28.3.13

Kulit sihat dan cantik dengan protein ESP Shaklee? Lawaknya.

Protein yang baik membantu kesihatan tubuh yang baik, kerana protein adalah bahan asas pembinaan sel tubuh manusia. Protein yang baik membantu kepada pembentukan, pertumbuhan dan perkembangan sel tubuh yang sihat. Sel tubuh yang sihat adalah asas kepada tubuh yang sihat.

Apa itu Energizing Soy Protein?
Energizing Soy Protein atau ringkasannya ESP adalah supplement terlaris di kalangan BF mommies, selain daripada Alfalfa. entry kali ni saya nak share dengan kawan-kawan fakta tentang ESP ni. yelah, dah kita ramai-ramai makan, harus ambil tau juga apa bendanya Kita adalah protein, asas kepada sel ialah protein.

TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

PENTINGKAH PROTEIN?

Our body need protein to grow BIG & Strong! It's a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protien diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – 'the first' dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins
TOTAL: 100%

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)




Call / SMS / WA : 019-4320059
Email : umi.nazrah@gmail.com
Add Fb saya : Umi Nazrah untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : Cantik Sihat Semulajadi untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
Pembelian online di : www.supplementhalal.com.my

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.
Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

14.3.13

Dulu jerawat bergerutu, kini licin gebu!

Sapa yang tak nak cantik kan? Cantik luar dan dalam. Tapi ada jugak sesetangah orang yang nak cantik tapi terpedaya dengan janji-janji manis dan berakhir dengan kulit wajah jadi lebih teruk. Kenapa tak cuba yang SEMULAJADI, yang SELAMAT tanpa sebarang unsur Paraben yang merosakkan kulit wajah.

Yang dulunya keadaan kulit jerawat bergerutu kini hilang dan kulit wajah licin, tanpa sebarang harga mahal melebihi RM200. Semestinya SEMULAJADI, HALAL, SELAMAT, BERKESAN dengan produk alam.

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Sentiasa Semulajadi, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Selamat
  Like · Comment · Share

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

9.3.13

Adakah uols berisiko untuk mendapat osteoporosis?


Osteoporosis menjejaskan wanita dan juga lelaki.

Wanita mempunyai risiko yang lebih tinggi mendapat osteoporosis kerana penurunan pesat dalam tahap estrogen semasa menopaus. Apabila paras estrogen menurun, tulang kehilangan kalsium dan mineral lain pada kadar yang lebih cepat. Sebagai hasilnya, tulang kehilangan sifatnya yang efektif kira-kira 2% setiap tahun yang berlaku selama beberapa tahun selepas menopaus.

Lelaki juga kehilangan jisim tulang apabila usia mereka meningkat, namun tahap testosteron pada lelaki menurun lebih beransur-ansur supaya jisim tulang mereka masih mencukupi sehingga lewat umur mereka.

Walau bagaimanapun, lelaki dan wanita mungkin mempunyai 'faktor risiko' tertentu yang menjadikan mereka lebih cenderung untuk mendapat osteoporosis. Uols harus bincangkan faktor-faktor risiko dengan doktor dan individu yang berumur lebih daripada umur 50 mungkin memerlukan imbasan ketumpatan tulang.

Antara faktor yang boleh menyebabkan uols berisiko mendapat osteoporosis adalah

1. Sejarah keluarga uols:

Kesihatan tulang mungkin akan diwarisi. Pertimbangkan sejarah keluarga uols dengan osteoporosis. Adalah penting untuk mengambil perhatian jika sesiapa dalam keluarga uols (terutama ibu bapa atau adik-beradik) yang telah didiagnosis mendapat osteoporosis, mengalami patah berterusan dari jatuh kecil atau ketinggian cepat hilang kerana ini boleh menunjukkan ketumpatan tulang yang rendah.

2. Tahap Kalsium dan vitamin D:

>> Pengambilan kalsium yang rendah
Orang dewasa memerlukan 1,000mg sehari (sebaik-baiknya melalui diet) dan ini meningkat kepada 1,300mg setiap hari di kalangan wanita yang berumur melebihi 50 tahun dan lelaki yang melebihi 70 tahun.

>> Tahap vitamin D yang rendah
Satu kekurangan pendedahan matahari boleh bermakna anda tidak mendapat cukup vitamin D. Di mana tubuh memerlukan Vitamin D menyerap kalsium.

>> Sejarah perubatan uols:

Syarat-syarat tertentu dan ubat-ubatan boleh meningkatkan kesan pada kesihatan tulang anda

+ Kortikosteroid - biasanya digunakan untuk asma, artritis reumatoid dan lain-lain keadaan radang
+ Paras hormon rendah

di kalangan wanita: lambat baligh, menopaus awal

pada lelaki: testosteron yang rendah

>> Tiroid syarat - atas tiroid aktif atau paratiroid
>> Syarat yang membawa kepada malabsorption contohnya: penyakit seliak, penyakit keradangan usus
>> Beberapa penyakit kronik seperti: artritis reumatoid, hati yang kronik atau penyakit buah pinggang
>> Beberapa ubat-ubatan untuk kanser payudara, kanser prostat, epilepsi dan sesetengah antipsikotok
>> Gejala berikut juga mungkin menunjukkan peningkatan risiko osteoporosis.

3. Faktor gaya hidup:

>> Tahap aktiviti fizikal yang rendah
>> Merokok
>> Pengambilan alkohol yang berlebihan
>> Berat - badan nipis membina atau berat badan berlebihan (kajian baru-baru ini mencadangkan bahawa hormon yang berkaitan dengan obesiti boleh memberi kesan kepada tulang)

Osteoporosis Australia Medical & Scientific Advisory Committee
http://ideasnpink.com/

Di dalam pengambilan supplemen kalsium, amatlah penting untuk kita mengambil supplemen kalsium yang mempunyai ketiga-tiga mineral berikut iaitu Kalsium-Magnesium-zink dengan Vitamin D untuk membolehkan kalsium diserap dengan lebih berkesan.


Jadi jom dapatkan harga promosi sepanjang bulan Mac untuk produk terbaik untuk tulang uols! Lebih-lebih lagi yang berumur 30-an tu ye!

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

8.3.13

Kriteria penting untuk pemilihan supplemen Kalsium


Kebanyakan supplemen kalsium di pasaran mengandungi sedikit kalsium, tidak seperti yang diharapkan di dalam supplemen kalsium. Sepatutnya di dalam satu-satu supplemen kalsium, ia harus  mengandungi campuran tiga nutrien seimbang iaitu kalsium magnesium, vitamin D dan semua nutrien yang penting dan mineral lain yang diperlukan untuk sokongan tulang yang sihat.

Tulang bukan sahaja memberi struktur badan kita, kekuatan dan mobiliti - tulang juga berkhidmat sebagai "gudang mineral" kepada badan kita, membantu mengekalkan sistem imun kita dan menyumbang kepada kesihatan kita dalam pelbagai cara.

kalsium
Kalsium memainkan peranan yang besar dalam mengekalkan kesihatan kita! Ia mengawal denyutan jantung kita, bahan api kepada sistem saraf kita, dan menyokong ligamen, tendon dan kulit. Selain itu, gigi dan tulang kita kebanyakannya adalah terdiri daripada kalsium. Memandangkan kalsium memainkan peranan yang penting terhadap badan kita, adalah perlu untuk kita menambah kalsium yang sedia ada dalam badan kita dengan supplemen yang terbaik.

magnesium
Magnesium, seperti kalsium, bukan sahaja penting untuk kesihatan tulang yang optimum, tetapi juga diperlukan untuk lebih 300 proses di dalam badan! Ia melindungi kepadatan tulang dan kesihatan jantung dengan mengarahkan kalsium untuk tulang dan jauh dari darah dan tisu di mana ia boleh menyebabkan pengerasan arteri.

Vitamin D
Salah satu peranan kesihatan yang paling penting vitamin D3 adalah kesihatan tulang, di mana ia mengawal kalsium / kepekatan magnesium dan kalsium panduan terus ke tulang. Tanpa vitamin D3 yang mencukupi, tulang kita tidak boleh menjadi sihat dan kuat. Walaupun badan kita mengeluarkan D3 daripada pendedahan cahaya matahari dan daripada diet makanan kita, penyelidikan hari ini menunjukkan bahawa kita tidak lagi mendapat D3 cukup daripada sumber-sumber ini. Jadi kita harus membuat penambahan vitamin D3 yang penting ini ke dalam tubuh badan kita.


Produk terbaik yang mengandungi ketiga-tiga mineral penting ini serta mineral lain adalah OsteMatrix Shaklee. Meh dapatkan dengan harga JIMAT. Untuk lebih penjimatan dan EKSKLUSIF, boleh hubungi

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

7.3.13

Kelebihan kalsium untuk golongan wanita

Kepentingan kalsium kepada wanita.

Wanita lebih terdedah kepada osteoporosis kerana badan wanita membina tulang kurang daripada badan lelaki. Menurut Perkhidmatan Kesihatan di Columbia, wanita juga kehilangan jisim tulang pada kadar yang lebih cepat sepanjang hayat mereka; keadaan yang lebih rumit oleh wanita umumnya kerana wanita hidup lebih lama daripada lelaki. Kehilangan tulang di kalangan wanita biasanya bermula di sekitar umur 30 tahun, berkembang melalui menopaus, sekitar umur 50 tahun, dan akan semakin meningkat tinggi selepas menopaus.

Wanita tak mungkin mendapat kalsium sebanyak yang diperlukan setiap hari. Menurut Universiti Tambahan Illinois, wanita secara puratanya hanya mendapat 500-600mg kalsium setiap hari. Ini adalah jauh kurang daripada mg yang disyorkan untuk wanita berumur 19-50 tahun iaitu 1,000mg. Jumlah kalsium yang diperlukan meningkat apabila wanita berumur 50 tahun ke atas.


Selepas 50 tahun, wanita perlu 1,200 mg kalsium setiap hari untuk mengekalkan jisim tulang yang sihat.

Apakah yang perlu ada dalam supplemen Kalsium?

Vitamin D
Vitamin D adalah vitamin yang membantu dalam penyerapan kalsium. Selalunya vitamin D disertakan sekali dengan kalsium di dalam supplemen kalsium. Vitamin D adalah vitamin larut lemak, bermakna ia dipecahkan dan disimpan oleh lemak di seluruh badan anda. Pendedahan kepada cahaya matahari membantu badan kita membuat vitamin D, tetapi kita boleh dapatkan Vitamin D daripada diet sampingan kita. Tanpa vitamin D yang mencukupi, badan kita mungkin tidak akan cekap untuk menyerap kalsium yang diperlukan. Untuk tulang yang kuat, kita memerlukan 600 IU vitamin D setiap hari dan akan meningkat kepada 800 IU selepas umur 70 tahun.

Kalsium daripada makanan tambahan datang dalam karbonat dan bentuk sitrat. Kalsium karbonat adalah lebih mudah didapati dan lebih mudah untuk diserap oleh badan. Jika kita mengambil kalsium sekali gus, badan akan kurang kalsium tersebut kerana badan kita tidak boleh menyerap lebih daripada 500mg dalam satu-satu masa. Jadi, untuk memenuhi keperluan harian kalsium sebanyak 1,000mg, kita harus mengambil dua tablet 500mg sebanyak dua kali sehari.

Supplemen Kalsium yang terbaik adalah yang mengandungi Vitamin D, Magnesium, Zinc


Vitamin D penting sangat dalam supplemen Kalsium. Kerana ni lah, supplemen kalsium, ditambah dengan vitamin D, mengekalkan tahap jisim tulang dan menghalang kehilangan tulang yang ketara. Vitamin D adalah hampir sama penting seperti kalsium sendiri, sebagai vitamin membantu badan memetabolismekan dan menyerap bukan makanan berasaskan kalsium.


Sebab supplemen OsteMatrix ni, ianya dihasilkan dengan gabungan nutrient kritikal seperti vitamin D & K, Calcium dan Magnesium. Semua ni digabungkan supaya dapat meningkatkan penyerapan.


Kalau beli supplemen kalsium takda mineral-mineral tu, perabih duit jalah baq hang....



Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Kepentingan kalsium kepada wanita. Wanita lebih terdedah kepada osteoporosis kerana badan wanita membina tulang kurang daripada badan lelaki. Menurut Perkhidmatan Kesi...
  Like · Comment · Share
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

6.3.13

Manfaat kalsium kepada kaum Adam.


Kaum Adam,jangan perlekehkan keperluan kalsium dalam diet uols tau. Sebab kalsium ni ada banyak sangat manfaatnya kat uols, kaum Adam.

Kalsium adalah mineral yang ditemui dalam sesetengah makanan. Badan memerlukan kalsium untuk mengekalkan tulang yang kuat dan menjalankan fungsi-fungsi penting di dalam tubuh . Hampir semua kalsium disimpan dalam tulang dan gigi, di mana ia menyokong struktur dan kekerasan mereka.

Badan juga memerlukan kalsium untuk otot untuk bergerak dan saraf untuk membawa mesej di antara otak dan setiap bahagian badan. Di samping itu, kalsium digunakan untuk membantu saluran darah mengerakan darah di seluruh badan dan untuk membantu pembebasan hormon dan enzim yang melibatkan hampir setiap fungsi dalam badan manusia.

Sumber kalsium dalam makanan.

Kalsium dijumpai dalam sesetengah makanan. Anda boleh mendapatkan jumlah kalsium yang disyorkan oleh makan pelbagai jenis makanan, termasuk yang berikut:

✿ Susu, yogurt, dan keju adalah makanan yang tinggi dengan kalsium
✿ Bayam, brokoli, dan kubis cina adalah sumber sayuran kalsium.
✿ Ikan dengan tulang lembut yang anda makan, seperti sardin dalam tin dan ikan bilis mempunyai kandungan kalsium.
✿ Kebanyakan bijirin (seperti roti, mee dan pasta), mempunyai sedikit kalsium.
✿ Jus buah-buahan, minuman soya dan tauhu/tofu juga mengandungi kalsium . Untuk mengetahui sama ada makanan ini mempunyai kalsium, periksa label produk :)

Graph menunjukan berapa jumlah Kalsium yang anda perlukan setiap hari bedasarkan umur dan jantina , mengikut saranan pakar nutrisi .


Manfaat Kalsium Kepada Lelaki.


1. Pencegahan Osteoporosis
Osteoporosis, atau kehilangan jisim dan ketumpatan tulang, selalu sangat kita dengar sering dibincangkan sebagai 1 menda yang menjejaskan kaum wanita. TAPI, Yayasan Osteoporosis Kebangsaan Amerika menganggarkan dua juta lelaki telah didiagnosis dengan satu kajian dalam satu kajian pada tahun 2003 dan keputusan mendapati bahawa SATU DALAM LAPAN LELAKI YANG BERUMUR 50 TAHUN KE ATAS akan mengalami osteoporosis.

Ini mempunyai potensi untuk megalami kadar kematian yang lebih cepat kerana KADAR KERETAKAN PINGGUL UNTUK LELAKI ADALAH 2KALI GANDA DARIPADA WANITA. Kalsium, ditambah dengan vitamin D, mengekalkan tahap jisim tulang dan menghalang kehilangan tulang yang ketara. Vitamin D adalah hampir sama penting seperti kalsium sendiri, sebagai vitamin membantu badan memetabolismekan dan menyerap bukan makanan berasaskan kalsium.

2. Mengurangkan Risiko Potensi untuk Kemurungan
Penyelidik Israel mengkaji hubungan antara ketumpatan tulang yang rendah di kalangan rakyat dengan kemurungan. Penyelidikan mereka yang disiarkan dalam edisi Mac 2010 Annals New York Academy of Sciences, menunjukkan bahawa kemurungan "muncul sebagai faktor risiko yang signifikan" bagi ketumpatan tulang yang rendah, sebagai gangguan mental melambatkan sistem saraf simpatetik.

3. Untuk Kesihatan Jantung
Pusat Kawalan Penyakit Amerika melaporkan bahawa penyakit jantung adalah pembunuh utama lelaki. Walaupun sesetengahnya diakibatkan oleh faktor genetik, ramai boleh dikawal dengan pemakanan yang betul dan pengambilan kalsium. Satu kajian di New Zealand yang melakukan kajian mengenai kesan kalsium sitrat pada keretakan tulang di kalangan wanita menopaus mendapati bahawa pengambilan kalsium mempunyai kesan positif ke atas lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL), atau apa yang dipanggil "kolesterol baik," tahap dalam badan. HDL kepada nisbah LDL meningkat dengan ketara sebagai HDL meningkat sebanyak 7 peratus.

Kesan kalsium pada tekanan darah telah dikaji selama lebih daripada 20 tahun. Satu kajian 2006 oleh saintis Belanda menunjukkan bahawa kekurangan kalsium berkait rapat dengan tekanan darah tinggi. Individu yang mengambil kalsium mendapati pengurangan dalam kedua-dua sistolik dan kadar diastolik mereka.

4. Pengurusan Berat Badan
Sejak tahun 2000, beberapa kajian telah melihat kesan kalsium pada berat badan.  Saintis dari Universiti Creighton telah menerbitkan laporan dalam Jurnal Klinikal Endokrinologi dan Metabolisme yang menunjukkan bahawa individu yang mengamalkan pengambilan jumlah kalsium harian yang disyorkan boleh mengurangkan berat badan secara keseluruhan sehingga 3%. Universiti Pemakanan Tennessee Institut mendapati bahawa kalsium tenusu boleh mengurangkan berat badan dan mendapatkan lemak manakala mempercepatkan kehilangan lemak oleh badan.


Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Manfaat Kalsium untuk orang lelaki. Kurangkan Risiko Potensi untuk Kemurungan Penyelidik Israel mengkaji hubungan antara ketumpatan tulang yang rendah di kalangan r...
  Like · Comment · Share

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

sumber gambar http://worldhealth.net/images/, http://www.copemanhealthcare.com/, http://www.thefooddoctor.com/, http://www.vcu.edu/osteoporosis/
Continue Reading

5.3.13

Tanda-tanda badan korang kekurangan KALSIUM!

Antara Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:
  • Otot & Saraf:
  • Kebas dan rasa yang mencucuk keliling mulut, jari-jari tangan dan kaki.
  • Kejang otot
  • Wheezing(pernafasan berdehit)
  • Susah menelan
  • Suara berubah akibat laryngospasm
Saraf:
- Mudah marah, terjejas keupayaan intelektual, kemurungan, dan perubahan personaliti
-Letih
-Sawan
- Lain-lain pergerakan yang tidak terkawal

Jantung
- Sesak nafas
- Tanda-tanda lemah jantung...cepat penat

Kulit
- Rambut kasar
- kuku rapuh
- Psoriasis (sakit kulit)
- Kulit kering

Lagi Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:
  • Kekejangan atau kram otot
  • sukar/susah nak tidur
  • Perasaan berdebar2
  • Eczema-penyakit kulit
  • Rapuh kuku
  • Sakit Sendi
  • Tekanan darah tinggi
  • Gigi reput
  • Paras Kolestrol timggi
  • Kebas-kebas kaki dan tangan
  • Rheumatiod arthritis
  • Rickets

Mengikut kajian pengambilan Kalsium adalah paling baik jika diambil bersama dengan dengan Magnesium. Penyerapan Kalsium akan jadi paling baik dengan kehadiran Magnesium. Kekurangan Magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan Kalsium. Pengambilan Kalsium dan Magnesium yang tidak seimbang juga boleh menyebabkan penyakit batu karang.


Perasan tak bila orang cakap pasal OsteMatrix (Kalsium/Magnesium), mesti akan cakap, mudah untuk tidur lena dengan kalsium? Mestilah kena perasan sebab dengan kehadiran MAGNESIUM, satu-satunya mineral yang diperlukan oleh setiap sel di dalam tubuh kita ni. Mudah untuk tidur dan tidur dengan lena sebab otot-otot dapat rehat, semua dah release dah pastu bangun pagi pun rasa segar sihat aja. Bertenaga, mengurangkan risiko kanser. Memang terbaiklah.


Info terbaru daripada Product Workshop oleh Shaklee baru-baru ni,

"Kenapa mesti ambil Kalsium yang mengandungi Magnesium?"

Tulang-tulang rangka kita ni ibarat bank, jadi kita perlukan calcium sebagai simpanan untuk penuhkan akaun bank kita. Takkan lah kita ada akaun tapi dalam tu takda simpanan. Pelik gamaknya kalau takda simpanan, kan??? Jadi Magnesium ni, ibarat aplikasi m2u, cimbclicks, atm machine dan para pekerja bank yang tolong proses duit simpanan kita tu. Jadi Magnesium berfungsi sebagai "TRANSPORTER". Tanpa magnesium, Kalsium tak dapat diangkut dalam darah kita dengan efektif. Jadi kalau kurang magnesium, adalah kawasan-kawasan dalam badan tulang temulang kita ni yang Kalsium tak dapat nak sampai.

Oleh itu, sangatlah penting untuk pastikan bila nak pilih supplement Kalsium tu, kena pastikan mesti ada Magnesium sekali. Kalau hanya Kalsium semata-mata, lebih baik duit uols disimpan kat dalam bank simpanan Maybank, Cimb je :P Tak nak amek supplement Kalsium? Jadi kena pastikan uols minum susu, produk-produk tenusu untuk memastikan body uols tu dapat faedah kalsium. Pastu kena pastikan juga diet harian tu mengandungi cukup keperluan magnesium. Kalau tak, jadilah macam kekanda Ali Baba, REPUT TULANGGGGGG
Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi
Latest post: Berapa banyak kalsium yang uols perlukan berdasarkan umur uols tu?
  Like · Comment · Share
sumber gambar kurang kalsium yang di-animated-kan http://akuzealous.blogspot.com/
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

2.3.13

Kebaikan Kalsium dan ciri penting pemilihan Kalsium


Tulang bukan sahaja menyediakan sokongan struktur untuk otot dan organ-organ, mereka menyimpan mineral penting. Jadi ia tidak menghairankan bahawa kesihatan tulang adalah salah satu kebimbangan kesihatan utama bagi wanita, calon utama bagi osteoporosis - penyakit yang sistematik rangka dicirikan oleh jisim tulang yang rendah dan kemerosotan tisu tulang. Osteoporosis menjejaskan 20-25000000 orang, di mana 80 peratus daripada mereka adalah wanita. Kelaziman kenaikan osteoporosis dengan usia dan didapati dalam 40 peratus daripada wanita yang berusia 80 tahun atau lebih. Wanita boleh kehilangan sehingga 20 peratus jisim tulang mereka dalam tahun-tahun selepas menopaus, meletakkan mereka pada risiko yang lebih tinggi untuk osteoporosis. Kegagalan untuk memenuhi keperluan kalsium semasa zaman kanak-kanak boleh menghalang pertumbuhan maksimum rangka dan pemineralan tulang, yang boleh meningkatkan risiko osteoporosis di kemudian hari


Produk kalsium adalah beberapa makanan tambahan yang paling popular di pasaran. Hasilnya, persaingan adalah sengit, dan beberapa pemasar menggembar-gembur produk mereka sebagai mempunyai ciri-ciri penyerapan yang unggul. Mendakwa bahawa sumber kalsium tertentu adalah jauh lebih hebat kepada semua yang lain mempunyai sedikit sokongan saintifik.

Penyerapan pecahan adalah istilah saintifik untuk peratus dos kalsium yang mendapat diserap. Dalam membandingkan pelbagai bentuk kalsium dan menggunakan kaedah yang sama, penyerapan pecahan adalah sebenarnya agak sama antara sumber kalsium.

Perbezaan dalam penyerapan umumnya diimbangi oleh perbezaan dalam kandungan kalsium. Kalsium karbonat, sebagai contoh, adalah tinggi dalam kepekatan kalsium, tetapi sedikit kurang baik diserap daripada sitrat. Satu tambahan kalsium juga harus mengandungi jumlah yang mencukupi vitamin K, nutrien yang disokong oleh penyelidikan baru seperti yang diperlukan untuk mengubah suai osteocalcin, protein tulang, jadi ia betul boleh mengikat mineral dan memegang mereka dalam matriks tulang.

Mungkin lebih penting adalah bagaimana produk kalsium dibuat. Proses ini harus bermula dengan sumber kalsium yang diuji di makmal untuk memastikan kesucian. Para saintis pembangunan produk maka haruslah merumuskan tablet mengikut farmakope standard AS. Jika tablet dimampatkan terlalu ketat, atau mereka tidak mengandungi bahagian kanan bahan-bahan yang menggalakkan perpecahan dan pembubaran, mereka akan melalui saluran penghadaman tidak wajar atau sebahagiannya diserap. Proses jaminan kualiti untuk memastikan penggubalan betul diasimilasikan perlu berada di tempat.

Walaupun sumber kalsium mungkin mempunyai ciri-ciri bioavailabiliti sama, terdapat perbezaan yang signifikan dalam kualiti rumusan kalsium. Sitrat Kalsium sering dianggap sebagai sumber kalsium yang terbaik untuk mereka yang mempunyai achlorhydria (asid perut terlalu sedikit), suatu keadaan yang boleh menjejaskan sebanyak 30% daripada orang-orang 60 tahun dan lebih tua. Citrate seolah-olah untuk bekerja terbaik jika anda mengambil kalsium anda
pada perut kosong, tetapi kajian menunjukkan bahawa sumber kalsium yang lain, seperti karbonat, bekerja seperti juga apabila diambil dengan makanan.

Sesetengah orang di bawah tanggapan bahawa kalsium tidak boleh dimakan dengan makanan kerana ia mungkin berinteraksi dengan, sebagai contoh, kafein dalam kopi atau teh, dan dengan itu mengurangkan penyerapan kalsium. Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan bahawa penurunan dalam penyerapan kalsium kerana jenis ini interaksi adalah atas perintah daripada 3 miligram sedikit.

Untuk memaksimumkan penyerapan, kalsium harus diambil dalam dos 500 mg atau kurang. Oleh itu, penyerapan kalsium yang optimum boleh dicapai oleh menyebarkan pengambilan kalsium sepanjang hari.

Seperti yang penting seperti kalsium adalah, ia tidak hanya tulang-bangunan nutrien. Vitamin D adalah amat penting untuk penyerapan kalsium, tetapi ia adalah vitamin D sudah dalam badan dan beredar di dalam aliran darah yang menggalakkan penyerapan kalsium. Ini bermakna bahawa vitamin D tidak semestinya perlu dalam kalsium tambahan sendiri. Ia sepatutnya menjadi tempat dalam regimen makanan tambahan harian, terutama bagi orang-orang yang lebih tua.

Penyelidikan baru menunjukkan bahawa wanita menopaus mempunyai masa sukar mengekalkan optimum vitamin D tahap dalam darah sepanjang bulan-bulan musim sejuk, walaupun mereka mendapat tipikal 400 IU setiap hari. Atas sebab ini, cadangan baru panggilan untuk warga emas untuk mendapatkan 600-800 IU vitamin D setiap hari untuk mengekalkan darah yang mencukupi vitamin D tahap.


Dengan 100% Pengambilan Harian, Ostematrix Membekalkan

  1. 1000mg unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi
  2. 400mg magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  3. 400IU vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
  4. Boron yang membantu dalam metabolisma tulang
  5. Mangan, tembaga dan zink untuk membantu mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang

Keistimewaan OsteMatrix Shaklee adalah

Ostematrix Shaklee merupakan kalsium premium. Ini kerana setiap kaplet Ostematrix membekalkan nutrien-nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh badan terutamanya tulang. Untuk memilih kalsium premium, produk itu perlulah:

  1. Mempunyai vitamin D dan magnesium
  2. Tidak diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum
  3. Bukan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam menyerap mineral

Jadi tunggu apa lagi, dapatkan info atau boleh order terus sempena offer OsteMatrix bulan ni! Harga pasaran 120biji RM61.00. Harga offer? Lagi mampu milik!

Umi Nazrah
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 869539

Mobile: 019-4320059
FB - facebook.com/nazrah
Website - cantiksihatsemulajadi.com
Page - Cantik Sihat Semulajadi




Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja. Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading

Yewwwwww. Tak suka minum susu?!


Kalsium memainkan peranan penting dalam badan kita, menguatkan tulang dan gigi, tetapi mineral penguat tulang ini juga penting di kawasan-kawasan lain dalam kesihatan kita, termasuk pengurusan berat badan dan untuk mengelakkan kesakitan melampau ketika PMS. Berikut adalah lima manfaat kesihatan kalsium yang akan memberi inspirasi kepada anda untuk meningkatkan pengambilan kalsium anda.

KALSIUM ADALAH KEPERLUAN HARIAN UNTUK KESIHATAN

Cathy R. Kessenich, DSN, ARNP, dalam kajian mengenai alternatif untuk kaya dengan kalsium tambahan yang diterbitkan dalam Jurnal untuk Pengamal Jururawat, mengatakan tubuh manusia tidak boleh mengeluarkan jumlah yang mencukupi kalsium.

"Kalsium hilang setiap hari melalui rambut, kulit, kuku, peluh, air kencing, dan najis. Ini kalsium hilang perlu diganti, atau tubuh akan mengambil kalsium daripada tulang untuk melaksanakan fungsi-fungsi lain."

Pengambilan yang mencukupi harian kalsium adalah penting untuk tulang anda, serta kesihatan anda secara keseluruhan. Berapa banyak yang anda perlukan?

Berikut adalah amaun kalsium yang diperlukan mengikut Recommended Dietary Allowance (RDA)

Kanak-kanak (umur 1-3): 500 miligram sehari
Kanak-kanak (umur 4-8): 800 miligram sehari
Belia (umur 9-18): 1300 miligram sehari
Dewasa (umur 19-50): 1000 miligram sehari
Dewasa (umur 51 atau lebih tua): 1200 miligram sehari

5 MANFAAT KESIHATAN KALSIUM

1. Menguatkan tulang dengan kalsium untuk mencegah osteoporosis

Anda tahu ia: Kalsium adalah penting untuk tulang dan gigi yang kuat, dan ia adalah amat penting untuk kanak-kanak dan orang dewasa muda untuk tulang mineral. Penyerapan kalsium dan pembangunan tulang adalah di kemuncaknya sehingga umur hingga 20 tahun, dan kemudian berkurangan di sekitar umur 30 tahun apabila proses penyaliran bermula. Pengambilan kalsium yang mencukupi, ditambah dengan pengambilan vitamin D yang sesuai, ketara boleh meningkatkan jisim tulang di kedua-dua kanak-kanak yang semakin meningkat dan orang dewasa muda, dan ia boleh mengurangkan kehilangan tulang semasa penuaan.

2. Kalsium akan menjaga anda langsing dan mengurangkan inci

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kalsium telah mendapat perhatian kerana kesannya pelangsingan pada metabolisme. Dalam bukunya Diet Abs untuk Wanita, Kesihatan Lelaki editor-in-chief David Zinczenko berkata, "Ia adalah mengenai masa untuk tenusu untuk menerima peranan kejebolan sebagai kenderaan untuk penurunan berat badan." Kajian menunjukkan kalsium yang boleh mencegah pertambahan berat badan kerana ia menggalakkan lebih banyak lemak untuk dibakar dan kurang lemak untuk disimpan. Pakar mencadangkan tiga hidangan tenusu setiap hari manakala juga mengurangkan kalori dalam bidang lain daripada diet anda untuk menampung peningkatan pengambilan tenusu anda.

3. Mengekang kesakitan ketika PMS dengan kalsium

Dr Susan Thys-Jacobs, endocrinologist yang menciptakan PMS tambahan Premcal, berkata, "Jika wanita tidak menelan kalsium yang cukup pemakanan dan vitamin D, hormon yang mengawal kalsium bertindak balas negatif dengan estrogen dan progesteron dan mencetuskan gejala PMS." Pakar di PMS mengesyorkan pengambilan harian 1000 miligram kalsium dan 1000-2000 unit vitamin D.

4. Kalsium boleh memerangi kanser

Diet yang sihat yang kaya dengan antioksidan telah dianggap sebagai pencegahan kanser, tetapi kajian menunjukkan bahawa pengambilan kalsium yang mencukupi juga boleh menangkis kolorektal, ovari dan kanser payudara. Lebih banyak tidak semestinya lebih baik, walau bagaimanapun, beberapa kajian menyimpulkan bahawa Dos yang tinggi kalsium (melalui suplemen) boleh meningkatkan risiko kanser prostat. Institut Kanser Kebangsaan tidak mengesyorkan suplemen kalsium sebagai satu cara untuk mencegah kanser, tetapi ia menggalakkan pengambilan kalsium yang mencukupi melalui sumber pemakanan.

5. Kalsium adalah untuk jantung yang sihat - dalam kesederhanaan

Penyelidikan Muncul menyokong pengambilan kalsium yang mencukupi sebagai satu cara untuk mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dan tekanan darah tinggi. Walaupun 99 peratus kalsium dalam badan berada dalam tulang dan gigi, baki satu peratus memainkan peranan penting dalam fungsi tubuh yang lain, seperti penghantaran saraf dan fungsi otot. Jantung adalah otot dan kedua-dua jantung dan saluran darah innervated oleh sistem saraf. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan masalah jantung, serta tekanan darah tinggi. Amaran: Terlalu banyak kalsium, ke atas 2,000 miligram atau lebih, telah dikaitkan dengan peningkatan risiko penyakit jantung, jadi bergantung kepada sumber makanan yang kaya dengan kalsium untuk kesihatan jantung.

Berita baik untuk yang tak suka nak minum susu dalam bentuk cecair! 

Memperkenalkan kaplet bersalut yang mudah ditelan. Sajian harian hanyalah 4 kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, disarankan untuk mengambil 2 biji kaplet, 2 kali sehari selepas makan. 


Pengambilan Ostematrix secara konsisten dapat memberikan manfaat kesihatan seperti:

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.

Selain itu, dalam Ostematrix juga mengandungi mineral-mineral penting lain yang turut memberikan manfaat yang banyak untuk kesihatan. Menjadikan Ostematrix sebagai sumber kalsium magnesium terbaik yang lengkap!

1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja. Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
Continue Reading