15.8.18

Perbezaan Vitamin C Shaklee dan Chewable Vitamin C Plus


Perbezaan ketara di antara Chewable Vita-C Plus dan Sustained Release Vita-C Plus

1) Kandungan setiap tablet

Chewable-C Plus : 100mg vitamin C berpotensi tinggi, bersamaan dengan kandungan vitamin C dalam 1 1/2 biji oren

Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 24.00mg
(2.0mg Hesperidin)
(2.0mg Lemon Bioflavonoids)
(1.50mg Orange Biofolavonoids)
(0.50mg Grapefruit Bioflavanoids)
Rose Hips Powder – 40.00mg

Chewable-C Plus mempunyai pertambahan Rose Hips Powder. Dikatakan sebagai ‘stomach tonic’ kerana ia membantu mengubati ulser perut, diarrhea, sembelit dan sebagainya. Selain daripada itu ia turut bertindak terhadap kolesterol, diabetis, tekanan darah tinggi dan sebagainya.

SR Vita-C Plus : 500mg vitamin C berpotensi tinggi, bersamaan dengan kandungan vitamin C dalam 7 1/2 biji oren

Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 120.00mg

2) Cara pengambilan

Chewable Vita-C sesuai dikunyah dan rasanya pun masam-masam manis.
SR Vita-C Plus lebih sesuai ditelan dan ianya sangat masam.

3) Penghantaran vitamin C

Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet.
Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Sustained Release’ kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi ‘Sustained Release’, Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?

Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk tablet kunyah.
Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C. Ianya diberi nama ‘Chewable’ kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!

Semoga perkongsian info ini dapat membantu para pembaca untuk memilih jenis suplemen Vitamin C yang sesuai.

Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi vitamin C Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

14.8.18

Vitamin C kunyah atau telan? Vita-C Plus dan Chewable-C Plus


Setiap kali nak mendapatkan suplemen vitamin C, pasti ramai orang tertanya-tanya. Vitamin C ni ambil kunyah atau telan? Mana satu cara pengambilan yang betul?

Sesetengah vitamin boleh dikurangkan oleh asid pencernaan dalam perut. Oleh itu, cara alternatif untuk pengambilan vitamin sama ada cecair atau pil lembut yang diletakkan di bawah lidah - sublingual.

Penyerapan
Persediaan vitamin sublingual diserap melalui membran mukus di bawah lidah. Kawasan mulut mengandungi sejumlah besar saluran darah kecil yang dipanggil kapilari. Vitamin melalui membran mukus secara langsung ke kapilari dan diangkut ke dalam aliran darah melalui saluran darah yang lebih besar.

Kecekapan
Vitamin sublingual secara langsung diserap ke dalam aliran darah, tanpa masuk ke sistem penghadaman. Keputusannya, vitamin lebih cepat diserap. Selepas diuji, ternyata kandungan vitamin dalam darah adalah tinggi selepas 10-15minit pengambilan vitamin secara sublingual ataupun 'kemam', yang biasanya lebih cepat daripada vitamin atau ubat yang diambil melalui laluan mulut atau telan begitu sahaja.

Keberkesanan
Seperti yang dilaporkan oleh kajian PubMed, " kajian terkawal rawak untuk menilai keberkesanan sublingual dan oral vitamin dalam mengurangkan jumlah paras homosistein serum," tidak ada perbezaan dalam beredar tahap darah vitamin yang diambil sublingually atau ditelan.

Ini bermakan tahap keberkesanan adalah sama, samada melalui oral ataupun sublimgual. Cuma, tahap penyerapan lebih cepat jika secara sublingual berbanding oral.

Shaklee mempunyai 2 jenis pilihan vitamin C yang boleh diambil secara telan atau pun kunyah.

Vitamin C yang boleh ditelan terus ialah Sustained Release Vita-C Plus manakala Chewable-C Plus boleh diambil secara kunyah.

SR Vita-C Plus lebih sesuai ditelan kerana rasanya yang sangat masam. Ini kerana sebiji tablet bersamaan dengan 7 1/2 biji buah oren.

Chewable-C Plus pula mempunyai rasa sitrus yang enak. Juga ditambah dengan serbuk rosehips, bioflavonoid sitrus dan hesperidin untuk meningkatkan fungsi vitamin C.

Semoga perkongsian info ini dapat membantu para pembaca untuk memilih jenis suplemen Vitamin C yang sesuai.


Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Vitamin C Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

10.8.18

Vitamin C Kunyah Sesuai Untuk Kanak-Kanak Setahun, Ibu Hamil dan Seisi Keluarga


Ibu-ibu yang nak berikan vitamin C kepada anak-anak sering berdepan dengan masalah di mana anak-anak tak nak makan buah-buahan dan sayur-sayuran sumber Vitamin C. Ibu hamil yang juga perlukan vitamin C untuk bayi di dalam kandungan juga kena pastikan mereka mendapat vitamin C yang semulajadi berbanding dengan jeruk asam yang tinggi garam.

Malangnya vitamin C tidak dihasilkan oleh tubuh badan. Macam mana sekalipun kita perlu dapatkan vitamin C daripada sumber luar, iaitu makanan yang mengandungi vitamin C. Jadi apa yang boleh kita ambil untuk memastikan tubuh mendapat sumber vitamin C yang diperlukan?

Para ibu boleh memberikan vitamin C kunyah (Chewable Vitamin C) kepada anak-anak. Contohnya Chewable-C Plus keluaran Shaklee. Produk ini baru sahaja ada di pasaran hari ini setelah hampir setahun dalam proses penambahbaikan kandungan di dalamnya.

Chewable-C Plus tdak mempunyai sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan.
Rasa oren yang sangat semulajadi masam masam manis, membuatkan kanak kanak sangat sukakannya. Orang dewasa juga!

Secara semula jadi, vitamin C tidak pernah dijumpai sendirian. Makanan yang mengandungi vitamin C juga mengandungi bioflavonoid. Bioflavonoid diperlukan untuk penyerapan vitamin C dan kedua-duanya berfungsi untuk mengekalkan kesihatan. Kita harus sentiasa memilih suplemen vitamin C yang mengandungi serbuk rosehips, hesperidin dan bioflavonoid sitrus untuk menyokong sistem imun semula jadi.


Formulasi Chewable-C Plus dipertingkatkan dengan tambahan rose hips, hesperidin dan citrus bioflavonoids, menjadikan vitamin C paling lengkap di pasaran.

  • Rose Hip - penawar semulajadi untuk masalah kulit dan penuaan, membantu menggalakkan kitaran pemulihan semulajadi kulit dan membantu menghasilkan kolagen yang elastin.
  • Citrus bioflavonoids - meningkatkan kadar penyerapan vitamin C ke dalam darah manusia.
  • Hesperidin - amat tinggi kandungan antioksidan. Ia mempunyai manfaat yang luas untuk kesihatan antaranya meredakan alahan, mengawal kolesterol, meredakan senggugut, meringankan gejala menopouse sehinggalah mencegah kanser.

1 tablet Chewable-C Plus mengandungi 100mg vitamin C yang bersamaan 1.5 biji oren
Mudah dikunyah, khas untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami masalah susah menelan ubat/vitamin.

Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur akan membantu dalam pemecahan Vitamin C, membuatkannya sedia untuk diserap apabila ia disalur ke usus kecil kita.
Pengambilan beberapa biji dalam waktu yang berbeza akan membantu memastikan penyerapan lebih efektif berbanding jika kita makan beberapa biji sekali gus. Ini kerana Vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing.

Manfaat yang utama adalah

  • Kekebalan tubuh dipertingkatkan daripada serangan selsema, batuk, demam dan juga sangat sangat bagus untuk penghidap eczema, resdung dan juga sebarang alergik
  • Kanak-kanak sangat digalakkan amalkan Chewable-C Plus ini. Kerana mereka mudah terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat.
  • Dapat menikmati rasa Chewable-C Plus yang sedap (1 tablet bersamaan 1 1/2 biji buah oren) berbanding Sustained Release Vita-C Plus yang lebih kepada rasa masam (7 biji buah oren)
  • Boleh makan sehari sehingga 5 biji sehari (dewasa) dan 3-4 biji (kanak-kanak)
  • Sangat sesuai untuk ibu mengandung yang morning crisis, muntah-muntah dan juga mabuk.
  • Boleh dimakan mengikut waktu kegemaran (contoh : waktu bekerja)
Berita baik! Anda kini sudah boleh mendapatkan Chewable C-Plus ini mulai hari ini. Dengan setiap belian Chewable-C Plus, anda akan terus memperoleh konsultansi percuma daripada kami sepanjang masa.


Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Chewable-C Plus Shaklee ini, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

kredit gambar https://jeddahmom.com/2017/06/best-islamic-toys-books-kids/
Continue Reading

9.8.18

Chewable Vitamin C Kembali! Produk Shaklee Chewable-C Plus


Alhamdulillah setelah hampir setahun menghilang, akhirnya Chewable Vitamin C daripada Shaklee akan kembali esok! Chewable Vitamin C ini diperbaharui ingredients di dalamnya dan dikenali dengan nama baru iaitu Chewable-C Plus.

Vitamin C memainkan peranan penting dalam menyokong kesihatan keseluruhan termasuk kesihatan gigi, gusi dan secara umumya, semua yang membentuk tubuh anda. Chewable-C Plus sesuai untuk individu yang mengalami kesukaran menelan tablet atau tidak makan makanan yang kaya dengan vitamin C secukupnya.


Tahukah Anda?
Secara semula jadi, vitamin C tidak pernah dijumpai sendirian. Makanan yang mengandungi vitamin C juga mengandungi bioflavonoid. Bioflavonoid diperlukan untuk penyerapan vitamin C dan kedua-duanya berfungsi untuk mengekalkan kesihatan. Sentiasa pilih suplemen vitamin C yang mengandungi serbuk rosehips, hesperidin dan bioflavonoid sitrus untuk menyokong sistem imun semula jadi anda.

Keistimewaan Shaklee

• Rasa sitrus yang enak.
• Ditambah dengan serbuk rosehips, bioflavonoid sitrus dan hesperidin untuk meningkatkan fungsi vitamin C.



Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Chewable Vitamin C Shaklee ni, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

8.8.18

Shaklee Youth Skincare Before and After 6 Bulan Testimoni


Perjalanan penggunaan skincare Youth saya sebelum dan sehingga kini 6 bulan. Kulit muka saya belum cukup flawless tapi saya sangat gembira dengan improvement yang saya dah dapat. Saya memang dah ada jerawat. Tapi jadi lagi breakout teruk sebab salah pakai produk mekap.


Sewaktu saya mula-mula guna skincare Youth pun saya dah sapu Radiance C+E tapi makin bernanah. Jadi saya dapat advice untuk stop. Saya teruskan guna 5 item lain aje. Sampai sebulan surut jerawat yang besar tu. Kemudian barulah saya guna Radiance C+E kat parut yang lama. Setakat ni 6 bulan dah habis guna sebotol Radiance C+E. Yang lain-lain ada yang dah masuk set kedua dan ada yang botol ke 3 juga.


Terutamanya serum. I love that serum. Serum bantu jerawat saya kecut sangat ketara. Yang penting tangan jangan gatal pi korek picit semua. Gambar ni tanpa secalit mekap. Takde bedak semua, lipstik pun tak pakai. Hanya skincare Youth saja. Serum tak naik jerawat tapi bantu jerawat saya kecut. Saya memang sapukan Serum atas jerawat. Yang lebih-lebih baru sapu ke parut jerawat. Radiance C+E memang takleh guna atas jerawat sebab akan jadi lagi teruk. Jadi sapu Radiance C+E kat atas parut lama yang hitam-hitam tu. Ini untuk bantu pudarkan parut tu. Serum boleh dipakai masa hari siang tapi wajib pakai sekali moisturizer tu. Jangan tinggal walaupun korang kulit jenis berminyak. SPF akan bantu fungsibretinol dalam serum.

Kelebihan YOUTH berbanding produk penjagaan wajah lain.
YOUTH mengandungi Youth Complex. Youth Complex ni menggabungkan antipenuaan sains dan semulajadi. Dengan bantuan teknologi terkini dan bahan botanikal yang terbaik, membuatkan YOUTH dihadapan berbanding produk skincare yang lain. Apa lagi hasil dari ujian klinikal mendapati hasil 100% kesan positif! YOUTH menjadi kejayaan yang manis (breakthrough) dalam bidang skincare apabila menjadi skincare yang natural tetapi memberi kesan yang pantas; sepantas 7hari kita dah boleh nampak kesan positif pada kulit muka!

Bahan-bahan YOUTH
YOUTH menggunakan The Power of Botanicals. Dengan 8 paten dan paten-pending, setiap produk dalam rangkaian YOUTH diformulasi secara spesifik untuk mengatasi pelbagai kesan penuaan. Setiap satu bahan dalam YOUTH ada fungsi tersendiri untuk tackle masalah tanda penuaan awal.



1. Apple Stem Cell
Kajian mendapati Apple stem cell mengaktifkan dan mempercepat pembaharuan sel kulit untuk kelihatan lebih muda. Ia juga bantu mengekalkan dan membaiki tisu kulit agar kulit kelihatan lebih berseri dan lembut.

2. Schisandra chinensis
Ia membantu keremajaan struktur kulit dengan cara menyuburkan kulit dengan vitamin-vitamin dan antioksidan.

3. Lotus Japonicus
Youth Complex (patent-pending) yang mengandungi Lotus japonicus mengaktifkan protein untuk menjana semula sel-sel untuk menghasilkan lebih banyak kolagen dan elastin. Paduan Lotus japonicus dengan ekstrak buah Schisandra chinensis yang secara struktural membantu berikan lebih banyak nutrien dan tenaga kepada kulit.

4. Anggur muscadine
Gabungan polifenol di dalam anggur muscadine melindungi dan membaiki DNA selular dalam kulit sambil menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

5. Vital Repair®+ Complex
Multi-paten Advanced Vital Repair + Complex menyediakan nutrien antioksidan dan vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang boleh merosakkan kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel yang sihat.


Jaminan YOUTH
Produk penjagaan wajah YOUTH menawarkan produk yang telah diuji secara klinikal yang dihasilkan dengan keharmonian alam semulajadi. YOUTHTM bebas dari 1500 bahan kimia merbahaya dan bahan yang diragui yang akan membahayakan diri kita dan persekitaran kita. Janji YOUTH; bukan sahaja kesihatan kulit meningkat secara dramatik, malah jaminan kulit akan lebih muda 100%!

Langkah penjagaan kulit YOUTH
Dalam regimen penjagaan wajah YOUTH terdapat 6 produk yang dihasilkan untuk memenuhi keperluan kulit mengikut langkah penjagaan wajah yang sepatutnya iaitu:




Berita baik untuk pembelian set Youth Skincare Shaklee bulan ni, korang akan dapat PERCUMA Limited Edition YOUTH™ Facial Cleanse & Firm Device. Khabarnya kat Sephora, harga dah hampir RM 900



Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promo Youth Skincare Shaklee ni, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

5.8.18

Keputihan | Produk merawat dan cara hilangkan keputihan berbau wanita dan ibu hamil


Hampir 75% wanita yang berkahwin berdepan masalah keputihan disebabkan aktiviti seksual. Namun kebanyakan wanita tidak mempunyai kesedaran terhadap risiko dan bahaya penyakit keputihan, malah menganggap ia sebagai petanda lazim sebelum kitar haid.

Keputihan berlaku disebabkan bahagian alat sulit wanita sangat sensitif pada perubahan persekitaran seperti pemakanan, kitaran haid dan tahap kesihatan seseorang, yang kemudian mengubah kelembapan dan keasidan vagina.

Keputihan biasa berlaku disebabkan jangkitan bakteria dan kulat. Keputihan disebabkan jangkitan bakteria akan berwarna kuning, berbau hamis dan gatal pada kemaluan manakala keputihan disebabkan jangkitan kulat pula berwarna putih seperti susu basi atau keju cair. Ia juga boleh menyebabkan rasa gatal dan kemaluan akan membengkak serta menjadi merah.

Keputihan juga kerap berlaku kepada wanita hamil disebabkan perubahan fisiologi yang berlaku ketika hamil, di mana keadaan hormon estrogen yang tinggi dan kelembapan meningkat pada bahagian vagina menggalakkan pembiakan candida (kulat).

Cara mencegah penyakit keputihan

Sentiasa memastikan bahagian faraj dalam keadaan bersih dan kering.
Elakkan penggunaan pembersih faraj yang mengganggu kestabilan PH atau menyebabkan kegatalan.
Sentiasa menukar atau mengganti tuala wanita ketika menstruasi (haid).
Gunakan pelapik seluar dalam (panty liner) pada saat yang diperlukan saja. Elakkan juga pemakaian seluar dalam yang ketat dan diperbuat daripada satin.
Jangan guna sebarang produk wangian seperti bedak atau ubat sembur pada bahagian faraj.
Elakkan pengambilan ubat secara berterusan tanpa nasihat doktor.
Kurangkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
Amalkan gaya hidup sihat dengan mengelakkan aktiviti seks rambang atau hubungan kelamin dengan lebih daripada seorang.
Elakkan kehadiran benda asing di dalam faraj seperti kondom yang tertinggal selepas aktiviti seks.
Basuh bahagian sulit dengan air bersih dan buang air kecil selepas aktiviti seks.

Cara dan produk semulajadi yang boleh diambil untuk masalah keputihan adalah Alfalfa Complex dan Garlic Complex bagi ibu hamil.


Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950an.

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organic di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”.

Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfafa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.

Alfalfa Complex

  • Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.


Garlic Shaklee dibuat daripada bawang putih premium, BEBAS racun perosak dan ditanam secara organik di Carlifornia, USA di waktu musim panas.

Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba utk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif. Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba (rosemary & spearmint).

Mengandungi pelbagai vitamin E utk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh kita. 2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas garlic segar.

Garlic Complex

  • antibiotik semulajadi untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • menghalang alergi - hidung sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
  • mempertingkatkan sistem penghadaman - kembung perut, gastrik, ketidakhadaman, malah mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik.
  • menstabilkan glukos di dalam tubuh
  • menurunkan kolesterol
  • menurunkan darah tinggi
  • detoksifikasi

Istimewa disepanjang bulan Ogos ini, belian 3 botol Alfalfa Complex akan dapat diskaun 5%

Dengan setiap pembelian set ini, kami akan memberikan jadual pengambilan exclusive serta rahsia cara membuat masker dengan produk Shaklee.

Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

3.8.18

Resepi Biskut Oat Boleh Bantu Meriahkan Pengeluaran Susu Ibu


Oat antara makanan sihat yang boleh membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu. Berdasarkan fakta, sebarang manisan yang mengandungi oat diklasifikasikan sebagai galactagogue, atau sejenis makanan yang meningkatkan pengeluaran susu.

Apabila ibu menyusu mengambil galactagogue semula jadi dalam kuantiti yang tinggi ia dikatakan mampu untuk memberik manfaat kepada penghasilan susu ibu dan berpotensi untuk meningkatkannya.

Oat dilihat sebagai salah satu pilihan paling berkesan kerana ia secara positif memberi impak kepada hormon pembuatan susu. Antara lain-lain sumber galactagogues yang boleh diambil ialah alfalfa, bawang putih dan jintan hitam.

Makanan yang boleh membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu boleh masukkan oat ke dalam sebarang resipi manisan termasuklah biskut. Di pasaran memang ada banyak pengusaha yang jual biskut oat khas untuk ibu menyusu menambah susu badan tapi untuk lebih menjimatkan kos boleh dibuat sendiri.

Bahan-bahan

1/4 cawan madu
2 sudu besar minyak kelapa
2 sudu kecil ekstrak vanila
1 biji telur
1 cawan tepung badam
1 cawan oats (gluten free)
1/4 cawan ground flax seed
1/2 sudu kecil baking soda
2/3 cawan coklat cip

Cara membuat

1. Panaskan oven bersuhu 170 darjah celcius.
2. Masukkan bahan basah (madu, minyak kelapa, vanila, telur) dalam mangkuk pengadun. Kacau pada putaran perlahan selama 1-2 minit atau sehingga bahan sebati.
3. Masukkan tepung badam, oat, flax seed dan baking soda.
4. Kemudian masukkan coklat cip.
5. Buat bentuk biskut dan letak di dalam dulang pembakar yang sudah dialas parchment paper.
6. Bakar lebih kurang 8-10 minit atau sehingga biskut berwarna keemasan. Tekstur biskut masih lagi lembut.
7. Simpan dalam balang kedap udara dan boleh makan bila-bila masa.

Sumber: nutritiontofit.com

Sumber alfalfa boleh didapati melalui Alfalfa Complex. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Shaklee hanya menggunakan daun alfalfa tanpa akar dan batang
Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia
Pil boleh ditelan ataupun dihancurkan dan dibancuh menjadi air herba
Disediakan dalam 2 saiz iaitu 330 biji (Alfalfa S) atau 700 biji (Alfalfa L)
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.

Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

2.8.18

Promosi Shaklee Ogos 2018 | Vivix, Alfalfa Complex, Youth Skincare


Promosi Shaklee bagi bulan Ogos 2018 kali ni paling berbaloi. Ada 5 jenis promosi yang ditawarkan iaitu Vivix beli 6 free 1, Vivix twin pack diskaun 5%, Alfalfa Complex beli 3 botol diskaun 5%, set bersalin/berpantang dan skincare Youth.

Dengan harga 6 botol Vivix Shaklee, anda akan dapat 7 botol Vivix!


Kelebihan lain ialah
  • Free Membership/Keahlian Percuma yang bernilai RM65.
  • Dapat 1 botol Extra Vivix.
  • Percuma Pos ke Seluruh Malaysia
  • Untung bonus tunai bernilai lebih kurang RM250.
  • Anda boleh beli Red Hot Cooler Bag dengan harga RM8 sahaja apabila beli 2 set Twin Pack Vivix. Berbaloi sangat sebab mudah nak bawa botol vivix ini semasa travel.
Bagi yang baru nak cuba vivix, lebih baik beli Promosi Twinpack ni.

Anda juga layak mendapat kelebihan berikut:
  • Percuma Keahlian Shaklee / Daftar Ahli Shaklee secara percuma bernilai RM65.
  • Percuma Pos ke seluruh Malaysia.
  • Less 5%
  • Cash Bonus Rm36.
Sempena minggu pertama bulan Ogos ini adalah Minggu Penyusuan Ibu Sedunia (Bermula 1 hingga 7 Ogos). Shaklee lancarkan promosi berkaitan dengan Set Postnatal (Set Selepas Bersalin).


1. Promosi Alfalfa dengan setiap pembelian 3 botol (Besar atau Kecil) akan dapat diskaun 5%.
2. Pembelian 1 set Postnatal akan dapat FREE 1 Beg "Why I Love Shaklee"


Beg nanti boleh lah nak buh barangan bayi atau apa-apa saja barangan untuk dibawa ke hospital semasa nak bersalin kelak.

Shaklee masih meneruskan promosi Set Youth Skincare kerana ia adalah produk skincare terbaik yang pernah dihasilkan selepas 8 tahun kajian. Terdapat banyak testimoni pengguna Youth yang telah mencubanya dan hasilnya sangat mengkagumkan. Ada yang mendapat kesan seawal 1 minggu selepas memakainya.


Promosi Youth Skincare untuk Ogos 2018 kali ni, Shaklee bawakan khas 1 Facial Cleanse Device yang banyak fungsinya selain menanggalkan makeup di muka.


Malah ia sesuai untuk digunakan untuk mengurut dan menanggalkan kulit mati pada badan. Tengok harga kat Sephora pun dah RM 900 kot khabarnya. Hehe

Kepada para pembaca yang ingin dapatkan lebih maklumat mengenai promosi Shaklee, boleh hubungi kami


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

27.7.18

Cara Semulajadi Untuk Bagaimana nak Hilangkan Ruam Muka, Ruam Susu dan Ruam Lampin Pada Bayi


Ibu asyik bingung setiap kali anak menangis kerana kulit gatal akibat ruam. Apatah lagi ruam boleh berlaku pada kawasan kulit yang mudah berpeluh. Antara ruam yang seringkali terjadi adalah ruam di muka, ruam bayi, ruam lampin dan ruam susu. Kulit bayi menjadi kemerahan pada kulit atau ruam dengan tompokan merah. Ruam yang lebih teruk menyebabkan masalah yang lebih buruk seperti bengkak, kemerahan dan luka.

Antara penyebab utama yang menyebabkan berlakunya ruam atau ialah:
  • Tumbuhan beracun seperti ivy, oak atau sumac.
  • Sabun, bahan pencuci, syampu, minyak wangi, kosmetik atau losyen.
  • Barang kemas atau fabrik.
  • Peralatan baharu, mainan, alat, atau objek lain.
  • Jangkitan virus seperti herpes zoster, jangkitan kulat contohnya yis, jangkitan bakteria dan jangkitan kelamin (STI). Ruam juga boleh berlaku sebagai tanda-tanda penyakit yang lebih serius, seperti penyakit hati, penyakit buah pinggang atau sesetengah jenis kanser.
  • Ruam juga didapati muncul selepas terdedah kepada serangga atau parasit seperti hama.
Langkah-langkah yang boleh diambil untuk mengelakkan kegatalan akibat ruam ialah :
  1. Pastikan kawasan gatal akibat ruam berada dalam keadaan sejuk dan lembap. Letakkan kain direndam di dalam air ais pada ruam beberapa kali sehari. Ruam yang terlalu kering akan mengeringkan kulit, yang boleh menggandakan kegatalan.
  2. Pastikan berada dalam persekitaran sejuk dan berjauhan daripada matahari. Haba boleh membuat gatal semakin teruk.
  3. Cuba mandi menggunakan bijiran gandum untuk melegakan gatal-gatal. Balut satu cawan bijiran gandum dengan kain kapas dan rebus seperti yang anda lakukan untuk memasak.
  4. Biarkan ia sejuk dalam suhu bilik dan gunakan sebagai span. Anda boleh mandi dalam air sejuk tanpa sabun.
  5. Elakkan daripada menggaru. Potong kuku pendek atau memakai sarung tangan kapas pada waktu malam untuk mengelakkan anda menggaru secara tidak sengaja.
  6. Pakai pakaian kapas. Jangan memakai bulu dan kain sintetik.
  7. Gunakan sabun lembut dan sabun yang sedikit sahaja. Jangan gunakan sabun deodoran.
  8. Basuh pakaian anda dengan sabun pelembut, bukannya detergen. Bilas dua kali untuk membuang semua kesan sabun. Jangan gunakan bahan cuci yang kuat.
  9. Berehat sepanjang hari untuk melakukan senaman santai, terutamanya sebelum tidur kerana tekanan juga boleh menyebabkan gatal atau ruam bertambah buruk.
Para ibu pastinya hendakkan produk untuk hilangkan ruam secara semulajadi kerana kulit anak terutamanya bayi adalah sensitif.

Untuk masalah ruam, kami mengesyorkan 2 jenis produk yang sangat semulajadi.


Krim Herbal Blend
diperbuat daripada bahan semulajadi, bebas paraben, steroid dan bahan kimia.

4 Ramuan Yang Terkandung Di Dalam Herbal Blend

1. Horse Chestnut / Buah berangan
Buah ni kita selalu jumpa di Utara Malaysia, biasanya mereka suka disalai dengan biji kopi dan makan . Membantu melawan tanda-tanda penuaan pada kulit, ciri-cirinya yang anti radang seperti mengurangkan bengkak, lebam di kulit, dan memperbaiki lebam dan kebiruan pada kulit akibat kapilari darah pecah di bawah kulit.

2. Sage
Herba ini dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan merangsang pembaharuan sel-sel. Ianya juga kaya dengan vitamin A dan kalsium serta antioksidannya membantu memerangi radikal bebas pada kulit.

3. Rosemary
Rosemary merupakan sumber zat besi , kalsium, dan vitamin B6 yang menyokong tahap kolagen yang sihat . Kaya dengan mangan dan mineral yang membantu mengurangkan kedutan dan mengelakkan kulit menjadi rosak. Apabila adanya radikal bebas pada kulit kita ia bukan sahaja merosakkan kulit malah membawa kedutan, tona tidak sekata serta kendur.

4. Yarrow
Yarrow ini pula mengandungi bahan anti radang dan anti septik. Di mana, ia dapat memperbaiki tisu yang rosak di dalam badan. Ia boleh dipraktikkan bagi kegunaan luar , menyembuhkan luka , luka terbakar , ulser , alahan kulit dan juga bengkak.

Krim Herbal Blend juga memberikan manfaat untuk pelbagai jenis masalah lain. Antaranya ialah :

1) Melegakan gigitan nyamuk
- Krim ini turut boleh digunakan untuk menghalang gigitan nyamuk. Caranya sapu krim di kawasan badan yang terdedah kepada gigitan.
- Jika dah terkena gigitan nyamuk, sapukan krim pada tempat gigitan. Krim ini dapat menghilangkan rasa gatal dan menghalang dari terus menggaru.

2) Melegakan kesan melecur
- Boleh bertindak sebagai first aid, terutamanya jika terkena api atau air panas. Caranya hanya sapukan nipis-nipis di tempat yang melecur.
- Namun jika kesan melecur terlalu banyak dan teruk, pastikan bawa ke klinik atau hospital dulu yer.

3) Luka cepat kering
- Jika anak jatuh dan terluka atau pun anda terhiris pisau, boleh sapukan krim di tempat luka tersebut. Krim ini dapat mengurangkan rasa sakit dan mempercepatkan kulit untuk bercantum semula.

4) Kecutkan jerawat
- Jika jerawat naik sebiji dua tu, sapukan saja herbal blend ke atas nya. Krim ini dapat mengecutkan jerawat serta menghilangkan parut tinggalan jerawat. Tapi kena kerap sapu la yer..

5) Lembapkan bibir
- Bibir yang kering memang merumitkan. Jika tak dijaga boleh sampai berdarah. Dengan herbal blend, sapukan sahaja krim ini nipis-nipis di atas bibir. Jangan risau jika terjilat atau tertelan, krim ini 100% semulajadi dan bebas dari bahan kimia.

6) Kurangkan gatal
- Kadang-kadang tanpa disedari kita tergaru-garu disebabkan gatal, tengok-tengok dah berbiji-biji. Mungkin disebabkan alahan atau persekitaran. Sapukan saja herbal blend di tempat gatal, kesan sejuk dari krim ini akan mengelakkan kita dari terus menggaru.

7) Atasi kulit kering
- Ada sesetengah dari kita memiliki kulit yang sangat kering tak kisahlah di tangan, kaki atau pon muka. Krim ini dapat melembapkan semula bahagian kulit yang kering. Sapukan sahaja di anggota badan atau muka, terutamanya selepas mandi. Jangan risau, krim ini tidak akan meninggalkan kesan berminya.

8) Tumit merekah
- Kepada yang tumit merekah boleh sapukan herbal blend di tapak kaki anda. Krim ini dapat melembutkan semula tapak kaki dan membantu pencantuman semula kulit-kulit yang sudah pecah. Yang penting, kena KONSISTEN.

9) Kulit eczema
- Eczema bukan hanya terjadi kepada kanak-kanak, namun orang dewasa pon ada yang masih mengalaminya. Hanya sapukan nipis-nipis krim ini di tempat yang gatal.
- Peringatan : Tidak sesuai untuk eczema berair.

10) Ruam lampin
- Mengikut pengalaman saya, inilah sebab utama ibu-ibu memilih herbal blend. Krim ini 100% diperbuat dari bahan semulajadi, jadi sangat sesuai untuk digunakan kepada kulit bayi.
- Jangan risau jika bayi tertelan kerana herbal blend ini bebas dari bahan kimia.

11) Parut chicken pox
- Krim ini boleh digunakan bermula saat biji-biji mula keluar. Ia dapat memberikan rasa sejuk dan menghilangkan rasa gatal. Selain itu ia juga dapat menghilangkan parut yang ditinggalkan oleh chicken pox itu sendiri.

12) Turunkan suhu demam
- Jika anak tiba-tiba demam di tengah malam, anda boleh menggunakan krim ini untuk menurukna suhu badan anak. Hanya sapukan nipis-nipis pada sendi-sendi tulang.

Basic H
Pencuci super concentreate yang dihasilkan daripada minyak kelapa dan minyak jagung. Ianya tanpa bahan kimia. Basic H adalah hasil daripada vitamin residue (sisa vitamin) yang terhasil di kilang Shaklee. Semua vitamin Shaklee adalah semulajadi bermaksud baki-baki vitamin itu juga adalah semulajadi.

Perbezaan Basic H adalah :
  1. Kepekatan yang tinggi – 16 auns membuat sehinnga 48 gelen pmbersihan berkuasa apabila bercampur dengan air.
  2. Pembersih serbaguna dan berkuasa menghilangkan kotoran, gris dan kotoran dari permukaan mana-mana boleh di basu, di dalam dan keluar. Cairkan mengikut arahan.
  3. Tiada bilas, tiada sis, formula bebas coretan.
  4. Tanpa toksik
Khusus untuk anda yang mendapatkan set hilangkan ruam ini, kami akan berikan jadual pengambilan exclusive untuk kesemua produk di dalam set ini.

Kami juga akan bekalkan kepada anda pelbagai cara lain untuk penggunaan kedua produk ini. Semoga masalah penyakit ruam ini dapat diatasi hendaknya dengan izin Allah. InshaAllah


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

26.7.18

Masalah Kulit Muka Kering dan Mengelupas | YOUTH Skincare Shaklee


Masalah kulit kering sering dimiliki rakyat Malaysia. Kulit kering akan membuatkan muka kelihatan tidak cantik kerana solekan atau bedak sukar diserap oleh kulit.

Kulit yang selalunya kering adalah di bahagian-bahagian yang terbuka, seperti bahagian muka, tangan dan kaki yang selalu terdedah pada panas dan udara luar. Bahagian kulit yang kering juga akan menjadi warna putih sekiranya digores dengan kuku.

Antara faktor yang menyebabkan masalah kulit kering:

Kurang minum
Sebahagian besar tubuh kita terdiri dari air. Air memainkan peranan penting dalam memastikan kulit tidak kering dan sentiasa segar. Kulit akan mengalami penurunan kelembapan sekiranya kurang minum air.

Genetik dan usia
Keadaan kulit yang kering dari kecil atau mempunyai genetik keluarga yang memang mempunyai keadaan kulit yang kering akan membuatkan keturunan seterusnya boleh mengalami masalah yang sama.

Semakin bertambah usia, kelembapan kulit kita akan berkurangan lalu menyebabkan ketahanan kulit kita berkurang dan kulit kita akan perlahan-lahan menjadi kendur.

Penggunaan produk
Terdapat pelbagai kesan sampingan dari produk solekan, sabun serta suplemen pemakanan untuk kecantikan. Masalah kulit kering juga akan timbul sekiranya terlalu kerap menggosok kulit ketika mandi.

Menggosok kulit ketika sedang mandi dapat membantu mengeluarkan sel-sel kulit mati dan kotoran yang ada pada kulit, namun jika terlalu kerap menggosok boleh mengakibatkan kelembapan kulit semakin berkurangan. Penggunaan deodorant dan sabun anti bakteria juga mengakibatkan kehilangan lapisan lemak dan air dari kulit.

Cuaca
Kulit akan menjadi kering dalam keadaan cuaca tertentu seperti terlalu sejuk atau terlalu panas. Suhu yang terlalu panas juga boleh mengakibatkan seseorang tu mengalami strok haba kerana jumlah air yang diperlukan oleh badan tidak mencukupi. Akibat suhu yang terlalu panas juga boleh menyebabkan kulit kehilangan kelembapannya kerana terlalu banyak peluh yang dikeluarkan dari tubuh badan.

Gangguan kesihatan
Masalah kulit kering juga boleh diperolehi kerana gangguan kesihatan tertentu, seperti kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. Akibat kadar hormon tiroid yang terlalu rendah, aktiviti kelenjar peluh dan kelenjar minyak semakin menurun maka kulit menjadi kasar dan kering. Psoriasis ialah keadaan kulit yang kemerahan, kasar dan bersisik tebal yang berlapis-lapis akan timbul sekiranya tubuh kita tidak mempunyai air yang cukup.

Masalah kulit kering dapat diatasi melalui langkah-langkah berikut :
  • Minum air mineral yang cukup agar tidak mengalami masalah kurang air.
  • Hindari penggunaan air panas ketika mandi kerana penggunaan air panas boleh mengakibatkan kelembapan kulit berkurangan.
  • Makan buah-buahan dan sayuran supaya tubuh badan dan kulit dapat memperoleh vitamin yang cukup.
  • Penggunaan sabun mandi yang boleh mengekalkan kelembapan kulit adalah sangat digalakkan.
  • Penggunaan losen badan selepas mandi juga disarankan terutama ketika cuaca panas ataupun sejuk.
Cadangan kami skincare natural untuk perlindungan luaran iaitu rangkaian penjagaan wajah YOUTH. Skincare natural YOUTH adalah skincare plant-based yang telah melalui ujian klinikal dan 100% wanita yang terlibat mengalami perubahan dari segi kedutan kulit, tekstur kulit, saiz pori, tona kulit, hiperpigmentasi, seri kulit, kekenduran dan keanjalan kulit berbanding sebelumnya.


Kandungan skincare plant-based YOUTH Skincare

MUSCADINE GRAPE
Familiar dengan bahan ini? Bahan ini juga terkandung di dalam supplement anti oksidan premium iaitu Vivix.
Ia membantu melindungi dan memperbaiki DNA sel serta membantu menghalang kerosakan collagen dan elastin.










LOTUS JAPONICUS
Mengaktifkan protein yang penting untuk penjanaan semula sel untuk menghasilkan lebih collagen, elastin.
Membantu mengurankan kedutan.
Membantu memperbaiki tona kulit.
Membantu melembapkan kulit.












APPLE STEM CELL EXTRACT
Mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit yang lebih sihat.
Membantu mengekalkan dan memperbaiki tisu kulit supaya sentiasa berseri, lembut.
Melindungi sel kulit daripada sinaran UV yang berbahaya.
Membantu mengurangkan proses pengeluaran melanin di dalam kulit yang juga membantu mencerahkan kulit.









SHISANDRA CHINESIS
Menyokong struktur kulit untuk jadi lebih muda dengan vitamin semulajadi dan anti oksidan.
Mempunyai kandungan anti oksidan yang tinggi dimana ia dapat membantu mengurangkan keradangan dan mencegah kerosakan sel akibat serangan radikal bebas.












VITAL REPAIR+® COMPLEX
Ramuan exclusive 7 nutrisi anti oksidan dan vitamin yang membantu melindungi dan menghalang serangan radikal bebas yang merosakkan kulit. Ia juga sekaligus membantu untuk tumbesaran sel kulit yang sihat.

Antara 7 nutrisi tersebut ialah:

Vitamin E – membantu melancarkan aktiviti sel kulit
Vitamin C – menguatkan sistem tubuh untuk menghalang sinaran UV yang merosakkan kulit
Vitamin A – meningkatkan kelembapan kulit
Panthenol (pro-vitamin B5) – meningkatkan kelembutan dan keanjalan kulit
Ekstrak Biji Anggur – mengganggu tindak balas enzim yang memecahkan collagen yang anjalkan kulit
Superoxide Dismutase (SOD) – meneutralkan radikal bebas yang menyebabkan penuaan lebih cepat
Beta Glucan – melegakan kerengsaan alam sekitar

Bagaimana YOUTH skincare dari Shaklee dapat bantu masalah kulit kering?

Orang yang ada masalah kulit kering selalu ada masalah berikut:
  • Kulit wajah kasar, kusam dan seakan bersisik
  • Pori-pori yang sangat kecil dan tidak terlihat
  • Banyak garis-garis halus dan kedutan di kulit
  • Kulit kerap menggelupas seperti selepas mandi atau setelah mencuci muka
  • Kulit kerap gatal
  • Terdapat radang pada kulit
3 Sebab Mengapa Anda Perlu Tukar Skincare Sedia Ada Ke YOUTH Skincare

Pertama: Keberkesanan produk YOUTH terbukti melalui Kajian Klinikal dengan menggunakan Skin Age Index.
Skin Age Index direka oleh expert dan dermatogist peringkat antarabangsa untuk mengkaji keberkesanan produk anti-aging. Ianya satu tools untuk mengukur tanda-tanda penuaan kulit dengan data klinikal yang berasaskan fakta. Keputusan kajian ini, mendapati:-

100% wanita telah dibuktikan memiliki kulit yang kelihatan lebih muda berbanding sebelumnya hanya dalam tempoh 4 minggu.
Selepas 12 minggu, 2/3 daripadanya menunjukkan Skin Age Index 10 tahun lebih muda dari kulit asal.
Tekstur kulit bertambah baik.
Kulit semakin cerah dan radiant.
Pengurangan garisan-garisan halus atau kedut halus.
Kulit lebih tegang.

Kedua: Keistimewaan dan Perbezaan YOUTH berbanding produk skincare di pasaran
Youth adalah 100% Vegan. Satu-satu skincare tidak boleh meletakkan label Vegan sesuka hati. Ia mestilah memenuhi beberapa syarat seperti bebas daripada menggunakan sumber daripada haiwan termasuklah madu, beewax, atau milk-drive lactic acid. Secara ringkasnya, ia adalah 100% bersumberkan tumbuh-tumbuhan.

Cruely Free. Tidak diuji ke atas haiwan dan juga offcos tidak menggunakan sumber haiwan.
Sesuai Dengan Kulit Sensitif. R&D YOUTH dibuat selama 8 tahun dan diuji sesuai untuk semua jenis kulit. Ianya diperbuat dari tumbuhan semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya yang boleh trigger kulit. So, jangan ragu-ragu untuk try.

Hypoallergenic. Jaminan tidak menyebabkan alahan pada kulit.
Non-Comodogenic. Tidak menyebabkan liang pori tersumbat.
Diuji oleh ahli Dermatologi
Diuji oleh ahli Oftalmologi
Selamat digunakan oleh Ibu Mengandung.
Boleh digunakan seawal umur 20an.

Ketiga: Ia berkesan seawal 4 minggu
Lihat testimoni daripada pengguna YOUTH skincare Shaklee Malaysia DISINI
Belum sebulan lagi dah nampak perubahan. Kesan seawal beberapa hari sehingga minggu ke 4 adalah seperti:

  • Lubang bekas jerawat semakin berkurangan.
  • Jeragat semakin pudar.
  • Tona kulit semakin sekata.
  • Garis-garis halus atau wrinkles di sekitar mata semakin hilang.

Dalam Youth skincare ada 4 produk yang boleh membantu masalah kulit kering:



1. Luminous Gel Oil Cleanser
Pencuci Youth ini tanpa sabun jadi ia tak mengeringkan kulit. Takde rasa tegang. pencuci muka 3 dalam 1 yang tidak mengandungi sabun, pH seimbang dan digabungkan dengan campuran vitamin dan alga untuk membersih dan memperhaluskan kulit dengan lembut.

2. Perfecting Skin Toner
Kaya dengan nutrisi, bukan sahaja double cleansing malah ia akan melembapkan kulit. Membebaskan kulit dari kulit mati yang menyebabkan kulit kusam dan membersihkan kulit dari pencemaran agar kulit lebih cerah dan berseri. Perfecting Skin Toner ni membersihkan kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi kepada kulit.

3. Age Defense Moisturiser SPF50
Paling best berkenaan krim ini adalah tekstur yang ringan dan lembut, akan bantu melembapkan kulit. Kaya dengan nutrisi membuang free radicals dan melindungi kulit dari cahaya matahari. Ia melembapkan dan melidnungi kulit. memberikan perlindungan kulit daripada sinaran matahari. Vitamin dan nutrien botani di dalamnya akan memberikan kelembapan pada kulit dan menambahbaik penampilan kulit.

4. Advanced Renewal Night Cream
Krim malam memiliki tekstur yang lembut, ringan, sejuk mudah sangat hendak ratakan pada kulit. Kaya dengan nutrisi bantu untuk tegangkan dan tingkatkan elastin pada kulit. ekstrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus serta bahan antioksida yang lain untuk menggalakkan proses pembaharuan sel kulit semasa tidur. Campuran botanikal ni juga meransang penghasilan kolagen dan elastin yang akan membaiki tekstur dan tona kulit.

Testimoni Masalah Kulit Kering Pengguna Youth Skincare






Masalah-masalah yang timbul sejak 6 bulan tak pakai apa-apa Moisturizer (hanya pakai pencuci Nutriwhite je) masih ada.
.
😣 Kulit jadi kering walaupun dah minum air lebih 3 liter
😣 Kulit jadi kusam
😣 Kulit jadi mengelupas teruk, rasa kasar macam kertas pasir jer kalau pegang
😣 Kulit dah mula ada jeragat
😣 Pori-pori terbuka besar
😣 Pigmentasi banyak
😣 Garis-garis halus semakin ketara (yer la dah nak masuk 40an kan)

Pakai Youth 7 hari ni ada la rasa kulit kering yang mengelupas tu dah berkurangan dan kulit jadi lembut 😍

Tak mengharap pun akan dapat results yang WOW dalam masa 7 hari guna ni.
Tapi bila Kak Ayu compare dengan gambar yang Kak Ayu suruh suami ambik sebelum pakai Youth tu, Kak Ayu macam pelik skit πŸ€”

Dah macam rupa orang lain pun ada πŸ˜†
Btul ke ni muka Kak Ayu? πŸ˜…
Aih..pencahayaan matahari ja kot ni tu nampak macam cerah ja kan 😁
Tapi lepas tu Kak Ayu compare lagi dari jarak dekat plak.

Hasilnya 😲😲😲
Macam tak percaya jugak!

πŸ’ƒGaris-garis halus bawah mata dah kurang!
πŸ’ƒEye beg kurang!
πŸ’ƒPart-part yang teruk mengelupas tu pun dah kurang sesangat!
πŸ’ƒMuka nampak lebih bermaya 😍

Tinggal part jeragat, pigmentasi, dan pori-pori yang masih perlu dirawat (yang ni keja Serum & Radiance C+E) 😁

Wah! Rasa best giler tadi bila nampak perubahan jelas tu πŸ’ƒ


Korang nak rasa jugak kehebatan kesan YOUTH skincare ni?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading