12.4.18

4 Jenis Warna Darah Haid Petunjuk Keadaan Kesihatan Wanita


Hati gusar jika haid tidak datang pada waktunya, mengalami sindrom premenstruasi yang teruk atau terdapat kelainan pada kepekatan dan warna darah yang keluar.

Warna dan bau darah haid serta konsistensi kedatangan haid memberi info penting mengenai perkara yang berlaku pada tubuh.

Berikut penerangan mengenai warna-warna darah haid dan apa maksudnya.

Merah cerah
Warna ini ialah warna darah haid normal. Darah haid warna ini tanpa ketulan menunjukkan hormon reproduktif dikatakan seimbang. Warna ini biasanya digunakan sebagai panduan asas bagi mengenalpasti warna darah haid sihat yang keluar dalam tempoh 5-7 hari yang berlaku setiap 28 atau 30 hari.

Coklat atau hitam
Warna darah ini ialah darah lama. Warna merah cerah darah haid yang tertinggal dalam rahim akan teroksida dan warna ini terhasil. Seringkali berlaku kepada wanita yang menggunakan tampon atau mengambil pil perancang keluarga.

Darah haid berwarna coklat atau hitam dikatakan berpunca daripada paras progesterone rendah. Progesterone merupakan hormon reproduktif yang mendominasi kitaran menstruasi separuh kedua. Paras ini penting kerana ia membantu persenyawaan dan implantasi (telur tersenyawa dilekatkan ke dinding rahim). Ketika mengandung, paras progesterone yang rendah mendedahkan kita kepada keguguran.

Kesan paras progesterone rendah ialah simptom-simptom: perubahan mood termasuk resah atau murung, berpeluh waktu malam, kedatangan haid tidak tetap dan keinginan seks.

Warna coklat atau hitam juga adalah tanda berlakunya infeksi alat sulit jika disertai simptom-simptom seperti kegatalan alat sulit, bau tidak menyenangkan, sakit di abdomen, sakit ketika buang air kecil, sedikit darah keluar bukan pada masanya dan discaj berwarna coklat bercampur kuning atau kelabu.

Bagi wanita berumur mencecah 50 tahun, ia adalah tanda normal bagi menopaus. Jika berlaku pada wanita pasca menopaus dapatkan pemeriksaan doktor bagi menentukan ia bukan kanser rahim atau pengumpulan darah dalam rahim (cervical stenosis).

Merah gelap atau ungu
Darah haid berwarna gelap termasuk merah gelap atau ungu dikatakan adalah darah lama juga tetapi tidak setua darah haid berwarna coklat atau hitam. Ia biasanya keluar dengan banyak (terdapat kemungkinan kekurangan zat besi) atau paras estrogen tinggi.

Estrogen merupakan hormon reproduktif yang membina lapisan rahim setiap bulan. Berbeza dengan progesterone, paras estrogen mendominasi separuh pertama kitaran menstruasi. Ia berperanan membina folikel. Paras estrogen yang optima penting bagi memastikan ovulasi dan implantasi berjalan lancar.

Jika tidak ditangani, paras estrogen tinggi boleh menimbulkan masalah kepada tubuh. Ia menghalang ovulasi, mengganggu kesuburan dan menghalang implantasi embrio.

Simptom-simptom paras estrogen tinggi termasuk payudara mengeras, darah haid banyak, darah haid berbuku-buku, endometriosis, sindrom polisis ovari, sis ovari dan sindrom premenstruasi. Paras estrogen tinggi mengganggu keseimbangan pertumbuhan tulang, payudara, otak dan paras kolesterol.

Estrogen menjalani metabolisme dalam hati. Paras estrogen tinggi boleh dikurangkan dengan mendetoks hati dengan mengamalkan pengambilan herba pahit seperti daun betik atau ulam raja adalah langkah bermanfaat.

Kurangkan pengambilan jus buah-buahan campuran (pelbagai jenis) dan makanan panas dibungkus dalam plastik bagi mengelakkan kemungkinan kemasukan xeno-estrogen (bahan kimia meniru fungsi estrogen) ke dalam tubuh.

Merah jambu muda dan berair
Darah haid dengan keadaan ini dikatakan sebagai tanda darah anda berkualiti rendah – pembinaan sel darah merah rendah dan/atau kekurangan nutrien. Terdapat kemungkinan ia adalah tanda anda mengalami anemia pemakanan (nutritional anemia) berpunca daripada keurangan zat besi, folat atau vitamin B12.

Simptom-simptom anemia pemakanan termasuk lesu, otot lemah, otot bergerak-gerak tanpa kawalan, rasa kebas atau pijar. Anemia pemakanan juga menyebabkan tidak datang haid atau darah haid banyak atau berair.

Produk Shaklee yang boleh membantu adalah GLA Complex dan ESP protein soya. Ramai yang memberikan maklumbalas best pasal kombinasi kedua-duanya, contohnya badan dah rasa ringan, penghadaman lancar je, tiada lagi senggugut, haid dah teratur tiap bulan, badan bertenaga dan macam-macam lagi.

ESP
– Menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri
– Membantu menganjalkan kulit, juga menganjalkan payudara
– Mengenyangkan, justeru membantu dalam pengurusan berat badan
– Membantu menghilangkan parut jerawat di muka
– Menghindari kulit kusam
– Memberikan tenaga, menyihatkan badan dan kurang letih

GLA Complex
– Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid, justeru baik untuk kesuburan
– Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, kegatalan, alergi, kulit kering dan memperbaiki bintik akibat penuaan
– Sesuai sebagai program pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan
– Membantu memperbaiki tekstur rambut (rambut kering / rambut gugur)
– Menguatkan kuku dan rambut
– Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri

Jom Tengok TESTIMONI


Nak lagi EXCLUSIVE dan TEBALKAN POKET ANDA
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

kredit gambar helloconchita.com
Continue Reading

4.4.18

5 Tip Rambut Kekal Sihat, Lebat & Bersinar Sepanjang Masa

Rambut adalah makhota kepada wanita mahu pun lelaki. Definisi rambut yang cantik adalah apabila kita memiliki rambut tidak kering, sihat, lebat dan bersinar.

1. Kalau boleh elakkanlah penggunaan air panas ketika mandi. Sudah tentu-tentu tidak elok untuk rambut kita. Apabila air panas ini terkena kulit kepala, ia secara tidak langsung membuatkan rambut kamu menjadi lebih kering dan kusut.

2. Jangan terlebih syampu rambut. Seeloknya cuci rambut dua atau tiga kali seminggu. Begitu juga buat rambut yang berwarna. Ini kerana minyak semula jadi yang dihasilkan rambut akan lenyap dek bahan kimia daripada syampu yang kamu gunakan hari-hari. Dan dengan itu, akan terhasillah pula minyak yang tidak diperlukan oleh kulit kepala dan membuatkan rambut kamu lebih berminyak dan leper.

3. Bukan sekadar wajah, rambut juga harus dilindung daripada sinar UV matahari yang berlebihan. Seeloknya sapu atau sembur produk pelindung haba, serum dan juga sarungkan topi jika kita berada di kawasan yang cukup terik.

4. Kesihatan diri juga memainkan peranan yang sangat penting. Setiap pengambilan makanan kita menyumbang kepada faktor kesihatan rambut kita. Terutama buat anda yang gemar berdiet. Kalau amalan diet yang salah, mampu memberi kesan kepada pertumbuhan rambut. Ingat, protein dan zat besi penting untuk rambut kita.

Dah baca? Protein penting untuk rambut

Baca lagi ESP sumber protein dan zat besi

5. Sikat rambut dengan cara yang betul. Jangan sikat secara kasar kerana ia hanya akan merosakkan lagi rambut kamu. Sikat rambut bermula daripada bawah dan ke atas. Ini kerana, jika kamu sikat daripada akar, ia boleh menyebabkan kerosakan. Paling penting, sikat kamu itu haruslah sentiasa bersih. Satu lagi, comb wet hair, do not brush it! sumber : stail.my

Dapatkan vitamin untuk suburkan rambut dengan kami. Hubungi kami segera


Nak lagi EXCLUSIVE dan TEBALKAN POKET ANDA dengan Shaklee?
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

3.4.18

5 Perbezaan ESP dan Soya Biasa | Promosi Shaklee April 2018


Ramai yang masih ragu-ragu tentang khasiat ESP dan menyamakan ESP dengan sumber soya biasa sedangkan perbezaan ESP dan soya biasa adalah ibarat langit dan bumi.

1. ESP dibuat daripada kacang soya yang benar-benar semulajadi, iaitu kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya (non-GMO) sejak dari penghasilan biji benih sehinggalah dituai dan diproses menjadi ESP.

Manakala produk soya komersial lain, termasuk kacang soya yang dibeli di pasar, adalah kacang soya yang telah diubahsuai genetiknya supaya cepat membesar (sama seperti penghasilan ayam daging).

2. Kacang soya non-GMO adalah rendah lemak dan bebas kolesterol. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yang aktif.

Kacang soya biasa yang diubahsuai genetiknya pula mengandungi bahan-bahan aktif yang tidak dapat menghasilkan tenaga yang mencukupi untuk tubuh badan manusia malah membahayakan.

3. ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.

Soya biasa tidak membantu kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon, walaupun diminum dalam kuantiti yang banyak kerana perubahan pada genetik soya itu sendiri.

Apatah lagi mengekalkan paras gula dalam darah apabila kandungan gula dalam soya tersebut sendiri pun sudah berlebihan daripada apa yang diperlukan oleh tubuh badan.

4. Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1 gram dan tidak mempunyai laktosa bagi memastikan kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.

Soya biasa pula mengandungi paras laktosa yang tinggi dengan gula berlebihan yang terkandung dalam setiap pek soya tersebut.

5. Yang paling penting ESP tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. ESP mengandungi 5  jenis vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.

Sedangkan soya biasa banyak mengandungi perasa tiruan, pemanis berlebihan, pewarna dan pengawet yang menampakkan kecantikan susu soya, malah tidak mengandungi sebarang khasiat selain sebagai penghilang dahaga sementara ketika diminum sejuk saat berbuka puasa.

ESP ni harga biasa RM161.25
Tu harga biasa

Berbeza promosi bulan ni,
ada harga gempak
Belian 5 tong ESP
Boleh dapat 30% diskaun
Free postage
Free keahlian (tertakluk kepada terma & syarat)

Boleh hubungi kami

Nak lagi EXCLUSIVE dan TEBALKAN POKET ANDA
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

29.3.18

Beli 5 tong ESP Shaklee, free voucher RM50 diskaun produk


Assalamualaikum. Kami nak kongsikan berita gembira buat semua. Promosi ESP protein soya Shaklee dengan belian 5 tong anda akan dapat free voucher RM50 diskaun untuk jimat 30% belian produk yang lain. Promosi ESP ni hanya berlangsung selama 2 hari je iaitu hari ini 29hb Mac sehingga 30hb Mac. Menarik ke menarik? 😊😊😊

Selalu dengar soya shaklee berbeza dengan soya di pasarankan.
Betul ka wujud perbezaan soya? Apa yang sebenarnya membezakannya?

Sumber utama : soya
Cara Pemprosesan : rendam, kisar, rebus, tambah gula, sedia untuk diminum
Hasilnya : air soya

Cara Pemprosesan :Dehulled and defatted process (proses dimana soya dikupas dan dibuang lemak) kemudian diproses menjadi soya protein isolate
Hasilnya : Protein Soya

Sudah nampak beza? ESP adalah soy protein isolate ataupun protein soya. Protein yang diekstrak daripada soya setelah melalui beberapa proses. Keywords disini adalah 'isolate" ataupun pengasingan. Protein soya telah diasingkan daripada komponen lain didalam soya membuatkan ia 90 - 95% , hampir tiada karbohidrat dan lemak.

Walaupun sekarang ini sudah banyak iklan air soya gunakan point non-gmo dan 9 amino asid tetapi yang mereka jual tetap air soya, tidak sama dengan ESP. 9 asid amino memang khasiat semulajadi soya, Allah dah jadikan begitu bukannya semasa kita tambah semasa buat produk soya. 9 asid amino tu yang cuba diselamatkan supaya tidak musnah semasa pemprosesan. Soya yang digunakan untuk ESP merupakan non-GMO sebabnya GMO is bad, Non-GMO is good. Soya yang digunakan juga dibasuh dengan air sejuk supaya khasiatnya terpelihara.


Antara kelebihan-kelebihan ESP yang menguatkan lagi produk ini, bak kata orang selling point ESP adalah:

1. Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan
~ Soy yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, dan restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.

2. Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan
~ Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result

3. Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur calcium..kenapa?
~ Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yg denikian unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tu.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium.

ESP ni harga biasa RM161.25
Tu harga biasa

Berbeza promosi 2 hari ni, harga gempak
Belian 5 tong ESP
Boleh dapat 30% diskaun
Free postage
Free keahlian (tertakluk kepada terma & syarat)

Boleh hubungi kami


Nak tahu cara EXCLUSIVE dan JIMAT sehingga 30% ke?
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

15.3.18

4 tips untuk bantu elak kemurungan akibat hormon tak stabil


Kemurungan adalah penyakit mental yang menyebabkan emosi seorang individu semakin menurun. Ini menjejaskan perasaan, tingkah laku, pemikiran dan kesejahteraan.

Gejala kemurungan termasuk perubahan corak tidur sama ada terlebih atau terkurang, sering marah atau menangis, tidak bermaya, berat badan turun mendadak serta kurang daya tumpuan sehingga tidak dapat membuat keputusan yang mudah. Dalam keadaan serius, seseorang individu yang mengalami kemurungan mungkin melakukan cubaan untuk cederakan diri sendiri dan membunuh diri.

Berdasarkan kajian beban penyakit yang dikeluarkan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), kemurungan dijangka menjadi penyakit kedua teratas menjelang 2020 selepas penyakit jantung di seluruh dunia. Ini bermakna semakin ramai masyarakat dunia yang berpotensi untuk membunuh diri.

Beberapa faktor kemurungan adalah genetik, kecederaan otak akibat kemalangan, penggunaan dadah, masalah kewangan, kemerosotan kesihatan fizikal atau masalah sosial, mengalami peristiwa hidup yang tragis seperti kehilangan pasangan, pengambilan sesetengah jenis ubat dan sebagainya.

Keadaan ini mengubah fisiologi badan. Hormon serotonin, dopamin dan norepinefrin yang bertanggungjawab dalam mengawal perasaan di otak menjadi tidak seimbang lalu menyebabkan kemurungan.

Apabila keseimbangan hormon ‘perasaan’ diperbetulkan, maka kemurungan akan dapat diatasi. Namun, penggunaan sesetengah ubat-ubatan ini mungkin memberi kesan sampingan yang tidak diingini kepada pesakit.

[Dah Tengok?] GLA Complex Stabilkan Hormon dan Testimoni

Antaranya adalah kegemukan, loya, muntah, kembung perut dan kitaran haid yang tidak teratur. Bagaimanapun, keadaan pesakit mungkin lebih teruk sekiranya ubat tidak diambil berbanding kesan sampingan yang dialami.

Pendekatan sokongan seperti kaunseling, psikoterapi, pendidikan psikologi dan pemulihan psikososial juga memainkan peranan yang penting dalam rawatan kemurungan.

Kemurungan juga sering dikaitkan dengan masalah spiritual menyebabkan kurang ketahanan mental. Rawatan alternatif seperti rawatan perubatan Islam sangat digalakkan di samping rawatan moden.

Ada beberapa tip bagi mengelakkan kemurungan sebelum melarat. Antara cadangan yang berkesan adalah melakukan sesuatu perkara yang sihat dan disukai seperti bersenam dan melukis. Cara ini mampu meningkatkan perasaan gembira seterusnya dapat mengelak kemurungan.

Di samping itu, meluahkan masalah yang dihadapi kepada seseorang yang dipercayai, contohnya ahli keluarga, kaunselor, doktor, pakar psikiatri atau pakar psikologi juga antara kaedah untuk mengekalkan kesihatan mental.

Pergaulan sosial yang sihat seperti berkomunikasi, sentiasa menghargai dan mempercayai orang lain, dapat menerima pendapat orang secara terbuka, serta memberi dan menerima kasih sayang juga mampu menangani masalah kemurungan.

Sokongan padu dan perhatian ahli keluarga terdekat dan sahabat karib sangat diperlukan bagi pesakit kemurungan untuk membina semula keyakinan diri.

Pantau orang terdekat atau diri anda sendiri, mungkinkah kita menghidapi masalah kemurungan. Segera dapatkan nasihat ahli profesional kesihatan kerana kemurungan boleh membawa kesan buruk sekiranya dibiarkan tanpa rawatan. (artikel asal hmetro.com.my)

Ingin dapatkan produk Shaklee?
👇👇👇👇

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

13.3.18

Tips Mudah Hilangkan Sukar Tidur | Insomnia Punca Ponteng dan Lewat Masuk Kerja


Kita beranggapan insomnia adalah perkara yang mudah dan ianya hanya dipandang ringan. Sedangkan 33.8% penduduk Malaysia mengalami gejala insomnia dan 12.2% daripadanya menghidap insomnia kronik berdasarkan laporan media pada 2012.

Insomnia boleh mengakibatkan kemalangan maut dan kecederaaan serius melibatkan kenderaan dan ditempat kerja. Seramai 71,000 orang mengalami kecederaan setiap tahun disebabkan kemalangan berkaitan masalah insomnia.

Paling ketara adalah prestasi pekerja dan juga pelajar. Insomnia mengakibatkan individu ponteng kerja dan kelas serta lewat ke pejabat dan kuliah.

Insomnia adalah gangguan tidur dengan ciri sukar untuk tidur atau kerap terjaga daripada tidur. Individu insomnia biasanya mengalami satu atau lebih daripada simptom berikut:

• Sukar tidur malam
• Kerap terjaga di tengah malam dan sukar untuk tidur kembali
• Bangun terlalu awal pada waktu pagi
• Berasa letih ketika bangun pagi

Insomnia seakan-akan menjadi satu gangguan tidur biasa dalam masyarakat moden, dicetuskan oleh kesibukan dan tekanan hidup. Tekanan ini disebabkan oleh banyak faktor antaranya membabitkan pekerjaan, kematian orang yang tersayang, perceraian, perpindahan atau masalah perhubungan.

Penyakit, keresahan hati, faktor persekitaran (contohnya cahaya yang sangat terang, bunyi bising, cuaca terlalu sejuk atau panas) dan pengambilan sesetengah ubat (seperti ubat merawat selesema, alahan, kemurungan, tekanan darah tinggi dan asma) juga boleh menjejaskan pola tidur kita.

Faktor terkini dan paling berpengaruh ialah penggunaan alat elektronik khususnya gajet termasuklah telefon pintar yang menyumbang kepada faktor gejala kurang tidur.

Ramai orang sanggup bersengkang mata melayari laman sembang, mengikuti perkembangan rakan maya di media sosial atau bermain ‘game’ sehingga tidak sedar waktu sudah melangkau ke dinihari. Biasanya, pada waktu ini agak sukar hendak melelapkan mata dan jika tidur pun, mungkin tidak berapa lena kerana bimbang terlewat bangun untuk ke tempat kerja atau sekolah.

Mungkin ramai yang tidak sedar bahawa tidur yang kurang berkualiti boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan seperti obesiti, diabetes, kelemahan sistem imun dan menimbulkan masalah psikologi seperti kemurungan, keresahan dan psikosis. *artikel kosmo.com.myutusan.com.myhmetro.com.my

Insomnia dikaitkan dengan kekurangan ‘magnesium’.

Kekurangan kalsium dan magnesium akan menyebabkan anda bangun selepas beberapa jam dan tidak dapat kembali ke tidur . Magnesium adalah penting untuk ‘GABA recoptor’ yang wujud di seluruh permukaan otak & saraf badan kita.

Ia adalah ‘neurotransmitter’ yang menenangkan yang amat-amat diperlukan oleh otak kita untuk ‘switch off’. Kalau takde GABA ni, memang otak kita akan rasa ‘tense’, otak sentiasa berfikir & kita hanya baring sambil renung siling tanpa sebarang aktiviti tidur.

Beberapa kajian menunjukkan terdapatnya mineral tertentu yang efektif dalam membantu kita untuk tidur dan lena sepanjang malam. James F. Balch, M.D. dalam bukunya “Prescription for Nutritional Healing” menulis,
“A lack of the nutrients calcium and magnesium will cause you to wake up after a few hours and not be able to return to sleep.”

Kuncinya ialah KALSIUM dan MAGNESIUM yang mencukupi untuk mendapatkan tidur yang berkualiti.
Kenapa KALSIUM dan MAGNESIUM?

Kalsium adalah terlibat secara langsung dengan cycle tidur kita. Satu kajian yang dibuat mendapati tidur yang terganggu berhubungkait dengan kekurangan kalsium, dan masalah ini dapat diatasi apabila kadar kalsium dalam darah menjadi normal semula.

William Sears, M.D. menulis: “Kalsium membantu otak kita menggunakan asid amino tryptophan untuk menghasilkan melatonin, iaitu hormon yang merangsang rasa mengantuk. Inilah sebabnya kenapa produk tenusu, yang mana mengandungi kedua-dua tryptophan and kalsium, adalah antara makanan yang paling membantu untuk tidur.”

Kekurangan magnesium juga boleh membawa kepada masalah insomnia yang kronik. Ia menyebabkan pesakit kerap terjaga pada waktu malam.

Pengambilan kalsium dan magnesium yang seimbang adalah sangat penting kepada kesihatan keseluruhan manusia, dan kedua-dua mineral ini MESTI diambil bersama-sama untuk hasil yang terbaik.

OSTEMATRIX : Tablet Kalsium dan Magnesium. Menenangkan saraf dan melegakan stress.Magnesium dapat memperbaiki keadaan tekanan serta merehatkan otot dan saraf. Dengan adanya Vitamin D, kalsium lagi cepat diserap ke dalam tulang dan lagi cepat kita rasa kesannya.

B-COMPLEX : Mengandungi 8 Vitamin B iaitu Thiamin (B1),Riboflavin (B2),Niacin (B3), Panthothenic acid (B5), Pyridoxine (B6), Folic acid (B9), Cobalamin (B12) dan Biotin yang dapat mengurangkan stress dan keresahan.

ESP DRINK : Menyediakan 14 gram protein saya bukan GMO yang berkualiti tinggi membantu dalam meringakan kesakitan migran dan kesukaran untuk tidur.

Set Insomnia Shaklee dan Testimoni

Khusus untuk anda yang mengalami insomnia, kami akan berikan jadual pengambilan exclusive untuk kesemua produk di dalam set cadangan insomnia ini.

Kami juga akan bekalkan kepada anda resepi bancuhan ESP yang paling sedap dan di dalam pelbagai variasi. Ini untuk membolehkan anda menikmati ESP protein soya dengan cara yang paling lazat. Semoga setiap hari di waktu pagi dan malam, anda akan lebih bertenaga untuk bekerja/beriadah/beribadat. InshaAllah

Hubungi kami untuk konsultansi lanjut 👇👇👇


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

8.3.18

5 Suplemen Terbaik Untuk Wanita Dewasa 30an 40an 50an Malaysia

Kecantikan dan kesihatan mempengaruhi seorang wanita. Diet seimbang, gaya hidup sihat, kerap bersenam dan 8 gelas air sehari serta suplemen ialah amalan terbaik.

Antara nutrien yang perlu dipertimbangkan ialah kalsium, magnesium, asid-asid lemak perlu (omega-3 dan omega-6), antioksidan dan probiotik.

Kalsium penting untuk kesihatan tulang dan gigi, penghantaran maklumat saraf, membantu mengawal berat badan, tekanan darah dan mungkin berperanan dalam mencegah kanser kolon (usus besar). Secara purata, wanita dari usia 19-50 tahun memerlukan 1000mg kalsium sehari. Untuk penyerapan kalsium yang baik, vitamin D diperlukan.

Magnesium perlu untuk penyerapan kalsium, fosforus dan kalium yang baik, fungsi tisu dan tindakbalas penghasilan tenaga. Kekurangan magnesium dikaitkan dengan peningkatan risiko kepada pelbagai jenis penyakit termasuklah penyakit jantung, tekanan darah tinggi, batu karang, gangguan tidur (insomnia), sindrom pra-haid dan kejang otot sewaktu haid. Saranan pengambilan harian bagi wanita berusia 19 tahun ke atas ialah 280mg magnesium sehari.

Sila baca : Kriteria penting untuk pemilihan supplemen Kalsium

Pengambilan suplemen menggabungkan kalsium dan magnesium dengan penambahan vitamin D3, atau zink dan mangan, baik untuk diambil. Kalsium, dalam bentuk kalsium sitrat dan kalsium hidroksiapatit, selamat untuk digunakan dan diserap dengan lebih baik berbanding bentuk yang lain.

Sindrom pra-haid yang dialami oleh wanita kebiasaannya seminggu sebelum didatangi haid boleh diatasi dengan mengambil suplemen asid lemak omega-6, khususnya asid gamma-linolenik (GLA), bagi menghasilkan sebatian bermanfaat iaitu prostaglandin. Prostaglandin mampu mengatasi pelbagai masalah kesihatan termasuklah sindrom pra-haid.

Dah baca? Asid Lemak Penting untuk Kulit dan Tubuh Wanita

Gabungan asid-asid lemak omega-3, dari minyak ikan dan omega-6, dari minyak Evening Primrose, terbukti boleh merawat dan mencegah penyakit-penyakit tersebut. Asid-asid lemak omega-3 dan omega-6 mempunyai ciri-ciri anti-inflamasi, anti-alahan, merendahkan paras kolesterol dan trigliserida, membantu mengekalkan kesihatan sendi, jantung dan tulang.

Nutrien antioksidan menggabungkan beta-karotena (provitamin A), C, E dan mineral zink dan selenium bagi meneutralkan kesan berbahaya radikal bebas terhadap sel-sel tubuh.

Jom baca : 12 Manfaat antioksidan untuk kecantikan

Radikal bebas didapati daripada persekitaran seperti asap kilang, rokok, tekanan dan telefon bimbit. Pengambilan nutrien antioksidan secara kerap membantu melawan kesan penuaan di samping mengekalkan kesihatan tubuh secara keseluruhan.

Untuk kesihatan sistem pembuangan air kecil wanita, suplemen probiotik dengan dua jenis strain Lactobacillus, yang terbukti secara klinikal, iaitu Lactobacillus RC-14 dan GR-1, boleh dipertimbangkan.

Wajib baca : Keluarkan toksin melalui air kencing

Shaklee memberikan yang terbaik untuk kesihatan wanita. Maka sebab itu lah Shaklee menyediakan Set Kesihatan Wanita yang merangkumi


1. Energizing Soy Protein (ESP)
- Menggalakkan kulit yang sihat, cantik dan gebu.
- Memberi bertenaga, menghilangkan rasa letih serta lesu
- Merendahkan tahap kolestrol dalam badan.

2. Omega Guard
Asid lemak omega 3 berfungsi melancarkan peredaran darah sekaligus baik untuk mereka yang mempunyai masalah kardiovaskular dan kolestrol yang tinggi.
- Menguatkaan daya ingatan.
- Mengurangkan risiko penyakit jantung
- Membantu membakar lemak & memperolehi berat badan yang ideal

3. Ostematrix
- Melegakan lenguh dan sakit-sakit sendi
- Menggalakkan tulang yang kuat
- Mengurangkan risiko penyakit osteophorosis

4. GLA Complex
- Membantu melegakan simptom senggugut dan menopos
- Awet muda dan mencantikkan kulit kerana mengandungi Vitamin E semulajadi.

5. Vitamin C Sustained Release
- Membantu penghasilan kolagen untuk kulit yang lebih cantik berseri
- Menaturalkan kembali sel-sel yang musnah akibat kesan radikal bebas.

Nak dapatkan produk Shaklee?
👇👇👇


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

7.3.18

7 tanda jika wajah anda tidak serasi dengan produk skincare


Anda sedang tercari-cari produk penjagaan wajah yang baharu? Tahukah anda tidak semua produk penjagaan wajah yang ada di dalam pasaran sesuai dengan kulit anda.

Bagaimanakah untuk mengetahui bahawa produk penjagaan wajah itu tidak sesuai dengan kulit wajah kita?

1. Muncul jerawat
Munculnya jerawat ini sememangnya akan berbeza-beza pada setiap orang. Ada yang jerawat tumbuh selepas sekali pemakaian produk dan ada juga yang jerawatnya baharu muncul setelah beberapa kali pemakaian produk tersebut.

2. Mata memerah dan berair
Mata yang memerah, pedih dan berair menjadi tanda bahawa kita tidak sesuai dengan produk seperti pembayang mata, penggaris mata dan juga maskara. Segera berhenti daripada menggunakannnya bagi mengelakkan masalah menjadi lebih serius.

3. Rasa perih dan panas
Jika ketika kita menggunakan produk penjagaan wajah dan kulit terasa panas dan perih, itu merupakan tanda-tanda kulit kita memberikan reaksi yang tidak sesuai. Kulit akan memberikan isyarat bahawa ia tidak sesuai dengan produk tersebut melalui simptom-simptom sedemikian.

4. Kulit memerah
Kulit yang memerah ini biasanya menjadi bukti bahan-bahan yang terkandung di dalam produk menyebabkan berlakunya iritasi pada kulit wajah.

5. Kulit menjadi sangat kering
Apabila kulit wajah disentuh akan terasa kasar kerana lembapan pada kulit telah hilang. Lebih menyakitkan apabila kulit wajah akan mengelupas dek kerana kurangnya lembapan pada kulit wajah. Lebih merimaskan ialah apabila kulit wajah terasa gatal sehingga memungkinkan kita menggaru kulit wajah.

6. Bibir pecah-pecah
Salah satu tanda yang wajah tidak sesuai dengan sesuatu jenis produk ialah berlakunya keadaan bibir yang pecah-pecah dan mengelupas.

7. Rasa gatal
Apabila berasa gatal dan terasa seperti ingin menggaru kulit wajah maka itu tandanya kita tidak sesuai memakai produk tersebut. Sepatutnya produk yang sesuai dengan kulit wajah mestilah tidak menyebabkan kulit menjadi tegang sehingga kulit wajah menjadi gatal.

Sejajar dengan permintaan yang tinggi terhadap produk skincare yang semulajadi, bebas bahan kimia merbahaya dan berkesan, Shaklee telah mengeluarkan skincare terbaru iaitu Youth.

Keistimewaan skincare YOUTH ini?
  1. Rangkaian skincare YOUTH adalah 100% vegan ( semulajadi ).
  2. Tiada ujian ke atas haiwan dijalankan.
  3. Bebas dari 2,500 bahan kimia dan bahan penjagaan kulit yang merbahaya yang biasa ada dalam mana-mana skincare. 2,500 ya, bukan 10, bukan 100.:)
  4. Bertindak 10x aktif dalam mempercepatkan pembaharuan sel.
  5. Sesuai untuk semua jenis kulit. ( termasuklah kulit yang sensitif )
  6. Hypoallergenic
  7. Non-comedogenic
  8. Dermatologist-tested
  9. Ophthalmologist-tested ( membuktikan bahawa skincare ini selamat untuk mata, tidak merengsakan walaupun pada mata yang sensitif )
Perbezaan skincare YOUTH dengan skincare yang lain adalah :

Keberkesanan YOUTH dibuktikan dengan melalui KAJIAN serta UJIAN KLINIKAL.
Keputusan menunjukkan :
  1. TERBUKTI secara klinikal 100% wanita yang mengikuti kajian ini berjaya memiliki kulit yang nampak lebih muda berbanding sebelumnya.
  2. TERBUKTI secara klinikal 2/3 daripada wanita yang mengikuti kajian ini telah berjaya mendapatkan kulit yang lebih muda 10 dari usia sebenar!
  3. TERBUKTI SECARA KLINIKAL TANPA KOMPROMI!
Bahan yang terkandung dalam skincare YOUTH ini adalah :
  1. Schisandra Chinensis Fruit Extract - menyokong struktur kulit lebih muda serta memberi khasiat kepada kulit.
  2. Apple Cell Extract & Gentle Vitamin A- mempercepatkan kadar pembaharuan sel kulit serta menyegarkan juga melembutkan
  3. Lotus Japonicus Extract - menyokong penghasilan kolagen dan elastin yang menegangkan kulit tanpa kedutan.
  4. Muscadine Grape Polyphenols - melindungi kolagen & elastin sekaligus memberi perlindungan pada kulit. Muscadine Grape juga merupakan bahan PREMIUM dalam VIVIX :)
  5. Vital Repair+ (Vitamins, Botanicals) - melawan radikal bebas serta memberi perlindungan pada kulit.
Sumber : http://www.sinarharian.com.my/wow/tujuh-tanda-anda-tidak-serasi-dengan-produk-kecantikan-wajah-1.799452


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading

3.3.18

4 Tips Pilih Skincare Yang Sesuai Dengan Jenis Kulit Anda


Memilih skincare yang tepat untuk kulit agak susah. Jika tersalah pilih, boleh menimbulkan masalah kerana kulit wajah lebih sensitif berbanding bahagian lain.

Memilih skincare yang tepat untuk kulit agak susah. Jika tersalah pilih, boleh menimbulkan masalah kerana kulit wajah lebih sensitif berbanding bahagian lain.

Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan dalam memilih skincare sesuai dengan kulit.

1. Kulit Berminyak
Kulit berminyak dikatakan memiliki kelebihan iaitu wajah tidak mudah berkedut dan lebih awet muda. Namun perlu diingatkan bahawa kulit berminyak lebih terdedah kepada masalah kulit seperti jeragat, jerawat, dan pori-pori besar. Skincare yang sesuai untuk kulit berminyak adalah yang tidak mengandungi minyak. Kulit berminyak juga perlukan pelembab namun kadarnya tidak banyak seperti yang diperlukan kulit kering. Kulit berminyak sesuai dengan skincare yang bertekstur gel.

2. Kulit Kusam
Kulit kusam biasanya terjadi pada individu yang mempunyai kulit kering. Kulit kusam harus selalu menggunakan sunblock. Pilih jenis skincare yang boleh melembabkan kulit dan juga mencerahkan. Jadi wajah tidak akan kelihatan kusam lagi.

3. Kulit Kering
Kulit kering lebih terdedah kepada kedutan, jadi garis halus lebih mudah terlihat dan kulit juga kelihatan kusam tidak berseri. Kulit kering biasanya terjadi kepada individu yang mengalami perubahan hormon dan yang sering mencuci wajah dengan air suam. Jadi pilih skincare dengan bahan yang melembabkan, misalnya hydrating toner. Untuk kulit kering, pelembab dengan tekstur krim lebih sesuai. Hindari produk dengan bahan asas alkohol yang menyerap air sehingga menjadikan kulit wajah makin kering.

4. Kulit Sensitif
Jenis kulit sensitif boleh juga memiliki kulit kering atau berminyak. Yang menjadikannya berbeza adalah tindakbalas kulit dengan bahan di dalam produk. Jika kulit mudah kemerah-merahan disaat memakai produk skincare sebaiknya hindari produk dengan kandungan alkohol. Pilih jenama yang menggunakan bahan-bahan semulajadi.

Bagi membantu kita memilih skincare yang sesuai dengan jenis kulit, Shaklee menggunakan Teknologi Patent-Pending Youth Complex yang mengaktifkan protein untuk menjana semula sel-sel kulit untuk menghasilkan lebih banyak kolagen dan elastin yang membantu kulit menjadi lebih muda lebih lama.


7 Kelebihan Dan Keistimewaan Youth Shaklee

1. Dihasilkan selepas 8 tahun kajian dan mempunyai 8 ‘patent pending’.
2. Terbukti melalui kajian klinikal bebas daripada 2500 jenis bahan kimia berbahaya.
3. Sesuai untuk semua lapisan usia dan semua jenis kulit.
4. Keputusan ujian klinikal menunjukkan 100% wanita yang menggunakannya memiliki kulit yang lebih muda.
5. Produk ‘Vegan’ – tidak mengandungi bahan berasaskan haiwan.
6. Bebas kekejaman ke atas haiwan. Shaklee tidak menjadikan haiwan sebagai bahan ujian.
7. Bebas Gluten

Nak lihat TESTIMONI?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Continue Reading