22.5.13

Wanita Malaysia, anda boleh hidup sehingga 79 tahun! Tambahkan nilai kesihatan dengan Set Wanita Shaklee.


Jangka hayat wanita Malaysia kini 79 tahun

Kajian akademik terbaharu mendapati purata jangka hayat wanita Malaysia adalah 79 tahun berbanding golongan lelaki 77 tahun.

Jangka hayat lelaki yang lebih pendek didapati berpunca daripada kegagalan lelaki mengamalkan cara hidup lebih sihat dan mudah terdedah kepada risiko pelbagai jenis penyakit.

Perbezaan usia antara wanita dan lelaki berlaku kerana golongan lelaki adalah individu yang lebih terdedah kepada risiko mendapat pelbagai jenis penyakit seperti sakit jantung, strok, buah pinggang, diabetes dan kanser.

Lelaki lebih berisiko berbanding wanita kerana kurangnya amalan menjaga kesihatan kerana mengutamakan urusan kerja seharian.

Golongan wanita di negara ini lebih peka kepada penjagaan kesihatan malah kesedaran untuk berjumpa dan mendapatkan rawatan daripada pakar perubatan amat tinggi berbanding lelaki yang lebih gemar bergantung kepada ubat-ubatan tanpa rawatan susulan.

Wanita sanggup menerima rawatan tetapi lelaki lebih gemar ambil ubat tanpa berjumpa pakar dan disebabkan terlalu bergantung pada ubat inilah pelbagai jenis penyakit lebih banyak menyerang orang lelaki.

utusan.com.my
18/05/2013

Tips untuk wanita 30-an kekal sihat adalah

1. Kawal pemakanan:
Proses penuaan dpt dilambatkan jika kita mengamalkan pemakanan yang seimbang. Banyakkan makanan berserat tinggi, sayur dan buah-buahan. Kurangkan makanan berlemak, minuman yg mengandungi byk kafein, minuman ringan dan makanan ringan

2. Guna pelembap yg sesuai:
Apabila umur kita menjangkau 30-an, keanjalan dan kelembapan kulit semakin kurang. Oleh itu penggunaan krim pelembap sgt diperlukan. Carilah pelembap yg sesuai dgn kulit muka masing-masing. Harus diingatkan yg krim muka jenama popular dan mahal tidak semestinya sesuai dgn jenis kulit kita.

3. Cuba elakkan dari pancaran cahaya matahari:
Jgn biarkan muka anda byk terdedah kpd cahaya matahari di dlm jangka masa yg panjang. Pendedahan yg lama bukan saja dapat menggelapkan kulit, ianya juga dapat mengurangkan kelembapan kulit yg membawa kpd kekeringan

4. Sentiasa bersenam:
Bersenam mampu meningkatkan keupayaan dan kesihatan. Pastikan kita melakukan senaman ringan setiap hari selepas bangun tidur dan kalau ada masa, lakukan senaman sekurang2nya 3 kali seminggu

5. Minum banyak air:
Kekeringan dan gejala penuaan boleh dilambatkan dgn meminum byk air. Ini kerana air adalah aset penting utk kesihatan tubuh badan terutamanya kulit muka. Kekurangan jumlah air dalam badan boleh menyebabkan kita mudah diserang pelbagai penyakit. Selain itu, air penting utk proses penghadaman dan penyingkiran toksin dlm tubuh badan

6. Amalkan makanan tambahan:
Pengambilan vitamin adalah amat digalakkan utk wanita 30-an. Kesibukan dgn tugasan di pejabat dan di rumah menyebabkan kebanyakan wanita jarang mengamalkan pemakanan seimbang. Jadi pengambilan vitamin dpt membantu menyelesaikannya

7. Elakkan bermekap tebal:
Wanita 30-an seelok2nya menggunakan mekap yg nipis dan sederhana. Cuba elakkan dr menggunakan bedak asas yg tebal serta lipstik yg merah menyala. Ianya akan membuatkan wanita ini nampak lebih tua dan garang

8. Positif, ceria dan selalu bersama yg tersayang:
Wanita 30-an mestilah mengamalkan sikap positif, sentiasa ceria dan selalu bersama yg tersayang. Kehadiran org2 tersayang di sekeliling dpt membantu wanita membina keyakinan diri dan menghilangkan stress

Women Health Set Shaklee

Shaklee menitikberatkan kesihatan wanita, sebab tu lah Shaklee wujudkan Women Set Health. Sebab utama adalah wanita terdedah kepada perlbagai masalah kesihatan dalam melalu perbagai peringkat kehidupannya.

  • akil baligh / keremajaan
  • pra-kehamilan
  • kehamilan
  • pra-monopos
  • monopos
  • selepas monopos

Women Set Health mengandungi GLA Complex, Ostematrix, Omega Guard.


Kebaikan program ini :
  • membantu melegakan simptom senggugut dan monopos*
  • menggalakkan kulit yang sihat & cantik*
  • menggalakkan tulang yang kuat*
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
  • melegakan sakit-sakit sendi*
  • membantu membakar lemak & berat badan yang ideal*
  • membantu bertenaga, melekan rasa letih lesu*

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

sumber gambar http://msbusiness.com

Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : http://www.facebook.com/nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/cantiksss untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO

PERCUMA Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

18.5.13

Bagaimana Vitamin E meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita.


Vitamin E adalah antioksidan yang kuat yang telah menunjukkan manfaat yang besar dalam meningkatkan kesuburan lelaki dan juga kesuburan ramai wanita.


Vitamin E adalah vitamin yang sangat baik untuk kesihatan. Ramai orang mengambil makanan tambahan/supplemen Vitamin E dan makan makanan yang kaya dengan Vitamin E untuk mendapat manfaatnya. Antara faedah daripada Vitamin E adalah baik kesihatan jantung, kesihatan pernafasan, kesihatan peredaran darah, kesihatan otak dan melegakan gejala PMS. Vitamin E didapati secara semulajadi dalam makanan seperti badam dan kekacang lain, biji bunga matahari, bayam dan aprikot. Tetapi, persoalan yang sering timbul pada setiap orang adalah bagaimana Vitamin E boleh membantu dengan kesuburan?

Vitamin E untuk lelaki

Vitamin E biasanya disyorkan untuk lelaki bagi membantu masalah yang melibatkan kesuburan. Tahap Vitamin E yang rendah biasanya ditemui pada lelaki yang mempunyai masalah kesuburan. Jadi, dengan menggunakan supplemen Vitamin E, lelaki boleh meningkatkan kesuburan mereka. Vitamin E boleh membantu meningkatkan pergerakan sperma dan kualiti sperma. Apabila sperma bergerak lebih bebas dan mudah serta kualiti tinggi, menjadikannya lebih mudah bagi seorang wanita untuk hamil. Vitamin E juga telah terbukti untuk mengurangkan kecacatan sperma dalam lelaki, yang boleh membawa kepada kurang risiko kecacatan kelahiran atau keguguran. Lelaki yang mengambil supplemen Vitamin E untuk walaupun hanya untuk beberapa bulan boleh melihat peningkatan sehingga sebanyak 10% dalam masalah kesuburan mereka.

Vitamin E untuk wanita

Ia adalah benar bahawa kebanyakan penyelidikan mengenai kesuburan melibatkan Vitamin E telah dilakukan ke atas lelaki tetapi itu bukan untuk mengatakan bahawa tidak ada faedah untuk wanita juga! Vitamin E boleh meningkatkan mukus serviks di kalangan wanita, yang penting untuk membantu sperma untuk terus hidup selama beberapa hari pada satu masa. Vitamin E juga boleh membantu untuk mencegah kecacatan telur dan meningkatkan kesihatan telur keseluruhan di kalangan wanita yang boleh mengurangkan peluang kecacatan kelahiran dan keguguran. Beberapa kajian juga menunjukkan bahawa Vitamin E juga boleh memanjangkan fasa kitaran kesuburan wanita.

Untuk maklumat lanjut,
Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : http://www.facebook.com/nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/cantiksss untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

17.5.13

Vitamin E Shaklee dan kanser prostat kepada lelaki.

Kanser prostat adalah penyakit yang menjadi pembunuh Nombor 2 lelaki! Dalam majalah iSIHAT,  ada satu fakta menarik tentang Vitamin E boleh mengurangkan risiko kanser prostat.

Berdasarkan artikel dari iSIHAT:

> Kajian mendapati, kesan jangka panjang terhadap pengambilan Vitamin E mampu mengurangkan risiko kanser prostat dikalangan penghisap rokok.

> Vitamin E berperanan meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Jadi dalam erti kata lain meningkatkan kesuburan lelaki.



PROSTAT adalah kelenjar seks lelaki. Saiznya adalah sebesar kacang walnut. Ia terletak di bawah pundi-pundi kecil di hadapan rektum. Prostat mengelilingi bahagian atas uretra iaitu saluran yang membawa air kencing dari pundipundi kencing. Untuk membolehkan ia berfungsi, prostat memerlukan hormon lelaki terutamanya testosteron yang dihasilkan oleh testis. Hormon-hormon yang lain pula dihasilkan dalam jumlah yang kecil oleh kelenjar-kelenjar adrenal. Seperti juga organ-organ badan yang lain, prostat terbentuk daripada berbagai-bagai jenis sel. Biasanya sel-sel berpecah untuk menghasilkan sel-sel yang lain apabila diperlukan. Proses ini membantu mengekalkan kesihatan badan.

Kanser prostat yang baru bermula seringkali tidak menunjukkan tanda-tanda. Apabila tanda-tandanya muncul, ia mungkin melibatkan beberapa masalah berikut:


Daripada penulisan Dr Bruce Miller, kita perlu tahu apakah ciri-ciri vitamin E yang selamat diambil bukan dalam jangka masa pendek tetapi juga dalam jangka panjang.


Bukan sebarangan Vitamin E boleh diambil oleh kita. Jangan hanya menilai daripada harga kerana sepatutnya panduan pemilihan Vitamin E ni harus dititikberatkan.


Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].


Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium.

Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.
Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana [ dalam pasaran] tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.

Kini Vitamin E Shaklee ditambah dengan ekstrak Biji Anggur untuk hasil yang lagi hebat!


Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com 
Add Fb saya : http://www.facebook.com/nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/cantiksss untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

15.5.13

Cantik dengan Supplemen Semulajadi Shaklee, bukannya produk pemutih merkuri & paraben.


Nak tau samada produk yang anda guna mengandungi merkuri, sila check senarai di bawah

1) Kulit berubah warna menjadi putih kurang seminggu. You all yang suka putih cepat ini, tolonglah hentikan. Sudah-sudahlah merosakkan kulit wajah. Produk itu mungkin mengandungi merkuri yang banyak. Kulit putih yang anda perolehi itu putih pucat dan sememangnya anda kelihatan putih lain macam.

2) Krim yang digunakan itu bersifat melekit. Ada kemungkinan bahannya kasar dan terpisah, seperti minyak dengan air.

3) Apabila krim ini disapu pada lengan, terasa panas dan gatal. Pada awalnya, kulit mudah menjadi merah apabila berada bawah sinar matahari.

4) Warna kosmetik yang mengandungi bahan berbahaya ini biasanya berwarna terang hasil penggunaan warna tekstil.

5) Jika berhenti memakainya, jerawat halus timbul, kulit seolah berbiji, warna kulit yang cerah berubah menjadi kelabu, timbul bintik hitam, terasa gatal.

6) Kesan memakai produk mengandungi merkuri menyebabkan liang pori mengecil dan lebih halus. Ini adalah kerana kulit menjadi nipis akibat dimakan oleh merkuri. Anda boleh test sendiri. Apakah yang anda rasa apabila berada di tempat yang terdedah kepada matahari? Selalunya kulit ini terbakar dan menjadi merah serta berasa gatal.

7) Kadang-kala kulit anda tidak lagi berjerawat sepanjang tempoh memakai kosmetik yang mengandungi merkuri kerana kuman pun tidak ingin hinggap di kulit wajah yang penuh dengan racun ini! Sebenarnya lapisan epidermis anda sudah rosak. Dalam keadaan biasa (kulit tidak diracun), jerawat bertindak sebagai petunjuk jumlah protein dalam kulit. Ia memudahkan kita mendapatkan rawatan dan penjagaan kulit yang sesuai untuk kuit.

Bahaya penggunaan Krim mengandung Merkuri, iaitu:

1. Membuat gangguan kerusakan pada saraf, terutamanya seperti Alzheimer & parkinson, dengan ciri sbb: menggigil (gemetar), Insomnia (susah tidur), Gangguan penglihatan, Ataxia (Gerakan tangan tak normal) Gangguan Emosi, Pikun, kemurungan, Disorientasi Ruang (Rasa bingung & gelisah di awal pemakaian).

2. Dapat memperlambat pertumbuhan janin. Bahkan menyebabkan anak mengalami Autisme.Merkuri yg tidak boleh terbuang oleh ginjal, terkumpul di badan, dan masuk ke janin ketika ibunya hamil. coba Google tentang hubungan merkuri dan autisme. Dulu disalahkan kerana imunisasi mengandung merkuri utk pengawet, padahal yang nyata merkuri ada di krim kosmetik yang dipakai sang ibu.

3. Mengakibatkan keguguran (Kematian janin dan Mandul)

4. Flek hitam pada kulit akan memucat (seakan pudar) dan bila pemakaian dihentikan, flek itu dapat / akan timbul lagi & bertambah parah (melebar).

5. Efek REBOUND (efek balik) iaitu memberikan respon berlawanan yakni Kulit akan menjadi gelap/kusam saat pemakaian krim dihentikan.

6. Bagi Wajah yang tadinya bersih lambat laun akan timbul flek yang sangat parah (lebar).

7. Dapat merosakkan lapisan kulit bawah. Jadi kalau disinari dgn lampu diagnostik, kulit yg memakai krim merkuri akan terlihat biru dibawahnya, kerana sel kulit tsb mati. Selanjutnya bs mengakibatkan kanser kulit (basal cell carcinoma, malignant melanoma, malignum melanoma, dsb).

8. Kerosakan pada saluran pencernaan.

9. Kerosakan pada ginjal yang dapat menyebabkan kematian akibat gagal ginjal. Perhatikan bau air urin anda setelah pemakaian krim merkuri, bau urin akan menjadi tajam. Orang yg pakai krim merkuri biasa nya merasakan sakit pinggang. Bukan kerana kelelahan tp kerana merkuri adalah logam berat yg menumpuk di ginjal (ginjal letaknya di pinggang). Ginjal itu ibarat nya saringan santan. Merkuri itu ibarat nya batu2 kerikil, kl ginjal disuruh nyaring logam berat seperti merkuri, lama2 ginjal nya jebol (gagal ginjal).

Tak perlu bersusah-susah dengan produk pemutih yang mengandungi merkuri/paraben dan seangkatan dengannya. Gunalah produk semulajadi yang sentiasa berkesan, sentiasa selamat dan halal. Dengan Shaklee, uols bukan saja boleh dapat kulit yang gebu malah badan lebih cergas, kurang mengantuk di waktu pagi, penghadaman lebih lawas, sistem pertahanan badan boleh melawan anti-oksidan yang terhasil akibat stress/pencemaran/makanan tak seimbang yang mengakibatkan badan tua daripada usia.



Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Call / SMS : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

3.5.13

Healing crisis : Makan supplemen Shaklee, kulit wajah makin teruk!!!!!!!


Ada yang mengeluh, malah marah-marah bila makan supplemen Shaklee bukannya nak sihat sebaliknya sakit pulak yang menimpa-nimpa. Dah tu sampai berbulan-bulan. Ada yang amek untuk detoks toksin tu, bukan kata berketul malah bertan-tan jerawat keluar bertempek kat kulit muka tu. Kata detoks toksin, takkan lah jerawat pulak yang muncul?


Sebenarnya, dah detoks toksin la tu. Jerawat dah mengeluarkan toksin. Ye tau, tak cantik jerawat timbul kat kulit wajah tapi tu la toksin sedang nak keluar. Kena lah sabar dulu kan.


sumber gambar http://www.drjockers.com http://www.healthhomehappy.com

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen. Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen, krisis pemulihan berlaku.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama. Toksin tersebut adalah sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress dan ditambah lagi dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen membantu meningkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar), cirit-birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, badan rasa hangat, berpeluh dan lain-lain. Simptom-simptom ini berbeza antara individu dan akan berlaku dari 1 hingga 2 minggu.

Diwaktu jangkamasa krisis pemulihan ini, individu haruslah minum lebih banyak air, rehat secukupnya dan makan lebih sayur dan buah.

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Continue Reading