Kami memberikan kehidupan yang lebih sihat kepada setiap insan dan kehidupan yang lebih baik kepada sesiapa jua.

22 Oktober 2014

12 CARA Untuk Ucapkan Selamat Tinggal kepada Parut Jerawat!


Benci nya tengok muka penuh dengan parut jerawaat. Ada cara tak ye nak hilangkan parut jerawat kat muka ni? Ye semestinya ada ye, kawan-kawan. Ada 12 tips untuk hilangkan parut jerawat di wajah anda semua tu. Yang penting, kawan-kawan semua berani mencuba!

1. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Tomato:

Menjadikan tomato sebagai ubat untuk hilangkan parut jerawat tidaklah terlalu sukar. Hiris tomato dan tampal pada parut jerawat. Cara mudah ini cukup berkesan untuk menghilangkan parut jerawat anda.

2. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Minyak Zaitun:

Penggunaan minyak zaitun sebagai ubat semulajadi memang bagus untuk menghilangkan parut jerawat. Urut dengan lembut wajah anda dengan minyak zaitun terutama pada bahagian yang terdapat bekas jerawat. Pakai secara teratur supaya bekesan kerana selain daripada boleh menghilangkan parut jerawat juga boleh mengecutkan bekas jerawat.

3. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Jus Mentimun :

Jus mentimun merupakan toner kulit semulajadi yang boleh memperbaiki tekstur kulit. Mentimun dapat mengurangi peradangan, menghaluskan kulit dan menyembuhkan luka yang disebabkan jerawat.

4. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Putih Telur:

Putih telur cukup efektif untuk mengatasi masalah jerawat. Sapukan putih telur pada jerawat dan biarkan semalaman agar jerawat anda reda. Untuk menghilangkan parut jerawat, anda boleh mencampurkan putih telur dengan madu. Gaul sebati dan sapukan ke bahagian parut jerawat anda.

5. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Kunyit:

Salah satu khasiatnya adalah mengurangi luka parut jerawat.

6. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Lidah Buaya:

Lidah buaya terlalu banyak khasiatnya, , termasuk untuk menghilangkan bekas jerawat. Sapukan lendir bahagian dalam lidah buaya ke bahagian parut jerawat secara teratur.

7. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Pati Lemon:

Sapukan pati lemon pada kesan parut berjerawat dan biarkan 15 minit sebelum membasuhnya dengan air bersih. Lemon memiliki kandungan yang boleh mencerahkan warna kulit dan membuang sel kulit mati serta membuat kulit lebih elastik.

8. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Madu:

Madu adalah pelembab semulajadi. Masker madu membuatkan kulit wajah menjadi lebih cerah dan bersinar. Sediakan madu secukupnya, kemudian sapukan ke bahagian parut jerawat. Biarkan selama 15 minit sambil diurut dengan lembut. Setelah itu, bilas dengan air bersih. Pastikan anda menggunakan madu asli, bukan yang tiruan.

9. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan menggunakan Sengkuang:

Kandungan air pada sengkuang mampu mengangkat sel-sel kulit mati. Jika digunakan secara rutin, parut jerawat akan hilang sedikit demi sedikit.

10. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Limau Nipis:

Limau nipis mengandungi vitamin C (citric acid) yang mampu membersihkan sel kulit mati pada wajah dan membersihkan wajah daripada minyak berlebihan. Untuk hilangkan parut jerawat, ambil limau nipis dan rendam bersama beberapa kelopak bunga ros ke dalam sebuah mangkuk yang berisi air. Ramas. Setelah itu, perahkan sebiji limau nipis ke dalam air tersebut. Gaul rata, dan sapukan pada wajah. Biarkan selama setengah jam dan bilaslah dengan air sejuk.

11. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Hampas Teh:

Hampas teh juga mampu menghilangkan parut jerawat. Tempelkan hampas tersebut ke bahagian parut jerawat.

12. Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Bawang Merah:

Manfat bawang merah cukup banyak, antaranya menghilangkan parut jerawat. Ambil bawang merah secukupnya, kisar sehingga lumat dan sapukan ke kawasan bahagian parut jerawat anda.

Bila ada parut jerawat ni, Umi lebih suka gunakan masker ESP + Vita-E untuk hilangkan parut jerawat tu. Kalau kawan-kawan takda ESP, gunakan Vita-E sahaja untuk buat masker pun boleh.


Best sangat ke buat masker guna ESP & Vita-E ni? Mesti lah best. Kulit rasa anjal, tegang ja. Macam iklan pencuci tu, toing toing gitu kulit muka. Heheh

Yang penting, kulit muka kita tu kita akan bantu dia repair & renew sel kulit. Jadi senang la parut jerawat kita tu akan hilang.


Bagaimana Vitamin E membantu menghilangkan parut?

Jerawat menjadikan kulit anda hilangan kelembapan dan menjadikan kulit kering. Vitamin E menjadikan kulit lembab dan meningkatkan pengaliran darah dalam salur darah di kulit, memberikan oksigen dan sekaligus menjadikan kulit lembab. Bila vitamin E disapu pada kulit pula, ia meningkatkan penghasilan dan pembentukan sel kulit baru. Sebab tu lah kalau sapu vitamin e, kulit akan lebih licin dan lama-kelamaan ia menghilangkan parut lama, kuncinya ialah – dengan pembentukan sel kulit yang baru.

Malah, Vitamin E pon merupakan antioksidan yang sangat elok untuk melawan sel radikal bebas. Sel radikal bebas ni sangat berbahaya untuk sel dan menjadikan parut luka semakin teruk. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan sunburn dan melindungi kulit dari sinaran ultra violet dari matahari. Vitamin E merangsang immunity sel kulit di luar, melindungi diri dari patogen luar. Sebab tu la vitamin E yang berkualiti agak mahal sikit berbanding vitamin C.


Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda.



Berminat? Hubungi saya di
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

19 Oktober 2014

[TIPS CANTIK] Untuk wajah kekal muda dan cerah berseri

1. Bersihkan muka dengan sebaiknya

Terutamanya yang tak boleh keluar rumah tanpa mekap. Sebelum membeli mekap, anda sepatutnya membeli pembersih muka dan pembersih muka terlebih dahulu. Untuk hasil terbaik, cuba amalkan kaedah double cleanse seperti yang menjadi rahsia kecantikan wanita Korea. Kami syorkan bersihkan wajah dengan menggunakan cleansing oil terlebih dahulu. Langkah kedua , cuci lagi sekali menggunakan pencuci muka berbusa. Barulah muka anda akan bersih sepenuhnya.

2. Jangan skip menggunakan penyegar wajah/ toner

Tidak seperti rejim membersih dan melembap, ramai wanita memandang enteng akan kepentingan rejim menyapu toner pada wajah. Toner atau penyegar wajah akan membantu penyerapan krim , esen, serum dan sebagainya ke dalam kulit dengan lebih efektif. Pilih jenis yang bebas alkohol.

3. Jangan abaikan kecantikan dan kesihatan kulit selain muka

Kulit merupakan organ manusia yang paling besar. Namun kebanyakan wanita hanya sibuk membelai dann menjaga kulit wajah tetapi bahagian lain seperti leher, badan , tangan , kaki dan sebagainya diabaikan (teringat pulak iklan losyen D’Herb; eii muka je putih, tangan hitam). Jadi mula amalkan rejim pemakaian losyen badan sekurang-kurangnya.

4. Obses untuk dapatkan kulit cerah

Sudah menjadi satu stigma yang ‘dipaku’ dalam masyarakat kita yang sering menganggap kulit cerah dan putih melepak sebagai ukuran kecantikan wanita. Jadi tidak hairanlah ramai wanita yang sanggup mencuba pelbagai produk demi mendapatkan kulit yang putih. Memang ada kebenarannya tetapi, mereka juga terlupa yang banyak lagi masalah kulit yang perlu diatasi. Apa gunanya mempunyai tona kulit seputih salju kalau muka dipenuhi jerawat . Fokus dan kenalpasti dulu keperluan dan masalah kulit anda yang perlu diberi perhatian.

Cara Umi untuk dapatkan kulit yang kekal muda dan cerah berseri tanpa masalah jerawat adalah dengan penggunaan rangkaian pencuci muka, toner, krim pelembap dan krim mata Enfuselle Normal to Dry Skin.

Sebabnya kulit muka Umi ni sangat sensitif, kering dan selalu gatal-gatal bila adanya habuk atau salah makan.

Enfuselle untuk masalah kulit kering, sensifit saya

Yang paling best, bukan setakat masalah gatal-gatal, sensitif, kulit kering setel tapi whitehead blackhead pun takda! Bahasa mudahnya, takda dah jegarat putih, jeragat hitam kat atas batang hidung! Memang sungguh tak sangka!

Untuk dalaman, Umi ambil Alfalfa Complex + Vita-C 500mg untuk anti alergik, anti alahan dan vitamin C untuk merangsang pembentukan kolagen. Lagipun Umi dah berumur 30 tahun, collagen dalam badan akan berkurangan paling banyak pada umur 35 tahun. Semasa kita berumur 20 tahun pun, collagen dalam badan dah berkurang tau!

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda.

 ======================
BAGAIMANA NAK ORDER ?
 ======================

Hubungi saya di 
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

18 Oktober 2014

1 masker Vitamin C hanya RM 51 sen


Kenapa Vitamin C Shaklee Sangat Istimewa ?

Sustained Release - vitamin C ni dilepaskan secara perlahan-lahan dalam badan, supaya vitamin C ni kekal dalam badan kita, barulah ianya tak membazir. Kiraannya ialah 100mg sejam untuk 1 tablet.

Bioflavonoids - satu elemen penting supaya vitamin C ni mudah diserap kedalam badan kita.

7 biji OREN - hahaha, satu tablet vitamin C ni sama dengan 7 biji oren.
Kalau korang boleh ngap 7 biji oren sehari, memang powerlah.

Kenapa Vitamin C Penting untuk Perokok ?

Sebenarnya yang tak merokok pun penting jugak, lagi-lagi orang biasa. Tapi memang antara golongan yang sangat perlukan vitamin C ialah orang yang merokok kuat ni. Merokok boleh menjejaskan vitamin C dalam badan kita. Memang kalau tak cukup vitamin C, ianya boleh menjejaskan jantung serta organ lain dalam badan. Tapi sebaik-baiknya, berhentilah merokok, hahaha. Jom baca artikel berkaitan

Nak Cantik?

Ingat C ingat Cantik. Senangnya, vitamin C ni penting untuk pembentukan kolagen dalam badan kita. Kolagen ni kalau cerita memang panjanglah jawabnya. Tapi nak awet muda macam adik Ziana Zain ni, kenalah ambil vitamin C. Tapi janganlah sampai ekstrem sehingga cucuk dekat muka. Cukuplah telan vitamin C shaklee, mudahkan.


Manfaat Lain Vitamin C

Banyak lagi manfaat lain yang boleh korang dapati, selain banyak gila testimoni yang bersepah dekat luar sana. Oklah, yang paling best sekali tentulah kulit cantik berseri. Tapi jom kita tengok manfaat dan kepentingan lain vitamin ni untuk kita:

Menjaga Saluran darah - Ianya membantu metabolisme kolestrol, iaitu pembentukan hempedu untuk membakar lemak. Orang yang ada darah tinggi perlukan vitamin C, dapat mengelakkan strok dan jantung tersumbat.

Detoksifikasi - vitamin C membantu proses detoks, berupaya mencantumkan bahan logam bahaya seperti plumbum, raksa,arsenik dan lain-lain. Ianya mampu menjaga buah pinggang agar tidak rosak

Kurangkan STRESS - stress boleh menyebabkan vitamin C berkurangan dalam badan, jadi kena ambil vitamin C. Ianya mengeluarkan hormom antistress dan interferon ( hormon imunisasi)

Penyakit SKURVI - kalau rasa gusi berdarah, luka lambat sembuh, kenalah ambil vitamin C, ambil dengan dos yang banyak.

Meningkatkan Sistem IMUN - bagus untuk pembentukan sel darah merah yang sihat, membantu sel darah putih menentang bakteria, memulihkan alergi hidung dan kulit, dan memerangi simptom selsema.

Memerangi kanser - antioksidan yang sangat baik untuk melawan radikal bebas dan membuang bahan kimia berbahaya dari tubuh badan.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda.

======================================
BAGAIMANA NAK ORDER VITA-C SHAKLEE?
======================================
Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di bawah untuk buat pesanan.
 Vita-C
Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.
Bagi yg tidak memliki debit kad tersebut, boleh hubungi saya di 
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

Hanya Untuk Sehari : Vita-C Shaklee buy 6 free 1


Bulan Oktober sangat dahsyat! Shaklee bagi offer sampai ke 3 kombo produk sekaligus. Pertama-tama kali Shaklee buat peluang macam ni. Kalau dulu, 1 produk je yang ada buy 6 free 1 tapi untuk Oktober kali ni, ada ESP buy 6 free 1, ada MealShakes buy 3 free 1 dan untuk offer sehari sahaja iaitu pada hari ni, 18 Oktober 2014 ada offer Vita-C buy 6 free 1




25 Kebaikan, Manfaat dan Kegunaan Vitamin C untuk Badan, Kulit dan Rambut

Vitamin C, vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki sebab ia penting untuk tumbesaran dan baiki sel.

Jom semak 25 Kebaikan Vitamin C untuk Badan, Kulit dan Rambut:

1. Imunisasi / Daya Tahan Badan
Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untukbina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.

2. Demam Biasa
Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.

3. Anti-oksida
Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik sepertiatherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.

4. Tekanan Darah Tinggi
Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.

5. Saluran Darah
Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik.Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.

6. Keracunan plumbum.
Vitamin C membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak Keracunan plumbum boleh menyebabkan masalah pembesaran terutama di kalangan kanak-kanak. Ia menyebabkan masalah pembelajaran, IQ lemah dan tumbesaran terbantut di kalangan kanak-kanak. Orang dewasa pula akan mengalami kegagalan buah pinggang dan tekanan darah tinggijika mempunyai keracunan plumbum.

7. Untuk Kurus
Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C bolehmengurangkan berat badan. Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagaibahan bakar untuk kurangkan berat badan.

8. Tekanan
Vitamin C membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.


9. Katarak
Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, di mana kanta mata menjadi lebih legap, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi butadikalangan orang dewasa. Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi bolehmenghalang katarak dan meningkatkan aliran darah ke mata. 1000mg Vitamin C sehari boleh mengelak katarak dan mempertingkatkan penglihatan.

10. Barah
Ciri-ciri anti-oksida pada Vitamin C boleh melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan. Ia juga mengurangkan risiko terkena semua jenis barah termasuk paru-paru, mulut, tekak, kolon/usus, perut dan esofagus. Vitamin C juga membantu penghasilan semula Vitamin E, salah satu antioksida yang sangat baik. Vitamin C bukanlah mengatasi terus sel barah sedia ada, tapi meningkatkan fungsi imun badan supaya boleh melawan sel barah.

11. Tenaga.
Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsiadrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.

12. Sakit Jantung
Vitamin C menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung. Masalah tekanan darah tinggi juga boleh diatasi dengan Vitamin C. Vitamin C terbukti adalah cara paling murah menghalang kita dari terkena sakit jantung dan strok.

13. Diabetes
Pesakit diabetes boleh mendapat manfaat dari Vitamin C kerana Vitamin C mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. Makan Vitamin C boleh menghalang glukosa dalam sel badan dan mengawal komplikasi diabetes.

14. Asma
Mereka yang mempunyai Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. Pengambilan Vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.

Kebaikan Vitamin C untuk Kulit.

15. Perlindungan dari matahari
Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

16. Penghasilan Kolagen
Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadigebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

17. Penyembuhan Luka
Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligusmenyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

18. Melindungi dari perubahan warna kulit
Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utamapenghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

19. Memperbaiki tekstur kulit.
Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin Cmembantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.

Kebaikan Vitamin C untuk Rambut.

20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.

21. Melawan Kelemumur
Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala. Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.

22. Mengurangkan Keguguran Rambut.
Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untukmengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.

23. Rambut yang lebat
Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.

24. Melawan Masalah Rambut
Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.

25. Mengelak dari Uban
Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.
sumber: http://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-vitamin-c-for-skin-hair-and-health/

Vitamin C Shaklee

Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagai Sustained Release Vita-C.
Apa itu sustained release? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)
Tahan sehingga 6 bulan.

OFFER HARI INI SAHAJA! Beli 6 botol, FREE 1 botol!



Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda.

Berminat? Boleh hubungi saya di 
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

16 Oktober 2014

Perut Rumah Segala Penyakit


Walaupun sesuatu penyakit kadangkala disebabkan faktor keturunan atau keadaan setempat tetapi kebanyakan penyakit berlaku kerana tabiat dan aktiviti pemakanan yang tidak dikawal. Sebab itu Rasulullah s.a.w telah bersabda:

**********************************
"Perut itu adalah rumah penyakit"
**********************************
Maksud perut dalam hadis diatas bukanlah saiznya tetapi apa yang diisi kedalam perut berupa makanan dan minuman. Nabi menyatakan lagi:

*********************************************************
" Perut itu semacam telaga bagi badan, urat dan pembuluh darah. Apabila perut itu sakit maka pembuluh darah itu akan membawa penyakit"
********************************************************

Allah s.w.t telah menegaskan dalam Al-Quran agar seseorang mukmin hendaklah memakan makanan yang halal, bersih dan suci tetapi tidak melakukan secara berlebih-lebihan kerana makan yang diambil secara berlebih-lebihan akan mengundang penyakit walaupun bukan pada waktu itu tetapi dalam jangka masa yang panjang.

*********************************************************
" Dan makan dan minumlah dan jangan berlebih-lebihan. SesungguhNya ( Allah ) tidak sukakan mereka yang berlebih-lebihan"
*********************************************************

Sebab itu, pakar kesihatan telah mengadakan apa yang dipanggil sebagai "Piramid Makanan" setelah mengambil kira keperluan dan kesan kepada manusia. Apa yang berlaku kepada kita hari ini apabila kita berada dalam keadaan mewah dan mudah mendapatkan makanan yang pelbagai tidak termasuk makanan yang popular iaitu "Fastfood" dan penyemburan racun pada sayuran dan buah-buahan serta berbagai-bagai kesan bahan pengawet, pembungkusan yang membawa kepada penyakit kanser dan lain-lain lagi.

Nabi s.a.w banyak memberi tips kepada kita yang apabila kita ikuti adalah jaminan kepada kesihatan yang baik. Di bawah ini diperturunkan beberapa hadis nabi untuk diamalkan.

**********************************************************
" Makanlah ketika kamu lapar dan berhentilah sebelum kamu kenyang"
**********************************************************

Tidaklah Anak adam itu memenuhi bekas yang paling hina dari perutnya. Memadai Anak adam itu makan beberapa suap yang membolehkan berdiri tulang belakang( bekerja kuat ). Sekiranya ia tidak mampu melakukan ( makan yang sedikit itu) maka hendaklah ia membahagikan perutnya sepertiga untuk makanannya, sepertiga untuk minumannya dan sepertiga lagi untuk pernafasan"

Oleh yang demikian puasa adalah sebagai satu latihan untuk menggawal makan minum seseorang dan sebagai satu peringatan supaya kita sentiasa menjaga makanan dan minuman untuk menjamin kesihatan yang baik. Walaupun Nabi ada mengatakan:

" Setiap penyakit itu ada ubatnya "

Tetapi nabi juga berpesan:

" Memelihara dari terkena penyakit itu lebih baik dari mengubat penyakit tersebut "

Perut sihat dengan rangkaian produk Shaklee sudah terbukti kesannya.



Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda.

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

15 Oktober 2014

Kenapa Perlu Makanan Tambahan?


Sabda RasuluLlah (SallaLlahu alaihi wa sallam) bermaksud "Perut itu rumah penyakit, diet (pemakanan) itu ubat yang utama" -Sahih Muslim.

Sabda RasuluLlah (SallaLlahu alaihi wa sallam) bermaksud "Rebut lima perkara sebelum lima perkara: sihat sebelum sakit, muda sebelum tua, kaya sebelum miskin, lapang sebelum sibuk dan hidup sebelum mati"

"Kesihatan itu bak mahkota di kepala orang-orang yang sihat, tidak dapat dilihat kecuali oleh orang yang sakit sahaja"

Kesihatan menjadi idaman semua insan, semua insan mengakui sihat apabila diajukan soalan kepadanya, tapi hakikatnya kesihatan bukan dilihat secara zahir tetapi ia merupakan perkara rahsia kerana kita tidak dapat menjangkakan apa yang sedang berlaku kepada tubuh badan kita sehari-harian di zaman moden ini.

Kenapa Pemakanan Tambahan

Makanan harian sepatutnya mengandungi zat-zat dan vitamin perlu untuk menjamin kesihatan tetapi malangnya kini ia terdedah kepada :
- pencemaran makanan dengan tambahan bahan kimia,
- pencemaran alam, makanan diproses oleh manusia,
- gaya hidup yang moden dan cepat / tidak sihat, seimbang
- pemakanan yang tidak seimbang.
- Selain bersenam dan amalan kesihatan lain ia tidak memadai jika tidak disertakan dengan program pemakanan tambahan.

Makanan tambahan bererti makanan seharian kita yang masih diperlukan untuk membentuk kesihatan yang benar-benar sempurna dan lengkap, untuk mengelakkan dan mencegah daripada menghidap penyakit. Ia merupakan langkah pencegahan dan berjaga-jaga bagi mereka yang mementingkan kesihatan, dan ingin hidup lebih lama, panjang umur !

Nampaknya punca berlakunya penyakit ialah kesan tidak sempurna dan lengkapnya pemakanan, jadi ia perlukan makanan tambahan.

Mengapa Vitamin (Pemakanan Tambahan) Adalah Penting

Kerana Pemakanan Tambahan Adalah Keperluan Asas, Tiada Pilihan Lagi:

- Tubuh kita perlukan dos yg lebih tinggi bagi sesetengah vitamin,
- Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin ditanam di atas tanah yg kurang subur,
- Mungkin berlaku kehilangan zat makanan semasa memasaknya,
- Gaya hidup kita mungkin mengganggu penyerapan zat makanan,
- Kepelbagaian makanan mungkin terhad dalam hidangan kita,
- Kita mungkin kerap makan di luar,
- Gaya hidup yang tidak aktif,
- Banyak stress di tempat kerja, di jalanan dan lain-lain,
- Kerap demam atau jangkitan selesema dan lain-lain
- Makanan kini digabungkan dengan bahan kimia, bahan awet, pewarna, perisa MSG dan lain-lain
- Peningkatan penyakit berkaitan diet (serangan jantung, kanser, kencing manis, tekanan darah tinggi, osteoporosis dan lain-lain)

Siapa Yang Sangat Perlukan Vitamin ?

- Pengidap penyakit yg tenat,
- Org yg memelihara diet makanan,
- Org yg terlalu alahan 'alergi' dengan makanan,
- Kanak-kanak yang membesar,
- Remaja, pelajar sekolah yang meningkat usia,
- Wanita hamil dan ibu yang menyusukan,
- Warga tua,
- Ahli sukan,
- Pekerjaan yang stress tinggi,
- Selepas pembedahan,
- Pekerja shift,
- Mereka yang mencari kesihatan melalui pemakanan tambahan.

Jadi, pilihan bijak di tangan anda. Saya telah memulakannya 2 tahun yang lalu dan telah menikmati peningkatan taraf kesihatan bersama pemakanan tambahan dari Shaklee.


Anda harus mulakan hari ini.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda.

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Pengikut

Promo Bulanan Oktober 2014

Bloglist

Shaklee Independent Distributor

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Blogged.my My Ping in TotalPing.com

Insta #Shaklee

Copyright © Cantik Sihat Semulajadi | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com