13

Vitamin E adalah antioksidan yang kuat yang telah menunjukkan manfaat yang besar dalam meningkatkan kesuburan lelaki dan juga kesuburan ramai wanita.


Vitamin E adalah vitamin yang sangat baik untuk kesihatan. Ramai orang mengambil makanan tambahan/supplemen Vitamin E dan makan makanan yang kaya dengan Vitamin E untuk mendapat manfaatnya. Antara faedah daripada Vitamin E adalah baik kesihatan jantung, kesihatan pernafasan, kesihatan peredaran darah, kesihatan otak dan melegakan gejala PMS. Vitamin E didapati secara semulajadi dalam makanan seperti badam dan kekacang lain, biji bunga matahari, bayam dan aprikot. Tetapi, persoalan yang sering timbul pada setiap orang adalah bagaimana Vitamin E boleh membantu dengan kesuburan?

Vitamin E untuk lelaki

Vitamin E biasanya disyorkan untuk lelaki bagi membantu masalah yang melibatkan kesuburan. Tahap Vitamin E yang rendah biasanya ditemui pada lelaki yang mempunyai masalah kesuburan. Jadi, dengan menggunakan supplemen Vitamin E, lelaki boleh meningkatkan kesuburan mereka. Vitamin E boleh membantu meningkatkan pergerakan sperma dan kualiti sperma. Apabila sperma bergerak lebih bebas dan mudah serta kualiti tinggi, menjadikannya lebih mudah bagi seorang wanita untuk hamil. Vitamin E juga telah terbukti untuk mengurangkan kecacatan sperma dalam lelaki, yang boleh membawa kepada kurang risiko kecacatan kelahiran atau keguguran. Lelaki yang mengambil supplemen Vitamin E untuk walaupun hanya untuk beberapa bulan boleh melihat peningkatan sehingga sebanyak 10% dalam masalah kesuburan mereka.

Vitamin E untuk wanita

Ia adalah benar bahawa kebanyakan penyelidikan mengenai kesuburan melibatkan Vitamin E telah dilakukan ke atas lelaki tetapi itu bukan untuk mengatakan bahawa tidak ada faedah untuk wanita juga! Vitamin E boleh meningkatkan mukus serviks di kalangan wanita, yang penting untuk membantu sperma untuk terus hidup selama beberapa hari pada satu masa. Vitamin E juga boleh membantu untuk mencegah kecacatan telur dan meningkatkan kesihatan telur keseluruhan di kalangan wanita yang boleh mengurangkan peluang kecacatan kelahiran dan keguguran. Beberapa kajian juga menunjukkan bahawa Vitamin E juga boleh memanjangkan fasa kitaran kesuburan wanita.

Untuk maklumat lanjut,
Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : http://www.facebook.com/nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/cantiksss untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Catat Ulasan

  1. dapatkan nasihat doktor dan maklumat lengkap terlebih dahulu

    BalasPadam
  2. setakat ini kami sekeluarga masih lagi mengabil pil vitamin keluaran Blackmore dan Brands... tengoklah suatu hari nanti, mungkin supplement daripada Shaklee boleh dijadikan pengganti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. InshaAllah Mama, saya doakan :)

      Padam
  3. Emm baru tahu nih..sebelum ni tak ambil kisah mana pun..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, sampai jugak info yg bermanfaat :)

      Padam
  4. Balasan
    1. Alhamdulillah semoga bermanfaat :)

      Padam
  5. Terus terang aku makan vitamin time aku dapat dari klinik jika aku berjumpa doktor

    BalasPadam
  6. hee... sikit lagi nak cecah 30 ;)

    tp mak abah sy sndiri kata, mmg berbeza kalau amal makan supplemen dgn tak amal

    BalasPadam
    Balasan
    1. betoi. seeloknya supplemen diamalkan sejak dari muda lagi. paling bagus selepas sorang gadis tu datang haid pertama :)

      Padam
  7. saya pikir untuk kesehatan kulit ternyata vitamin E juga bagus untuk kesuburan
    terima kasih infonya mbak dan salam kenal ya ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye tepat sekali. baik untuk kulit, baik untuk dalaman juga ;)

      Padam

 
Top