10

Ada yang mengeluh, malah marah-marah bila makan supplemen Shaklee bukannya nak sihat sebaliknya sakit pulak yang menimpa-nimpa. Dah tu sampai berbulan-bulan. Ada yang amek untuk detoks toksin tu, bukan kata berketul malah bertan-tan jerawat keluar bertempek kat kulit muka tu. Kata detoks toksin, takkan lah jerawat pulak yang muncul?


Sebenarnya, dah detoks toksin la tu. Jerawat dah mengeluarkan toksin. Ye tau, tak cantik jerawat timbul kat kulit wajah tapi tu la toksin sedang nak keluar. Kena lah sabar dulu kan.


sumber gambar http://www.drjockers.com http://www.healthhomehappy.com

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen. Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen, krisis pemulihan berlaku.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama. Toksin tersebut adalah sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress dan ditambah lagi dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen membantu meningkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar), cirit-birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, badan rasa hangat, berpeluh dan lain-lain. Simptom-simptom ini berbeza antara individu dan akan berlaku dari 1 hingga 2 minggu.

Diwaktu jangkamasa krisis pemulihan ini, individu haruslah minum lebih banyak air, rehat secukupnya dan makan lebih sayur dan buah.

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi

Catat Ulasan

  1. Tanpa Nama12 Mei, 2013

    Your curгеnt reροгt hаs confiгmed hеlpful to mе.
    It’s rеallу helpful аnd you are οbviouѕly verу educated in thіs arеа.
    You get oρened up our eуеs tο ԁiffeгent thoughtѕ about this kind
    of ѕubjeсt mаttеr using intriquing, notable and rеliаble wгitten contеnt.


    Alsо viѕit my ωeb sіtе ::
    buy viagra online

    BalasPadam
  2. Kak nak tanya. Macam mana ye kalau jerawat naik sampai kat leher. Dah sebulan makan vita c shaklee. Minum air lebih dari 2L sehari. Resdung rasanya tak ada.

    Tapi makan vita C sahaja. Patut ke consult doktor?

    BalasPadam
  3. Kak nak tanya. Macam mana ye kalau jerawat naik sampai kat leher. Dah sebulan makan vita c shaklee. Minum air lebih dari 2L sehari. Resdung rasanya tak ada.

    Tapi makan vita C sahaja. Patut ke consult doktor?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu healing crisis jugak tu. jangan risau, teruskan ja makan ;)

      Padam
  4. Thank you for the info. Really helpful. Saya org baru dalam dunia Shaklee. Sekarang ramai customer tgh complaint sebab healing crisis ni. Terutama yang risau muka berjerawat.
    Article anda sangat membantu.
    Lawatlah blog saya juga nanti ya

    http://nimboking.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum sy mkn alfalfa n vitc.. mke mkin bjerawat putih kcik2 stiap ari.. Kdg2 rae ngntok.. Cy ad resdung.. Healing crisis ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam. ya healing crisis tu :)

      Padam
  6. agak2 brpa lama ye healing crisis ni?

    BalasPadam
  7. agak2 brpa lama ye healing crisis ni?

    BalasPadam

 
Top