0
Lalu nya ang makan! Itulah yang orang selalu kata kat saya. Ye saya memang berselera, makan dengan berselera, berselera tinggi. Tapi setinggi mana pun selera saya makan, banyak mana pun saya makan, metabolisme badan saya tinggi jadi makanan tu dicerna dengan cepat. Berat masih stabil, maintain je. Hehehe.

Dek kerana ada yang bertanya apakah rahsianya selera makan ni bertambah tapi berat badan tak bertambah (ekceli takda rahsia pun sebab makan banyak, metabolisme tinggi) jadi saya share apa yang saya makan.

 Saya ambil multivitamin Vitalea. (Yang bangganya Tun Mahathir pun makan Vitalea ni jugak, hehe). Tahu tak asal usul 'vitamin' tu adalah daripada Vitalized-Mineral; iaitu nama asal Vitalea.

Tablet Vitalea ini diselaputi dengan serbuk nutrisi spirulina; merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas larut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Selain daripada harga jimat, mampu bertahan sehingga 4bulan, Vitalea ni jugak
  • Mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.
  • Ujian kaliti dijalankan ke atas multivitamin Shaklee melebihi 340 jenis, termasuk ujian klinikal.
  • Meningkatkan kesihatan secara keseluruhan
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan oleh radikal bebas
  • Menyokong jangka hayat dan fungsi hati,usus dan mata
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi tubuh
  • Diperbuat dari bahan semulajadi dan menjalani peroses semulajadi
  • sumber vitaminsemulajadi.com
Antara manfaat utama Vitalea adalah
  • penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahu pun kerja seharian;
  • pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia;
  • keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar;
  • metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan;
  • elemen penting pada sel tubuh - menyediakan nutrisi asas, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid;
  • melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.



Berminat? Untuk order @ pertanyaan, hubungi
Umi Nazrah,
facebook.com/nazrah
umi.nazrah@gmail.com
 019-4320059

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Catat Ulasan

 
Top