Kami memberikan kehidupan yang lebih sihat kepada setiap insan dan kehidupan yang lebih baik kepada sesiapa jua.

Read More

Sustained Release Vita- C Plus

Sustained Release Vita- C Plus membantu menyediakan vitamin c yang diperlukan oleh tubuh badan kita.
Read More

Kurus dan Langsing dengan ESP

Bolehkah saya Kurus dan Langsing dengan ESP Shaklee? Boleh! Ini kerana ESP telah diiktiraf di seluruh dunia
Read More

Kalsium, Wanita dan Osteoporosis

Osteoporosis adalah sejenis penyakit yang ‘senyap’ dan serius. Kebanyakan wanita hanya mengetahui mereka menghidapinya selepas mengalami retak atau patah tulang
Read More

Zinc Complex Shaklee

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim
Read More

B Complex Shaklee

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah ubat boleh meningkatkan risiko kekurangan
Read More

Multivitamin Vitalea

Multi vitamin dan Multi mineral Multi yang Hebat Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.
Read More

Vita-E Complex

Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.
Read More

Vivix

Revolusi Terbaru dari Shaklee Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Read More

ESP

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu. Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.
Read More

Collagen Powder

Collagen Powder merupakan suplemen kolagen terbaik hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen
Read More

Garlic

Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus
Read More

GLA Complex

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E
Read More

Herblax

Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit
Read More

Nutriferon

Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun – Dr. Yasuhiko Kojima
Read More

Nutriferon

Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan. Satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang dapat menyokong pergerakan sendi
Read More

Nutriferon

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau
Read More

Nutriferon

DTX Complex digunakan secara tradisional untuk tonik hati.
Read More

Nutriferon

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman
Read More

Nutriferon

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

19 Disember 2014

10 Kelebihan Luar Biasa Vitamin E Untuk Anda Lebih Jelita!


Vitamin E seringkali dikatakan vitamin untuk kecantikan kulit wajah dan awet muda. Ini kerana Vitamin E adalah tinggi antioksidan untuk melawan radikal bebas yang menyebabkan sel tua lebih cepat. Bagi mereka yang mengamalkan diet tinggi Vitamin E, kulit mereka akan tampak awet muda berbanding usia sebenar. Adakah uols dah tahu 10 kelebihan luar biasa Vitamin E yang boleh membuatkan anda kelihatan lebih jelita?

Kelebihan Vitamin E Untuk Kesihatan

1. Pelindung Sel Darah Merah
Kelebihan Vitamin E yang kebanyakan orang tidak tahu adalah ia dapat melindungi sel darah merah yang mengangkut oksigen ke seluruh jaringan tubuh daripada kerosakan. Vitamin ini juga akan melindungi tubuh badan anda daripada bahaya pelbagai ubat,bahan kimia yang akan membentuk radikal bebas.

2. Ketahanan Tubuh
Kelebihan Vitamin E juga adalah ia dapat meningkatkan ketahanan tubuh badan, membantu mengatasi tekanan,meningkatkan kesuburan,meminimumkan risiko kanser dan juga penyakit jantung.

3. Antioksidan
Semua Vitamin E adalah antioksidan dan banyak terlibat dalam proses membantu tubuh melindungi struktur sel yang penting dari kerosakan akibat radikal bebas.

4. Mengatasi Masalah Pre-Menstrual
Bagi anda yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, kelebihan Vitamin E akan membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

Kelebihan Vitamin E Untuk Kecantikan

5. Mencegah Kedutan
Kelebihan Vitamin E yang lain adalah ia dapat menghalang penghasilan kedut dengan menyekat kerosakan radikal bebas. Caranya adalah dengan meningkatkan pengeluaran kolagen,iaitu tisu yang menyimpan elastisiti kulit. Vitamin E juga akan merawat kedutan dengan mempercepatkan pertumbuhan semula sel kulit baru.

6. Menghilangkan Parut
Parut selalunya terjadi kesan dari luka lama, lecur dan pembedahan dan juga akibat jerawat. Kelebihan Vitamin E ini adalah ia mampu mengurangkan kesan parut kerana ia akan terus menyerap ke dalam kulit dan menghalang serangan radikal bebas. Malah kuasa antioksida yang kuat di dalam Vitamin E juga membantu dalam pengeluaran kolagen yang memberikan keanjalan kulit.

7. Mengurangkan Jeragat
Jeragat pada kulit berpunca oleh penuaan, kerosakan radikal bebas dan fungsi hati yang lemah. Apabila minyak Vitamin Edisapu pada jeragat yang terdapat pada kulit, ia akan membantu melicinkan kulit kasar dan menggalakkan pertumbuhan semula sel.

8. Kutikel
Vitamin E adalah satu rawatan berkesan untuk kutikel kering dan merekah. Minyak Vitamin E akan melembabkan dan juga mengurangkan masalah kuku dan kutikel kering

9. Mencerahkan Kawasan Aerola
Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, pastinya kawasan aerola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran,ia akan membuatkannya menjadi semakin gelap. Namun dengan pengambilan Vitamin E yang konsisten,ia akan membantu kawasan gelap tersebut mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Malah parut stretch mark juga akan semakin pudar. - wom.my

Peranan Vitamin E

Vitamin E ialah sejenis ANTIOKSIDAN yg larut lemak serta berkuasa melindungi sel kulit daripada kerosakan yg disebabkan oleh radikal bebas mahupun sinaran UV matahari. Ia juga mampu mengurangkan kesan penuaan dan kanser kulit akibat dari kesan sinar UV. Vitamin E boleh bertindak secara efektif dalam menyelesaikan masalah kulit kerana vitamin E bersifat anti-radang/inflammatory. Selain daripada itu, vitamin E juga mampu mengekalkan kelembapan kulit dengan menghalang kehilangan air daripada kulit. Dan bonus juga, vitamin E juga boleh menghilangkan lingkaran hitam (dark circle) bawah mata dan menyihatkan rambut.

Selenium

Vitamin E Shaklee pula pilihan yg lebih baik kerana ia mengandungi SELENIUM
. Selenium ialah sejenis mineral yg bermanfaat utk kesihatan. Ia boleh membantu meningkatkan paras
GLUTATHIONE dalam badan (Glutathione = Gluta). Glutathione ialah sejenis antioksidan yg sangat penting kerana ia juga dapat melindungi kerosakan yg berpunca dari radikal bebas. Radikal bebas boleh menyebabkan kanser kulit, radang dan penuaan. Hasil kajian juga menunjukkan, mereka yg mengalami masalah kulit berjerawat memiliki paras selenium yg rendah dalam darah.

BONUS - Grape Seed Extract

Tak cukup dengan Selenium, Shaklee Vitamin E juga mengadungi ekstrak biji anggur atau grape seed extract. Esktrak biji anggur ni bukan saja suka-suka ditambah tetapi sebab ia mengandungi
pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol. Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C .. dalam erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan utk awet muda dan utk memelihara kecantikan selain dari

Melambatkan penuaan. Biji anggur mengandungi phenol OPC yg terikat dengan kolagen.




1 botol 120 biji RM 149.00


Untuk harga terbeliak mata, hubungi

Saya perunding bertauliah anda

Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

18 Disember 2014

Vitamin E Boleh Menghilangkan Kulit Kusam dan Parut Jerawat


Kulit Kusam Semakin Licin dan Berseri, Parut Jerawat Semakin Hilang dengan Vitamin E. Produk yang Digunakan hanyalah Vitamin E Shaklee


Dulu nya kulit wajah saudari Aishah berminyak, kusam, berjeragat dan banyak parut jerawat

Dalam tempoh 1 bulan setengah sahaja menggunakan Vitamin E


Kesan Penggunaan Vitamin E menunjukkan kulit Aishah semakin licin, flawless, parut jerawat semakin hilang, kulit semakin berseri

Kebaikan dan Kelebihan Vitamin E

Sumber
Majalah Rapi

Tahukah anda Vitamin E Shaklee mengandungi silenium manakala kebanyakan Vitamin E di pasaran dijual berasingan dengan silenium. Pengambilan Vitamin E perlulah lengkap dengan
Selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum kerana tanpa Selenium, ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Antara kelebihan Vitamin E ialah :
  • Memperbaiki parut
    - Dengan membaiki pembekalan oksigen dan asid Nukleik, Vitamin E menyembuhkan parut, tompok dan kesan pada kulit.
  • Anti penuaan
    - Kesan antioksidan dan Vitamin E menghalang proses penuaan sel dan memperbaiki pembekalan oksigen, memberi anda lebih ketahanan. Awet muda la tu:
  • Baik untuk jantung
    - Mengembangkan pembuluh darah dan mencegah pengerasan arteri, keadaan begini biasanya dikaitkan dengan umur tua dan kerosakan jantung. Menghalang pembentukan darah beku.
  • Anti-Oksidan yang kuat
    - Berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor, dan memperbaiki masalah penglihatan
  • Mempertingkatan kemampuan reproduktif

beli vitamin E online


Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik gambar di atas untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

17 Disember 2014

SANGAT ZALIM : Ibu Bapa Yang Sudah Tua Dibuang Ke Dalam Hutan


Di Jepun dulu pernah ada tradisi membuang orang yang sudah tua ke hutan. Dan ada juga organ mereka diambil untuk kegunaan perubatan... Mereka yang dibuang adalah orang tua yang sudah tidak berdaya, agar tidak membebankankan kehidupan anak - anaknya...

Pada suatu hari, ada seorang pemuda yang berniat membuang ibunya ke hutan. Kerana si ibu telah lumpuh dan agak nyanyuk. Si pemuda ini bergegas menyusuri hutan sambil menggendong ibunya. Si ibu yang kelihatan tak berdaya, berusaha mencapai setiap ranting pohon yang mampu diraihnya lalu mematahkannya dan menaburkannya di sepanjang jalan yang mereka lalui.

Sesampai di dalam hutan yang tebal, si anak menurunkan ibu tersebut dan mengucapkan kata perpisahan sambil berusaha menahan sedih kerana ternyata dia tidak menyangka terpaksa melakukan perbuatan ini terhadap ibunya.

Si ibu yang tak terdaya tadi masih tenang... Dalam senyumnya, dia berkata, 'Anakku, ibu sangat menyayangimu. Sejak kau kecil sampai dewasa, ibu selalu merawatmu dengan segenap cintaku. Bahkan sampai hari ini, rasa sayangku tidak berkurang sedikitpun. Tadi ibu sudah menandai sepanjang jalan yang kita lalui dengan ranting-ranting kayu. Ibu takut kau tersesat. Ikutilah tanda itu agar kau selamat sampai di rumah".

Setelah mendengar kata-kata tersebut, si anak menangis dengan sangat sebak dan sayu. Kemudian terus memeluk ibunya dan kembali menggendongnya untuk membawa si ibu pulang ke rumah. Pemuda tersebut akhirnya merawat ibu yang sangat mengasihinya sampai ibunya meninggal.

Sahabatku semua... Renung-renungkanlah...

"Orangtua" bukan barangan lusuh yang boleh dibuang atau diabaikan setelah terlihat tidak berdaya. Kerana pada saat kita berjaya atau saat kita dalam keadaan Susah, hanya 'orangtua' yang mengerti kita dan batinnya akan menderita jika kita susah.

"Orangtua" tidak pernah meninggalkan kita, macamanapun keadaan kita. Walaupun kita pernah kurang ajar kepada orangtua. Namun Ibu dan ayah kita akan tetap mengasihi kita.

Mulai sekarang, mari kita lebih mengasihi orangtua kita selagi mereka masih hidup.Hadiahkanlah Al-Fatihah buat ibu bapa kita sebelum tidur...walaupun ibu kita masih ada di alam nyata ini...



Salah satu cara untuk memberikan kegembiraan kepada ibu bapa kita yang masih lagi ada adalah dengan pemberian suplemen untuk kesihatan tubuh badan mereka.


Alhamdulillah, konsisten ibu ayah saya makan hingga dah jadi rutin!


Kesihatan semakin baik 

Bulan lepas nye stok pun dah habis! 

Alhamdulillah..terima kasih Allah swt kerana memberi kesihatan baik buat ibu ayah ku

As usual, hadiah dr saya buat ibu ayah saya setiap bulan

Vitalea
Osteomatrix
Vivix
Nutriferon (limited sebab last stok!, korban stok sendiri untuk ibu)

ada lagi satu tapi ibu ada lagi iaitu GLA dan Advanced Joint Health Tablet!

Paling syok, si ayah sudah pesan untuk Nutriferon sebab nak tingkatkan sistem imun di musim banjir. Hehehe. Bangga dengan si ayah

Anda berminat nak cuba?

Untuk Ibu Bapa


Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di atas untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

14 Disember 2014

Teknik Hilangkan Kulit Kusam Anda!





Anda risau dan rungsing mengenai kulit yang kusam dan gelap? Tahu tak, penyebab kulit kusam adalah kerana tompokan sel kulit mati kesan daripada metabolisme kulit yang kurang baik, proses penuaan serta pendedahan pada sinar matahari yang berlebihan.


CARA MUDAH UNTUK HILANGKAN KULIT KUSAM:
Gunakan krim yang mengandungi vitamin A seperti retinol, isotretinon, tretinoin yang ditambah dengan krim pemutih. Walaupun di kebanyakan negara bahan pemutih ini tidak boleh digunakan namun hydroquinon memberikan hasil yang terbaik untuk mengatasi masalah pigmentasi selain memutihkan kulit wajah tetapi jumlahnya tidak boleh lebih dari empat peratus.

Namun harus diingat, penggunaan hydroquinon ada kesan sampingan nya seperti :

1) Kesan terbakar dan merah.
Kulit akan menjadi terbakar dan kemerah-merahan ditempat yang disapu.Adakalanya kulit tersebut menjadi gelap dari warna asal sebelum lama – kelamaan ia akan berkurangan.

2) Penyakit kulit
Kesan allergi kepada hydroquinone juga boleh dilihat kepada si pemakai yang dikenali sebagai allergic contact dermatitis.Ia merupakan alahan kulit apaila terkena ubat ini.
Ochronosis pula adalah satu penyakit kulit yang jarang –jarang berlaku ketika menggunakan hydroquinone.Ia menyebabkan kulit menjadi tebal dan hitam ditempat kulit terdedah kepada bahan itu.Ia biasanya berlaku kepada orang kulit hitam.

3) Risiko kanser kulit
Walaupun tiada data lengkap kepada manusia,eksperimen kepada binatang menunjukkan kaitan diantara hydroquinone dengan kanser kulit.Ada juga hypothesis (belum dibuktikan) yang mengaitkan bahan ini dengan kanser leukemia.

Penggunaan hydroquinone oleh ibu mengandung dan yang sedang menyusu harus dielakkan kerana tidak ada kajian khusus telah dijalankan.Ini juga merupakan salah satu risiko kepada si pemakai. Namun,masih lagi terdapat produk kecantikan yang menitikberatkan kesihatan dan sekaligus memberikan kecantikan alami untuk anda.

CARA MODEN UNTUK HILANGKAN KULIT KUSAM:
Rawatan yang boleh dilakukan ialah dengan menggunakan rawatan laser seperti laser ablative (CO2), non ablative dan teknologi fractional. Laser merangsang pembentukan kolagen baru sehingga kulit dapat menyerap nutrisi dengan lebih baik. Laser juga memiliki kepekaan terhadap sel warna atau pigmen kulit sehingga mampu memecahkan sel pigmen tersebut dan menjadikan kulit tampak lebih cerah.
Peringatan:
Untuk hasil yang lebih baik rawatan laser harus diikuti dengan rawatan di rumah yang bersesuaian dengan keadaan kulit.

Mana yang anda prefer nak buat untuk hilangkan kulit kusam - cara mudah atau moden?

Apa kata anda cuba cara selamat, berkesan dan semulajadi iaitu dengan penggunaan suplemen. Selain diperlukan oleh tubuh badan, ianya juga memberikan anda kesan yang tidak akan memudaratkan anda.


Vitamin B membantu dalam kecantikan dan kesihatan kulit, rambut dan kuku dan bersama melawan tindak balas dan kerosakan akibat radikal bebas. Kekurangan vitamin B boleh mengakibatkan kulit kering, kedut, kusam, jerawat, ruam, rambut gugur dan kuku rosak.

Vitamin C dan Vitamin E bersama selenium Melindungi kulit dari panahan matahari dan mengelakkan kanser kulit. Kedua-dua anti oksida yang powerful ni mempercepatkan baik pulih semulajadi kulit untuk mengelakkan kerosakan yang lebih teruk yang mengakibatkan pigmentasi dan jeragat juga.


Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di atas untuk buat pesanan.
Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.
Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

13 Disember 2014

Cara Mudah Untuk Hilangkan Kulit Kusam, Kesan Sunburn dan Gelap!


Wajah cerminan peribadi sebab nya perkara pertama yang orang pandang adalah wajah kita. Ada sesetengah orang beranggapan tak perlu untuk cantik dan mereka bertanyakan soalan pada Umi "kenapa nak ubah ciptaan Allah SWT?"

Allah SWT pun sukakan kecantikan. Tapi kalau niat kita nak cantik tu adalah untuk riak, bangga diri, menunjuk-nunjuk macam Mami Jarum tayang gelang kat tangan tu, memang TIDAK la kan. Kita niatkan hati, minda dan perasaan kita bahawa kita nak cantik adalah untuk suami, kita nak cantik sebab nak naikkan semangat diri diri. Malah tak salah pun kita nak jaga kebersihan wajah kita. Cantik adalah subjektif, pandangan yang berbeza pada setiap individu. Tetapi kebersihan tubuh badan termasuklah wajah adalah satu kemestian. Kerana tu jugak la salah satu petua untuk cantik adalah dengan wudhu'

Walaubagaimanapun, segelintir orang ada masalah kulit kusam yang serius. Malah mereka yang sukakan aktiviti outdoor, lebih mudah dapat masalah kulit terbakar. Contohnya macam salah seorang pengguna ni


Tahun 2011 (Sebelum)

Umur saya waktu ini 29 tahun. Mempunyai seorang anak. Muka saya nampak masih keanak-anakkan tetapi kulit wajah yang gelap dan kusam menjadikan ia kurang menarik. Nampak biasa-biasa sahaja kan! Saya gemar aktiviti outdoor. Jadi, muka saya mudah terbakar. Sangat stress tau.....

Tahun 2014 (Selepas)

Umur saya kini 32 tahun. Mempunyai 3 orang anak. Kalau dilihat pada gambar tersebut, nampak perbezaan yang ketara. Muka saya nampak dah semakin matang tetapi kulit wajah nampak berbeza. Cerah, bersih dan tidak perlu memakai make up yang tebal. Jerawat tak usah cerita. Dah segan nak singgah! SunBurn pun tiada. Saya sangat suka! Hehehehe

Alhamdulillah. Inilah hasilnya setelah saya konsisten dengan ESP SHAKLEE dan VITAMIN C sejak tahun 2012. Selain untuk mendapatkan kesihatan yang baik, saya mendapat BONUS KULIT CANTIK!

 Hilangkan Kulit Kusam


Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di atas untuk buat pesanan.
Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.
Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

12 Disember 2014

Mudah Lebam : Punca Kurang Vitamin C



Uols pernah ada kesan lebam cenggini?

Dulu masa saya kecik-kecik, orang selalu cakap kesan lebam ni akibat kena gigit hantu/palesit atau pun sebab ada terlanggar kat tempat mana-mana yang kemudian akan muncul la kesan lebam ni.

Bila dah besar ni buat google search sendiri, baru la tahu salah satu sebab kesan lebam ni adalah tanda badan KEKURANGAN VITAMIN C!


Selain mudah lebam, antara petanda tubuh kekurangan vitamin C yang lain adalah

1. Berkurangnya tenaga secara kronik, kemurungan dan badan lemah.
2. Anemia (dari anemia sederhana sehinggalah anemia yang kritikal).
3. Haemorrhages (salur darah bocor) ke otot tangan dan kaki, sendi-sendi dan kerosakan kuku (nail-beds).
4. Penyakit kulit - Kulit menjadi lebam kebiruan.
5. Gigi mudah tercabut dan berlaku pendarahan pada gusi
6. Masalah penghadaman
7. Sukar mengawal stress
8. Selalu selsema, letih dan demam


Selalu orang cakap,

Eh bukan ke vitamin C tu untuk cantik je?

Sebenarnya vitamin C ni ada banyak fungsi kepada tubuh badan kita. Selain daripada untuk kecantikan kulit.

Kebaikan Vitamin C Selain Daripada Untuk Kulit Yang Cantik Adalah Untuk

Melawan jangkitan kuman
Vitamin c hanyalah vitamin tetapi ia di perlukan sebagai sokongan untuk interferon, antibodi dan sel darah putih melawan jangkitan kuman, virus dan bakteria. Bekalan vitamin c yang mencukupi akan menguatkan sistem pertahanan badan kita secara tidak langsung.

Mengawal serangan asma dan alergi
Jika kia ni jenis yang selalu alami masalah asma dan histamin, ambillah vitamin C. Vitamin C akan bertindak sebagai anti-histamin di mana ia mengurangkan risiko anda daripada terkena serangan yang di sebabkan alergi. Untuk asma pula, vitamin C menghalang radang pada tisu paru-paru daripada terjadi. Namun, perlu diingat Vitamin C bukanlah ubat di mana kita akan segera sembuh selepas mengambilnya. Kita perlu ambilnya secara konsisten dan sedikit demi sedikit badan kita akan jadi kuat untuk melawan serangan asma dan alergi.

Mengurangkan risiko sakit jantung
Menurut kajian, jantung kita ni senang sakit jika bekalan vitamin C di dalam badan kita kurang. Vitamin C akan menghalang lemak-lemak yang berada di dalam darah daripada berkumpul di saluran arteri di mana ia adalan punca pada serangan jantung.

Mengimbangi kesan stress
Seperti yang kita tahu, stress adalah punca kepada banyak penyakit mental dan fizikal. Bekalan vitamin C yang cukup akan imbangi kesan stress di mana ia akan neutralkan toksin ia terhasil ketika diri sedang stress.

Mengawal penyakit Gout
Gout terjadi di sebabkan lebihan asid urik di dalam badan. Vitamin c boleh mengurangkan asid urik di dalam badan.

Batu hempedu
Vitamin c membantu menghalang pembentukan batu hempedu.

Memelihara kesihatan mata
Vitamin C akan melindungi mata daripada terkena katarak dan gloukoma.


Panduan Mengambil Supplemen Vitamin c untuk kesan yang optimum.
  1. Ambil vitamin C selepas makan. Vitamin C yang di ambil bersama makanan akan memudahkan ia untuk di cerna dan lebih cepat memasuki darah.
  2. Untuk penyerapan iron pada tahap optimum, anda ambil ia bersama dengan vitamin C. Gabungan iron dan vitamin C akan menguatkan lagi badan kita.
  3. Untuk kesan lebih optimum, ambil vitamin C yang mempunyai ciri-ciri ‘ sustained release’ di mana vitamin C hanya akan di lepaskan jika badan kita tidak cukup vitamin C.
  4. Jangan ambil dos yang tinggi sekaligus, ambil ia secara berperingkat.
Produk Terbaik untuk supplemen Vitamin C adalah Vitamin C Plus Shaklee.
Keunikan Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berbanding jenama lain di pasaran
  • Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam.
  • Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.
  • Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren.
  • Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C..( elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dari cepat teroksida dan merosakkan sel)
  • Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan. Iaitu dilepaskan ke dalam sistem tubuh secara perlahan mengikut keperluan.
  • Bagi mereka yg susah menelan tablet atau kanak-kanak, Shaklee ada satu lagi Vitamin C yang boleh dikunyah iaitu Chewable Vita-C 100mg



Bagi pengguna kad direct debit atau kredit kad, boleh klik button di atas untuk buat pesanan.

Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee.

Perlukan Rundingan / Ingin memesan Product Shaklee dari sumber SEMULAJADI, Saya perunding bertauliah anda
Pengedar Shaklee Bertauliah
|Shaklee ID - 869539|
umi.nazrah@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4320059
PM kami di

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Mengenai Saya

Foto Saya

Umi ialah  Shaklee Independent Distributor di dalam daerah Baling/Sik, Kedah.
Penghantaran ke seluruh Malaysia disediakan.
COD area : Daerah Baling dan Daerah Sik.
 
Kepakaran Umi ialah membantu anda untuk mendapatkan supplemen Shaklee yang sesuai mengikut budget serta keperluan. Khidmat nasihat selepas jualan juga diberikan secara percuma.
 
Fb : Umi Nazrah (Nazra)
Fb Page : Cantik Sihat Semulajadi
019-4320059

Pengikut

Ping your blog, website, or RSS feed for Free Blogged.my My Ping in TotalPing.com Kedai Backlink,Backlink Percuma

IG #shaklee_nazra

Copyright © Cantik Sihat Semulajadi | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com