0
Ramai yang nak kurus dengan cepat, tapi tak faham bagaimana konsep berat badan dan menurunkan berat badan.

“Ambil produk XXXX tapi tak kurus pun”
“Kalau kena diet (tak makan), sama je lah ambil produk ni atau tidak”

Mula-mula kita kena tahu apakah sebenarnya yang menyebabkan badan jadi naik. Makan makanan berlemak?
Kajian mendapati pengambilan makanan berlemak BUKAN FAKTOR UTAMA yang menyumbang kepada kegemukan. Tetapi, jawapannya adalah – ketidakseimbangan penggunaan kalori.

Jumlah kalori yang diambil dari makronutrien harus diseimbangkan dengan kalori yang digunakan oleh tubuh untuk metabolisma (RMR), aktiviti fizikal dan TEF (thermal effect of food). Sekiranya yang diambil tu berlebihan dari yang digunakan.. apa jadi? Ia tidak akan dikeluarkan sebaliknya disimpan dalam tubuh sebagai LEMAK SIMPANAN.
Maka cara untuk menyeimbangkan persamaan ini adalah, samada mengurangkan pengambilan kalori, atau menambahkan aktiviti fizikal.
Program diet adalah satu cara, dan harus ingat, PRODUK KURUS BUKAN SATU MAGIK. Sekiranya anda makan satu produk kurus dan anda benar2 menjadi kurus tanpa mengubah lifestyle.. it must be something wrong.
Kenapa biasanya orang gagal berdie tanpa sebarang produkt:
  • Kurang nutrisi kerana kurang makan
  • Kadar metabolisma menjadi rendah
  • Otot mengecut dan rosak
Bagi yang mengambil produk kurus:
  • Susah nak ikut
  • Hasil yang lambat
  • Kandungan tak selamat
  • Menukar fungsi tubuh
Dalam kebanyakan diet, berat  badan menurun kerana anda kehilangan jisim otot. Bila jisim otot ‘mengecut’ berat badan menjadi lebih mudah untuk turun kerana otot lebih berat dan padat dari lemak.

Kehilangan jisim otot menjadikan tubuh kurang keupayaan membakar lemak, dan merendahkan metabolisma. Hasilnya, bila kita dah berhenti ikuti diet tersebut, misalnya dah mula makan seperti biasa, tubuh sudah tidak boleh membakar kalori seperti sebelumnya. Maka jadikan kita lebih gemuk dari biasa!
Jadi, bagaimanakah cara cepat menurunkan berat badan?
Pertama, anda HARUS menstabilkan persamaan CALORIE IN = CALORIE OUT. Secara amnya, mesti kurangkan mengambilan kalori dan lebihkan aktiviti fizikal.
Bila kita kurang makan, makan tubuh kekurangan nutrisi, betul? Namun harus ingat, bila tubuh kurang nutrisi ia menyumbang kepada kehilangan jisim otot.
Oleh itulah kita perlu mengambil produk kurus tadi tu. Produk kurus sepatutnya tidak menjadikan kita kurus secara ajaib, tapi menggantikan nutrien yang kita hilang apabila berdiet.
Jadi, adakah anda kena diet lagi walaupun ambil produk kuruskan badan? Jawapannya, YA.
Bezanya di sini adalah – produk kurus badan yang mana satu?
Apa ciri-ciri produk kurus badan yang bagus?
  1. Memberikan nutrien yang mencukupi.
  2. Melindungi otot.
  3. Indeks glisemik yang rendah.
  4. Penggunaan bahan2 asli bebas GMO.
  5. Mengandungi makro & mikro nutrien penting.
  6. Diuji secara klinikal!
Yang penting, look for the facts, not fads. Jangan tertipu dengan testimonial semata-mata, sebab testimonial orang boleh tipu tau!
Program turunkan berat badan yang terbaik haruslah:
KEKALKAN OTOT YANG SIHAT
BAKAR LEMAK BERLEBIHAN
LOSE INCHES YOU DON’T WANT!

Cinch, produk turunkan berat badan Shaklee yang berfungsi:
  • Tingkatkan jisim otot tanpa lemak
  • Bakar lemak
  • Membantu mengawal kelaparan
  • Meningkatkan tenaga
  • Menyokong metabolisma optimum
Yang penting ia diuji secara klinikal!


Berminat? Sila hubungi saya di fb Umi Nazrah | umi.nazrah@gmail.com | tweet @nazra untuk sebarang pertanyaan atau pesanan. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Catat Ulasan

 
Top