18.4.13

Sakit tekak. Hapuskan virus punca sakit tekak dengan NutriFeron Shaklee


SAKIT tekak adalah simptom yang membabitkan kawasan sekitar tonsil dan farinks. Sakit tekak dikenali sebagai pharyngitis jika ia membabitkan bahagian farinks dan tonsillitis jika membabitkan kedua-dua bahagian tonsil. Apabila membabitkan kedua-dua bahagian farinks dan tonsil, ia dikenali sebagai pharyngotonsillitis.

Pharynx adalah sebahagian tekak yang terletak di antara mulut dan peti larinks atau suara. Ia selalunya dikaitkan dengan selesema biasa atau influenza. Biasanya, ia sembuh tanpa komplikasi tetapi di dalam sesetengah kes, ia berkembang menjadi penyakit serius.
Sakit tekak berlaku apabila radang terjadi membabitkan membran mukus yang melapisi farinks atau tonsil. Ia mengakibatkan rasa tidak selesa, sakit atau gatal pada bahagian tekak. Kesakitan sewaktu menelan adalah simptom lain yang biasanya berlaku ketika sakit tekak.

>> Penyebab sakit tekak

Biasanya disebabkan jangkitan virus atau bakteria. Bakteria memberi tindak balas baik kepada rawatan antibiotik, manakala virus biasanya sembuh dengan sendiri dalam jangka masa tertentu. Sakit tekak biasanya disebarkan melalui perkongsian minuman, bercium, batuk, menghembus hidung dan bersin.

>> Punca sakit tekak

Jangkitan bakteria - disebabkan oleh bakteria streptococcal. Ia membawa komplikasi demam reumatik yang boleh mencetuskan masalah injap jantung atau radang buah pinggang. Bakteria lain yang boleh menyebabkan sakit tekak adalah gonorea, iaitu sejenis jangkitan kelamin.

Jangkitan virus - kebanyakan sakit tekak disebabkan jangkitan virus dan ada pelbagai jenis yang menyebabkan ia sembuh dengan sendiri dalam masa beberapa hari, bergantung pada jenis virus terbabit. Virus terkenal adalah Epstein-Barr, yang menyebabkan demam dan bengkak di kelenjar pada leher.

Tonsilitis - ia adalah keradangan tonsil. Tonsilitis kronik berlaku apabila berlaku banyak kerosakan kepada tonsil. Dalam keadaan ini, tekak berasa sakit pada kebanyakan masa selain sering disertai nafas berbau. Demam di bahagian kelenjar pada leher juga boleh menyebabkan masalah sakit tekak.

Virus boleh dielakkan dengan kita membantu sistem imun untuk menghapuskannya. Macam mana kita nak bantu sistem imun?

Mestilah dengan membekalkan lebih banyak sumber untuk 'askar' dalam badan kita. Dalam sel darah putih yang berfungsi macam askar, ianya berfungsi untuk serang virus, bakteria, kuman dari luar. Masalahnya, askar ni jadik lemah bila kita iaitu tuan badannya letih, stress dan mengambil diet tak seimbang, tertekan dan sebagainya. Jadi kena la mintak bantuan askar luar iaitu interferons. Interferon ni pulak ada 2 jenis yg baik dengan yang jahat. Yang baik adalah natural/ semulajadi dan menggalakkan pertumbuhan askar baru dalam badan. Yang jahat pulak mcm kemo, bukan yang sakit jer diserang sel yang sihat pun mati



Mana nak dapat interferon untuk membantu sistem imun kita melawan virus, bakteria dan segala macam mikrob asing ni? Semestinya dengan NutriFeron yang terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.

Bila badan kita cukup interferons senang la nak lawan dengan penyakit mcm hepatitis, kanser, alahan, influenza malahan lupus. Sebab apa? Sebab NutriFerons ni mengukuhkan sistem imun kita. Senang kan?
Dalam NutriFeron, ada sumber semulajadi interferons seperti biji labu, biji plantago, bunga Japanese Honeysuckle dan bunga Saffflower. Nak makan apa pun kena ada sukatan yg betul, mana nak cari semua ni, susah kan? Nak cara yang senang pastinya dengan NutriFeron lah.

Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama 40 tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Bagaimana untuk mencegah Selsema babi dan lain-lain selsema? 1 - Makan bawang putih mentah: Setiap hari, kunyah 2 - 5 ulas bawang putih mentah. 2 - Makan Vitamin C...
  Like · Comment · Share
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

17.4.13

Orang Korea cantik sebab makan bawang putih! Oh Garlic Shaklee


Pakar nutrisi mengatakan yang orang Korea ni cantik-cantik kulitnya adalah dengan pengambilan bawang putih. Tak sangka dengan pengambilan bawang putih pun boleh jadi cantik. Khasiat bawang putih rupanya bukan hanya untuk selsema dan demam tapi ada pelbagai lagi manfaat lain yang sangat bagus untuk kita. Antaranya ialah

1. Dapat meredakan demam + selesama
2. Merendahkan tekanan darah
3. Memiliki tindakan hipertensi + antikoagulan + anti-trombotik dan keupayaannya untuk mengurangkan aterosklerosis berkaitan dialami dalam arteri kita
4. Membantu mengawal gula dalam darah
5. Mengurangkan pengumpalan platelet + pembekuan darah = sekali gus mengurangkan strok
6. Mengelakkan + merawat jangkitan bakteria + virus + kulat
7. Merawat parasit dalaman dan luar seperti kutu + nyamuk.
8. Boleh membunuh beberapa jenis bakteria yang telah menjadi imun atau tahan antibiotik moden
pengambilan bawang putih boleh mengurangkan risiko membangunkan beberapa jenis kanser, terutamanya kanser saluran gastrousus.
9. Meningkatkan tahap antioksidan keseluruhan badan + merupakan sumber selenium = ubat anti-kanser yang kuat
10. Mengalami penyakit kaki makan air? Letakkan beberapa kepingan bawang putih segar atau beberapa bawang putih yang dihancurkan dibahagian antara jari kaki anda. Balut dan biarkan untuk beberapa jam = 6 jam.
11. Menunjukkan sifat2 ajaib dalam merawat keracunan logam berat seperti plumbum + merkuri + kadmium + arsenik + tembaga. Jika terkena salah satu logam tersebut dalam badan maka cepat2 kunyah bawang putih mentah
12. Menyembuhkan bisul + kudis. Hancurkan bawang putih dan tepekkan atasnya. Biarkan hingga kering dan ulangi amalan ini hingga kudis sembuh
13. Untuk menghilangkan ketuat atau kutil iaitu lebihan daging kulit seperti tahi lalat hidup. Ambil beberapa kepingan bawang putih dan letak pada ketuat tersebut. Ulangi hingga ketuat itu tanggal - sumber kongsibersamanora.blogspot.com


Menjadi satu budaya di Korea dimana orang-orang tua memakan bawang putih mentah di kebun dan kuil. Haaaa patutlah orang Korea ni tetap awet muda ja kan, rupa-rupanya mengamalkan bawang putih dalam diet harian diaorang. Kawan yang baru pulang dari Korea pernah menceritakan, di sana agak sukar untuk menjumpai orang yang tubuhnya gemuk, terutamanya pada gadis-gadis Korea yang langsing-langsing belaka. Menurut para pemandu pelancong Korea, hal itu adalah kerana khasiat bawang putih. Katanya, kerakusan orang Korea terhadap bawang putih ini menyebabkan orang Jepun memberikan gurauan bahawa orang Korea adalah si Pemakan Bawang Putih, meskipun orang Jepun sendiri kebanyakannya suka makan bawang putih.

Dos optimum harian: Dua ulas bawang putih mentah sehari dan tambahkan bawang putih yang dihancurkan ke dalam masakan setiap kali memasak untuk beberapa kali seminggu.

Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, para saintis menggalakkan pengambilan bawang putih dalam bentuk tablet. Yang terbaik semestinya supplemen Garlic daripada Shaklee.


Apakah ‘pantang’ untuk pengamal suplement Garlic?

1. Ia tidak toksik tapi boleh menyebabkan ketidakselesaan perut pada sesetengah individu. Oleh itu ia perlu diambil bersama makanan.
2. Ibu mengandung tidak digalakkan mengambil Garlic, walaupun tiada rekod yang menyatakan garlic boleh membahayakan ibu dan bayi.
3. Ibu menyusu juga perlu hati2 dalam pengambilan Garlic kerana kandungan garlic dalam susu ibu boleh menyebabkan bayi kembung. sumber vitaminsemulajadi.com

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

16.4.13

Demam, jangan ambil mudah!


Demam mungkin dianggap tanda penyakit biasa. Namun, berjaga-jaga kerana ia mungkin gejala awal kepada penyakit yang lebih serius seperti barah darah yang dikenali sebagai Lymphoma iaitu sejenis kanser darah yang bermula dari sel sistem imun dipanggil lymphocytes. Pesakit boleh mengalami bengkak pada nodus limfa di leher, bawah lengan, perut dan groin, demam atau jangkitan yang tidak dapat dijelaskan, sakit dada, perut atau tulang yang tidak dapat dijelaskan serta berat badan turun mendadak.

Cegah sebelum terlambat dengan perlindungan semulajadi NutriFeron Shaklee yang terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan seperti biji labu, biji plantago, bunga HoneySuckle Jepun dan Bunga Safflower yang berfungsi sebagai antioksidan dan mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. NutriFeron Shaklee menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.


Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954, iaitu bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.

Dalam sel darah putih yang berfungsi macam askar, serang virus, bakteria, kuman dari luar. Masalahnye, askar ni jadik lemah bila tuan badan nye letih, stress, ambil diet tak seimbang, tertekan dan sebagainya. Jadi kena la mintak bantuan askar luar iaitu interferons. Interferon ni pulak ada 2 jenis yg baik dengan yang jahat. Yang baik adalah natural/ semulajadi dan menggalakkan pertumbuhan askar baru dlm badan. Yang jahat pulak mcm kemo, bukan yang sakit jer diserang sel yang sihat pun mati. Uols nak ke interferons jahat ni?

Bila badan kita cukup interferons, senang la nak lawan dengan penyakit macam hepatitis, kanser, alahan, influenza malahan lupus. Sebab apa? Sebab nutriferons ni mengukuhkan sistem imun kita. Senang tak?

Dekat luar ada je ubat interferon, supplement lain yang ada fungsi yang sama, kenapa kena pilih Nutriferon Shaklee ni?

Haaaa inilah Shaklee Difference, kerana NutriFeron ni

1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi dalam masa 3hari – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon daripada ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak biji labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl.

5. Disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.

6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.

7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.

Jadi jangan lupa untuk dapatkan offer April NutriFeron. 30peket untuk 30minggu, harganya memang sangat mampu milik. Offer istimewa di https://www.facebook.com/cantiksss

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

12.4.13

Sering selsema? Mari melatih sistem imun untuk melawan selsema

Perubahan cuaca yang tidak menentu tidak dinafikan memberikan kesan kepada kesihatan tubuh badan kita. Selsema misalnya merupakan antara penyakit yang paling kerap menyerang kita. Selsema yang merupakan serangan pada sistem pernafasan, boleh menyebabkan pelbagai gejala mulai daripada batuk kering, sakit tekak, mual, muntah dan kehilangan nafsu makan.

Penyakit selsema sangat mudah menular kerana ianya disebarkan menerusi udara. Meskipun setelah istirehat dan mengambil cecair yang mana kedua-dua kaedah ini adalah terapi berkesan untuk selsema, namun pencegahan masih merupakan kaedah tetap yang terbaik untuk kita amalkan. Melatih kekebalan tubuh akan membantu tubuh kita untuk melawan virus selsema.

Antara cara yang boleh kita lakukan adalah dengan

Langkah 1
Tambahkan potongan bawang putih segar ke dalam sup. Kajian mendapati bawang putih akan meningkatkan sistem imun. Selain itu, kandungan allicin dalam bawang putih mengandungi komponen antivirus.


Garlic Complex Shaklee diproses secara semulajadi di bawah suhu yang rendah bagi mengekalkan SEMUA allicin. Garlic Complex Shaklee juga telah dirumus untuk kawalan bau. Bawang putih kan menyebabkan nafas berbau…tapi tablet Garlic Shaklee tak dipecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan ekstrak rosemary bagi mengawal bau dengan berkesan.

Bawang putih juga bermanfaat dalam menurunkan kadar gula dalam darah.

Untuk mendapatkan kesan yang lebih baik, para saintis menggalakkan pengambilan bawang putih dalam bentuk tablet.

Apakah ‘pantang’ untuk pengamal suplement Garlic?

  • Ia tidak toksik tapi boleh menyebabkan ketidakselesaan perut pada sesetengah individu. Oleh itu ia perlu diambil bersama makanan.
  • Ibu mengandung tidak digalakkan mengambil Garlic, walaupun tiada rekod yang menyatakan garlic boleh membahayakan ibu dan bayi.
  • Ibu menyusu juga perlu hati2 dalam pengambilan Garlic kerana kandungan garlic dalam susu ibu boleh menyebabkan bayi kembung.
Sumber http://vitaminsemulajadi.com/

Langkah 2
Mengambil makanan yang kaya dengan Vitamin C seperti kiwi, strawberi, oren, nenas atau anggur. Vitamin C akan meningkatkan fungsi sistem imun dan melindungi tubuh dalam melawan jangkitan. Vitamin ini juga memberi perlindungan daripada kerosakan akibat radikal bebas.

Kebanyakan orang tahu vitamin C diambil untuk mengawal selesema. Walaupun ia boleh membunuh bakteria dan meneutralkan toksin dari bakteria, tapi punca utama kenapa vitamin C boleh mengawal selesema ialah kerana ia meningkatkan pertahanan semulajadi badan.

Hampir kesemua sel dalam sistem imuniti menerima sokongan nutrisi ini tapi yang paling utama ialah interferon, antibodi dan sel darah putih yang memerlukan vitamin C bagi melawan jangkitan.

Tips Untuk Mendapatkan Khasiat Vitamin C OPtimum:

  • Dapatkan yang jenis ‘Sustained Released’
  • Jangan ambil dos tinggi sekaligus, misalnya jika nak ambil 1000mg, ambil 500mg dulu pada satu2 masa.
  • Ambil bersama makanan (selepas makan) kerana enzim pencernaan membantu meningkatkan kepekatan vitamin C dalam darah.
  • Ambil bersama Iron untuk membantu penyerapan Iron
Vitamin C dengan Bioflavonoids.

Bioflavonoids adalah sejenis antioksidan, ia bekerjasama dengan vitamin C, di mana ia memperkasakan fungsi vitamin C. Bioflavonoids dalam buah-buahan sitrus adalah gabungan terbaik! Sumber http://vitaminsemulajadi.com/

Langkah 3
Bila anda mengambil supplemen secara rutin, ambillah supplemen yang mengandungi ginkgo biloba. Herba yang berasal dari China ini diketahui meningkatkan peredaran tubuh. Peredaran yang lancar akan membantu penghantaran vitamin dan mineral yang diperlukan.

Langkah 4
Lindungi tubuh daripada serangan virus dengan mengambil tiram. Kandungan mineral zink dalam makanan laut yang merupakan kembar kepada afrodisiak ini juga memiliki efek antivirus.
Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.
Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.

Langkah 5
Selalu ingat nasihat mak kita iaitu rajin makan sayur. Salah satu sayuran yang disyorkan untuk meningkatkan kekebalan tubuh adalah bayam. Kandungan asid foliknya akan memicu pengeluaran sel-sel baru dan memperbaiki DNA. Bayam juga kaya dengan Vitamin C, serat dan antioksidan. Bayam haruslah dimasak dengan terlalu lama kerana akan menghilangkan manfaatnya.

Asid Folik: Ditemui dalam makanan seperti jus oren, bayam, kekacang dan produk bijirin diperkaya dengan asid folik. Asid folik mampu menurunkan kandungan homosistein yang merupakan penyebab keradangan berkaitan dengan peningkatan risiko penyakit jantung koronari. Disamping itu, pengambilan asid folik yang rendah dikalangan individu dewasa juga meningkatkan risiko beberapa jenis kanser. Pengambilan yang secukupnya amat penting bagi wanita muda bagi mencegah kelahiran bayi cacat tulang belakang atau saraf.

Vitamin B6 : Sistem imun memerlukan vitamin ini untuk berfungsi secara efektif. Ia mengekalkan kesihatan organ limfa yang menghasilkan sel darah putih pelawan jangkitan. sumber http://tanyadietitian.blogspot.com/

Orang Malaysia ni malas nak makan macam-macam tablet jadi penyelesaian termudah adalah dengan pengambilan serbuk NutriFeron yang dicampurkan dengan air kosong atau air panas. Sangat mudah dan harganya jimat. Hanya RM6 seminggu dan 30sachet adalah untuk 30minggu. Meh dapatkan harga promosi sepanjang bulan April daripada Cantik Sihat Semulajadi.



Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

9.4.13

Biji labu - khasiat terpenting untuk kesihatan dalaman lelaki dan wanita


Biji labu adalah salah satu kandungan utama di dalam satu-satunya penggalak interferon semulajadi dunia iaitu NutriFeron.
Antara kebaikan biji labu adalah

1. Biji labu tinggi dalam kandungan asid amino tryptophan yang ditukarkan kepada serotonin di dalam badan dan ini memastikan tidur yang lebih lena;

2. Biji labu juga tinggi dalam mineral penyembuhan jantung iaitu magnesium, yang juga merupakan penenang alam semulajadi;

3. Biji labu mempunyai tahap protein yang tinggi yang mudah dihadam untuk membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah apabila dimakan sebagai snek sepanjang hari. Gula dalam darah yang stabil bermakna berat badan boleh dikurangkan.

4. Tinggi di Omega 3, minyak biji labu telah ditunjukkan dalam kajian untuk mengurangkan insiden benign prostatic hypertrophy (BPH) - satu keadaan di mana kelenjar prostat menjadi besar.

5. Biji labu juga tinggi dalam zink, mineral yang melindungi prostat lelaki, membuatkan biji labu sebagai snek yang muktamad untuk kesihatan lelaki.

6.Mereka merupakan sumber yang baik dalam membina darah dan zat besi yang meningkatkan tenaga.

7. Dalam kajian haiwan, apabila biji labu telah ditambah kepada diet, keputusan anti-radang adalah setanding dengan keberkesanan dadah Indomethacin tanpa kesan sampingan.

8. Sebatian phytosterol dipercayai boleh merendahkan paras kolesterol. Daripada kacang dan benih, biji labu mempunyai jumlah kedua tertinggi sterol (selepas biji bunga matahari dan pistachios ditempat pertama).

9. Biji labu adalah sumber terbaik serat yang membantu menjaga badan secara tetap.

10. Biji labu mengalkalikan pH badan. Banyak makanan snek yang kita makan membentuk asid dalam badan. Keasidan ni telah dikaitkan dengan kesakitan, penyakit, dan juga kanser.

Biji labu adalah makanan terpenting untuk kaum lelaki kerana biji labu ada elemen zink dimana mineral zink penting dalam pengeluarkan hormon testosteron untuk lelaki. Juga baik untuk wanita untuk mengekalkan ghairah seksual. Selain itu, biji labu juga kaya dengan Omega-3 yang memainkan peranan seperti menambah kekuatan,keinginan dan kesuburan. Juga bagus untuk membakar lemak dalam menurunkan berat badan!

Berminat nak dapatkan suplemen biji labu anda?



Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

4.4.13

Resdung boleh menyebabkan kita PEKAK???

Masalah resdung boleh menyebabkan kita pekak? Ya tak syak lagi.

Sinus adalah jangkitan yang menjejaskan rongga hidung kita. Ini adalah rongga yang terletak dalam tulang berhampiran hidung dan antara mata. Sinus boleh disebabkan oleh alahan, jangkitan biasa sejuk atau bakteria, virus, dan kulat. Dalam beberapa kes, mencabut gigi atau prosedur pergigian yang tertentu juga boleh menyebabkan resdung.

Terdapat dua jenis resdung, akut dan kronik. Gejala biasa masalah resdung termasuklah kesesakan hidung, hidung berair, sakit kepala sinus, dan batuk. Resdung akut boleh menyebabkan kehilangan pendengaran berkaitan resdung. Walau bagaimanapun, keadaan ini tidak akan membawa kepada pekak kekal dan sekalipun resdung akut sembuh, pendengaran takkan kembali menjadi normal. Sebaliknya, sinusitis kronik biasanya menyebabkan kehilangan pendengaran sementara yang boleh berkembang menjadi keadaan kekal. Ini berlaku apabila resdung kronik membawa kepada komplikasi lain seperti jangkitan telinga.

Kehilangan pendengaran akibat resdung boleh berlaku apabila jangkitan merebak ke telinga. Pendengaran akan terjejas apabila gegendang telinga mendapat tekanan yang disebabkan oleh keradangan sinus. Tekanan terbentuk disebabkan oleh pengeluran cecair dari bahagian yang berlainan, termasuklah sinus.

Di Shaklee, untuk para penghidap resdung, kami mengesyorkan pengambilan Alfalfa Complex, B-Complex dan NutriFeron.


>> Alfalfa Complex membantu mengurangkan keradangan sakit resdung, kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan resdung, alergik dan gatal-gatal
>> Vitamin B6 membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, memelihara saraf dan berfungsi sebagai anti-stress
>>NutriFeron MENINGKATKAN INTERFERON semulajadi badan dan sekaligus MENGUATKAN TINDAK BALAS IMUN badan.

Berikut adalah testimoni daripada pengguna NutriFeron dan Alfalfa Complex;

Saya telah menggunakan NutriFeron daripada Shaklee sejak ia dikeluarkan dan rasa tak selesa kalau tak ambil NutriFeron. Setelah menderita mendapat selsema dengan kerap, jangkitan sinus dan sakit telinga, saya dapati dengan menggunakan NutriFeron perkembangan semula jadi produk ini amat saya sukai.

Pada masa itu, saya telah mengambil preskripsi anti-histamin, dekongestan preskripsi, inhaler preskripsi, preskripsi utama anti-Antibiotik tetapi saya masih sakit! Gejala yang saya alami adalah mudah berasa mengantuk dan rasa perut serta saluran usus yang menjengkelkan. Semua ubat-ubatan yang saya telah ambil tidak menghilangkan resdung dan masalah sejuk saya.


Kemudian dengan pengambilan NutriFeron dan Alfalfa Complex Shaklee, masalah resdung saya hilang. Tiada lagi antibiotik! Tiada histamin anti-lebih, tiada dos dekongestan yang lebih. Saya boleh bernafas tidak kira di mana saya berada. Perniagaan saya memerlukan saya bergerak dari satu tempat ke satu tempat, jadi saya perlu masuk dan keluar dari semua jenis tempat yang berbeza dengan keadaan debunga, kuman, virus dan sebagainya. Tetapi sistem imun saya sangat baik dengan NutriFeron, saya jarang mendapat sakit tekak. Dan apabila saya mendapati gatal-gatal kerongkong, saya terus mengambil NutriFeron untuk beberapa hari dan disertai dengan beberapa biji Alfalfa Complex.

Daftar sebagai ahli Shaklee hari ini dengan hanya RM 65.00 (excluding postage RM 10) untuk lebih penjimatan pembelian dengan harga ahli seumur hidup.

Kelebihan menjadi Pengedar Sah/Ahli Shaklee:

^^ Keahlian adalah SEUMUR HIDUP, TIADA RENEWAL.
^^ Nikmati potongan harga 15-33% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.
^^ Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu "head-hunting" untuk mencari downline.
^^ Tidak perlu menyimpan stok di rumah.
^^ Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, produt knowledge, motivation dan lain-lain.
^^ SISTEM yang digunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee. Menjana INCOME 4-5-6 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN VVIP bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

Tunggu apa lagi? Dapatkan produk ini dengan menghubungi saya :

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD di daerah Sik/daerah Baling/Kedah
Shaklee ID: 869539
SMS/Whatsapp: 019-432 0059

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

3.4.13

Demam, Selsema, Batuk, untuk Resdung. Faedah Utama Shaklee Nutriferon

Selain daripada demam, selsema, batuk dan untuk resdung, sebenarnya ada banyak lagi faedah NutriFeron. Antaranya

sebenarnya ada BANYAK LAGI faedah Nutriferon ni..

Faedah utama:
~ Menguatkan sistem imun dalam 3 hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.

~ Melawan kanser dan tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.

~ Melindungi terhadap influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.

~ Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.

~ Kelewatan Penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.

~ Mengurangkan jangkitan pesakit Hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.

~ Meningkatkan Menopaus - Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.

~ Membantu masalah PMS - Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.


Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Offer Produk Shaklee April 2013 - NutriFeron! >>> Apa itu Nutriferon? NutriFeron terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhk...
  Like · Comment · Share
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

2.4.13

5 sebab anda perlukan Nutriferon Shaklee untuk SELSEMA, DEMAM, FLU

Siapa yang tak pernah kena demam, selesema, batuk? Semua orang pernah kena jangkitan tu kan? Malah kita pernah dikejutkan dengan virus H1N1, bakteria, kuman, penyakit berjangkit yang lain. Bila badan kita ni dimasuki oleh kuman, sistem imun dalam badan merupakan barisan pertahanan pertama yang akan melawan bendasing tersebut. Sel khas dan organ membantu badan untuk mengenali dan memberi respons terhadap bendasing.

Dan apa pula tugas sistem imuniti dalam badan kita? Sistem imun akan bekerja keras melawan musuh-musuh iaitu bendasing tu semua. Sebab tu saya kata ...hatta makan supplemen pun pasti once a while kene serang demam,selsema.. betul tak? Cuma kekerapan tu bergantung dengan sejauh mana kuatnya sistem imuniti kita...sejauh mana kuatnya askar2 dlm badan kita..Jadi apa kita nak kasi kat sistem imuniti kita ni. Takkan biarkan begitu sahaja tanpa sebarang inisiatif kan? Maka mari saya kenalkan produk untuk Immune Booster atau lebih dikenali sebagai Nutriferon.... Jom baca soal jawab tentangnya... (fakta-fakta dipetik daripada laman web Shaklee)

>>> Apa itu Nutriferon?

NutriFeron terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.
Apakah interferon? Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954, iaitu bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.


>> Siapa yang perlukan Nutriferon

1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan
2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti
5. Individu yang diet mereka tidak optimum
6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif

>> Kenapa perlu ambil Nutriferon?

Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.

>> Beri saya 5 sebab kenapa perlu beli nutriferon?

1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon daripada ekstrak tumbuhan yang telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl.
5. disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.

6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.

7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.


Untuk mencuba produk ini,sila hubungi saya di:

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Vitamin untuk menghilangkan jerawat. Vitamin B Vitamin B2 adalah terbaik untuk mengurangkan tekanan, di mana tekanan boleh menjadi penyebab jerawat lebih teruk. Makanan...
  Like · Comment · Share
 Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading