2

Pakar nutrisi mengatakan yang orang Korea ni cantik-cantik kulitnya adalah dengan pengambilan bawang putih. Tak sangka dengan pengambilan bawang putih pun boleh jadi cantik. Khasiat bawang putih rupanya bukan hanya untuk selsema dan demam tapi ada pelbagai lagi manfaat lain yang sangat bagus untuk kita. Antaranya ialah

1. Dapat meredakan demam + selesama
2. Merendahkan tekanan darah
3. Memiliki tindakan hipertensi + antikoagulan + anti-trombotik dan keupayaannya untuk mengurangkan aterosklerosis berkaitan dialami dalam arteri kita
4. Membantu mengawal gula dalam darah
5. Mengurangkan pengumpalan platelet + pembekuan darah = sekali gus mengurangkan strok
6. Mengelakkan + merawat jangkitan bakteria + virus + kulat
7. Merawat parasit dalaman dan luar seperti kutu + nyamuk.
8. Boleh membunuh beberapa jenis bakteria yang telah menjadi imun atau tahan antibiotik moden
pengambilan bawang putih boleh mengurangkan risiko membangunkan beberapa jenis kanser, terutamanya kanser saluran gastrousus.
9. Meningkatkan tahap antioksidan keseluruhan badan + merupakan sumber selenium = ubat anti-kanser yang kuat
10. Mengalami penyakit kaki makan air? Letakkan beberapa kepingan bawang putih segar atau beberapa bawang putih yang dihancurkan dibahagian antara jari kaki anda. Balut dan biarkan untuk beberapa jam = 6 jam.
11. Menunjukkan sifat2 ajaib dalam merawat keracunan logam berat seperti plumbum + merkuri + kadmium + arsenik + tembaga. Jika terkena salah satu logam tersebut dalam badan maka cepat2 kunyah bawang putih mentah
12. Menyembuhkan bisul + kudis. Hancurkan bawang putih dan tepekkan atasnya. Biarkan hingga kering dan ulangi amalan ini hingga kudis sembuh
13. Untuk menghilangkan ketuat atau kutil iaitu lebihan daging kulit seperti tahi lalat hidup. Ambil beberapa kepingan bawang putih dan letak pada ketuat tersebut. Ulangi hingga ketuat itu tanggal - sumber kongsibersamanora.blogspot.com


Menjadi satu budaya di Korea dimana orang-orang tua memakan bawang putih mentah di kebun dan kuil. Haaaa patutlah orang Korea ni tetap awet muda ja kan, rupa-rupanya mengamalkan bawang putih dalam diet harian diaorang. Kawan yang baru pulang dari Korea pernah menceritakan, di sana agak sukar untuk menjumpai orang yang tubuhnya gemuk, terutamanya pada gadis-gadis Korea yang langsing-langsing belaka. Menurut para pemandu pelancong Korea, hal itu adalah kerana khasiat bawang putih. Katanya, kerakusan orang Korea terhadap bawang putih ini menyebabkan orang Jepun memberikan gurauan bahawa orang Korea adalah si Pemakan Bawang Putih, meskipun orang Jepun sendiri kebanyakannya suka makan bawang putih.

Dos optimum harian: Dua ulas bawang putih mentah sehari dan tambahkan bawang putih yang dihancurkan ke dalam masakan setiap kali memasak untuk beberapa kali seminggu.

Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, para saintis menggalakkan pengambilan bawang putih dalam bentuk tablet. Yang terbaik semestinya supplemen Garlic daripada Shaklee.


Apakah ‘pantang’ untuk pengamal suplement Garlic?

1. Ia tidak toksik tapi boleh menyebabkan ketidakselesaan perut pada sesetengah individu. Oleh itu ia perlu diambil bersama makanan.
2. Ibu mengandung tidak digalakkan mengambil Garlic, walaupun tiada rekod yang menyatakan garlic boleh membahayakan ibu dan bayi.
3. Ibu menyusu juga perlu hati2 dalam pengambilan Garlic kerana kandungan garlic dalam susu ibu boleh menyebabkan bayi kembung. sumber vitaminsemulajadi.com

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Catat Ulasan

  1. Memang cantik-cantik orang korea nie kan..
    Mulus dan pinkish warnanya.
    Alahai boleh cair la tengok lama2.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi jangan lupa amalkan pemakanan yg sihat ye.
      orang korea banyak makan kolagen, bawang putih
      sebab tu kulit dorang memang geram je kita nengok nye :D

      Padam

 
Top