Kami memberikan kehidupan yang lebih sihat kepada setiap insan dan kehidupan yang lebih baik kepada sesiapa jua.

Read More

Alfalfa Complex

Orang Arab memanggil alfalfa yang bererti bapak dari para tumbuhan yang disebabkan oleh ketahanan yang tumbuh di gurun
Read More

Sustained Release Vita- C Plus

Sustained Release Vita- C Plus membantu menyediakan vitamin c yang diperlukan oleh tubuh badan kita.
Read More

Kurus dan Langsing dengan ESP

Bolehkah saya Kurus dan Langsing dengan ESP Shaklee? Boleh! Ini kerana ESP telah diiktiraf di seluruh dunia
Read More

Kalsium, Wanita dan Osteoporosis

Osteoporosis adalah sejenis penyakit yang ‘senyap’ dan serius. Kebanyakan wanita hanya mengetahui mereka menghidapinya selepas mengalami retak atau patah tulang
Read More

Zinc Complex Shaklee

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim
Read More

B Complex Shaklee

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah ubat boleh meningkatkan risiko kekurangan
Read More

Multivitamin Vitalea

Multi vitamin dan Multi mineral Multi yang Hebat Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.
Read More

Vita-E Complex

Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.
Read More

Vivix

Revolusi Terbaru dari Shaklee Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Read More

ESP

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu. Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.
Read More

Collagen Powder

Collagen Powder merupakan suplemen kolagen terbaik hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen
Read More

Garlic

Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus
Read More

GLA Complex

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E
Read More

Herblax

Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit
Read More

Nutriferon

Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun – Dr. Yasuhiko Kojima
Read More

Advanced Joint Health Tablet

Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan. Satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang dapat menyokong pergerakan sendi
Read More

CoQHealth Plus

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau
Read More

DTX Complex

DTX Complex digunakan secara tradisional untuk tonik hati.
Read More

Peppermint Ginger Plus

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman
Read More

Nutriferon

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

29 Januari 2015

Cara Untuk Pulih Sel Tubuh & Pelihara Dari Penyakit Kronik - Vivix


Tubuh badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Apabila tubuh badan kita tidak sihat, kita memerlukan lebih nutrient yang membekalkan antioksidan dan menigkatkan imun sistem seperti Vitamin C, Vitamin E dan lain-lain. Sekiranya kita mengalami kecederaan, pengambilan nutrien protein adalah sangat crucial bagi membantu proses baik pulih sel yang rosak dan proses penghasilan sel-sel baru.

Mengapa perlunya pemulihan di peringkat sel?
=================================
Sel yang lemah dan rosak akan menghasilkan tisu yang rosak dan seterusnya menghasilkan organ yang cacat fungsi. Organ yang cacat fungsi ini akan mengakibatkan sistem tubuh tidak berfungsi dengan baik dan mulalah penyakit kronik berlaku.

Sel lemah > Tisu rosak> Organ cacat > Sistem lemah fungsi > Simptom penyakit > Penyakit kronik

Mengapa sel menjadi lemah dan rosak?
============================
  1. Terdedah kepada toksin persekitaran
  2. Tekanan / stress kehidupan
  3. Pemakanan yang tidak sihat
  4. Amalan gaya hidup yang tidak sihat
Keadaan ini telah
  • melemahkan pertahanan sel semulajadi tubuh
  • menyebabkan tenaga sel menjadi lebih rendah
  • menyebabkan kerosakan DNA
  • menyebabkan prestasi sel berkurangan.

Semua ini akan menyumbang kepada penuaan sellular dan mengaktifkan penyakit kronik dan penyakit lain yang berkait di dalam tubuh

Bagaimana Vivix membantu dalam pemulihan sel yang lemah dan rosak?
====================================================
Ramuan Vivix memberi kesan kepada 4 mekanisme utama iaitu

Pertahanan sel – Memerangi tindak balas akibat tekanan biologi dari semasa ke semasa membawa kepada penuaan dan kerosakan sel

Menjana Tenaga sel – Menggalakkan biogenesis untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel. Kecekapan dan tenaga sel menurun seiring dengan peningkatan umur

Memperbaiki sel – Melindungi dan membaiki DNA sel yang sering diserang oleh radikal bebas setiap hari. Serangan radikal bebas ini merosakkan DNA sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan ketahanan sel.

Prestasi sel – Mengaktifkan pengawal selia genetik yang membantu meningkatkan prestasi sel dan melambatkan pembentukan protein AGE (advanced pglycation end products) yang boleh menyebabkan kerosakan di tahap sellular .

Kesimpulannya :

BAIKI SEL ROSAK > BERI TENAGA SEL > LINDUNGI SEL > PRESTASI SEL

Mengapa Vivix Shaklee digelar jus antioksida luar biasa?
=========================================
1. Sebanyak 2500 penerbitan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Universiti Harvard terhadap bahan utama Vivix

2. Satu sudu teh Vivix memberikan jumlah resveratrol yang setara dengan 3,000 gelas wain merah
Bahan-bahan Vivix telah dibuktikan dalam kajian makmal sebagai 10x lebih berkuasa dalam melambatkan mekanisme utama penuaan daripada minuman berasaskan resveratrol sahaja.

Mengapa penting memiliki sel yang sihat?
==============================
  • Sel yang sihat dapat mengeluarkan sisa buangan sel dari sel itu sendiri. Maka toksin tidak tersimpan atau termendak di dalam sel
  • Sel yang sihat dapat menyerap nutrient dari makanan yang kita ambil seharian.
Siapa yang boleh mengambil Vivix?
==========================

  • Dewasa yang alami penyakit kronik
  • Dewasa yang ingin kelihatan lebih muda
  • Orang tua yang sudah lemah - fabolousdash.com

Testimoni dari pengguna Vivix
======================
Mereka kini bebas daripada diabetes, TB, asma, masalah sendi dan banyak lagi penyakit dari pengambilan suplemen Shaklee ini.

Kisah seorang suami yang tidak mempercayai supplement. Dah nak lumpuh pon masih berdegil. Nasib baik isteri dia bersabar dan beri juga dia supplement Shaklee




















Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

28 Januari 2015

Radang Buatkan Kulit Tua Sebelum Usia

Sepanjang beberapa tahun lepas, penyelidikan kosmetik telah mula menemui faktor penuaan sel yang tidak diketahui sebelum ini iaitu radang-penuaan. Anehnya, kulit tidak menunjukkan tanda penderitaan. Tiada kemerahan, tiada kegatalan. Juga tidak terasa tegang. Namun, keradangan berlaku secara “senyap” dalam sel kulit, dan keradangan ini akan menyebabkan penuaan kulit.

Keradangan Sebabkan Kulit Cepat Tua
============================
Kulit secara semula jadi mengandungi imbangan unsur pro-radang (untuk menyingkirkan bahan buangan) dan unsur anti-radang (untuk mengehadkan aktivitinya mengikut keperluan kulit).

Namun, apabila ketuaan sel berlaku, imbangan ini terganggu. Stratum korneum menjadi lebih nipis. Epidermis mengambil

masa lebih lama untuk membaharui dirinya dan menjadi lebih telap, menyebabkan kulit lebih terdedah kepada tekanan alam sekitar. Di tahap lebih jauh dalam dermis, kulit mula mengeluarkan lebih banyak pengantara pro-radang: menjadikannya dalam keadaan radang.

Mengapa keradangan mempercepatkan proses penuaan?
========================================
Ia merangsang ketidakseimbangan dalam kulit; mengganggu imbangan pengutus keradangan. Ini dinamakan “lata radang”, yang:

• memperlahankan metabolisme sel, yang bertanggungjawab terhadap kecergasan kulit; menjadikan kulit terdedah kepada kesan tekanan oksidatif

• memperlahankan sintesis lipid, yang memastikan keutuhan ikatan antara sel dan saput hidrolipid; merosakkan fungsi rintangan kulit,

• mengganggu imbangan membran sel; kulit menjadi lemah

• merosotkan matriks luar sel dermis; kulit kehilangan ketumpatan dan kegebuan.

Kesan keradangan kronik dalam senyap ini adalah jelas : Wajah menjadi kusam, kulit mula nampak kendur dan berkedut. - wanista

Bagaimana untuk mencegah radang penuaan ini?
===================================
Anda boleh menggunakan pelbagai produk kecantikan untuk mengurangkan keradangan kulit, dan juga anda boleh dapatkan produk organik terkini daripada Vivix Shaklee.

Vivix merupakan supplemen anti penuaan terbaik dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee, Syarikat No 1 supplement makanan di Amerika.

Apa itu Resveratrol?
===============

Resveratrol adalah kumpulan tumbuhan yang mengandungi polyphenols.
Resveratrol mempunyai antioksida, memelihara badan melawan sebarang kerosakan yang berkaitan dengan kanser dan penyakit jantung.

Apa Itu Vivix Shaklee?
=================
Vivix adalah minuman pekat yang berwarna merah yang mengandungi bahan-bahan asli anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum yang Kaya Resveratrol yang bersifat anti-oksida, melambatkan proses penuaan / anti-penuaan, anti-inflamasi dan anti kanser.

VIVX TONIK AJAIB
================

Inilah rahsianya :

antioksida dalam reseveratrol Vivix Shaklee melambatkan kitaran dan kematian sel, melambatkan proses penuaan dan membantu meningkatkan ketahanan antioksidan untuk kulit yang lebih sihat.

Tindakan Vivix pada Tahap Sel :

1. Mempertahankan sel (cell defense)
Ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.






2. Memberi tenaga kepada sel
Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tenaga di dalam sel.



3. Memperbaiki sel
Ramuan Vivix dikaji membantu pembaikan sel tahap selular




4. Meningkatkan prestasi sel
Ramuan VIvix adalah 100 kali lebih kuat dari resveratrol untuk melambatkan pembentukan protein AGE (advanced glycation end product) yang boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.



Ramuan Semulajadi di dalam Vivix Shaklee
================================
1. Anggur Muskat
Anggur muskat yang juga dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika menimbulkan kekecohan di kalangan masyarakat kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan.

Anggur muskat dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. Ini kerana sebatian phenolik tertumpu pada bahagian biji. Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.

2. Elderberi
Selain anggur muskat, tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kesihatan serta agen penuaan ialah elderberi. Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara.

Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.

3. Polygonum Cuspidatum
Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrolmembantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.


4.Lobak Ungu
Akhir sekali lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung.

Kebaikan dan Manfaat Vivix

Memelihara :
--> kesihatan jantung
--> kesihatan otak
--> kesihatan sistem imun
--> kesihatan sendi
--> perlindungan antioksidan
--> peningkatan tenaga
--> kesihatan badan yang optima

Kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.

Ayu Raudhah turut mengambil Vivix Shaklee untuk kecantikannya, anda bila lagi?

Sirap Shaklee tu adalah Vivix. Rupa Vivix yang ala-ala warna sirap gitu. Hehehee


APA KATA MEREKA YANG DAH MENCUBA VIVIX
==========================================













Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

Apakah Vivix dan manfaatnya?

Apa itu VIVIX ?

Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat & tumbuh-tumbuhan lain.

Apa yg terkandung dlm Vivix ni sehinggakan ia dikatakan sangat best?

Vivix ia mengandungi resveratrol. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.

Dan akhir sekali..ni saya nak share satu rahsia..

Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui: Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terdapat dalam wain merah...

Apakah itu Resveratrol?
==================
• Antioksidan yang kuat,
• Anti-inflamasi
• Anti-kanser

Tapi takkanlah kita as muslim nak gi minum wine merah plak kan. Jadi sebagai ALTERNATIF terbaik adalah dengan mendapatkan vixix..Satu hidangan Vivix™ mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah..Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

Vivix ni utk bantu pulihkan DNA yg rosak, mengawal genetik, menghasilkan tenaga yg diperlukan ole) sel, melambatkan pembentukan prtein AGE-advanced glycation end products. protein AGE yang berlebihan ni boleh mengganggu keutuhan sel. Vivix juga membantu menjaga dan memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun, sendi, perlindungan antioksidan, untuk kesihatan overall.

Vivix merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, penyakit kardiovaskular, kanser, tekanan darah tinggi, kencing manis, terlebih berat badan n masalah kegemukan, nyanyuk, osteophorosis, penyakit2 mata seperti katarak dan glaukoma dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.

Apakah fungsi dan kelebihan Vivix
==========================

1. Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal

2. Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas wine merah tapi Vivix ni HALAL. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan. Vivix mendapat sijil halal dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim)

Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan. Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit. Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Dengan hanya minum sesudu sehari, pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 18 tahun ke atas itu juga boleh dijadikan masker pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya.

Testimonial Pengguna Vivix
=====================

Testimoni 1 dari Puan Fiza
**********************
Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan. Alhamdulillah…Sebenarnya sudah 2 minggu kot saya bagi mak mertua saya mencuba VIVIX. Memang betullah sepertimana testimoni yang saya baca dan fakta2 berkenaan VIVIX. Saya memang tunggu feedback begini dari mertua. Sebabnya, emak mertua selalu bercerita mengenai keadaan kesihatannya yang selalu rasa kebas tangan, sakit pinggang, sakit sendi, demam lambat baik, emak juga ada lelah. Nafasnya berbunyi agak kuat. Tapi sepanjang 2 hari lepas, memang ada perubahan, nafasnya tidak berbunyi seperti lelah. Alhamdulillah. Saya tahu Shaklee memang bagus. Harganya mahal, tapi setanding kualiti. Sekiranya berkemampuan memang saya pun nak beli VIVIX gak. Senang, hanya sesudu teh, sudah cukup. Ianya untuk kesihatan keseluruhan malahan juga anti penuaan.

Oh ya, sewaktu pulang ke rumah emak di Kedah, emak juga komen kulitnya rasa licin, berseri sikit. Tak tahula penangan VIVIX ke B Complex ke Vitamin C. Saya tak kisah sangat kalau mereka nampak muda, yang penting saya harap mereka lebih sihat, jarang sakit, mudah nak beribadat dan lebih seronok melayan kerenah kami anak-beranak. Tak puas lagi merasa kasih sayang emak dan abah. Saya tak senang hati kalau ibu bapa mengadu sakit sana sakit sini. Saya masih perlukan mereka dalam hidup saya. Takkanlah saya nak sihat seorang sahaja. Ibu bapa dibiarkan masuk hospital, makan ubat-ubatan, cucuk sana, cucuk sini, sedangkan saya tahu ada penawar yang baik seperti supplement Shaklee.

Semua orang sayang ibu dan ayah kan. Jangan berkira untuk membeli vitamin untuk mereka. Pendapatan yang kita peroleh setiap bulan bukan hak kita seorang, harus dikongsi dengan yang tersayang.

Testimoni 2 dari Pn. Norimah
************************
Nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia.

Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara.

Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun....bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga...dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya. Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.

Hari ketiga saya ada majlis yaasin ( majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang......pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit...Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun...adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. keesokkannya saya telefon Jess dan memberitahunya. baguslah katanya badan dah jadi muda latu. Betul ke badan saya dah jadi muda?? kalau betul saya merasa amat berterima kasih kepada vivix kerana dengannya saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar.

Testimoni 3
************************
Baru2 ni makcik ibu, mamaNoy telah memberitahu bahawa wife kepada Uncle Bob di suspect mengidap lung cancer memandangkan doc telah mengesahkan beliau tidak mengidap Tibi. Untie Liza dikatakan mempunyai nanah di dalam paru2nya dan ini telah menyebabkan auntie Liza mengalami batuk selama hampir satu tahun lebih. Keadaan autie Liza kian lemah , tidak bermaya dan tidak berselera. Pada mulanya ibu mencadangkan auntie Liza mengambil vitamin antioksidan seperti ACE namun setelah mempertimbangkan keadaan di mana ibu merasakan bahawa pasti beliau sudah tidak larat hendak menelan pil2 termasuklah ubat doc. Maka ibu mencadangkan beliau mengambil Vivix untuk rawatan dirinya.

Alhamdulillah kini auntie Liza tidak kelihatan pucat seperti dulu(sumber dari uncle Bob semasa ibu telefon petang tadi). Auntie Liza juga mengatakan beliau merasakan badannya sedikit ringan dan bertenaga. Suaranya juga sudah sedikit ceria berbanding semasa awal2 ibu menghubungi beliau. Syukur alhamdulillah. Semoga kesihatannya bertambah baik. Ibu akan update lagi setelah sebulan beliau mengambil Vivix sebagai makanan tambahan harian beliau.

Testimonial 4
************************
Iffa telah amalkan Vivix selama hampir 5 bulan untuk merawat/mengubati masalah SLE/MCTD/RA atau lebih mudah Iffa katakan, sakit autoimmune yang masih menjadi misteri puncanya.. Tentu ramai yang telah tahu tentang masalah kesihatan Iffa ini..mungkin ramai juga yang tidak mengetahuinya kerana jika anda bertemu Iffa secara face to face, pasti anda semua tidak akan percaya, tubuh yang comel dan ceria ini menanggung derita sakit yang tiada penawarnya(itu kata doktor sains).

Sedikit latar belakang tentang Iffa dan sakit iffa:
Sejak zaman kanak-kanak selalu mengalami sakit dada, muka n kulit pucat - anemia
1998 - Warded kerana alahan kepada ubat tahan muntah setelah demam yang tak kebah2
1998 - 2002 : Sepanjang sesi persekolahan di asrama, selalu sakit, anemic yang berpanjangan tetapi masih aktif bersukan, beraktiviti di sekolah.. Collapse in 2000 ketika saat hampir menduduki PMR, mengalami gangguan memory dan focus (Even soalan math yang mudah pun tidak boleh nk buat - sampai Iffa nangis2 dengan En Khalid minta kelas extra - Terima Kasih Cikgu..Jasamu tidakkan kulupakan..)
2003 - 2007 : Mula mengalami radang sendi, demam panas tiba-tiba and mmg tidak mampu utk bangun n ke kuliah. Disahkan mengidap RA.. menjalani pelbagai rawatan utk RA - modern, homeo, alternatif, syifaa dll... tetapi usaha tidak berjaya...
Oct 2006 : Collapse sekali lagi, Liver damaged, nerve attack, severe bleeding on skin internal and external due to steven johnson sindrom.. Was critical and warded for 10 days at PUTRA, Malacca.. (According to Doctor, peluang hidup sangat tipis - berserah & tawakal pada Allah..) Alhamdulillah Allah masih berikan Iffa peluang untuk hidup.. berbakti dan berkongsi tentang cara hidup sihat bersama anda semua hingga hari ini.

Ramai yang tidak tahu tentang sakit autoimmune, bagi mereka yang mempunyai ahli keluarga yang mengalaminya barulah ada kesedaran untuk mengetahui ttg sakit ini wujud.. Alhamdulillah di Malaysia, Persatuan SLE Malaysia (PSLEM) sudah mula giat memberikan kesedaran ttg sakit ini.
Baiklah, jika anda semua ingin tahu.. rawatan yang ada untuk pesakit SLE ini ialah dengan pengambilan steroid.. tinggi atau rendah dosenya bergantung kepada activity cell yang menyerang pesakit.. terdapat juga ubat tambahan yang diberikan .. spt plaquenil utk MCTD dll..(hampir lupa sbb sudah hampir setahun Iffa x ambil ubat-ubat ini - jangan marah ye doctor, ubat-ubat itu terlalu byk kesan sampingan, i'd like to stay healthy but with natural ways).

Alhamdulillah, setelah mencari-cari supplement yang boleh membantu Iffa kekal cergas, tidak demam berpanjangan dan dijauhi dari jangkitan penyakit (orang SLE ni senang dpt infection tau)..dan yang penting, Iffa mampu berdiri, berjalan, melakukan kerja-kerja harian tanpa rasa seperti dililit atau berjalan diatas kawat2 duri.. Iffa bertemu Shaklee.. mula-mula makan untuk tambah susu, tapi tergerak hati untuk cuba VIVIX, potion ajaib..kuasa Allah SWT..

Berminat untuk mencuba? Boleh klik button di bawah untuk membuat pesanan.



Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Mengenai Saya

Foto Saya

Umi ialah  Shaklee Independent Distributor di dalam daerah Baling/Sik, Kedah.
Penghantaran ke seluruh Malaysia disediakan.
COD area : Daerah Baling dan Daerah Sik.
 
Kepakaran Umi ialah membantu anda untuk mendapatkan supplemen Shaklee yang sesuai mengikut budget serta keperluan. Khidmat nasihat selepas jualan juga diberikan secara percuma.
 
Fb : Umi Nazrah (Nazra)
Fb Page : Cantik Sihat Semulajadi
019-4320059

Blog Archive

TRIPLE New Year Sale !!

Pengikut

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Blogged.my My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma

Blog List

IG #shaklee_nazra

Copyright © Cantik Sihat Semulajadi | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com