktikan penemuan Dr. Sinclair mempunyai hasil yang positif dengan ikan. Mereka berjaya di mana jangka hayat ikan dilanjutkan 70%. Dengan hasil eksperimen ini, ianya tidak begitu menarik perhatian ahli sains yang lain melainkan ianya melibatkan eksperimen tikus. Ini kerana tikus dan manusia mempunyai gen yang sama. Keajaiban berlaku di mana tikus diberikan diet yang mengandungi resveratrol bukan sahaja hidup lebih 30% lama malah tikus tersebut tidak pernah bertambah berat dan mempunyai 2kali ganda daya tahan hidup. Mereka boleh berlari 2kali ganda berbanding tikus yang tak diberi resveratrol. Yang menariknya tikus yang diberi resveratrol tidak mendapat mana-mana penyakit penuaan. Tiada penyakit jantung, tiada kanser, tiada kencing manis, dan tiada strok.

Resveratrol

Apabila Dr. Sinclair menerbitkan kajian beliau, FORTUNE menggelarkannya 'Mungkin penemuan terbesar sejak antibiotik'. Dr. Sinclair berjaya mengasingkan gen yang melambatkan penuaan ... Sirtuin.

Resveratrol telah dibuktikan menunjukkan kesan positif di dalam kebanyakan masalah kesihatan yang mempengaruhi berapa lama dan sebaik mana kehidupan kita. Bukti keajaiban resveratrol boleh dilihat di dalam laman web PubMed dimana terdapat 2,636 kertas kerja saintifik mengenai resveratrol.

Oleh kerana resveratrol telah dibuktikan berupaya melambatkan penuaan dengan kajian di makmal seluruh dunia, maka kebanyakan pengeluar produk berlumba-lumba mengeluarkan produk resveratrol di dalam kedai kesihatan malah di internet. Jika anda mengambil mana-mana produk-produk tiruan ini, anda mungkin membazirkan wang anda. Lebih buruk lagi, manfaat anti-penuaan yang anda harapkan tu takda pun. Mengapa? Sebab kajian dah buktikan produk-produk tersebut mempunyai hanya sedikit resveratrol dan mungkin mengandungi sis-resveratrol, satu bentuk yang kurang mengandungi resveratrol yang telah dibuktikan takda manfaat kesihatan langsung pun. Dalam maksud ayat yang lain, lebih kepada penipuan pemasaran.

(sila klik untuk melihat imej dengan lebih jelas)
(sila klik untuk melihat imej dengan lebih jelas)

Jadi persoalan yang timbul, produk mana yang harus dipercayai?

Shaklee Corporation telah menjadi syarikat nutrisi nombor satu di Amerika dan juara sebenar untuk ketulenan dan suppelemen semulajadi selama lebih setengah abad. Ketua saintis Dr. Carsten Smidt melihat hasil kajian Dr. Sinclair serta kesemua produk yang dikatakan produk resveratrol yang terdapat di pasaran dan mereka memutuskan kita semua layak mendapat yang lebih baik.

Pada peringkat awal, Dr. Smidt dan pasukannya bekerjasama dengan pasukan Dr. Sinclair daripada Universiti Harvard. Semakin lanjut kajian dilakukan, Dr. Smidt menjadi yang mereka boleh mendahului sains kajian Dr. Sinclair malah mampu mencipta satu produk yang lebih berkuasa daripada resveratrol. Setelah hampir 3 tahun melakukan kajian dengan berjuta-juta wang dilaburkan, kerjasama dengan Universiti Georgia akhirnya membolehkan sains Shaklee berjaya menghasilkan tonik pertama di dunia yang benar-benar semulajadi yang berfungsi sehingga kepada tahap sel untuk menghalang mekanisme penuaan tubuh badan manusia. Ia dipanggil Vivix, Tonik Anti-Penuaan Selular.



Apakah Vivix? Vivix adalah tonik anti-penuaan selular yang dicipta oleh Shaklee Corporation yang merupakan satu revolusi yang melihatkan satu kejayaan cemerlang dalam menghasilkan supplemen yang mampu melawan penuaan selular yang melibatkan penggunaan resveratrol dan poliphenol. Salah satu bahan utama dalam Vivix iaitu resveratrol telah dirujuk di dalam lebih 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Universiti Harvard, National Institutes of Aging, dan National Institute of Environmental Health Sciences. Vivix memberikan 100 mg resveratrol setiap hidangan satu sudu teh. Ekstrak resveratrol Vivix mempunyai kandungan resveratrol semula jadi 98% dan ini membuktikan Vivix memang supplemen anti-penuaan yang terbaik di dunia. 30 hari pengambilan Vivix adalah bersamaan dengan 3,000 gelas jus anggur merah dan satu sudu kecil memberikan persamaan amaun resveratrol seperti yang ditemui di dalam 100 gelas jus anggur.

Jus anggur merah HALAL adalah daripada Shaklee!



http://elixirnutra.com
islamophobia-watch.com
















Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Fb : http://www.facebook.com/nazrah
Fb FanPage : http://www.facebook.com/cantiksss *

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Catat Ulasan

  1. kalau ada rezeki nak cuba juga...

    BalasPadam
  2. kalu ade rezeki lebih boleh jugak cube ni...:)

    BalasPadam
  3. inshaAllah pasti boleh. amin :)

    BalasPadam
  4. singgah sini umi...menarik info ni..

    BalasPadam

 
Top